17-04-2021, 11:53 AM
وزارت آموزش و پرورش کشور به دلیل بالا بردن سطح عملکرد در توزیع کتاب های درسی دانش آموزان ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ به طور هم زمان با آغاز سال تحصیلی و همچنین دسترسی آسان تر دانش آموزان به سفارش کتب درسی اقدام به راه اندازی سامانه اینترنتی به نشانی irtextbook.ir و یا irtextbook.com جهت تهیه کتاب های درسی دوره ابتدایی و دوره متوسطه 1400 - 1401 نموده است .
در سال های اخیر وزارت آموزش و پرورش در راستای بالا بردن سرعت عملکرد فرآیند توزیع کتاب های درسی دانش آموزان به طور همزمان با آغاز سال تحصیلی اقدام به راه اندازی سامانه ثبت نام کتاب های درسی نموده است .
از این رو دانش آموزان دوره ابتدایی و دوره متوسطه دوم جهت سفارش کتب درسی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ خود باید به سامانه irtextbook.ir و یا irtextbook.com مراجعه نمایند . لازم به ذکر است که داوطلبان دوره متوسطه اول مدارس استعداد درخشان نیز می توانند کتاب های خود را به صورت اینترنتی و با مراجعه به سایت مذکور تهیه نمایند .
با توجه به این که سامانه تنها سامانه ثبت نام کتاب های درسی دانش آموزان بوده و ثبت سفارش به موقع کتاب های درسی دانش آموزان دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد لذا در ادامه این مقاله موارد مرتبط همچون نحوه و مراحل ثبت سفارس کتاب های درسی 1400 - 1401 را بررسی می نماییم .
مراحل ثبت نام کتاب های درسی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱
والدین و دانش آموزان برای سفارش کتب درسی 1400 - 1401 می توانند از طریق سایت مذکور نسبت به ثبت سفارش انفرادی اقدام نمایند. برای ورود به این سامانه تنها ثبت کد ملی دانش آموز و نام کاربری که شماره سریال شش رقمی سمت راست شناسنامه دانش آموز می باشد ، ضروری می باشد .
جهت ارائه اطلاعات بیشتر در رابطه با مراحل ثبت نام کتاب های درسی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ در ادامه این بخش نحوه ورود به سامانه و ثبت نام کتاب درسی 1400 - 1401 به طور ساده و خلاصه ارائه می گردد .
مراحل ثبت نام کتاب های درسی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ برای کلیه دوره های ابتدایی و متوسطه
۱ورود به سامانه ثبت سفارش کتاب های درسی به آدرس irtextbook.ir و یا irtextbook.com
۲ثبت کد ملی دانش آموز و شماره سریال شناسنامه
۳تکمیل فرم ثبت نام با توجه به اطلاعات دانش آموزی
۴پرداخت هرینه خرید کتاب های درسی
بیشتر بخوانید: مهلت ثبت نام کتاب درسی 1400 - 1401
راهنمای تصویری ثبت نام کتاب های درسی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱
ثبت سفارش کتاب های درسی 1400 - 1401 باید در زمان ثبت نام کتاب های درسی و از طریق سامانه ثبت نام کتاب درسی irtextbook.ir یا irtextbook.com انجام پذیرد. تنها راه ثبت نام کتاب های درسی دانش آموزان مراجعه به این سامانه و انتخاب و سفارش کتاب های درسی دانش آموزان می باشد .
در غیر این صورت اگر تنها نیاز به خرید چند عدد کتاب درسی داشته باشید و احتیاج به سفارش تمام کتاب های درسی یک پایه نداشته باشید می توانید کتب درسی مورد نظر خود را به صورت آزاد تهیه نمایید . اگر برخی از دانش آموزان برای ثبت نام کتاب به مشکل برخورده اند می بایست ابتدا برای رفع مشکلات سایت ثبت نام کتاب درسی اقدام کرده و سپس مراحل را انجام دهند.
