27-02-2023, 12:10 PM
این روزها، زمانی که مردم می خواهند چیزی را پیدا کنند، چه محصول باشد یا یک سرویس، اولین چیزی که به دنبال آن هستند، دستگاهی است که به اینترنت متصل است تا بتوانند جستجو کنند.
آن روزها گذشته است که مردم به کاتالوگ های کاغذی محصولات مراجعه می کردند یا به Yellow Pages مراجعه می کردند تا کسب و کار یا خدمات مورد علاقه خود را پیدا کنند. با این حال، با سهولت آنلاین کردن چیزها، خطر جدیدی وجود دارد: گم شدن محتوای شما در اقیانوسی از اطلاعات.
موتورهای جستجو برای کاربرانی که دقیقاً میدانند به دنبال چه چیزی هستند میتوانند سریع و دقیق باشند، اما وقتی نوبت به یک جستجوی کلی میرسد، محدود کردن نامزدها به مجموعهای کوچکتر و قابل مدیریتتر پیچیدهتر میشود. اینجاست که مراحل انجام سئو یا بهینه سازی سایت برای موتور جستجو اهمیت بالایی دارد.
به عنوان صاحب یا مدیر یک کسب و کار محلی، احتمالاً کالاها یا خدمات خود را به یک بازار محلی ارائه می دهید، اما به طور بالقوه می توانید به کل جهان خدمت کنید و به یک بازار جهانی برسید. به نوبه خود، البته، کل جهان نیز رقیب شما می شود. بنابراین، برای سهولت استفاده و رتبه بندی بالا در جستجو، مهم تر از همیشه است که از کلمات کلیدی به درستی استفاده کنید.
کلمات کلیدی
اول، بیایید به اصول اولیه نگاه کنیم. کلمه کلیدی یکی از مهمترین عناصر جستجوی آنلاین است. هنگامی که افراد برای یافتن چیزی به موتور جستجو مراجعه می کنند، اولین کاری که انجام می دهند این است که یا یک سری کلمات مرتبط با علاقه خود را تایپ می کنند یا با نرم افزار تشخیص گفتار و دستیارهای مجازی، یک سوال می پرسند. موتور جستجو از همان کلمات برای اسکن کل اینترنت استفاده می کند.
هنگامی که محتوایی را پیدا می کند که با معیارهای کلمه کلیدی مطابقت دارد، سپس نتایج جستجو را ارائه می دهد و آنها را بر اساس معیارهای مختلف مانند مفید بودن و محبوبیت، علاوه بر وجود کلمات کلیدی مناسب، رتبه بندی می کند.
اما همه چیز با کلمات کلیدی شروع می شود. به عنوان مثال، اگر شما خدمات سئو و گوگل ادز را ارائه میدهید، باید از کلمات کلیدی مانند سئو، سئو سایت، تبلیغات گوگل و خدمات گوگل ادوردز در وب سایت خود استفاده کنید. اگر نمیدانید گوگل ادز چیست، به صورت خلاصه باید گفت:
اگر وبسایت شما هیچ اشارهای به آنها نداشته باشد، یک موتور جستجو متوجه نمیشود که وبسایت شما درباره سئو و بهینه سازی سایت است. بدیهی است که شما به بازار هدف خود نخواهید رسید.
با این حال، چیزی به نام افراط در آن وجود دارد، و اینجاست که همنوع خواری کلمات کلیدی وارد می شود.
یک خبر عالی
در گذشته موتورهای جستجو مانند گوگل بسیار ساده تر بودند. آنها جستجوهایی را انجام دادند و بر اساس معیارهای بسیار ساده رتبه بندی کردند. این در نهایت منجر به سوء استفاده گسترده از موتورهای جستجو شد زیرا تکنیک هایی مانند "پر کردن کلمات کلیدی" گسترده شد.
گوگل قبلاً فکر می کرد که اگر محتوای یک صفحه وب اغلب از یک کلمه کلیدی استفاده کند ممکن است مرتبط باشد، بنابراین تولیدکنندگان محتوای بی پروا به سادگی یک کلمه را صدها یا حتی هزاران بار برای افزایش رتبه جستجو درج می کردند.
