21-02-2023, 04:32 PM
(آخرین ویرایش: 22-02-2023, 10:30 AM، توسط lavazemkhanegi.)
بررسی مزایا و معایب تلفن درمانی
مزایای تلفن درمانی (مشاوره تلفنی )
در پی همه گیری کووید-19، تلفن درمانی در صنعت سلامت روان اهمیت بیشتری پیدا کرده است. در حالی که ممکن است برخی از افراد در گذشته از تلفن درمانی اجتناب کرده باشند، بسته شدن موقت دفاتر بهداشت روان و ضرورت فاصله گذاری اجتماعی منجر به افزایش تعداد افرادی شده است که اطلاعات بیشتری در مورد این شکل از درمان درخواست می کنند.
اما آیا تلفن درمانی موثر است؟ مطالعهای که در سال 2002 در مجله روانشناسی مشاوره منتشر شد ، بیان میکند که درمان تلفنی «هم برای بهبود جهانی و هم برای بهبود لکهها مفید بود». پاسخ دهندگان در این مطالعه همچنین نشان دادند که رابطه مشاوره در تلفن درمانی مشابه مشاوره حضوری است.
در این مقاله، برخی از مزایای تلفن درمانی و همچنین برخی از معایب را که باید در نظر داشته باشید، در صورتی که در حال حاضر برای خود یا یکی از نزدیکان خود در نظر دارید، در نظر بگیرید.
مزایای استفاده از تلفن درمانی
شما مشاور خود را انتخاب کنید. نیازی به مراجعه به یک درمانگر نیست زیرا او نزدیکترین ارائه دهنده سلامت روان به خانه شما است.
شما مجبور نیستید قرار ملاقات بگذارید. دسترسی به مراقبت های بهداشت روانی آسان است و نیازی به پر کردن تعداد زیادی کاغذ ندارد. با این حال، اگر میخواهید به همان درمانگر در یک روز خاص در یک زمان خاص مراجعه کنید، میتوانید قرار ملاقات بگذارید.
تلفن درمانی 24/7 در دسترس است. نیازی به تغییر برنامه خود یا عجله برای ملاقات با درمانگر قبل از بسته شدن مطب او نیست.
می توانید پول پس انداز کنید. تلفن درمانی اغلب مقرون به صرفه تر از درمان سنتی چهره به چهره است
شما در راحتی در خانه خود هستید. این ممکن است به شما کمک کند تا آرامش داشته باشید و در مورد مسائلی که تجربه می کنید صحبت کنید.
شما می توانید از حریم خصوصی خود محافظت کنید. میتوانید دوربین خود را غیرفعال کنید و فقط از طریق صدا با درمانگر خود ارتباط برقرار کنید. همچنین، همسایگان و دوستان شما هرگز شما را وارد مطب یک درمانگر نخواهند دید.
شما از نظر فیزیکی از درمانگر خود جدا شده اید. این برای به حداقل رساندن شیوع کووید-19 ضروری است و برای مشتریانی که نگران مشاوره هستند مفید است.
نیازی به سفر نیست. مراقبت مؤثر در دسترس است، حتی اگر (1) جامعه شما به دلیل همهگیری کووید-19 در قرنطینه باشد، (2) در یک منطقه دورافتاده زندگی کنید، یا (3) مشکلات سلامتی مزمن داشته باشید.
با وجود مزایای فراوان تلفن درمانی، برخی از چالش های بالقوه وجود دارد که باید در مورد آنها فکر کنید. تعدادی از این موارد در زیر ذکر شده است.
معایب تلفن درمانی
شما باید بفهمید که چه برنامه ای برای شما بهتر عمل می کند. خدمات تلفن درمانی ممکن است به روش های مختلفی ارائه شود. برخی از سرویسها از شما درخواست میکنند که «بستههای دقیقه» را خریداری کنید، برخی از طریق اشتراکها کار میکنند و برخی دیگر از سیستمی استفاده میکنند که مختص پلتفرم آنهاست. شما باید گزینه های خود را ارزیابی کنید و گزینه ای را انتخاب کنید که با شرایط شخصی شما سازگار است.