جهت راهنمایی بهتر والدین و دانش آموزان در خصوص ثبت نام کتاب درسی 1400 - 1401 از طریق سامانه ثبت سفارش کتاب در این قسمت راهنمای تصویری مراحل ثبت نام کتب درسی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ دانش آموزان را شرح داده و بررسی می نماییم .
راهنمای تصویری نحوه ثبت نام کتاب های درسی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱
۱ابتدا آدرس سامانه ثبت نام کتاب درسی به نشانی irtextbook.ir یا irtextbook.com را وارد کرده و جستجو نمایید.
۲پس از مشاهده تصویر زیر از قسمت پایین سمت چپ صفحه روی گزینه " ورود دانش آموزان " کلیک کنید .
۳با وارد کردن " کد ملی " و " شماره سریال شناسنامه " وارد پرتال دانش آموزی خود شوید.
۴سپس با انتخاب گزینه " فروش و توزیع مواد آموزشی " روی بخش " ورود به سامانه فروش " کلیک کنید :
۵در این قسمت اطلاعات پستی مدرسه مورد نظر خود را وراد نمایید .
۶سپس در مرحله بعد شماره تماس دانش آموز و یا والدین را وارد نمایید .
۷در این قسمت متناسب با سال تحصیلی و رشته تحصیلی خود بسته مورد نظر را انتخاب می نمایید .
۸در این بخش اطلاعات کتاب درسی سفارشی شما نمایش داده می شود که در صورت صحت اطلاعات وارد شده باید گزینه ثبت و ادامه را انتخاب نمایید .
۹در مرحله آخر میزان هزینه کتاب های درسی شما نمایش داده می شود که برای نهایی شدن ثبت سفارش باید گزینه پرداخت را انتخاب نمایید تا وارد درگاه اینترنتی پرداخت هزینه شوید.
لازم به ذکر است که هزینه ثبت نام کتاب های درسی 1400 - 1401 دانش آموزان با استفاده از کارت بانکی عضو شبکه شتاب که دارای رمز دوم ( اینترنتی ) می باشد و به صورت اینترنتی پرداخت می شود .
توجه داشته باشید که اگر دانش آموزی امکان ثبت سفارش کتب درسی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ در سامانه ثبت نام کتاب را نداشته باشد می تواند از طریق مراجعه به مدرسه محل تحصیل خود و درخواست از مدیر مدرسه ثبت نام کتاب های درسی 1400 - 1401 خود را انجام دهد، به این صورت که والدین با پرداخت هزینه کتب درسی به مدارس فرآیند ثبت سفارش کتب درسی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ را به مسئولین مدرسه واگذار می نمایند .
بیشتر بخوانید: سایت ثبت نام کتاب درسی irtextbook.com
توصیه می شود برای اطلاع از جدیدترین اخبار مربوط به فرآیند های ثبت نام کتب درسی دانش آموزان ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ عضو کانال تلگرام مدارس و یا صفحه اطلاع رسانی اینستاگرام مدارس هیوا شوید . ممکن است داوطلبان با وجود مطالعه این مقاله پاسخ سوالات خود را پیرامون مراحل ثبت نام کتاب های درسی 1400 - 1401 دریافت نکرده باشند بنابراین می توانند جهت دریافت پاسخ سوالات خود با کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی هیوا با ارائه خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی تماس بگیرند .
در ادامه بخوانید: اصلاح سفارش کتاب درسی 1400 - 1401
سوالات متداول
1- ✔️ ثبت نام کتاب های درسی دانش آموزان به چه صورت انجام می شود ؟
✔️ به صورت اینترنتی و در سامانه ثبت سفارش کتب درسی که در این مقاله راهنمای تصویری ثبت سفارش کتب درسی دانش آموزان به صورت راهنمای تصویری ارائه شده است .
2- ✔️ آیا مدیران مدارس امکان ثبت کتب درسی را دارند ؟
✔️ بله همان طور که در این مقاله گفته شد ، اگر داوطلبی امکان ثبت سفارشی کتاب در سایت را ندارد می تواند از طریق مدیران مدارس این فرآیند را انجام دهد .