امروزه پر کردن کلمات کلیدی یکی از بدترین کارهایی است که می توانید انجام دهید و از تکنیک های سئو کلاه سیاه است. در نتیجه به رتبه بندی جستجوی شما آسیب می رساند. الگوریتمهای مدرن نسبت به پر کردن عمدی کلمات کلیدی واکنش سختی نشان میدهند، و cannibalization یکی از عوارض جانبی گاه به گاه این تلاش برای مجازات پر کردن کلمات کلیدی با رتبهبندی جستجوی پایینتر است.
Cannibalization زمانی اتفاق می افتد که تعداد زیادی کلمات کلیدی یکسان یا مشابه در محتوای وب سایت خود پخش شده باشند. در نتیجه، موتور جستجویی مانند گوگل نمی تواند تشخیص دهد که کدام محتوا باید رتبه بالاتری داشته باشد. این بدان معنی است که گاهی اوقات به صفحه وب که قصد اولویت بندی آن را ندارید، رتبه بالاتری می دهد. همچنین ممکن است رتبه تمام صفحاتی که این کلمات کلیدی را به اشتراک می گذارند کاهش دهد.
بنابراین برای جلوگیری از این موضوع چه کاری می توانید انجام دهید؟
شناسایی Cannibalization
در واقع تشخیص مشکلات احتمالی هم نوع خواری کلمات کلیدی در وب سایت شما بسیار آسان است. معمولاً، انجام جستجو در راستای «دامنه + کلمات کلیدی» اطلاعاتی را که به دنبال آن هستید در اختیار شما قرار می دهد.
5 راه برای جلوگیری از همنوع خواری یا Cannibalization
1- ادغام محتوا
اگر دو صفحه وب دارید که کارهای مشابهی انجام می دهند، مانند یک صفحه وب که غذای خوب سگ را توصیه می کند و صفحه ای که غذای بد سگ را لیست می کند، ممکن است بخواهید همه این مطالب را بردارید و در یک صفحه قرار دهید.
این راه حل لزوما برای هر موقعیتی کار نمی کند، اما اغلب، ادغام محتوا، بهینه سازی موتور جستجوی وب سایت شما را ساده و افزایش می دهد.
2- حذف محتوا
این بسیار زیاد است، اما ممکن است بخواهید به طور کامل محتوای وب مشکل دار را حذف کنید. به خصوص اگر دیگر مربوط به وب سایت شما نباشد. اگر کسب و کار شما رشد کرده است و به نوعی آن پست وبلاگ شخصی قدیمی تر، کمتر حرفه ای و شخصی با استفاده از کلمات کلیدی خاص همچنان در رتبه بالاتری از محتوای وب مورد نظر شما قرار دارد، پس محتوا را حذف کنید. اگر محتوا دیگر وجود نداشته باشد، مشکل نیز وجود ندارد.
3- حذف کلمات کلیدی
اگر میخواهید محتوای خاصی را به دلایل دیگر حفظ کنید و وجود یک کلمه کلیدی مهم نیست، حذف آن همیشه یک گزینه است. این ممکن است یک روش کندتر و خسته کننده تر برای انجام کارها باشد.
4- پیوند داخلی خود را تغییر دهید.
اگر محتوای وب دارید که به محتوای دیگر در وب سایت شما پیوند می دهد، خود پیوندها ممکن است عناصری باشند که می توانید آنها را بهبود بخشید. برای موتورهای جستجو مانند گوگل، لینک ها اهمیت زیادی پیدا می کنند، بنابراین اگر پیوندی به محتوای یا صفحه وب دیگری اضافه کنید، یک موتور جستجو ممکن است محتوای لینک شده را در رتبه بالاتری قرار دهد. تاثیر انکرتکست در سئو را جدی بگیرید. برای اینکار ابتدا باید بدانید انکرتکست چیست و انواع آن را به شکل کامل بشناسید.
سعی کنید پیوندهای داخلی وب سایت خود را اضافه یا تغییر دهید تا محتوای کمتر مهم به محتوایی که می خواهید برجسته و اولویت بندی شود پیوند داده شود. با انجام این کار، سیگنالی را به صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) ارسال می کنید که محتوای لینک شده همان چیزی است که باید در اولویت قرار گیرد. عملکرد خوب در SERP هنوز بسیار مهم است.