ممکن است جلسه شما قطع شود. از آنجایی که جلسات شما احتمالاً در خانه شما برگزار می شود، شانس بیشتری برای قطع شدن توسط اعضای خانواده یا بازدیدکنندگان غیرمنتظره دارند.
پیشرفت درمانی شما ممکن است کند شود. در حالی که برخی از افراد بیشتر با تلفن صحبت می کنند، برخی دیگر ترجیح می دهند مسائل خود را رو در رو با مشاور خود در میان بگذارند. اگر شما در دسته دوم قرار می گیرید، جلسات تلفن درمانی شما ممکن است کمتر از جلسات مطب درمانگر شما موثر باشد.
همانطور که نشان داده شد، تلفن درمانی برای همه مناسب نیست. با این وجود، ثابت شده است که برای افرادی که راحت با درمانگر خود از طریق تلفن صحبت می کنند، بسیار راحت است. اگر به خدمات سلامت روان نیاز دارید اما نمی توانید شخصاً به درمانگر خود مراجعه کنید، تلفن درمانی را در نظر بگیرید . اینجا را کلیک کنید تا بدانید این نوع مراقبت از سلامت روان چقدر سریع، آسان و موثر است.
بهترین مشاوره تلفنی در کرج
هیئت مدیره کار
در باره
مطبوعات
وبلاگ
مردم
اوراق
مقررات
حریم خصوصی
کپی رایت
ما در حال استخدام هستیم!
مرکز کمک
دانلود PDF رایگان
تصویر ریز روی جلد
دانلود PDF رایگان
کاغذ نماد جلد کاغذی
جذابیت مشاوره تلفنی: بررسی تجربی ادراک مشتری
تصویر نمایه رابرت ریسرابرت ریس
2006، مجله مشاوره و توسعه
مشتریان مشاوره تلفنی گزارش دادند که راحتی، دسترسی، کنترل و بازداری جذابترین ویژگیهای دریافت مشاوره (نه مداخله در بحران) از طریق تلفن هستند. نتایج منعکس کننده نظرات بسیاری در ادبیات است. از 186 مشتری مشاوره ای که به این نظرسنجی پاسخ دادند، 96٪ مایل به مراجعه مجدد به مشاوره تلفنی هستند در حالی که 63.1٪ اعلام کردند که مایل به مشاوره حضوری هستند. بیش از نیمی (58%) از پاسخ دهندگانی که هم مشاوره تلفنی و هم مشاوره حضوری را تجربه کرده بودند، مشاوره تلفنی را ترجیح دادند.
مقالات مرتبط
انتظارات مشاوره یک نمونه از دانشجویان آسیای شرقی و قفقازی کانادا در مقطع کارشناسی در کانادا
بریتنی گلن رایت ، دارن فاولر
این مطالعه بررسی کرد که آیا مردم آسیای شرقی از نظر انتظاراتشان از مشاوره با کانادایی های قفقازی تفاوت دارند یا خیر. شرکت کنندگان در این مطالعه 31 دانشجوی آسیای شرقی و 53 دانشجوی کانادایی قفقازی بودند. شرکت کنندگان آسیای شرقی همگی نسل اول آسیای شرقی ساکن کانادا بودند که اصالتاً از چین، کره، ژاپن یا ویتنام بودند. کانادایی های قفقازی همگی در کانادا متولد شده اند. همه شرکتکنندگان فرم مختصر انتظارات مربوط به مشاوره (تینزلی، ورکمن و کاس، 1980) را از جمله سایر اقدامات تکمیل کردند. نتایج نشان داد که آسیاییها از نظر انگیزه و مسئولیتپذیری نسبت به قفقازیها امتیاز کمتری داشتند، اما در زیرمقیاسهای رویارویی مشاور، رهنمود، همدلی، خودافشایی، تخصص و مدارا بالاتر بودند. مفاهیم بالینی این نتایج و جهتگیریها برای تحقیقات آینده مورد بحث قرار میگیرد.
