13-06-2023, 12:08 PM
چگونه در خانه فاضلاب درست کنیم. سیستم فاضلاب داخلی در یک خانه خصوصی. شیرهای وکیوم و لوله فن
? خوشت اومد؟ لینک را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
لوله باز کنی در پردیسموضوع سازماندهی یک حمام کامل در یک خانه خصوصی توسط هر صاحبی روبرو است. فن آوری ها امکان تجهیز فاضلاب خانگی را بدون سرمایه گذاری مواد خاص و موقت فراهم می کند. تعداد ساختمان های مسکونی خصوصی با امکانات رفاهی در حیاط در حال افزایش است. در این مقاله به سؤالات پرطرفداری خواهیم پرداخت: انواع و انواع فاضلاب چیست، سیستم فاضلاب خانگی را خودتان انجام دهید، سپتیک تانک چیست و چگونه آن را بسازیم، چگونه یک سپتیک تانک بتنی بسازیم. حلقه ها، دامپ چیست و چگونه می توان آن را ساخت و سوالات مرتبط.
انواع فاضلاب برای خانوارهای خصوصی به دو قسمت تقسیم می شود.
برای سکونتگاه های تابستانی یا مناطق شهری نزدیک به بخش خصوصی ساختمان های مسکونی ، فاضلاب برای یک خانه خصوصی به جمع کننده های زهکشی متمرکز آورده می شود. این راه حل راحت است، زیرا تمام مشکلات فقط با کیفیت بالا در محل اتصال لوله های فاضلاب است. با این حال، اتصال یک خانه خصوصی به شبکه فاضلاب شهری یک نقطه ضعف نیز وجود دارد - پرداخت برای خدمات فاضلاب. تعرفه ای برای ساختمان های مسکونی تعیین می شود و حجم کل تخلیه آب با کل مقدار آب مصرفی مطابقت دارد. حسابداری بر اساس تعداد مشخص شده، طبق هنجارها یا بر اساس کنتورهای آب انجام می شود.
برای یک خانه خصوصی، که در آن سهم شیر آب مصرفی به فاضلاب تخلیه نمی شود، شارژ بر اساس خوانش کنتور آب می تواند زندگی را به طور قابل توجهی پیچیده کند. برای بسیاری، این موضوع بی اهمیت به نظر می رسد، اما برخی از مالکان برای استقلال تلاش می کنند، بنابراین همچنان مرتبط است.
روش سنتی دفع فاضلاب در خانه های شخصی سطل زباله است که یک سپتیک تانک نیز می باشد که گودال فاضلاب نیز می باشد.
قبل از اقدام با یک راهنمای دقیق، لازم است تمام کارهای لوله کشی خانه برای ایجاد و سازماندهی آن انجام شود.
سیستم فاضلاب مستقل در خانه
بیشتر ساختمان های بخش خصوصی یک طبقه هستند. جایی که دو نفر از آنها وجود دارد، حمام در طبقه اول است. پروژه های مدرن ساختمان های خصوصی لوله کشی را در هر طبقه ارائه می دهند، اما همه اشیاء در مجاورت یک آسانسور مشترک قرار دارند. به عنوان مثال، یک ساختمان استاندارد یک طبقه را در نظر بگیرید که باید با دستان خود فاضلاب را انجام دهید.
بنابراین، لازم است یک سینک در آشپزخانه، یک سینک در حمام و یک توالت در حمام / دوش و توالت قرار دهید.
حمام و توالت ترکیبی یا مجزا هستند. در هر صورت، زهکشی برای آنها گسترده خواهد بود، بنابراین توزیع نقاط زهکشی در اتاق باید به گونه ای باشد که فاصله ای تا "رایزر" (لوله اصلی با قطر 110 میلی متر) وجود داشته باشد. زهکشی را به خیابان بیاورید) حداقل است.
آشپزخانه که سینک در آن قرار دارد، طبق اسناد طراحی، اغلب دارای یک دیوار مجاور با حمام یا توالت است. در این صورت هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد. اگر آشپزخانه از رایزر اصلی دور است، قبل از اتصال آن به رایزر، لازم است یک زهکش جداگانه گذاشته شود. بسته به موقعیت، این کار را می توان هم در محیط خانه انجام داد (زهکشی در رایزر گنجانده شده است که شامل تخلیه از سینک و حمام / دوش می شود) و هم در خارج از محیط (در صورت قرار دادن آشپزخانه و حمام). اجازه نمی دهد لوله ها به محیط وارد شوند، آنها در خارج از خانه برداشته می شوند، می توان آنها را متصل کرد یا به طور جداگانه وارد گودال زهکشی کرد).
