19-07-2020, 01:45 PM
مشکلی وجود دارد که نه تنها کاربران مبتدی بلکه کاربران حرفهای اندروید را نیز درگیر خود میکند؛ با این تفاوت که گروه دوم معمولا میدانند مشکل را چگونه مرتفع نمایند. بعضی اوقات، زمانی که از یک اپلیکیشن استفاده میکنید، ناگهان آن اپلیکیشن بسته شده و پیغامی به صورت “has stopped نام اپلیکیشن Unfortunately” در مقابل شما ظاهر میشود. متاسفانه این پیغام حتی در زمانی که از اپلیکیشن استفاده نمیکنید هم نمایش داده میشود. برای حل این مشکل در ادامه با ما همراه باشید.
پاک کردن فضای اپلیکیشنها
این مشکل ممکن است در مورد اپلیکیشنهای مخاطبین، گالری، لانچر یا هر اپ دیگری رخ میدهد. اما روند رفع مشکل عموما یکسان است.
ابتدا، باید به بخش تنظیمات در گوشیهوشمند اندرویدی خود مراجعه نمایید.
سپس در بخش تنظیمات به دنبال Application Manager یا Apps بروید. (نام این قسمت بسته به دستگاه اندرویدی شما متفاوت است)
به سربرگ اپلیکیشنی “All” بروید.
از بین لیست اپلیکیشنهای این سربرگ، به دنبال اپلیکیشنی که نام آن در پیغام خطا آمده بود بروید؛ بر روی آن اشاره نموده و وارد صفحهی گزینههای آن شوید.
در اینجا شما میتوانید Data و Cache اپلیکیشن را پاک نمایید.
توصیه میکنیم ابتدا اقدام به پاک کردن Cache نموده و وضعیت مشکل را بررسی نمایید و در صورت ظاهر شدن مجدد پیغام خطا، نسبت به پاک کردن Data، اقدام نمایید.
در اینجا ذکر این نکته لازم است که پاک کردن Data به معنی پاک کردن تغییراتی است که در تنظیمات اپلیکیشن صورت گرفته است، و نه محتوای اصلی برنامه! مثلا با زدن دکمه Clear Data در اپلیکیشن Gallery تصاویر شما پاک نخواهند شد. و اما پاک کردن Cache، اطلاعات ذخیره شدهای را که امکان لود شدن سریعتر اپلیکیشنها را فراهم میکنند، پاک کرده و از این طریق مشکل این خطا را نیز مرتفع مینماید.
androidpit-google-play-1
پاک کردن اپلیکیشن
اگر اپلیکیشن شما جزو اپهای سیستمی نباشد، مانند Contacts؛ میتوانید آن را Uninstall نموده و دوباره نصب نمایید.
ریست نرمافزاری (Soft Reset)
اگر گوشی شما برای مدت طولانی فعال بوده است، انجام یک ریست نرمافزاری ساده میتواند راه حلی بسیار موثر باشد. در این روش گوشی شما خاموش و سپس روشن میشود و هیچ اطلاعاتی هم پاک نمیشود. خاموش کردن چند روز یکبار گوشی، آن هم به مدت چند دقیقه میتواند خیلی از مشکلات یک گوشی کند را از جمله مشکل اپها، شبکه، صدا، ایمیل و … را مرتفع نماید.
ریست کارخانهای (Factory Reset)
در بدترین حالت، زمانی که هیچ کدام از موارد فوق جواب نداد، مجبور به انجام Factory Reset هستیم. اما قبل از آنکه بخواهیم اقدام به ریست کارخانهای نماییم، باید از تمام اطلاعات مورد نیاز بکآپ تهیه نمود، چراکه بعد از ریست تمامی اطلاعات موجود بر روی گوشی شما به پیشفرض کارخانهای آن بازمیگردد. و پس از Factory Reset میتوانید اقدام به نصب مجدد اپهای خود نمایید.
پاک کردن فضای اپلیکیشنها
این مشکل ممکن است در مورد اپلیکیشنهای مخاطبین، گالری، لانچر یا هر اپ دیگری رخ میدهد. اما روند رفع مشکل عموما یکسان است.
ابتدا، باید به بخش تنظیمات در گوشیهوشمند اندرویدی خود مراجعه نمایید.
سپس در بخش تنظیمات به دنبال Application Manager یا Apps بروید. (نام این قسمت بسته به دستگاه اندرویدی شما متفاوت است)
به سربرگ اپلیکیشنی “All” بروید.
از بین لیست اپلیکیشنهای این سربرگ، به دنبال اپلیکیشنی که نام آن در پیغام خطا آمده بود بروید؛ بر روی آن اشاره نموده و وارد صفحهی گزینههای آن شوید.
در اینجا شما میتوانید Data و Cache اپلیکیشن را پاک نمایید.
توصیه میکنیم ابتدا اقدام به پاک کردن Cache نموده و وضعیت مشکل را بررسی نمایید و در صورت ظاهر شدن مجدد پیغام خطا، نسبت به پاک کردن Data، اقدام نمایید.
در اینجا ذکر این نکته لازم است که پاک کردن Data به معنی پاک کردن تغییراتی است که در تنظیمات اپلیکیشن صورت گرفته است، و نه محتوای اصلی برنامه! مثلا با زدن دکمه Clear Data در اپلیکیشن Gallery تصاویر شما پاک نخواهند شد. و اما پاک کردن Cache، اطلاعات ذخیره شدهای را که امکان لود شدن سریعتر اپلیکیشنها را فراهم میکنند، پاک کرده و از این طریق مشکل این خطا را نیز مرتفع مینماید.
androidpit-google-play-1
پاک کردن اپلیکیشن
اگر اپلیکیشن شما جزو اپهای سیستمی نباشد، مانند Contacts؛ میتوانید آن را Uninstall نموده و دوباره نصب نمایید.
ریست نرمافزاری (Soft Reset)
اگر گوشی شما برای مدت طولانی فعال بوده است، انجام یک ریست نرمافزاری ساده میتواند راه حلی بسیار موثر باشد. در این روش گوشی شما خاموش و سپس روشن میشود و هیچ اطلاعاتی هم پاک نمیشود. خاموش کردن چند روز یکبار گوشی، آن هم به مدت چند دقیقه میتواند خیلی از مشکلات یک گوشی کند را از جمله مشکل اپها، شبکه، صدا، ایمیل و … را مرتفع نماید.
ریست کارخانهای (Factory Reset)
در بدترین حالت، زمانی که هیچ کدام از موارد فوق جواب نداد، مجبور به انجام Factory Reset هستیم. اما قبل از آنکه بخواهیم اقدام به ریست کارخانهای نماییم، باید از تمام اطلاعات مورد نیاز بکآپ تهیه نمود، چراکه بعد از ریست تمامی اطلاعات موجود بر روی گوشی شما به پیشفرض کارخانهای آن بازمیگردد. و پس از Factory Reset میتوانید اقدام به نصب مجدد اپهای خود نمایید.