11-12-2022, 05:08 PM
چگالی کلمات کلیدی یا Keyword Density چیست؟
چگالی کلمات کلیدی یا Keyword Density عبارت است از فراوانی ظاهرشدن یک کلمه کلیدی در متن نسبت به تعداد کلماتی که محتوا دارد. برای مثال، اگر آن کلمه کلیدی 4 بار در یک متن 200 کلمهای ظاهر شود، چگالی کلمه کلیدی 2٪ خواهد بود.
در اواخر دهه 1990، زمانی که رونق موتورهای جستجو آغاز شد، چگالی کلمات کلیدی عامل بسیار مهمی در تعیین رتبه یک صفحه بود. در زمینه بهینهسازی موتور جستجو، چگالی کلمه کلیدی میتواند بهعنوان عاملی در تعیین اینکه آیا صفحه مربوط به آن عبارت جستجو شده است یا خیر، استفاده شود.
هنگامی که مدیران وبسایت متوجه این موضوع شدند، شروع به پیادهسازی تراکم کلمات کلیدی بهینه در تمام صفحات خود کردند. بهاینترتیب تبدیل به یک رویه رایج شده و کمکم به عاملی فرعی برای کسب رتبه خوب تبدیل شده بوذ.
البته اولویتهای موتور جستجو برای رتبهبندی سئو دستخوش تغییرات زیادی شده است و امروزه استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی (عملی که بهعنوان "کیورد استافینگ" شناخته میشود) میتواند باعث جریمه شدن سایت و کاهش رتبه آن شود. به همین دلیل است که متخصصان سئو میگویند چگالی بهینه کلمه کلیدی بین 1 تا 3 درصد است. درصد بالاتر را میتوان بهعنوان هرزنامه در جستجوها در نظر گرفت. این موارد در بازاریابی محتوا از اهمیت بالایی برخوردار بوده و باید همواره در نظر داشته باشید.
چگالی کلمات کلیدی یا Keyword Density عبارت است از فراوانی ظاهرشدن یک کلمه کلیدی در متن نسبت به تعداد کلماتی که محتوا دارد. برای مثال، اگر آن کلمه کلیدی 4 بار در یک متن 200 کلمهای ظاهر شود، چگالی کلمه کلیدی 2٪ خواهد بود.
در اواخر دهه 1990، زمانی که رونق موتورهای جستجو آغاز شد، چگالی کلمات کلیدی عامل بسیار مهمی در تعیین رتبه یک صفحه بود. در زمینه بهینهسازی موتور جستجو، چگالی کلمه کلیدی میتواند بهعنوان عاملی در تعیین اینکه آیا صفحه مربوط به آن عبارت جستجو شده است یا خیر، استفاده شود.
هنگامی که مدیران وبسایت متوجه این موضوع شدند، شروع به پیادهسازی تراکم کلمات کلیدی بهینه در تمام صفحات خود کردند. بهاینترتیب تبدیل به یک رویه رایج شده و کمکم به عاملی فرعی برای کسب رتبه خوب تبدیل شده بوذ.
البته اولویتهای موتور جستجو برای رتبهبندی سئو دستخوش تغییرات زیادی شده است و امروزه استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی (عملی که بهعنوان "کیورد استافینگ" شناخته میشود) میتواند باعث جریمه شدن سایت و کاهش رتبه آن شود. به همین دلیل است که متخصصان سئو میگویند چگالی بهینه کلمه کلیدی بین 1 تا 3 درصد است. درصد بالاتر را میتوان بهعنوان هرزنامه در جستجوها در نظر گرفت. این موارد در بازاریابی محتوا از اهمیت بالایی برخوردار بوده و باید همواره در نظر داشته باشید.