مشکلات فوق به دلیل این واقعیت است که نظارت بر شیب فاضلاب برای جریان آب با کیفیت بالا ضروری است، که همیشه در مواردی که فاصله از نقطه به نقطه زیاد است امکان پذیر نیست. شیب فاضلاب با توجه به قطر لوله باید درصد معینی باشد. مقادیر شیب فاضلاب بسته به قطر لوله را در شکل زیر ببینید.
لوله های فاضلاب در زیر زمین گذاشته می شود. اکثر ساختمان ها دارای کف چوبی هستند که از سطح زمین بلند شده اند. فضاهای زیر زمین خالی است که فرصت های زیادی برای حل این مشکل می دهد. شیب با سطح ساختمان یا علائم روی دیواری که لوله باید از آن عبور کند اندازه گیری می شود. محدوده لوله های مونتاژ شده با ریختن آب به داخل سیستم در مراحل میانی و کنترل خروجی آن آزمایش می شود. بسیار مهم است که حتی یک قسمت کوچک در جایی متوقف نشود، زیرا مانعی وجود خواهد داشت که پس از گذاشتن کف، برداشتن آن دشوار خواهد بود. شیب های فاضلاب بیش از 5% در صورتی قابل قبول است که این موضوع به سهولت قرارگیری سیستم یا محدودیت فاصله زیر کف مربوط باشد.
مونتاژ نهایی
هنگامی که زهکش ها از هر محل تخلیه به آخرین مکان آورده می شوند، جمع آوری نهایی انجام می شود. لوله های پی وی سی برای فاضلاب، دارای تمام زانوها و آداپتورهای لازم و همچنین سه راهی با انتقال های مختلف هستند که به شما امکان می دهد سینک، دوش و زهکشی ماشین لباسشویی را به هم متصل کنید. بعد، رایزر و تخلیه از توالت با هم ترکیب می شوند. پس از اتمام کار، آزمایش نهایی با بار سنگین برای رفع نشتی در صورت وجود و جلوگیری از گرفتگی و تجمع آب لازم است.
زهکشی خارج از محیط خانه در عمق حداقل 300 میلی متر انجام می شود. این بستگی به ویژگی های آب و هوایی منطقه، و همچنین شیب سایت، نزدیکی آب های زیرزمینی دارد که بر عمق گودال زهکشی تأثیر می گذارد.
در هر یک از نقاط زهکشی، به جز مخزن توالت، یک شیلنگ انعطاف پذیر تا می شود که همیشه مقدار کمی آب در آن وجود دارد که آب بند نامیده می شود که از ورود بوی نامطبوع از فاضلاب جلوگیری می کند. . در صورت لزوم، مانع روی چنین زانویی را در 10 دقیقه از بین ببرید.
سیستم زهکشی
هنگام سازماندهی فاضلاب خانگی در یک خانه خصوصی برای بسیاری از صاحبان خانه مانعی است. فناوری کار با ترکیب چنین گودال هایی را بسیار ساده کرده است، که به آنها اجازه می دهد تا سال ها بدون تعمیر و نگهداری کار کنند.
فاضلاب خانگی به دو نوع تقسیم می شود - یک مخزن سپتیک و یک گودال زهکشی سنتی.
تانک سپتیک
شهر کوچک ترویج شد راه حل فن آوری در ساخت و ساز شهرک های کلبه و خانه های . آنها ظروف پلاستیکی یا فلزی هستند که تمام زباله های زهکشی و آلی را جمع آوری می کنند . فقط از حجم مفید خود استفاده می کند که تا حدی با کمک میکروارگانیسم ها افزایش می یابد (سپتیک)، مواد آلی را به گاز (از طریق کانال تهویه آزاد می شود، به محیط زیست آسیب نمی رساند) و آب تمیز (مناسب برای آبیاری محل با آب کم) پردازش می کند. . پمپ). مدل های در مقیاس بزرگ برای یک ساختمان مسکونی تمام عیار برای یک خانواده بزرگ ارائه می شود.
