09-05-2020, 04:14 PM
طراحی لوگو
یک لوگو، بجای هزاران کلمه حرف خواهد زد
لوگو یا آرم تنها یک تصویر نمی باشد بلکه تجسم یک سازمان - از محیط کاری، پرسنل آن، و آرمان های آن شرکت یا سازمان می باشد. طراحی لوگو و طراحی آرم به عقیده اکثر متخصصین، یکی از مهمترین حوزه های طراحی و در نیتجه یکی از دشوارترین حوزه های طراحی می باشد.
یک لوگوی خوب علاوه بر زیبایی، به هیچ لوگوی دیگری شبیه نمی باشد و می تواند در جاهای بسیاری مورد استفاده قرار گیرد و همچنان ارزش هنری یا طراحی خود را حفظ کند. یک لوگوی خوب می بایست کارا باشد و در سایزهای مختلفی طراحی شده باشد. هنگامی که طرح لوگو را بصورت دو رنگ (سیاه سفید) یا چهار رنگ یا هاف تون استفاده می کنید، نباید از کیفیت پیامی، مفهومی یا زیبایی طراحی لوگو آن خیلی کاسته شود.
لوگو نمادی از شما و کسب و کار شما در دید مشتریان و مخاطبان شماست. بدون لوگو، شما تنها یک صفحه ای هستید که هیچگونه عکسی ندارد. این آرم و نشان شماست که همانند تصویری شما را در میان صفحات دیگر، برتر و به یادماندنی تر جلوه می کند. مردم با بردن نام برند شما، پیش از هر چیز، به یاد لوگو و آرم شما خواهند افتاد.
برای آنکه بتوانید تصور کنید که طراحی لوگو چقدر اهمیت دارد، تنها کافی است این نکته را بدانید که طرح لوگو شما، در کنار کلیه تبلیغات شما در روزنامه، مجله، بیلبوردها، تلویزیون و وب سایت ها و یا کارت ویزیت شما قرار داده خواهد شد. همچنین این لوگو بر روی سربرگ و ست اداری شما قرار داده خواهد و از آن استفاده خواهید کرد. اگر شما به تبلیغات اعتقاد دارید، بدانید که طراحی لوگو، اولین سنگ بنای تجارت شماست و بدون آن شما هرگز برند نخواهید شد.
چرا لوگو نیاز دارید؟
لوگو، صدای طنین داری، از سوی شما می باشد. این یک شعار نیست بلکه یک واقعیت است که لوگوی شما برند شماست و برند شما معرف اعتبار شماست.
· لوگو، نماد تجارت، و ابزاری برای یادآوری شما در ذهن مشتریان می باشد. با دیدن لوگو، مردم بیاد کالاها یا خدمات شما خواهند افتاد.
· لوگو، معرف شما می باشد و شناسایی شما را در بین مصرف کنندگان بالاتر خواهد برد.
· طراحی لوگو و داشتن آن، نشان دهنده حرفه ای بودن شماست و درصد اطمینان را در بین مشتریان افزایش می دهد.
چرا نویا سیستم تکنولوژی؟...............تخصص، مهارت و خلاقیت
تجربه ما در خصوص طراحی لوگو، کوله باری از سالها تجربه را شامل می شود. ما به دهها شرکت برای بنیانگذاری و طراحی لوگو مورد نیازشان کمک کرده ایم. نویا سیستم تکنولوژی با درک اهمیت محوری نقش طراحی لوگو در ایجاد چهره تجاری شما، همواره مشتاق می باشد تا بهترین تلاش را در طراحی لوگو برای رضایت مندی و ارتقای حرفه مشتریان خود انجام دهد.
تیم طراحی لوگو نویا سیستم تکنولوژی، با ادغام خلاقیت با قدرت فنی خود در طراحی لوگو، لوگویی را برایتان طراحی خواهد کرد که از نظر زیبایی، بی نظیر، از نظر فنی، بی نقص، و از نظر خلاقیت، بی همتا می باشد. این شرکت به اصول بنیادین گرافیک و نیز استانداردهای آن کاملا وفادار است بطوریکه برای هر طرح خود، قادریم تا علل، عوامل و دلایل و نیز ایده پشت استفاده از رنگ ها، اشکال، و نیز اجزای پیاده سازی شده در لوگو را کاملا بازگو نماییم بگونه که شما قادر خواهید بود تا با اطمینان کامل، از طرح های ما برای مقاصد خود استفاده نمایید.