PDF را مشاهده کنید
تطابق نژادی/قومی مشتریان و درمانگران در خدمات سلامت روان: بررسی فرا تحلیلی ترجیحات، ادراکات و نتایج
تیموتی بی. اسمیت
PDF را مشاهده کنید
مجله مشاوره و توسعه
ریشه های رشدی و نیازهای درمانی نوجوانان دختر مبتلا به افسردگی
2004 •
الیزابت ملین
PDF را مشاهده کنید
مجله راهنمای استرالیا …
الزامات پشتیبانی و تأثیرات نظارت بر مشاوران تلفنی
2003 •
جاستین مک نامارا
PDF را مشاهده کنید
مجله روانشناسی بالینی
مشاوره آنلاین: مروری روایی و انتقادی از ادبیات
2013 •
درک ریچاردز
هدف: این مقاله با هدف بررسی انتقادی ادبیات مشاوره آنلاین انجام شد. روش: پایگاه داده و جستجوهای دستی با استفاده از عبارات جستجو و معیارهای واجد شرایط بودن انجام شد که در مجموع 123 مطالعه به دست آمد. نتایج: بررسی با آنچه که مشاوره آنلاین را مشخص می کند آغاز می شود. نتیجه و فرآیند تحقیق در مشاوره آنلاین بررسی شده است. ویژگیها و رفتارهای سایبری مشاوره آنلاین، مانند ناشناس بودن و عدم بازداری، راحتی، تاخیر زمانی، از دست دادن سیگنالهای اجتماعی و رفتار نوشتاری در فضای مجازی مورد بحث قرار میگیرد. رفتار اخلاقی، آموزش حرفه ای، مناسب بودن مشتری و نگرش ها و تجربیات مراجعان و درمانگران از مشاوره آنلاین بررسی می شود. نتیجهگیری: دانش رو به رشدی که تا به امروز وجود دارد در نشان دادن اینکه مشاوره آنلاین میتواند تأثیر مشابهی داشته باشد مثبت است و میتواند شرایط تسهیلکننده را به عنوان مواجهه رو در رو تکرار کند. نیاز به شواهد تجربی قویتر برای ایجاد اثربخشی، اثربخشی و درک بهتر متغیرهای میانجی و تسهیلکننده منحصر به فرد وجود دارد.
اهداف مشاوره تلفنی
مزایای تلفن درمانی (مشاوره تلفنی )
در پی همه گیری کووید-19، تلفن درمانی در صنعت سلامت روان اهمیت بیشتری پیدا کرده است. در حالی که ممکن است برخی از افراد در گذشته از تلفن درمانی اجتناب کرده باشند، بسته شدن موقت دفاتر بهداشت روان و ضرورت فاصله گذاری اجتماعی منجر به افزایش تعداد افرادی شده است که اطلاعات بیشتری در مورد این شکل از درمان درخواست می کنند.
اما آیا تلفن درمانی موثر است؟ مطالعهای که در سال 2002 در مجله روانشناسی مشاوره منتشر شد ، بیان میکند که درمان تلفنی «هم برای بهبود جهانی و هم برای بهبود لکهها مفید بود». پاسخ دهندگان در این مطالعه همچنین نشان دادند که رابطه مشاوره در تلفن درمانی مشابه مشاوره حضوری است.
در این مقاله، برخی از مزایای تلفن درمانی و همچنین برخی از معایب را که باید در نظر داشته باشید، در صورتی که در حال حاضر برای خود یا یکی از نزدیکان خود در نظر دارید، در نظر بگیرید.
مزایای استفاده از تلفن درمانی
شما مشاور خود را انتخاب کنید. نیازی به مراجعه به یک درمانگر نیست زیرا او نزدیکترین ارائه دهنده سلامت روان به خانه شما است.
شما مجبور نیستید قرار ملاقات بگذارید. دسترسی به مراقبت های بهداشت روانی آسان است و نیازی به پر کردن تعداد زیادی کاغذ ندارد. با این حال، اگر میخواهید به همان درمانگر در یک روز خاص در یک زمان خاص مراجعه کنید، میتوانید قرار ملاقات بگذارید.
تلفن درمانی 24/7 در دسترس است. نیازی به تغییر برنامه خود یا عجله برای ملاقات با درمانگر قبل از بسته شدن مطب او نیست.