مانع این نوع فاضلاب هزینه آن است. هزینه کانتینرها بسیار بالاست و در کنار آن حمل و نقل و نصب روی آن قرار می گیرد و باید طبق تکنولوژی انجام شود تا کانتینر سالم بماند.
مزیت قابل توجه این است که سپتیک تانک را می توان در مناطقی با سطح آب زیرزمینی بالا نصب کرد. کانتینرها در سوراخ های حفاری شده فرو می روند، سپس با محموله بارگیری می شوند تا آب سیل آنها را از زمین خارج نکند.
میانگین عمر مفید 2-5 سال با استفاده مناسب و صرفه جویی کافی در فضای قابل استفاده است.
مخزن سپتیک ساخته شده از حلقه های بتنی
یکی از انواع کوچک سپتیک تانک، دستگاهی است که از حلقه های بتنی کارخانه ساخته شده است. این نوع سپتیک تانک بسیار محبوب است زیرا. نسبتا ارزان، سریع و آسان برای نصب. ساختن مخزن سپتیک از حلقه های بتنی با دستان خود بسیار ساده است. برای این کار، سوراخی با عمق کافی حفر می کنیم. یک لایه قلوه سنگ در پایین قرار می گیرد تا آب را قطع کند.
معمولا 3 حلقه یک و نیم متری روی هم می گذارند و سپس با درب سوراخ دار می بندند. حلقه کوچک دیگری برای دسترسی به سپتیک تانک در این سوراخ قرار داده شده است. چنین حلقه ای با دریچه فاضلاب بسته می شود. حلقه ها با ملات سیمان به هم متصل می شوند . اگر یک مخزن سپتیک سرریز می سازید، باید 2 یا 3 حلقه هرمی از این قبیل بسازید. هر چه محفظه های پرکننده بیشتر باشد، آب در خروجی تمیزتر می شود. قسمت زیرین محفظه اول ضد آب و بتن ریزی شده است. در قسمت بالایی رینگ بزرگ بالایی سوراخ ایجاد شده و یک لوله 110 میلی متری تعبیه شده که یک سه راهی از دو طرف روی آن قرار می گیرد.
اگر می خواهید 3 محفظه بسازید، روش را با سوراخ و لوله تکرار می کنیم، اما آنها را کمی زیر سطح سرریز از محفظه اول به دوم قرار می دهیم. لوله ای از آخرین محفظه به قسمت زهکشی برده می شود یا قسمت پایین آن باز می ماند و سنگریزه بزرگی روی آن قرار می گیرد. از بیرون، حلقه ها را با ماسه پوشانده اند تا آب را قطع کند. فراموش نکنید که برای گرفتن هوا، لوله تهویه را از محفظه ها خارج کنید.
ویدیو در مورد مخزن سپتیک از حلقه های بتنی
لوله
چندین دهه بدون شکایت یا مشکل خاصی استفاده می شود. حتی در مناطقی که سطح آب زیرزمینی بالایی دارند، راه حلی برای پر کردن چنین گودالهایی در هنگام سیل پیدا شده است و گودالی را در عمق عمیق اما با مساحت زیاد قرار میدهند.
محل گودال و خروج فاضلاب از خانه باید قبل از شروع همه کارها مشخص شود، زیرا تغییر جهت سیستم در زیر کف مستلزم محاسبه مجدد شیب ها و زمان اضافی است.
اگر سطح آب اجازه دهد، لوله منتهی از خانه به گودال 500 - 800 میلی متر عمیق تر می شود. در غیر این صورت، برای تمیز کردن راحت هر 3 متر طول لوله، لازم است تا حد امکان آن را ایزوله کنید و پنجره های تجدید نظر (یک بلوک لب به لب مخصوص با پوشش بازشو) را بگذارید.
متوسط حجم یک گودال برای این نوع فاضلاب برای یک فرد بالغ 5 متر مکعب است. در عین حال، نباید از مخازن سپتیک آلی غافل شوید، که به شما امکان می دهد تا چندین دهه بدون پمپاژ محتویات کاملاً این کار را انجام دهید.
