تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum
  • سردر
  • جستجو
  • فهرست اعضا
  • سالنامه
  • راهنما
درود مهمان گرامی! ورود ثبت‌نام
ورود
نام کاربری:
گذرواژه‌:
گذرواژه‌تان را فراموش کرده‌اید؟
 
تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum › پردیس فناوری کیش › فناوری اطلاعات و ارتباطات v
« قبلی 1 … 38 39 40 41 42 … 81 بعدی »

چند ریختی در شی گرایی

امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
حالت موضوعی
چند ریختی در شی گرایی
فاطمه عنایت آفلاین
عضو جوان
**
ارسال‌ها: 12
موضوع‌ها: 12
تاریخ عضویت: Jun 2020
اعتبار: 0
#1
29-07-2020, 01:53 AM
پردیس فناوری کیش_طرح مشاوره متخصصین صنعت و مدیریت_گروه (برنامه نویسی)
برنامه‌نویسی شی‌ءگرا چیست؟ نخستین زبان برنامه‌نویسی شی‌ءگرا (که عموماً اعتقاد بر این است Simula بوده است) ایده اشیا را معرفی کرد. اشیا مجموعه‌ای از اطلاعات هستند که به عنوان واحدی منفرد با آن‌ها رفتار می‌شود.

این مفهوم را با ارائه مثالی در ادامه بیشتر توضیح می‌دهیم؛ اما نخست در مورد کلاس‌ها صحبت می‌کنیم. کلاس‌ها نوعی از اشیای مقدماتی هستند. آن‌ها فهرستی از خصوصیات دارند که وقتی تعریف می‌شوند، تبدیل به یک شیء می‌گردند
برای مثال به یک بازی شطرنج اشاره می‌کنیم. در بازی شطرنج می‌توانیم کلاسی به نام «مهره» (Piece) داشته باشیم. درون این کلاس مهره، فهرستی از خصوصیات را به صورت زیر داریم:

رنگ
ارتفاع
شکل
حرکت‌های مجاز
هر شیئی صرفاً یک وهله خاص از چیزی که به آن کلاس تعلق دارد را تعریف می‌کند. بنابراین می‌توانیم شیئی به نام وزیر سفید داشته باشیم. این شیء می‌تواند تعاریفی برای هر چهار خصوصیت خود داشته باشد (رنگ: سفید، ارتفاع: بلند، شکل: استوانه‌ای دارای تاج، حرکت: به تعداد نامحدود در هر جهت) این شیء می‌تواند متدها یا تابع‌هایی نیز داشته باشد
پردیس فناوری کیش_طرح مشاوره متخصصین صنعت و مدیریت_گروه (برنامه نویسی)
برنامه‌نویسی شی‌ءگرا چیست؟ نخستین زبان برنامه‌نویسی شی‌ءگرا (که عموماً اعتقاد بر این است Simula بوده است) ایده اشیا را معرفی کرد. اشیا مجموعه‌ای از اطلاعات هستند که به عنوان واحدی منفرد با آن‌ها رفتار می‌شود.

این مفهوم را با ارائه مثالی در ادامه بیشتر توضیح می‌دهیم؛ اما نخست در مورد کلاس‌ها صحبت می‌کنیم. کلاس‌ها نوعی از اشیای مقدماتی هستند. آن‌ها فهرستی از خصوصیات دارند که وقتی تعریف می‌شوند، تبدیل به یک شیء می‌گردند
برای مثال به یک بازی شطرنج اشاره می‌کنیم. در بازی شطرنج می‌توانیم کلاسی به نام «مهره» (Piece) داشته باشیم. درون این کلاس مهره، فهرستی از خصوصیات را به صورت زیر داریم:

رنگ
ارتفاع
شکل
حرکت‌های مجاز
هر شیئی صرفاً یک وهله خاص از چیزی که به آن کلاس تعلق دارد را تعریف می‌کند. بنابراین می‌توانیم شیئی به نام وزیر سفید داشته باشیم. این شیء می‌تواند تعاریفی برای هر چهار خصوصیت خود داشته باشد (رنگ: سفید، ارتفاع: بلند، شکل: استوانه‌ای دارای تاج، حرکت: به تعداد نامحدود در هر جهت) این شیء می‌تواند متدها یا تابع‌هایی نیز داشته باشد
ارسال‌ها
پاسخ
« قدیمی‌تر | جدیدتر »


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  آشنایی با مفاهیم شئ‌گرایی و برنامه‌نویسی شئ‌گرا به زبان ساده علي پروازي لطفي 0 709 28-08-2020, 03:15 PM
آخرین ارسال: علي پروازي لطفي

  • مشاهده‌ی نسخه‌ی قابل چاپ
پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
  • تیم انجمن
  • صفحه‌ی تماس
  • تالار کیش تک / kishtech forum
  • بازگشت به بالا
  • بایگانی
  • نشانه‌گذاری تمامی انجمن‌ها به عنوان خوانده شده
  • پیوند سایتی RSS
زمان کنونی: 19-07-2025، 10:20 PM Persian Translation by MyBBIran.com - Ver: 6.5
Powered by MyBB, © 2002-2025 MyBB Group.