13-08-2020, 11:44 PM
پردیس فناوری کیش_طرح مشاور متخصصین صنعت و مدیریت_گروه هوافضا
برپایهٔ پیوست ۱۳ معاهده هواپیمایی کشوری بینالمللی هر حادثهای که در هنگام استفاده از هواگرد در بین بازه زمانی سوار شدن سرنشینان در مبدأ تا پیاده شدنشان در مقصد بیفتد حادثه هوایی نام دارد. اگر هواگرد خراب شود یا آسیب جدی ببیند، بیمه آن خط میخورد و به عنوان اتلاف بدنه هواپیما گفته میشود.پیوست ۱۳ همچنین یک حادثه هوایی را رخدادی تعریف میکند که اگرچه سانحه نیست اما به عملیات هواگرد مربوط است و میتواند عملیات را دچار اختلال کند.
نخستین سانحهٔ هوایی جهان در ۱۷ سپتامبر ۱۹۰۸ در آمریکا روی داد.
از زمانی که ایران نخستین تأسیسات هوانوردی خود را تأسیس کرد، این صنعت در زمانهای مختلفی درگیر سوانح هوایی بودهاست. آمار سوانح هوایی در ایران یکی از بالاترین میزان وقوع حوادث هوایی در جهان را شامل میشود. از دلایل ارائهشده برای تحلیل تعدد سوانح هوایی در ایران میتوان به تحریمهای اقتصادی غرب علیه ایران، استاندارد خلبانان و کنترل کیفی، ضعف در عمل به معیارهای استاندارد بینالمللی ایمنی هواپیماها و سو مدیریت و برنامهریزی نادرست اشاره کرد.
بر اساس اطلاعات شبکه ایمنی هوانوردی، ۲۱۵۲ نفر تا دیماه ۱۳۹۸ بر اثر ۶۳ سانحهٔ هوایی در ایران جان خود را از دست دادهاند.بزرگترین سانحهٔ هوایی منجر به مرگ در خاک ایران مربوط به پرواز شماره ۶۵۵ ایرانایر با ۲۹۰ کشته در سال ۱۳۶۷ است و پس از آن سانحهٔ سقوط هواپیمای نظامی در کرمان با ۲۷۶ کشته در سال ۱۳۸۱ در ردهٔ دوم جای دارد.
برپایهٔ پیوست ۱۳ معاهده هواپیمایی کشوری بینالمللی هر حادثهای که در هنگام استفاده از هواگرد در بین بازه زمانی سوار شدن سرنشینان در مبدأ تا پیاده شدنشان در مقصد بیفتد حادثه هوایی نام دارد. اگر هواگرد خراب شود یا آسیب جدی ببیند، بیمه آن خط میخورد و به عنوان اتلاف بدنه هواپیما گفته میشود.پیوست ۱۳ همچنین یک حادثه هوایی را رخدادی تعریف میکند که اگرچه سانحه نیست اما به عملیات هواگرد مربوط است و میتواند عملیات را دچار اختلال کند.
نخستین سانحهٔ هوایی جهان در ۱۷ سپتامبر ۱۹۰۸ در آمریکا روی داد.
از زمانی که ایران نخستین تأسیسات هوانوردی خود را تأسیس کرد، این صنعت در زمانهای مختلفی درگیر سوانح هوایی بودهاست. آمار سوانح هوایی در ایران یکی از بالاترین میزان وقوع حوادث هوایی در جهان را شامل میشود. از دلایل ارائهشده برای تحلیل تعدد سوانح هوایی در ایران میتوان به تحریمهای اقتصادی غرب علیه ایران، استاندارد خلبانان و کنترل کیفی، ضعف در عمل به معیارهای استاندارد بینالمللی ایمنی هواپیماها و سو مدیریت و برنامهریزی نادرست اشاره کرد.
بر اساس اطلاعات شبکه ایمنی هوانوردی، ۲۱۵۲ نفر تا دیماه ۱۳۹۸ بر اثر ۶۳ سانحهٔ هوایی در ایران جان خود را از دست دادهاند.بزرگترین سانحهٔ هوایی منجر به مرگ در خاک ایران مربوط به پرواز شماره ۶۵۵ ایرانایر با ۲۹۰ کشته در سال ۱۳۶۷ است و پس از آن سانحهٔ سقوط هواپیمای نظامی در کرمان با ۲۷۶ کشته در سال ۱۳۸۱ در ردهٔ دوم جای دارد.
<p><br></p>