یک سوراخ زهکشی بسازید
برای انتخاب مکان، باید ابعاد و عمق خطی را تعیین کنید، یک سوراخ حفر کنید و دیوارها را با دقت تراز کنید. محیط نزدیک دیوارها در پایین 300 میلی متر از لبه حفاری شده و تا عمق حدود 500 میلی متر عمیق تر می شود. یک لایه کوچک از سنگ خرد شده در پایین قرار می گیرد و سپس 2-3 ردیف نیم بلوک بدون سوراخ در بالای محلول قرار می گیرد. این پایه ای برای دیوارهای زباله خواهد بود.
دیوارها (فقط برای مدت طولانی قادر به مقاومت در برابر ریزمحیط ) ، فاصله بین آجرها 20 - 25٪ طول آنها است که از 5-6 ردیف شروع می شود. آب از طریق این شکاف ها تخلیه می شود که امکان نگهداری کمتری از گودال را فراهم می کند.
سنگ تراشی به لبه گودال خارج نمی شود، اما با کسری 400 میلی متر. نکته اصلی این است که لوله خروجی فاضلاب کاملاً پوشیده شده است.
در کف گودال، لایه ای از سنگ خرد شده متوسط تا ضخامت 200 میلی متر گذاشته شده و از بالا می توان آن را با سنگ های جمع آوری شده از انبوه سرباره های پوکه مانند برای پایه تقویت کرد. این ترفند به شما امکان می دهد گودال را کمتر تخلیه کنید، زیرا میکروارگانیسم هایی که مواد آلی را جذب می کنند در چنین سوراخ های زهکشی به خوبی رشد می کنند.
پوشش می تواند هر نوع باشد، از یک دال بتن مسلح آماده با شکل گرفته تا یک محصول خود ریخته. ساخته شده از این محصول بر روی یک تخته سنگ تخت یا ورقه سنگ گالوانیزه : پوشش آینده باید حداقل 250 - 300 میلی متر از لبه های دیوار بیرون بزند. آرماتور از میله ها در بالا گذاشته شده است. داشتن یک مش تقویت کننده به قطر 8-10 میلی متر با اندازه مش 20 در 20 سانتی متر کافی خواهد بود. لبه پایینی تور باید حداقل 20 میلی متر از پایه بلند شود (بهتر است آن را در گیره سنگ ها یا یک لایه محافظ قرار دهید). ما قالب را در طرفین آرماتور می سازیم و همه چیز را با یک لایه بتن 100 - 200 میلی متری پر می کنیم.
در مرکز گودال اگر ابعاد خطی بزرگ باشد، یک تکیه گاه لوله آجری یا چدنی قرار می گیرد که سقف ها روی آن قرار دارند.
فراموش نکنید که یک دریچه برای ورود به گودال بگذارید و همچنین در صورت لزوم آن را با پمپ تخلیه کنید.
یک راه حل عالی این است که لبه بالایی سقف را پایین تر از سطح زمین قرار دهید و فضای اطراف دریچه را با نوشابه بپوشانید.
فراموش نکنید که یک خروجی برای تهویه (لوله PVC استاندارد فاضلاب) بگذارید. بسیاری از مردم آلاچیق یا فضای پارکینگ برای اتومبیل ها در بالا ایجاد می کنند. اما در این صورت باید آرماتور بالای گودال و دال به طور جدی تقویت شود.
امیدواریم اصول لوله کشی خانه خود را درک کرده باشید. اگر هنوز سوالی دارید، آنها را در نظرات مقاله بپرسید، ما قطعا به آنها پاسخ خواهیم داد.
زندگی بدون امکانات، حتی در یک خانه شخصی برای ما دشوار است. ما در تلاش هستیم تا استاندارد زندگی قابل قبولی را برای خانواده خود ایجاد کنیم و حداکثر راحتی را فراهم کنیم. برای این، بسیار مهم است که در مورد موضوع ساخت و ساز از قبل فکر کنید.لوله بازکنی پردیس
هنگام ساختن فاضلاب با دستان خود در یک خانه خصوصی، یک خانه روستایی ، می توانید در هزینه خود صرفه جویی کنید، اما باید این کار را مطابق با الزامات ساخت و ساز و نصب انجام دهید.
فاضلاب در خانه شامل سازماندهی فاضلاب خارجی و داخلی است.
داخلی - نصب لوله، لوله فن و رایزر.
نمای بیرونی شامل مجموعه ای از لوله ها است که از خانه به سپتیک تانک یا تصفیه خانه فاضلاب می رود.