5- تغییر درخواست های بک لینک ها
یکی دیگر از عواملی که سئو هنگام رتبه بندی نتایج جستجو در نظر می گیرد این است که چند نفر دیگر به محتوای شما لینک داده اند. پس از جستجو در وبسایت خود، ممکن است متوجه شوید که یکی از دلایلی که باعث میشود محتوای کماهمیتتر همچنان در رتبهبندی بالاتر از محتوای جدیدتر و مرتبطتر شما قرار بگیرد، این است که وبسایتهای دیگر این پیوندها را ایجاد میکنند.
در صورت داشتن امکانات و زمان، و به خصوص اگر آن لینک ها با وب سایت های بسیار تأثیرگذار هستند، می توانید از نرم افزاری برای ردیابی بک لینک ها استفاده کنید و سپس با مدیران وب سایت ها تماس بگیرید تا از آنها درخواست تغییر یا حذف لینک ها را بدهید.
در شرایط ایدهآل، آنها لینکهای قدیمی را که نمیخواهید با لینکهای جدیدی که میخواهید اولویتبندی کنید، مبادله میکنند و در نتیجه میتوانید رتبهبندی SEO خود را تقویت کنید.
نتیجه نهایی
الگوریتمهای جستجوی کنونی در تعیین رتبههای جستجو بسیار پیچیدهتر و دقیقتر هستند. محتوای خوب همیشه مهمترین عامل در کسب رتبه خوب خواهد بود. (قال بیل گیتس)
برای اطمینان از داشتن یک محتوای عالی و کاربرپسند که مورد تایید گوگل نیز باشد، می توانید از خدمات تولید محتوا وبرمز استفاده کنید. اطمینان از اینکه کلمه کلیدی را Cannibal نمی کنید، به شما کمک می کند تا محتوای مورد نظر خود را بهتر در کانون توجه قرار دهید و توجه شایسته را به خود جلب کنید.
منبع: digitalmarketinginstitute.com
آن روزها گذشته است که مردم به کاتالوگ های کاغذی محصولات مراجعه می کردند یا به Yellow Pages مراجعه می کردند تا کسب و کار یا خدمات مورد علاقه خود را پیدا کنند. با این حال، با سهولت آنلاین کردن چیزها، خطر جدیدی وجود دارد: گم شدن محتوای شما در اقیانوسی از اطلاعات.
موتورهای جستجو برای کاربرانی که دقیقاً میدانند به دنبال چه چیزی هستند میتوانند سریع و دقیق باشند، اما وقتی نوبت به یک جستجوی کلی میرسد، محدود کردن نامزدها به مجموعهای کوچکتر و قابل مدیریتتر پیچیدهتر میشود. اینجاست که مراحل انجام سئو یا بهینه سازی سایت برای موتور جستجو اهمیت بالایی دارد.
به عنوان صاحب یا مدیر یک کسب و کار محلی، احتمالاً کالاها یا خدمات خود را به یک بازار محلی ارائه می دهید، اما به طور بالقوه می توانید به کل جهان خدمت کنید و به یک بازار جهانی برسید. به نوبه خود، البته، کل جهان نیز رقیب شما می شود. بنابراین، برای سهولت استفاده و رتبه بندی بالا در جستجو، مهم تر از همیشه است که از کلمات کلیدی به درستی استفاده کنید.
کلمات کلیدی
اول، بیایید به اصول اولیه نگاه کنیم. کلمه کلیدی یکی از مهمترین عناصر جستجوی آنلاین است. هنگامی که افراد برای یافتن چیزی به موتور جستجو مراجعه می کنند، اولین کاری که انجام می دهند این است که یا یک سری کلمات مرتبط با علاقه خود را تایپ می کنند یا با نرم افزار تشخیص گفتار و دستیارهای مجازی، یک سوال می پرسند. موتور جستجو از همان کلمات برای اسکن کل اینترنت استفاده می کند.
