16-05-2021, 05:42 PM
(آخرین ویرایش: 16-05-2021, 06:27 PM، توسط samaryaghoubi.)
هر نوع لوگو احساس متفاوتی به برند شما می بخشد. و از آنجا که آرم شما اولین چیزی است که مشتریان جدید مشاهده می کنند ، می خواهید مطمئن شوید که آن را درست دریافت کرده اند. آیا می خواهید بهترین نوع آرم را برای تجارت خود انتخاب کنید؟
در اینجا لازم است که در مورد 7 نوع آرم یا لوگو بدانید:
1.مونوگرام:
برای یافتن لوگوهای حرفی، کافی است به برندهای آشنای تلویزیون مانند HBO و CNN یا مارک های بین المللی مد مانند لویی ویتون دقت کنید. کمپانی سازنده بازی های ویدیویی ورزشی، Electronic Arts(که به EA مشهور است) تنها ازحروف E و A در لوگو استفاده می کند که باعث تشکیل لوگویی ساده و کوچک شده است که نشانگر نام کامل شرکت میباشد. از دیدگاه روانشناختی، استفاده از دو یا سه حرف باعث می شود که مشتریان راحت تر نام و برند یک کمپانی را به یاد بیاورند. این آگاهی از برند و شناسایی آن، اساس ایجاد علاقه و شناسایی شرکت شما می باشد.
از آنجا که تمرکز روی حروف اول است ، فونت انتخابی (یا ایجادی) بسیار مهم است تا مطمئن شوید که آرم شما نه تنها با کاری که شرکت شما انجام می دهد مطابقت دارد، بلکه هنگام چاپ روی کارت های بازرگانی نیز خوانا است. همچنین ، اگر کسب و کار نوپا دارید، ممکن است بخواهید نام تجاری کامل خود را زیر آرم اضافه کنید تا افراد با شما و شرکت شما آشنا شوند.
2.لوگوتایپ:
logotype یک آرم مبتنی بر یک فونت خاص است که فقط بر روی نام یک کسب و کار تمرکز دارد. به کوکاکولا فکر کنید. لوگوتایپ برای یک شرکت با نام مختصر و مشخص واقعاً خوب کار می کنند. آرم گوگل نمونه بارز این موضوع است. این اسم خود جذاب و به یاد ماندنی است ، بنابراین ، اگر با تایپوگرافی قوی ترکیب شود ،لوگو به ایجاد شناخت قوی از برند کمک می کند.
از آنجا که تمرکز روی نام شما خواهد بود ، شما می خواهید یک فونت انتخاب یا ایجاد کنید که اصل آنچه را که کسب و کار شما انجام می دهد را نشان دهد. به عنوان مثال ، برچسب های مد تمایل به استفاده از قلم های تمیز و ظریف دارند که "سطح بالا" احساس می شوند ، در حالی که آژانس های حقوقی یا دولتی تقریباً همیشه به متن سنتی "سنگین تر" که احساس امنیت می کند پایبند هستند.
3.پیکتوگرام یا نماد تصویری:
علامت تصویری (که بعضاً علامت تجاری یا نماد آرم نامیده می شود) نمادی یا تصویری است که وقتی فکر می کنید "آرم" به ذهن شما خطور می کند: آرم نمادین اپل ، پرنده توییتر و ...آرم های هر یک از این شرکت ها بسیار مشهور است ، و هر برند آنقدر تثبیت شده است که لوگو به تنهایی فوراً قابل تشخیص است. علامت تجاری واقعی فقط یک تصویر است.
بزرگترین چیزی که باید در هنگام تصمیم گیری برای استفاده از یک علامت تصویری در نظر بگیرید این است که چه تصویری را انتخاب کنید. این چیزی است که در تمام وجود شرکت شما باقی خواهد ماند. شما باید در مورد مفاهیم گسترده تری از تصویری که انتخاب می کنید فکر کنید: آیا می خواهید با نام خود بازی کنید (مانند کاری که جان دیر با آرم گوزن های خود انجام می دهد)؟ یا می خواهید معنای عمیق تری ایجاد کنید (فکر کنید روح Snapchat چگونه به ما می گوید محصول چه کاری انجام می دهد)؟ یا می خواهید احساسی را برانگیخته کنید (همانطور که بنیاد حیات وحش جهان با تصویر تلطیف شده خود از یک پاندا - یک گونه شایان ستایش و در معرض خطر انقراض)؟
4.لوگو مسکات
5.لوگو ترکیبی
6.لوگو مینیمال
7.لوگو سه بعدی
جمع بندی
اکنون پس از مطالعه این مطلب شما قطعا به یک دید کلی از انواع لوگو و سبک های مختلف در طراحی لوگو رسیده اید. به صورت کلی پس از آشنای در ارتباط با این 7 سبک در طراحی لوگو اکنون می توانید نیاز های خود را بسنجید تا در نهایت به نوع لوگوی مدنظر برای طراحی لوگو کسب و کارتان برسید. شما می توانید با مطالعه و درک چندین باره این مطلب به یک نتیجه کلی در بخش مهمی از برندینگ خود برسید.