طرح فاضلاب داخلی
شما باید یک طرح را بر اساس چیدمان هر خانه انتخاب کنید. در حالت ایده آل، تمام تجهیزات لوله کشی به یک کلکتور متصل می شوند که آب از طریق آن جریان می یابد.
در یک خانه بزرگ ، با چندین حمام، ترجیح دادن به چنین طرحی با حداقل دو زباله دان یا مخزن سپتیک صحیح تر است. و خانه دو طبقه در داخل ضروری است. نصب آسانسورهای
نحوه ساخت یک طرح فاضلاب برای یک خانه خصوصی:
یک نقشه خانه بسازید؛
تعیین محل رایزرها؛
تعیین مکان تجهیزات بهداشتی و فنی و تعیین نحوه اتصال آنها.
لوله ها و تمام عناصر اتصال از اتصالات و رایزر تا لوله کشی را شرح دهید.
این کار را برای هر طبقه انجام دهید.
تعیین ابعاد لوله فن و رایزر؛
مجموع طول تمام لوله های داخلی؛
در آخرین مرحله، یک طرح فاضلاب خارجی ایجاد کنید.
نحوه انتخاب لوله های فاضلاب
برای فاضلاب خارجی و داخلی از انواع مختلفی استفاده می شود.
PVC و خاکستری برای لوله گذاری در داخل استفاده می شود. لوله های با قطر 110 میلی متر برای تخت های آفتابگیر و رایزر و 40 و 50 میلی متر برای زهکش ها استفاده می شود. چرخش ها با دو زانو پلاستیکی خم شده در زاویه راست ساخته می شوند.
اغلب لوله های فاضلاب خارجی نارنجی رنگ، قطر 110 میلی متر و سختی لازم دارند. از لوله های موجدار دو لایه نیز می توان استفاده کرد.
ویژگی های لوله ها
چدن:
بادوام و قوی، طراحی شده برای بارهای سنگین.
گران، سنگین و شکننده، خوردگی داخلی می تواند به انسداد کمک کند.
پلی پروپیلن:
سبک و انعطاف پذیر، به خوبی در برابر دمای آب بالا مقاومت می کند.
هیچ نقصی وجود ندارد
پی وی سی:
ارزان و سبک، برای فاضلاب خارجی استفاده می شود.
شکننده است، دمای بالای آب را به خوبی تحمل نمی کند.
لوله گذاری
جدی ترین فرآیند در ساخت فاضلاب در خانه، اتصال و لوله گذاری است. در پایان کار، سفتی سیستم را بررسی کنید و تنها پس از آن به عملکرد آن ادامه دهید.
اتصال لوله
امروزه بسیاری از انواع ریویژن، سه راهی، زانویی و لوله های پلاستیکی به راحتی متصل می شوند. نقاط اتصال را می توان دوباره کار کرد. و در مکان هایی که لوله از فونداسیون عبور می کند، نصب آستین توصیه می شود.
همچنین باید در مورد شیب به خاطر داشت که به قطر لوله ها بستگی دارد و 2 - 3 سانتی متر در هر 1 متر است.
خروجی فاضلاب
برای جلوگیری از ناهماهنگی بین فاضلاب داخلی و خارجی، نصب فاضلاب را از خروجی شروع کنید.
از طریق پایه ای عمیق تر از سطح یخبندان نصب می شود. هنگام نصب خروجی بالاتر، لازم است لوله را عایق بندی کنید.
اگر در آن زمان به آن فکر نکردید، باید سوراخی ایجاد کنید که برای نصب یک لوله تخلیه با آستین کافی است. آستین یک بخش لوله کوچک با قطر 130-160 میلی متر است. از دو طرف پایه باید 15 سانتی متر بیرون بزند.
قطر خروجی نباید کمتر از قطر رایزر باشد. یک آستین برای ایجاد شیب لوله مورد نیاز است.
رقیق سازی لوله ها و نصب رایزر
قرار دادن رایزر در توالت ایده آل است. می توان آن را به صورت آشکار یا مخفی نصب کرد.
سه راهی منحنی برای اتصال لوله های فاضلاب با رایزر و آداپتورها در اتصالات لوله های با قطرهای مختلف استفاده می شود. یک کلکتور با قطر 100-110 میلی متر باید در محل تقاطع لوله ها نصب شود. همچنین آب بند هایی نصب کنید که از شما در برابر بوهای نامطبوع محافظت می کند.