هنگامی که محتوایی را پیدا می کند که با معیارهای کلمه کلیدی مطابقت دارد، سپس نتایج جستجو را ارائه می دهد و آنها را بر اساس معیارهای مختلف مانند مفید بودن و محبوبیت، علاوه بر وجود کلمات کلیدی مناسب، رتبه بندی می کند.
اما همه چیز با کلمات کلیدی شروع می شود. به عنوان مثال، اگر شما خدمات سئو و گوگل ادز را ارائه میدهید، باید از کلمات کلیدی مانند سئو، سئو سایت، تبلیغات گوگل و خدمات گوگل ادوردز در وب سایت خود استفاده کنید. اگر نمیدانید گوگل ادز چیست، به صورت خلاصه باید گفت:
نقلقول: پرداخت هزینه به گوگل برای نشان دادن سایت شما در رتبه های اول نتایج جستجو.
اگر وبسایت شما هیچ اشارهای به آنها نداشته باشد، یک موتور جستجو متوجه نمیشود که وبسایت شما درباره سئو و بهینه سازی سایت است. بدیهی است که شما به بازار هدف خود نخواهید رسید.
با این حال، چیزی به نام افراط در آن وجود دارد، و اینجاست که همنوع خواری کلمات کلیدی وارد می شود.
یک خبر عالی
در گذشته موتورهای جستجو مانند گوگل بسیار ساده تر بودند. آنها جستجوهایی را انجام دادند و بر اساس معیارهای بسیار ساده رتبه بندی کردند. این در نهایت منجر به سوء استفاده گسترده از موتورهای جستجو شد زیرا تکنیک هایی مانند "پر کردن کلمات کلیدی" گسترده شد.
گوگل قبلاً فکر می کرد که اگر محتوای یک صفحه وب اغلب از یک کلمه کلیدی استفاده کند ممکن است مرتبط باشد، بنابراین تولیدکنندگان محتوای بی پروا به سادگی یک کلمه را صدها یا حتی هزاران بار برای افزایش رتبه جستجو درج می کردند.
امروزه پر کردن کلمات کلیدی یکی از بدترین کارهایی است که می توانید انجام دهید و از تکنیک های سئو کلاه سیاه است. در نتیجه به رتبه بندی جستجوی شما آسیب می رساند. الگوریتمهای مدرن نسبت به پر کردن عمدی کلمات کلیدی واکنش سختی نشان میدهند، و cannibalization یکی از عوارض جانبی گاه به گاه این تلاش برای مجازات پر کردن کلمات کلیدی با رتبهبندی جستجوی پایینتر است.
Cannibalization زمانی اتفاق می افتد که تعداد زیادی کلمات کلیدی یکسان یا مشابه در محتوای وب سایت خود پخش شده باشند. در نتیجه، موتور جستجویی مانند گوگل نمی تواند تشخیص دهد که کدام محتوا باید رتبه بالاتری داشته باشد. این بدان معنی است که گاهی اوقات به صفحه وب که قصد اولویت بندی آن را ندارید، رتبه بالاتری می دهد. همچنین ممکن است رتبه تمام صفحاتی که این کلمات کلیدی را به اشتراک می گذارند کاهش دهد.
بنابراین برای جلوگیری از این موضوع چه کاری می توانید انجام دهید؟
شناسایی Cannibalization
در واقع تشخیص مشکلات احتمالی هم نوع خواری کلمات کلیدی در وب سایت شما بسیار آسان است. معمولاً، انجام جستجو در راستای «دامنه + کلمات کلیدی» اطلاعاتی را که به دنبال آن هستید در اختیار شما قرار می دهد.
5 راه برای جلوگیری از همنوع خواری یا Cannibalization
1- ادغام محتوا
اگر دو صفحه وب دارید که کارهای مشابهی انجام می دهند، مانند یک صفحه وب که غذای خوب سگ را توصیه می کند و صفحه ای که غذای بد سگ را لیست می کند، ممکن است بخواهید همه این مطالب را بردارید و در یک صفحه قرار دهید.
این راه حل لزوما برای هر موقعیتی کار نمی کند، اما اغلب، ادغام محتوا، بهینه سازی موتور جستجوی وب سایت شما را ساده و افزایش می دهد.
