29-03-2019, 07:41 PM
پردیس فناوری کیش_طرح مشاوره تخصصی صنعت و مدیریت_گروه فنی و مهندسی :
در گذشته و سالهای قبل از آنکه سندیکای صنعت آسانسور شکل بگیرد، کنترل نهایی آسانسور ها توسط افراد با تجربه و متخصص شرکتهای فروشنده انجام می شد، گرچه این سیستم خالی از اشکال نبود، اما به هرحال نشان از نظارت در نصب و بهره برداری آسانسور داشت و هر چه تشکیلات شرکت فروشنده منسجم تر و قوی تر بود.
این نظارت دقیق تر انجام می شد و تا زمانیکه معایب برطرف نمی شد، آسانسور را تحویل کارفرما یا مصرف کننده نمی دادند، ضمن اینکه پس از تحویل آسانسور شرکت نصاب حداقل مدت یکسال مسئولیت سرویس و نگهداری آسانسور را به عهده داشت و چنانچه پس از تحویل آسانسور مشکلاتی پیش می آمد، گروه یا واحد سرویس و تعمیرات شرکت فروشنده موظف به برطرف کردن آن بود.
در این دوره بعضی از شرکتها به دلایل مختلف با کارفرما در رابطه با خرابی آسانسور و مشکلات آن دچار اختلاف می شدند، که به علت عدم وجود سازمان نظارتی و پاسخگویی، داستانهای زیادی اتفاق می افتاد، اما بعد از تاسیس سندیکا و هماهنگی بین ارگانهای ذیربط و سازمان استاندارد، کم کم مشکلات بین کارفرما و شرکتهای فروشنده کاسته شد و نظمی بوجود آمد و لذا پس از نصب و راه اندازی آسانسور، زمانی که باید دوره بهره وری از آن آغاز شود، حتما” باید گواهی تائیدیه نصب آسانسور و بهره برداری از آن توسط شرکتهای بازرسی مورد تائید اداره استاندارد صادر و اخذ گردد.
با توجه باینکه در ساختمانها تا زمانیکه گواهینامه استاندارد آسانسور صادر نشود، مالک و ساکنین ساختمان اجازه استفاده از آسانسور را ندارند،همچنین تا گواهینامه آسانسور صادر نشود، شهرداری پایان کار ساختمان را صادر نمی کند، متوجه اهمیت بازرسی آسانسور می شویم.
تا کنون پرسش و پاسخهای زیادی در این زمینه و اینکه در زمان بازدید کارشناسان اداره استاندارد چه نکاتی مورد توجه قرار می گیرد، توسط افراد گوناگون مطرح شده، در اینجا به طور فشرده و تا جایی که حافظه یاری کند، موارد مهم به شرح زیر باستحضار علاقمندان و پرسشگران می رسد، البته باید یادآوری شود که این مجموعه کامل نیست و برای کسب اطلاعات دقیق از کلیه موارد کنترل، باید از طریق شرکتهای بازرسی پیگیری شود که به بخشی از آنها در سایت ذکر شده موجود می باشد www.irlift.ir برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت مطرح شده مراجعه نمایید و ما را از نظرات خود بهره مند سازید.
در گذشته و سالهای قبل از آنکه سندیکای صنعت آسانسور شکل بگیرد، کنترل نهایی آسانسور ها توسط افراد با تجربه و متخصص شرکتهای فروشنده انجام می شد، گرچه این سیستم خالی از اشکال نبود، اما به هرحال نشان از نظارت در نصب و بهره برداری آسانسور داشت و هر چه تشکیلات شرکت فروشنده منسجم تر و قوی تر بود.
این نظارت دقیق تر انجام می شد و تا زمانیکه معایب برطرف نمی شد، آسانسور را تحویل کارفرما یا مصرف کننده نمی دادند، ضمن اینکه پس از تحویل آسانسور شرکت نصاب حداقل مدت یکسال مسئولیت سرویس و نگهداری آسانسور را به عهده داشت و چنانچه پس از تحویل آسانسور مشکلاتی پیش می آمد، گروه یا واحد سرویس و تعمیرات شرکت فروشنده موظف به برطرف کردن آن بود.
در این دوره بعضی از شرکتها به دلایل مختلف با کارفرما در رابطه با خرابی آسانسور و مشکلات آن دچار اختلاف می شدند، که به علت عدم وجود سازمان نظارتی و پاسخگویی، داستانهای زیادی اتفاق می افتاد، اما بعد از تاسیس سندیکا و هماهنگی بین ارگانهای ذیربط و سازمان استاندارد، کم کم مشکلات بین کارفرما و شرکتهای فروشنده کاسته شد و نظمی بوجود آمد و لذا پس از نصب و راه اندازی آسانسور، زمانی که باید دوره بهره وری از آن آغاز شود، حتما” باید گواهی تائیدیه نصب آسانسور و بهره برداری از آن توسط شرکتهای بازرسی مورد تائید اداره استاندارد صادر و اخذ گردد.
با توجه باینکه در ساختمانها تا زمانیکه گواهینامه استاندارد آسانسور صادر نشود، مالک و ساکنین ساختمان اجازه استفاده از آسانسور را ندارند،همچنین تا گواهینامه آسانسور صادر نشود، شهرداری پایان کار ساختمان را صادر نمی کند، متوجه اهمیت بازرسی آسانسور می شویم.
تا کنون پرسش و پاسخهای زیادی در این زمینه و اینکه در زمان بازدید کارشناسان اداره استاندارد چه نکاتی مورد توجه قرار می گیرد، توسط افراد گوناگون مطرح شده، در اینجا به طور فشرده و تا جایی که حافظه یاری کند، موارد مهم به شرح زیر باستحضار علاقمندان و پرسشگران می رسد، البته باید یادآوری شود که این مجموعه کامل نیست و برای کسب اطلاعات دقیق از کلیه موارد کنترل، باید از طریق شرکتهای بازرسی پیگیری شود که به بخشی از آنها در سایت ذکر شده موجود می باشد www.irlift.ir برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت مطرح شده مراجعه نمایید و ما را از نظرات خود بهره مند سازید.