22-01-2019, 01:28 PM
همه شرکتهای آسانسور مشابه یکدیگر نیستند و به عنوان یک مدیر ساختمان مهم است که بدانید چه خدماتی را به ازای هزینههای نگهداری آسانسوری که پرداخت میکنید، دریافت خواهید کرد. در زیر لیستی از سوالاتی که باید قبل از امضای قرارداد با یک شرکت تعمیر و نگهداری آسانسور جدید بپرسید، آورده شده است.
چه مواردی را قبل عقد قرار داد آسانسور باید بدانیم
[list=1]
[*]آیا این شرکت برای مکانیک تجهیزات به کار رفته در آسانسور شما آموزش دیده است؟ ارزش استخدام یک شرکت تعمیر و نگهداری برای آسانسور شما این است که تخصص کافی برای نگهداری ایمن دستگاه شما را دارا باشد. اگر شرکت مورد نظر شما آموزشهای لازم برای کار کردن با تجهیزات خاص شما را ندیده باشد، در زمان خرابی آسانسور مزایای زیادی را با امضای قرارداد تعمیر و نگهداری دریافت نخواهید کرد.
[*]مکانیک مورد نظر مسئولیت نگهداری از چند مسیر آسانسور را به عهده دارد؟ مهم است که بدانید که چه تعداد آسانسور دیگر تحت مسئولیت این مکانیک قرار دارد، زیرا اگر این تعداد بیش از حد زیاد باشد، مکانیک قادر نخواهد بود تمام تعمیرات مورد نیاز را انجام دهد. اگر شرکت مسئولیت بیش از حدی را بر عهده مکانیک شما قرار دهد، خدمات متناسب با هزینه پرداختی را دریافت نخواهید کرد.
[*]وسعت منطقه جغرافیایی که مکانیک مورد نظر مسئول آن است چقدر است؟ اگر مکانیک مسئولیت یک منطقه جغرافیایی بزرگ را بر عهده داشته باشد این میتواند بر زمان پاسخگویی تماسهای شما تاثیر بگذارد. به دنبال یک شرکت باشید که یک مکانیک در نزدیکی خانه شما داشته باشد.
[*]شرکت مورد نظر شما چه تعداد مکانیک محلی در اختیار دارد؟ مکانیک ممکن است مسئولیت کارهای زیادی را بر عهده نداشته باشد، اما میتواند با سایر مشتریان درگیر باشد. مهم است که این شرکت دارای پرسنل پشتیبان در نزدیکی ساختمان شما در موارد اضطراری باشد.
[*]نسبت تعداد کارکنان چقدر است؟ تمام مکانیکهای آسانسور باید به خوبی آموزش دیده باشند و بتواند بیشتر مشکلات را حل کنند، اما وقتی که مشکل پیچیدگی زیادی داشته باشد، او باید توسط یک کادر پشتیبانی برای تعمیر آسانسور در اسرع وقت پشتیبانی شود.
[*]آیا این شرکت یک تیم تعمیراتی محلی دارد؟ برخی از تعمیرات نیاز به نیروی انسانی بیشتری دارند. مهم است که اطمینان حاصل کنید که این شرکت دارای یک تیم در منطقه باشد تا تعمیرات عمده را انجام داده و زمان خاموش ماندن آسانسور را کاهش دهد.
[*]آیا شرکت دارای پرسنل کافی برای خدمت رسانی در طول 24 ساعت شبانه روز است؟ مشکلات همیشه در ساعات کاری معمول اتفاق نمیافتند، بنابراین مهم است که شرکت تعمیر و نگهداری، دارای منابع کافی برای رسیدگی به تماسهای مشتریان در تمام طول ساعات شبانه روز باشد.
[*]آیا شرکت دارای فروشگاه قطعات محلی است؟ انتظار برای تامین قطعات جایگزین برای انتقال از نقاط مختلف کشور به طور قابل توجهی زمان خاموش ماندن آسانسور و در نهایت نارضایتی مشتریان را افزایش میدهد. مهم است که یک شرکت را انتخاب کنید که دارای سهامی تامین قطعات در نزدیکی ساختمان شما باشد. همچنین مهم است که اطمینان حاصل کنید که این شرکت دارای قطعات خاص مورد نیاز برای آسانسور شما است. دسترسی به قطعات نصب شده میتواند چالش برانگیز باشد، بنابراین لازم است که شرکت مورد نظر اطلاعات لازم را در اختیار داشته باشد.
[*]آیا مکانیک مورد نظر قطعات مورد نیاز را در وسیله نقلیه خود به همراه دارد؟ از شرکت بپرسید که مکانیکهای آنها از چه نوع وسیله نقلیهای استفاده میکنند و آیا وسیله نقلیه با قطعات مورد نیاز برای تعمیر آسانسور همراه است یا خیر. مکانیک باید یک سری قطعات مورد نیاز را در اختیار داشته باشد که برای استفاده در آسانسورهای موجود در مسیر کاربردی هستند.
[*]مکانیک مورد نظر در طول ماه چه میزان تعمیرات پیشگیرانه را صرف آسانسور شما میکند؟ بازدید از راه دور، کمک خاصی به اقدامات نگهداری پیشگیرانه نمیکند. مهم است که اطمینان حاصل کنید که شرکتی که شما از آن استفاده میکنید در واقع عملیات تعمیر و نگهداری را به طور منظم انجام میدهد تا هزینههای تعمیرات احتمالی در آینده جلوگیری کرده و طول عمر تجهیزات شما را افزایش دهد.
[*]آیا شرکت بیمه کافی در اختیار دارد؟ حوادث ممکن است رخ دهند و مهم است که اطمینان حاصل شود که شما درگیر حوادث ناشی از سهل انگاری شرکتهای تعمیر و نگهداری آسانسور نخواهید شد.
[/list]