06-10-2019, 07:14 PM
[font=Tahoma][font=BNazanin_Mehr]آیا میتوان بدون پرداخت هزینه در گوگل تبلیغ کرد؟ تبلیغات رایگان در گوگل چه معنایی دارد؟ در این مقاله به بررسی تبلیغ رایگان ادوردز از سه منظر مینگریم.
[/font][/font]
به گزارش جام نیوز، در این مقاله به صورت کامل مبحث تبلیغات رایگان در گوگل را بررسی خواهیم کرد.
[font=BNazanin_Mehr]
اساسا برای درک بهتر تبلیغات گوگل باید ابتدا مقایسه ای بین تبلیغات به شیوه سنتی و تبلیغات به شیوه گوگل بیندازیم. در تبلیغات سنتی، محصول و خدمات ما برای طیف گسترده مخاطبان نمایش داده می شود. طبیعتا بسیاری از آنها مشتریان بالقوه محصول و خدمات ما نیستند و تبلیغ ما را به صورت کاملاً تصادفی خواهد دید.
اما تبلیغات در گوگل نقطه مقابل شیوه سنتی است. به این صورت که در تبلیغات گوگل هدفمندی مخاطبان یکی از اصلی ترین ویژگی های آن می باشد. به زبان ساده، تبلیغات گوگل تنها به مخاطبانی نمایش داده می شود که به دنبال آن هستند.
با یک مثال ساده این موضوع را باز می کنیم. اگر مخاطبی "کفش ورزشی" را جستجو کند، گوگل فقط آگهی های مربوط به "کفش ورزشی" را به او نشان می دهد. یعنی سایت ها و آگهی دیگر کفش ها را به او نشان نخواهد داد. البته این تنها یکی از ابزارهای تبلیغات در صفحه اول گوگل است و خیلی ابزارهای دیگر هم هستند که می توان تنظیماتی بر اساس آنها انجام داد. مثل تبلیغات بر اساس سن کاربر، جنسیت، محل زندگی و غیره. این ابزار می تواند تبلیغات ما را به صورت دقیق تری تنظیم کند.
اما تبلیغات در گوگل امتیازات فراوانی به غیر از هدفمندی دارد که به نوعی ما آنها را تبلیغات رایگان در گوگل می نامیم.
اولین ابزار رایگان گوگل برای ما اصطلاحا سئو نام دارد. سئو به صورت خلاصه یعنی بهینه کردن وبسایت برای موتورهای جستجو. بدین صورت که ما وبسایت خودمان را به گونه ای طراحی و بهینه سازی کنیم که موتورهای جستجو آن را ببینند و رتبه بندی کنند. طبیعی است که هرچه بهتر سئو کنیم، رتبه ی بهتری پیدا خواهیم کرد. آنچه در اینجا رایگان است، رتبه بندی، نمایش و تبلیغ ما در صفحات موتورهای جستجو است وگرنه که سئو کردن، خودش هزینه های جانبی دیگری برای ما به وجود می آورد.
گونه ی دیگری از تبلیغات رایگان در گوگل نیز هست که این بار خود گوگل ادز این ابزار را به ما میدهد. بدین صورت که گوگل برای خیریه های معتبر جهانی به صورت رایگان تبلیغ می کند. این موسسات خیریه می توانند تبلیغشان را برای شبکه نمایش و جستجوی گوگل تنظیم کنند و به صورت رایگان به تبلیغ بپردازند. اما نکته اصلی اینجاست که این مورد برای کشور ما غیرقابل استفاده است. به این دلیل که ما در شبکه بانکی جهانی تحریم هستیم و از این مورد نمی توانیم استفاده کنیم.
[/font]
[font=BNazanin_Mehr]اما خب هنوز جای امیدواری برای استفاده از نوعی تبلیغات رایگان در گوگل مانده. این تنها موردی است که گوگل مبلغی را به صورت رایگان در اختیار ما قرار می دهد که بتوانیم تبلیغ کنیم. شاید تا به حال نام کد تخفیف گوگل یا پروموشن کد (Promotion Code) را شنیده باشید. پروموشن کد مقداری اعتبار رایگان است که گوگل پس از انجام اولین شارژ اکانت گوگل ادز در اختیار ما قرار می دهد. این کد تخفیف، اکنون برای ارز آمریکا 120 دلار و برای ارز امارات متحده عربی، 440 درهم و برای ترکیه 150 لیر می باشد. البته کشورهای دیگر نیز این کدها دارند و با جستجو می توان مقدار آنها را مشاهده کرد.