می توانید پول پس انداز کنید. تلفن درمانی اغلب مقرون به صرفه تر از درمان سنتی چهره به چهره است
شما در راحتی در خانه خود هستید. این ممکن است به شما کمک کند تا آرامش داشته باشید و در مورد مسائلی که تجربه می کنید صحبت کنید.
شما می توانید از حریم خصوصی خود محافظت کنید. میتوانید دوربین خود را غیرفعال کنید و فقط از طریق صدا با درمانگر خود ارتباط برقرار کنید. همچنین، همسایگان و دوستان شما هرگز شما را وارد مطب یک درمانگر نخواهند دید.
شما از نظر فیزیکی از درمانگر خود جدا شده اید. این برای به حداقل رساندن شیوع کووید-19 ضروری است و برای مشتریانی که نگران مشاوره هستند مفید است.
نیازی به سفر نیست. مراقبت مؤثر در دسترس است، حتی اگر (1) جامعه شما به دلیل همهگیری کووید-19 در قرنطینه باشد، (2) در یک منطقه دورافتاده زندگی کنید، یا (3) مشکلات سلامتی مزمن داشته باشید.
با وجود مزایای فراوان تلفن درمانی، برخی از چالش های بالقوه وجود دارد که باید در مورد آنها فکر کنید. تعدادی از این موارد در زیر ذکر شده است.
معایب تلفن درمانی
شما باید بفهمید که چه برنامه ای برای شما بهتر عمل می کند. خدمات تلفن درمانی ممکن است به روش های مختلفی ارائه شود. برخی از سرویسها از شما درخواست میکنند که «بستههای دقیقه» را خریداری کنید، برخی از طریق اشتراکها کار میکنند و برخی دیگر از سیستمی استفاده میکنند که مختص پلتفرم آنهاست. شما باید گزینه های خود را ارزیابی کنید و گزینه ای را انتخاب کنید که با شرایط شخصی شما سازگار است.
ممکن است جلسه شما قطع شود. از آنجایی که جلسات شما احتمالاً در خانه شما برگزار می شود، شانس بیشتری برای قطع شدن توسط اعضای خانواده یا بازدیدکنندگان غیرمنتظره دارند.
پیشرفت درمانی شما ممکن است کند شود. در حالی که برخی از افراد بیشتر با تلفن صحبت می کنند، برخی دیگر ترجیح می دهند مسائل خود را رو در رو با مشاور خود در میان بگذارند. اگر شما در دسته دوم قرار می گیرید، جلسات تلفن درمانی شما ممکن است کمتر از جلسات مطب درمانگر شما موثر باشد.
همانطور که نشان داده شد، تلفن درمانی برای همه مناسب نیست. با این وجود، ثابت شده است که برای افرادی که راحت با درمانگر خود از طریق تلفن صحبت می کنند، بسیار راحت است. اگر به خدمات سلامت روان نیاز دارید اما نمی توانید شخصاً به درمانگر خود مراجعه کنید، تلفن درمانی را در نظر بگیرید . اینجا را کلیک کنید تا بدانید این نوع مراقبت از سلامت روان چقدر سریع، آسان و موثر است.
بهترین مشاوره تلفنی در کرج
هیئت مدیره کار
در باره
مطبوعات
وبلاگ
مردم
اوراق
مقررات
حریم خصوصی
کپی رایت
ما در حال استخدام هستیم!
مرکز کمک
دانلود PDF رایگان
تصویر ریز روی جلد
دانلود PDF رایگان
کاغذ نماد جلد کاغذی
جذابیت مشاوره تلفنی: بررسی تجربی ادراک مشتری
تصویر نمایه رابرت ریسرابرت ریس
2006، مجله مشاوره و توسعه
مشتریان مشاوره تلفنی گزارش دادند که راحتی، دسترسی، کنترل و بازداری جذابترین ویژگیهای دریافت مشاوره (نه مداخله در بحران) از طریق تلفن هستند. نتایج منعکس کننده نظرات بسیاری در ادبیات است. از 186 مشتری مشاوره ای که به این نظرسنجی پاسخ دادند، 96٪ مایل به مراجعه مجدد به مشاوره تلفنی هستند در حالی که 63.1٪ اعلام کردند که مایل به مشاوره حضوری هستند. بیش از نیمی (58%) از پاسخ دهندگانی که هم مشاوره تلفنی و هم مشاوره حضوری را تجربه کرده بودند، مشاوره تلفنی را ترجیح دادند.