3- ✔️ برای ثبت کتب درسی دانش آموزان به چه اطلاعاتی برای ورود به سایت ثبت سفارش نیاز است ؟
✔️ به کد ملی و سریال شناسنامه دانش آموز که در این مقاله جزئیات مراحل ثبت نام کتب درسی شرح داده شده است .
منبع : ثبت نام کتاب درسی مدارس
در سال های اخیر وزارت آموزش و پرورش در راستای بالا بردن سرعت عملکرد فرآیند توزیع کتاب های درسی دانش آموزان به طور همزمان با آغاز سال تحصیلی اقدام به راه اندازی سامانه ثبت نام کتاب های درسی نموده است .
از این رو دانش آموزان دوره ابتدایی و دوره متوسطه دوم جهت سفارش کتب درسی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ خود باید به سامانه irtextbook.ir و یا irtextbook.com مراجعه نمایند . لازم به ذکر است که داوطلبان دوره متوسطه اول مدارس استعداد درخشان نیز می توانند کتاب های خود را به صورت اینترنتی و با مراجعه به سایت مذکور تهیه نمایند .
با توجه به این که سامانه تنها سامانه ثبت نام کتاب های درسی دانش آموزان بوده و ثبت سفارش به موقع کتاب های درسی دانش آموزان دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد لذا در ادامه این مقاله موارد مرتبط همچون نحوه و مراحل ثبت سفارس کتاب های درسی 1400 - 1401 را بررسی می نماییم .
مراحل ثبت نام کتاب های درسی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱
والدین و دانش آموزان برای سفارش کتب درسی 1400 - 1401 می توانند از طریق سایت مذکور نسبت به ثبت سفارش انفرادی اقدام نمایند. برای ورود به این سامانه تنها ثبت کد ملی دانش آموز و نام کاربری که شماره سریال شش رقمی سمت راست شناسنامه دانش آموز می باشد ، ضروری می باشد .
جهت ارائه اطلاعات بیشتر در رابطه با مراحل ثبت نام کتاب های درسی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ در ادامه این بخش نحوه ورود به سامانه و ثبت نام کتاب درسی 1400 - 1401 به طور ساده و خلاصه ارائه می گردد .
مراحل ثبت نام کتاب های درسی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ برای کلیه دوره های ابتدایی و متوسطه
۱ورود به سامانه ثبت سفارش کتاب های درسی به آدرس irtextbook.ir و یا irtextbook.com
۲ثبت کد ملی دانش آموز و شماره سریال شناسنامه
۳تکمیل فرم ثبت نام با توجه به اطلاعات دانش آموزی
۴پرداخت هرینه خرید کتاب های درسی
بیشتر بخوانید: مهلت ثبت نام کتاب درسی 1400 - 1401
راهنمای تصویری ثبت نام کتاب های درسی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱
ثبت سفارش کتاب های درسی 1400 - 1401 باید در زمان ثبت نام کتاب های درسی و از طریق سامانه ثبت نام کتاب درسی irtextbook.ir یا irtextbook.com انجام پذیرد. تنها راه ثبت نام کتاب های درسی دانش آموزان مراجعه به این سامانه و انتخاب و سفارش کتاب های درسی دانش آموزان می باشد .
در غیر این صورت اگر تنها نیاز به خرید چند عدد کتاب درسی داشته باشید و احتیاج به سفارش تمام کتاب های درسی یک پایه نداشته باشید می توانید کتب درسی مورد نظر خود را به صورت آزاد تهیه نمایید . اگر برخی از دانش آموزان برای ثبت نام کتاب به مشکل برخورده اند می بایست ابتدا برای رفع مشکلات سایت ثبت نام کتاب درسی اقدام کرده و سپس مراحل را انجام دهند.
جهت راهنمایی بهتر والدین و دانش آموزان در خصوص ثبت نام کتاب درسی 1400 - 1401 از طریق سامانه ثبت سفارش کتاب در این قسمت راهنمای تصویری مراحل ثبت نام کتب درسی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ دانش آموزان را شرح داده و بررسی می نماییم .