2- حذف محتوا
این بسیار زیاد است، اما ممکن است بخواهید به طور کامل محتوای وب مشکل دار را حذف کنید. به خصوص اگر دیگر مربوط به وب سایت شما نباشد. اگر کسب و کار شما رشد کرده است و به نوعی آن پست وبلاگ شخصی قدیمی تر، کمتر حرفه ای و شخصی با استفاده از کلمات کلیدی خاص همچنان در رتبه بالاتری از محتوای وب مورد نظر شما قرار دارد، پس محتوا را حذف کنید. اگر محتوا دیگر وجود نداشته باشد، مشکل نیز وجود ندارد.
3- حذف کلمات کلیدی
اگر میخواهید محتوای خاصی را به دلایل دیگر حفظ کنید و وجود یک کلمه کلیدی مهم نیست، حذف آن همیشه یک گزینه است. این ممکن است یک روش کندتر و خسته کننده تر برای انجام کارها باشد.
4- پیوند داخلی خود را تغییر دهید.
اگر محتوای وب دارید که به محتوای دیگر در وب سایت شما پیوند می دهد، خود پیوندها ممکن است عناصری باشند که می توانید آنها را بهبود بخشید. برای موتورهای جستجو مانند گوگل، لینک ها اهمیت زیادی پیدا می کنند، بنابراین اگر پیوندی به محتوای یا صفحه وب دیگری اضافه کنید، یک موتور جستجو ممکن است محتوای لینک شده را در رتبه بالاتری قرار دهد. تاثیر انکرتکست در سئو را جدی بگیرید. برای اینکار ابتدا باید بدانید انکرتکست چیست و انواع آن را به شکل کامل بشناسید.
سعی کنید پیوندهای داخلی وب سایت خود را اضافه یا تغییر دهید تا محتوای کمتر مهم به محتوایی که می خواهید برجسته و اولویت بندی شود پیوند داده شود. با انجام این کار، سیگنالی را به صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) ارسال می کنید که محتوای لینک شده همان چیزی است که باید در اولویت قرار گیرد. عملکرد خوب در SERP هنوز بسیار مهم است.
5- تغییر درخواست های بک لینک ها
یکی دیگر از عواملی که سئو هنگام رتبه بندی نتایج جستجو در نظر می گیرد این است که چند نفر دیگر به محتوای شما لینک داده اند. پس از جستجو در وبسایت خود، ممکن است متوجه شوید که یکی از دلایلی که باعث میشود محتوای کماهمیتتر همچنان در رتبهبندی بالاتر از محتوای جدیدتر و مرتبطتر شما قرار بگیرد، این است که وبسایتهای دیگر این پیوندها را ایجاد میکنند.
در صورت داشتن امکانات و زمان، و به خصوص اگر آن لینک ها با وب سایت های بسیار تأثیرگذار هستند، می توانید از نرم افزاری برای ردیابی بک لینک ها استفاده کنید و سپس با مدیران وب سایت ها تماس بگیرید تا از آنها درخواست تغییر یا حذف لینک ها را بدهید.
در شرایط ایدهآل، آنها لینکهای قدیمی را که نمیخواهید با لینکهای جدیدی که میخواهید اولویتبندی کنید، مبادله میکنند و در نتیجه میتوانید رتبهبندی SEO خود را تقویت کنید.
نتیجه نهایی
الگوریتمهای جستجوی کنونی در تعیین رتبههای جستجو بسیار پیچیدهتر و دقیقتر هستند. محتوای خوب همیشه مهمترین عامل در کسب رتبه خوب خواهد بود. (قال بیل گیتس)
برای اطمینان از داشتن یک محتوای عالی و کاربرپسند که مورد تایید گوگل نیز باشد، می توانید از خدمات تولید محتوا وبرمز استفاده کنید. اطمینان از اینکه کلمه کلیدی را Cannibal نمی کنید، به شما کمک می کند تا محتوای مورد نظر خود را بهتر در کانون توجه قرار دهید و توجه شایسته را به خود جلب کنید.
منبع: digitalmarketinginstitute.com