مقالات مرتبط
انتظارات مشاوره یک نمونه از دانشجویان آسیای شرقی و قفقازی کانادا در مقطع کارشناسی در کانادا
بریتنی گلن رایت ، دارن فاولر
این مطالعه بررسی کرد که آیا مردم آسیای شرقی از نظر انتظاراتشان از مشاوره با کانادایی های قفقازی تفاوت دارند یا خیر. شرکت کنندگان در این مطالعه 31 دانشجوی آسیای شرقی و 53 دانشجوی کانادایی قفقازی بودند. شرکت کنندگان آسیای شرقی همگی نسل اول آسیای شرقی ساکن کانادا بودند که اصالتاً از چین، کره، ژاپن یا ویتنام بودند. کانادایی های قفقازی همگی در کانادا متولد شده اند. همه شرکتکنندگان فرم مختصر انتظارات مربوط به مشاوره (تینزلی، ورکمن و کاس، 1980) را از جمله سایر اقدامات تکمیل کردند. نتایج نشان داد که آسیاییها از نظر انگیزه و مسئولیتپذیری نسبت به قفقازیها امتیاز کمتری داشتند، اما در زیرمقیاسهای رویارویی مشاور، رهنمود، همدلی، خودافشایی، تخصص و مدارا بالاتر بودند. مفاهیم بالینی این نتایج و جهتگیریها برای تحقیقات آینده مورد بحث قرار میگیرد.
PDF را مشاهده کنید
تطابق نژادی/قومی مشتریان و درمانگران در خدمات سلامت روان: بررسی فرا تحلیلی ترجیحات، ادراکات و نتایج
تیموتی بی. اسمیت
PDF را مشاهده کنید
مجله مشاوره و توسعه
ریشه های رشدی و نیازهای درمانی نوجوانان دختر مبتلا به افسردگی
2004 •
الیزابت ملین
PDF را مشاهده کنید
مجله راهنمای استرالیا …
الزامات پشتیبانی و تأثیرات نظارت بر مشاوران تلفنی
2003 •
جاستین مک نامارا
PDF را مشاهده کنید
مجله روانشناسی بالینی
مشاوره آنلاین: مروری روایی و انتقادی از ادبیات
2013 •
درک ریچاردز
هدف: این مقاله با هدف بررسی انتقادی ادبیات مشاوره آنلاین انجام شد. روش: پایگاه داده و جستجوهای دستی با استفاده از عبارات جستجو و معیارهای واجد شرایط بودن انجام شد که در مجموع 123 مطالعه به دست آمد. نتایج: بررسی با آنچه که مشاوره آنلاین را مشخص می کند آغاز می شود. نتیجه و فرآیند تحقیق در مشاوره آنلاین بررسی شده است. ویژگیها و رفتارهای سایبری مشاوره آنلاین، مانند ناشناس بودن و عدم بازداری، راحتی، تاخیر زمانی، از دست دادن سیگنالهای اجتماعی و رفتار نوشتاری در فضای مجازی مورد بحث قرار میگیرد. رفتار اخلاقی، آموزش حرفه ای، مناسب بودن مشتری و نگرش ها و تجربیات مراجعان و درمانگران از مشاوره آنلاین بررسی می شود. نتیجهگیری: دانش رو به رشدی که تا به امروز وجود دارد در نشان دادن اینکه مشاوره آنلاین میتواند تأثیر مشابهی داشته باشد مثبت است و میتواند شرایط تسهیلکننده را به عنوان مواجهه رو در رو تکرار کند. نیاز به شواهد تجربی قویتر برای ایجاد اثربخشی، اثربخشی و درک بهتر متغیرهای میانجی و تسهیلکننده منحصر به فرد وجود دارد.
اهداف مشاوره تلفنی