راهنمای تصویری نحوه ثبت نام کتاب های درسی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱
۱ابتدا آدرس سامانه ثبت نام کتاب درسی به نشانی irtextbook.ir یا irtextbook.com را وارد کرده و جستجو نمایید.
۲پس از مشاهده تصویر زیر از قسمت پایین سمت چپ صفحه روی گزینه " ورود دانش آموزان " کلیک کنید .
۳با وارد کردن " کد ملی " و " شماره سریال شناسنامه " وارد پرتال دانش آموزی خود شوید.
۴سپس با انتخاب گزینه " فروش و توزیع مواد آموزشی " روی بخش " ورود به سامانه فروش " کلیک کنید :
۵در این قسمت اطلاعات پستی مدرسه مورد نظر خود را وراد نمایید .
۶سپس در مرحله بعد شماره تماس دانش آموز و یا والدین را وارد نمایید .
۷در این قسمت متناسب با سال تحصیلی و رشته تحصیلی خود بسته مورد نظر را انتخاب می نمایید .
۸در این بخش اطلاعات کتاب درسی سفارشی شما نمایش داده می شود که در صورت صحت اطلاعات وارد شده باید گزینه ثبت و ادامه را انتخاب نمایید .
۹در مرحله آخر میزان هزینه کتاب های درسی شما نمایش داده می شود که برای نهایی شدن ثبت سفارش باید گزینه پرداخت را انتخاب نمایید تا وارد درگاه اینترنتی پرداخت هزینه شوید.
لازم به ذکر است که هزینه ثبت نام کتاب های درسی 1400 - 1401 دانش آموزان با استفاده از کارت بانکی عضو شبکه شتاب که دارای رمز دوم ( اینترنتی ) می باشد و به صورت اینترنتی پرداخت می شود .
توجه داشته باشید که اگر دانش آموزی امکان ثبت سفارش کتب درسی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ در سامانه ثبت نام کتاب را نداشته باشد می تواند از طریق مراجعه به مدرسه محل تحصیل خود و درخواست از مدیر مدرسه ثبت نام کتاب های درسی 1400 - 1401 خود را انجام دهد، به این صورت که والدین با پرداخت هزینه کتب درسی به مدارس فرآیند ثبت سفارش کتب درسی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ را به مسئولین مدرسه واگذار می نمایند .
بیشتر بخوانید: سایت ثبت نام کتاب درسی irtextbook.com
توصیه می شود برای اطلاع از جدیدترین اخبار مربوط به فرآیند های ثبت نام کتب درسی دانش آموزان ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ عضو کانال تلگرام مدارس و یا صفحه اطلاع رسانی اینستاگرام مدارس هیوا شوید . ممکن است داوطلبان با وجود مطالعه این مقاله پاسخ سوالات خود را پیرامون مراحل ثبت نام کتاب های درسی 1400 - 1401 دریافت نکرده باشند بنابراین می توانند جهت دریافت پاسخ سوالات خود با کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی هیوا با ارائه خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی تماس بگیرند .
در ادامه بخوانید: اصلاح سفارش کتاب درسی 1400 - 1401
سوالات متداول
1- ✔️ ثبت نام کتاب های درسی دانش آموزان به چه صورت انجام می شود ؟
✔️ به صورت اینترنتی و در سامانه ثبت سفارش کتب درسی که در این مقاله راهنمای تصویری ثبت سفارش کتب درسی دانش آموزان به صورت راهنمای تصویری ارائه شده است .
2- ✔️ آیا مدیران مدارس امکان ثبت کتب درسی را دارند ؟
✔️ بله همان طور که در این مقاله گفته شد ، اگر داوطلبی امکان ثبت سفارشی کتاب در سایت را ندارد می تواند از طریق مدیران مدارس این فرآیند را انجام دهد .
3- ✔️ برای ثبت کتب درسی دانش آموزان به چه اطلاعاتی برای ورود به سایت ثبت سفارش نیاز است ؟
✔️ به کد ملی و سریال شناسنامه دانش آموز که در این مقاله جزئیات مراحل ثبت نام کتب درسی شرح داده شده است .
منبع : ثبت نام کتاب درسی مدارس