در اینجا لازم است که در مورد 7 نوع آرم یا لوگو بدانید:
1.مونوگرام:
برای یافتن لوگوهای حرفی، کافی است به برندهای آشنای تلویزیون مانند HBO و CNN یا مارک های بین المللی مد مانند لویی ویتون دقت کنید. کمپانی سازنده بازی های ویدیویی ورزشی، Electronic Arts(که به EA مشهور است) تنها ازحروف E و A در لوگو استفاده می کند که باعث تشکیل لوگویی ساده و کوچک شده است که نشانگر نام کامل شرکت میباشد. از دیدگاه روانشناختی، استفاده از دو یا سه حرف باعث می شود که مشتریان راحت تر نام و برند یک کمپانی را به یاد بیاورند. این آگاهی از برند و شناسایی آن، اساس ایجاد علاقه و شناسایی شرکت شما می باشد.
از آنجا که تمرکز روی حروف اول است ، فونت انتخابی (یا ایجادی) بسیار مهم است تا مطمئن شوید که آرم شما نه تنها با کاری که شرکت شما انجام می دهد مطابقت دارد، بلکه هنگام چاپ روی کارت های بازرگانی نیز خوانا است. همچنین ، اگر کسب و کار نوپا دارید، ممکن است بخواهید نام تجاری کامل خود را زیر آرم اضافه کنید تا افراد با شما و شرکت شما آشنا شوند.
2.لوگوتایپ:
logotype یک آرم مبتنی بر یک فونت خاص است که فقط بر روی نام یک کسب و کار تمرکز دارد. به کوکاکولا فکر کنید. لوگوتایپ برای یک شرکت با نام مختصر و مشخص واقعاً خوب کار می کنند. آرم گوگل نمونه بارز این موضوع است. این اسم خود جذاب و به یاد ماندنی است ، بنابراین ، اگر با تایپوگرافی قوی ترکیب شود ،لوگو به ایجاد شناخت قوی از برند کمک می کند.
از آنجا که تمرکز روی نام شما خواهد بود ، شما می خواهید یک فونت انتخاب یا ایجاد کنید که اصل آنچه را که کسب و کار شما انجام می دهد را نشان دهد. به عنوان مثال ، برچسب های مد تمایل به استفاده از قلم های تمیز و ظریف دارند که "سطح بالا" احساس می شوند ، در حالی که آژانس های حقوقی یا دولتی تقریباً همیشه به متن سنتی "سنگین تر" که احساس امنیت می کند پایبند هستند.
3.پیکتوگرام یا نماد تصویری:
علامت تصویری (که بعضاً علامت تجاری یا نماد آرم نامیده می شود) نمادی یا تصویری است که وقتی فکر می کنید "آرم" به ذهن شما خطور می کند: آرم نمادین اپل ، پرنده توییتر و ...آرم های هر یک از این شرکت ها بسیار مشهور است ، و هر برند آنقدر تثبیت شده است که لوگو به تنهایی فوراً قابل تشخیص است. علامت تجاری واقعی فقط یک تصویر است.
بزرگترین چیزی که باید در هنگام تصمیم گیری برای استفاده از یک علامت تصویری در نظر بگیرید این است که چه تصویری را انتخاب کنید. این چیزی است که در تمام وجود شرکت شما باقی خواهد ماند. شما باید در مورد مفاهیم گسترده تری از تصویری که انتخاب می کنید فکر کنید: آیا می خواهید با نام خود بازی کنید (مانند کاری که جان دیر با آرم گوزن های خود انجام می دهد)؟ یا می خواهید معنای عمیق تری ایجاد کنید (فکر کنید روح Snapchat چگونه به ما می گوید محصول چه کاری انجام می دهد)؟ یا می خواهید احساسی را برانگیخته کنید (همانطور که بنیاد حیات وحش جهان با تصویر تلطیف شده خود از یک پاندا - یک گونه شایان ستایش و در معرض خطر انقراض)؟
4.لوگو مسکات
مسکات یا Mascot یک شخصیت است. شخصیتی که قرار است بیانگر و نشان دهنده کسب و کار شما باشد. شخصیتی که بصورت رو در رو می تواند با شما ارتباط برقرار کند.