روی هر رایزر باید یک سه راهی مخصوص (تجدید نظر) نصب شود. با کمک آن، رفع انسداد امکان پذیر خواهد بود. می توانید تمیز کردن را بعد از هر خم تنظیم کنید.
آسانسور به بهترین وجه در توالت یک خانه خصوصی قرار دارد
خروجی لوله اگزوز
عملکرد لوله فن:
فشار اتمسفر را در سیستم حفظ می کند.
دوام سیستم فاضلاب را افزایش می دهد .
کل سیستم فاضلاب را تهویه می کند.
لوله فن ادامه رایزر نامیده می شود. این لوله منتهی به سقف است. قبل از اتصال لوله فن و رایزر، نصب تجدید نظر بسیار مهم است. پس از آن، لوله در یک زاویه مناسب به چادر نشان داده می شود.
لوله فن را با دودکش یا تهویه خانه ترکیب نکنید. خروجی لوله فن باید در فاصله 4 متری از پنجره ها و بالکن ها قرار گیرد. ارتفاع عقب نشینی از پشت بام باید 70 سانتی متر باشد همچنین قرار دادن تهویه فاضلاب، خانه و دودکش در سطوح مختلف حائز اهمیت است.
فاضلاب خارجی در خانه
راه های زیادی برای تجهیز خانه به فاضلاب وجود دارد، اما انتخاب سیستم مناسبی که نیازهای شما را برآورده می کند بسیار مهم است.
انتخاب یک طرح فاضلاب خارجی با در نظر گرفتن موارد زیر ضروری است:
شما به طور موقت یا دائم در خانه زندگی می کنید.
تعداد افراد ساکن؛
مصرف روزانه آب برای هر نفر؛
سطح آب زیرزمینی؛
اندازه طرح؛
نوع و ساختار خاک؛
اقلیم.
برای اطلاعات بیشتر، باید بخش های مربوط به SNiP و SanPin را مطالعه کنید.
کلیه سیستم های فاضلاب خارجی به دو نوع تقسیم می شوند:
ذخیره سازی (سطل زباله، ظرف مهر و موم شده)؛
تاسیسات تصفیه فاضلاب (سپتیک تانک یک محفظه، دو سپتیک تانک چاه سرریز، تانک هوادهی، سپتیک تانک بیوفیلتر، سپتیک تانک چند محفظه و منطقه فیلتراسیون).
یک کاسه بدون ته
این یک فاضلاب جاده بسیار قدیمی است ، اکنون فقط به عنوان خانه روستایی استفاده می شود.
در لوله، دیوارها از حلقه های ساخته شده از بتن یا آجر ساخته شده اند و زمین در پایین باقی می ماند. در گودال، آب نسبتاً تمیز به داخل زمین نفوذ می کند و ضایعات آلی در پایین آن ته نشین می شود.
وقتی کاملاً پر از زباله شد باید تمیز شود.
اگر خانه به طور دائم زندگی نمی کند و آب زیادی مصرف نمی کند، می توان چنین گودالی درست کرد. در عین حال، آب زیرزمینی باید حداقل 1 متر از کف گودال عبور کند، در غیر این صورت منجر به آلودگی آب خاک می شود.
افزودن میکروارگانیسم ها به گودال بوی بد را کمی کاهش می دهد و فرآیند تصفیه آب را سرعت می بخشد.
مخزن ذخیره آب بندی شده
این گزینه شامل نصب یک ظرف مهر و موم شده است که آب از آن جاری می شود. می توانید یک ظرف آماده از فلز یا پلاستیک بخرید یا خودتان آن را از حلقه های بتنی بسازید. روکش فلزی و قسمت پایینی آن از بتن ساخته شده است. در ساخت مخزن ذخیره آب بندی کامل و پوشش عایق آن اهمیت دارد.
هنگام پر کردن مخزن باید با استفاده از دستگاه فاضلاب مخصوص تمیز شود. اندازه مخزن و دفعات تمیز کردن آن به میزان مصرف آب بستگی دارد.
این سیستم در مواقعی که آب زیرزمینی زیاد است قابل استفاده است، بنابراین از منابع آب و خاک محافظت می کنید. اما عیب آن این است که باید بیشتر با ماشین فاضلاب تماس بگیرید.