منبع: تبلیغات رایگان در گوگل ادز چطور امکان پذیر است؟[/font]
[/font][/font]
به گزارش جام نیوز، در این مقاله به صورت کامل مبحث تبلیغات رایگان در گوگل را بررسی خواهیم کرد.
[font=BNazanin_Mehr]
اساسا برای درک بهتر تبلیغات گوگل باید ابتدا مقایسه ای بین تبلیغات به شیوه سنتی و تبلیغات به شیوه گوگل بیندازیم. در تبلیغات سنتی، محصول و خدمات ما برای طیف گسترده مخاطبان نمایش داده می شود. طبیعتا بسیاری از آنها مشتریان بالقوه محصول و خدمات ما نیستند و تبلیغ ما را به صورت کاملاً تصادفی خواهد دید.
اما تبلیغات در گوگل نقطه مقابل شیوه سنتی است. به این صورت که در تبلیغات گوگل هدفمندی مخاطبان یکی از اصلی ترین ویژگی های آن می باشد. به زبان ساده، تبلیغات گوگل تنها به مخاطبانی نمایش داده می شود که به دنبال آن هستند.
با یک مثال ساده این موضوع را باز می کنیم. اگر مخاطبی "کفش ورزشی" را جستجو کند، گوگل فقط آگهی های مربوط به "کفش ورزشی" را به او نشان می دهد. یعنی سایت ها و آگهی دیگر کفش ها را به او نشان نخواهد داد. البته این تنها یکی از ابزارهای تبلیغات در صفحه اول گوگل است و خیلی ابزارهای دیگر هم هستند که می توان تنظیماتی بر اساس آنها انجام داد. مثل تبلیغات بر اساس سن کاربر، جنسیت، محل زندگی و غیره. این ابزار می تواند تبلیغات ما را به صورت دقیق تری تنظیم کند.
اما تبلیغات در گوگل امتیازات فراوانی به غیر از هدفمندی دارد که به نوعی ما آنها را تبلیغات رایگان در گوگل می نامیم.
اولین ابزار رایگان گوگل برای ما اصطلاحا سئو نام دارد. سئو به صورت خلاصه یعنی بهینه کردن وبسایت برای موتورهای جستجو. بدین صورت که ما وبسایت خودمان را به گونه ای طراحی و بهینه سازی کنیم که موتورهای جستجو آن را ببینند و رتبه بندی کنند. طبیعی است که هرچه بهتر سئو کنیم، رتبه ی بهتری پیدا خواهیم کرد. آنچه در اینجا رایگان است، رتبه بندی، نمایش و تبلیغ ما در صفحات موتورهای جستجو است وگرنه که سئو کردن، خودش هزینه های جانبی دیگری برای ما به وجود می آورد.
گونه ی دیگری از تبلیغات رایگان در گوگل نیز هست که این بار خود گوگل ادز این ابزار را به ما میدهد. بدین صورت که گوگل برای خیریه های معتبر جهانی به صورت رایگان تبلیغ می کند. این موسسات خیریه می توانند تبلیغشان را برای شبکه نمایش و جستجوی گوگل تنظیم کنند و به صورت رایگان به تبلیغ بپردازند. اما نکته اصلی اینجاست که این مورد برای کشور ما غیرقابل استفاده است. به این دلیل که ما در شبکه بانکی جهانی تحریم هستیم و از این مورد نمی توانیم استفاده کنیم.
[/font]
[font=BNazanin_Mehr]اما خب هنوز جای امیدواری برای استفاده از نوعی تبلیغات رایگان در گوگل مانده. این تنها موردی است که گوگل مبلغی را به صورت رایگان در اختیار ما قرار می دهد که بتوانیم تبلیغ کنیم. شاید تا به حال نام کد تخفیف گوگل یا پروموشن کد (Promotion Code) را شنیده باشید. پروموشن کد مقداری اعتبار رایگان است که گوگل پس از انجام اولین شارژ اکانت گوگل ادز در اختیار ما قرار می دهد. این کد تخفیف، اکنون برای ارز آمریکا 120 دلار و برای ارز امارات متحده عربی، 440 درهم و برای ترکیه 150 لیر می باشد. البته کشورهای دیگر نیز این کدها دارند و با جستجو می توان مقدار آنها را مشاهده کرد.
منبع: تبلیغات رایگان در گوگل ادز چطور امکان پذیر است؟[/font]