این شخصیت می تواند شامل انسان، حیوان و حتی اشیا نیز باشد. یک شخصیت ساده و تصویر سازی شده که مناسب طراحی لوگو برای شرکت هایی است که به دنبال ایجاد یک فضای سالم برپایه کودکان و خانواده و حتی خارج از این چارچوب نیز هستند. لوگو مسکات به علت سبک کارتونی و رنگارنگی که دارند، معمولا سرگرم کننده هستند. از لوگو KFC می توان به عنوان معروف ترین لوگو مسکات نام برد.البته لوگوهایی مانند چیتوز و چاکلز نمونه های ایرانی این سبک از طراحی لوگو هستند.5.لوگو ترکیبی
لوگو ترکیبی یا Combination از تلفیق لوگوتایپ و لوگو تصویری خلق می شود.
این لوگو به دلیل اینکه مباحث مختلف لوگو تایپ و لوگو تصویری را شامل می شود، نیازمند زمان بیشتری در پروسه طراحی است. انسجام و هماهنگی این اجزا جداگانه بسیار مهم بوده و در صورت عدم وجود هارمونی لازم بین طرح ها، لوگویی زننده و از قبل شکست خورده حاصل کار خواهد بود.
این اجزا، یعنی عکس و نوشته، می توانند روی هم قرار بگیرند و یا در کنار یکدیگر باشند. در ضمن شما می توانید با استفاده از خلاقیت خود، از تلفیق عکس و نوشته یک تصویر مستقل ایجاد کنید. لوگو های ترکیبی مناسب شرکت هایی هستند که نیازمند داشتن طرح های تصویری و تایپوگرافی برای استفاده در موقعیت های مختلف داردند. یعنی اینکه به لوگو تصویری خود یک تایپوگرافی منحصر به فرد را تخصیص می دهند و یا برعکس به گونه ای که شرکت یا کسب و کارشان با طرح کاملا تخصصی وارد بازار شود. کینگ برگر، چیپس دوریتس و لاکست مثال های برجسته از لوگو تلفیقی یا همان ترکیبی هستند.6.لوگو مینیمال
ارائه مفهوم با حداقل ها، وظیفه لوگو مینیمال یا Minimal است.
امروزه طراحی مینیمال به عنوان یک روش برای پیاده سازی لوگو نیز شناخته می شود. در طراحی مینیمال سعی بر این است که با حداقل ترین و ساده ترین شکل ممکن، یک لوگو متناسب و زیبا برای یک کسب و کار طراحی شود.
البته باید این نکته را نیز در نظر گرفت که سادگی بیش از حد لوگو نباید به زیبایی آن ضربه بزند. عمومیت داشتن بعضی از طرح ها در سبک مینیمال باعث ایجاد ضعف در این نوع طراحی شده است که ریسک انتخاب این سبک را بالا می برد اما نمایش هویت و ارزشهای کسب و کارتان به سریعترین شکل ممکن و ماندگاری بالا، از مزیت های طراحی لوگو به سبک مینیمال است.
می توان از لوگو نشنال جئوگرافیک به عنوان معروفترین لوگو مینیمال یاد کرد.7.لوگو سه بعدی
لوگو های سه بعدی و یا 3D لوگوهایی هستند که پایه طراحی آن از بعد تشکیل شده و از قواعد پرسپکتیو نیز تبعیت می کند.
دنیای طراحی سه بعدی جذابیت بصری بسیار بالایی برای هر شخص دارد. در این سبک از طراحی لوگو، ممکن است یک لوگو تصویری به یک لوگو سه بعدی تبدیل شود و یا یک تایپوگرافی نیز به همین شکل به یک طرح سه بعدی تبدیل شود و یا هر دو ی آن ها می توانند در یک لوگو ترکیبی باهم سه بعدی شوند و این بستگی به خلاقیت طراح، شناخت مخاطبان و خواسته کارفرما دارد.
لوگو های سه بعدی در گذشته اغلب برای شغل های کلاسیک و رسمی به کار می رفت ولی امروزه می توانید این لوگو های جذاب را در هر زمینه ای مشاهده کنید. از لوگو کمپانی هایی همچون یونیورسال گرفته تا فایرفاکس، همه شامل این دسته از لوگوها می شوند.جمع بندی
اکنون پس از مطالعه این مطلب شما قطعا به یک دید کلی از انواع لوگو و سبک های مختلف در طراحی لوگو رسیده اید. به صورت کلی پس از آشنای در ارتباط با این 7 سبک در طراحی لوگو اکنون می توانید نیاز های خود را بسنجید تا در نهایت به نوع لوگوی مدنظر برای طراحی لوگو کسب و کارتان برسید. شما می توانید با مطالعه و درک چندین باره این مطلب به یک نتیجه کلی در بخش مهمی از برندینگ خود برسید.