سپتیک تانک با دوربین
این چاهی است که کف آن با لایه ای از قلوه سنگ و ماسه درشت پاشیده شده است. آب عبوری از آنها تا 50 درصد تصفیه می شود. علاوه بر تمیز کردن مکانیکی، فرآیندهای تمیز کردن بیولوژیکی نیز وجود دارد.
اگر مردم به طور دائم زندگی می کنند، نیازی به ساخت چنین فاضلابی در یک خانه خصوصی نیست. این گزینه فقط زمانی قابل استفاده است که سطح آب زیرزمینی پایین باشد. لازم به ذکر است که شن و ماسه باید هر از چند گاهی تعویض شود.
یک مخزن سپتیک با دستان خود می تواند از پلی پروپیلن، حلقه های بتن مسلح، آجر یا دیوارها و کف آن ساخته شود. در عین حال، لازم است مشخص شود که آیا تصفیه بیشتر فاضلاب در میدان چاه انجام می شود یا در زمینه فیلتراسیون. همچنین باید سیستم را تجهیز کرده و عایق آبی و حرارتی آن را انجام دهید.
سپتیک تانک دو محفظه
محبوب ترین دستگاه یک خانه روستایی است ، مقرون به صرفه است و شما می توانید آن را خودتان بسازید.
از دو چاه تشکیل شده است. اولی کف مهر و موم دارد و دومی ندارد، اما پوشیده از قلوه سنگ و ماسه است که باید هر پنج سال یکبار تعویض شود.
چاه اول سامپ و دومی چاه فیلتر است. هر از گاهی اولین چاه پر از زباله می شود و لازم است سالی 2 بار با کامیون فاضلاب تماس گرفت تا آن را تمیز کند.
ارزش نصب چنین سیستم فاضلاب را در خانه دارد، حتی اگر سطح آب زیرزمینی در هنگام سیل کمتر از 1 متر زیر کف چاه دوم باشد.
خاک و تصفیه بیولوژیکی - سپتیک تانک با منطقه فیلتراسیون
این نوع سپتیک تانک به صورت کانتینری تولید می شود که به بخش هایی که توسط لوله ها متصل می شوند تقسیم می شود.
اولین مخزن برای قرار دادن فاضلاب ضروری است. آب تصفیه شده به قسمت دوم می رود، جایی که بقایای آلی توسط باکتری های بی هوازی تجزیه می شوند. پس از عبور آب از مناطق فیلتراسیون.
این یک منطقه بزرگ زیرزمینی است که در آن کارهای تصفیه فاضلاب انجام می شود. اگر خاک منطقه شما شنی است، پس این ایده آل است. پس از آن، آب از طریق لوله ها به چاه یا کانال زهکشی فرستاده می شود.
گاهی اوقات لازم است شن و ماسه در ناحیه فیلتراسیون جایگزین شود.
ایستگاه تصفیه طبیعی - تانک سپتیک با بیوفیلتر
با کمک آن می توانید آب زیرزمینی را در هر سطحی هدایت کنید.
چنین ایستگاهی یک ظرف است که به 3-4 قسمت تقسیم می شود.
در اولی، آب ته نشین می شود و در دومی، باقی مانده های آلی توسط میکروارگانیسم های بی هوازی تجزیه می شوند. ثالثاً آب جدا می شود و چهارم اینکه مواد آلی توسط باکتری های هوازی تجزیه می شود که فقط در شرایط تامین هوای ثابت زندگی می کنند. برای این منظور لوله ای که از سطح زمین بلند شده است در بالای محفظه نصب می شود. لوله ای که از محفظه سوم به اتاق چهارم منتهی می شود دارای فیلتری با باکتری های هوازی است. آب تصفیه شده را می توان برای اهداف فنی استفاده کرد. لوله ای از محفظه چهارم به کانال زهکشی یا مخزن ذخیره منتهی می شود.
برای یک خانه روستایی با اقامت دائم یک مخزن سپتیک با یک بیوفیلتر راه حل بهینه است . نقطه ضعف این است که با تغییر زیستگاه، باکتری ها به سادگی می میرند.
یک ایستگاه تصفیه مصنوعی یک مخزن سپتیک با تامین هوای اجباری است