یکی دیگر از مزایای استفاده از این شرکت، سفارشی سازی و پیاده سازی آرم و لوگو بر طبق خواست مشتری است. ما پیش از شروع کار با شما صحبت خواهیم کرد تا بتوانیم درک کنیم چه طرحی بیشترین بازدهی را برای کار شما دارد، چه سلیقه ای را مشتری در انتخاب دارد و نیز چه رنگ و یا اجزایی بیشترین سازگاری را با شرکت و یا حرفه شما دارد. ما پیش از آنکه کار خود را شروع کنیم همه اینها را از شما خواهیم پرسید و مطمئن خواهیم بود که چه چیزی مد نظر شما خواهد بود.
نرم افزارهای طراحی لوگو
طراحی لوگو بعد از انجام برروی کاغذ باید توسط برنامه های رایانه ای مربوط به گرافیک، پیاده سازی شود. برنامه های بسیاری برای طراحی های گرافیکی وجود دارد. اما عموما نرم افزارهای وکتور یا برداری به دلایلی که در زیر به آنها اشاره خواهیم کرد برای طراحی آرم ها مناسب تر می باشد.
خصوصیات نرم افزارهای وکتور یا برداری: vector
· طراحی و تصویرسازی ها با این نرم افزارها، تحت هیچ شرایطی افت کیفیت ندارند.
· با تغییر اندازه تصویر (که در طراحی لوگو بسیار مهم است، زیرا لوگو در سایزهای مختلف ، از جمله بسیار کوچک مورد استفاده قرار می گیرد) هیچ تغییری در کیفیت نخواهیم داشت.
· این نرم افزارها برای کارهای تصویر سازی و نه ویرایشگری استفاده می شوند.
· اصول ساده ریاضی و برداری در آن جاری است که برای قرینه سازی ها و گرید بندی ها بسیار مناسب می نماید.
نرم افزارهای زیادی برای طراحی لوگو به بازار عرضه شده است از جمله نرم افزار کورل متعلق به شرکت کورل کانادا، نرم افزار ایلوستریتور متعلق به شرکت ادوبی آمریکا، نرم افزار سوتینک لوگو میکر sothink logo maker متعلق به شرکت sothink، نرم افزار logo design studio با آبجکت های آماده طراحی لوگو و ...
اما از این میان دو نرم افزار کورل و ایلوستریتور در کل دنیا از طرفداران بیشتری برخوردار بوده است و با وجود اینکه نرم افزارهای گرافیکی بیشماری هر روزه برای طراحی های گرافیکی به بازار می آیند، اما از الویت آنها در انتخاب، کاسته نگشته است.
جالب است بدانید استفاده از نرم افزار کورل در امریکا جرم محسوب می شود و علت آن هم پیگیری های شرکت Adobe می باشد که حاضر به خالی کردن جا برای نرم افزار کانادایی کورل نمی باشد. به تبع آن در کانادا استفاده از ایلوستریتور چندان صورت خوشی ندارد. در ایران هر دو نرم افزار از طرفداران عمده ای برخوردار است، اما شاید بتوان گفت کمی بیشتر از ایلوستریتور، کورل فراگیرتر باشد.
طراحی لوگو و تاثیر آن بر ذهن مشتریان:
تعرفه های طراحی لوگو حرفه ای :
ویژگیهای یک لوگوی قدرتمند
هر آنچه که قبلا در ارتباط با مفهوم لوگو و هدف از طراحی آن گفته شد، نشان دهنده اهمیت طراحی لوگو حرفه ای و با کیفیت آرم است. می توان این مفهوم را این گونه گفت که اگر شما نام فردی را ندانید، او را با توجه به ظاهری که دارد توصیف می کنید؛ مثلا آن دختری که لباس صورتی داشت یا پسری که روی میز جلویی می نشست.
دقیقا کارکرد لوگو در ماهیت کسب و کارها نیز به همین شکل است. زمانی که مخاطبین آرم شرکت شما را میبینند، با آن ارتباط برقرار میکنند و توصیفی از کسب و کارتان در ذهن مخاطبین تداعی میشود و در نهایت آن توصیف تبدیل به اسم شرکت شما میشود. این فرآیند را دقیقا در هنگامی که تیک را دیده و برند نایک یادآوری می شود، می بینیم. یادآوری مکدونالد بعد از دیدن حرف “ام” طلایی نیز از دیگر مثال های این پروسه ذهنی است.
رای طراحی یک لوگوی خوب، لوگو باید منحصر به فرد باشد و نام تجاری آن کسب و کار در آن به کار برده شود. دیگر ویژگی که در هنگام طراحی لوگو باید مدنظر قرار دهید، رنگ لوگوست. برای انتخاب رنگ لوگو، باید به ماهیت برند تجاری توجه شود؛ برای مثال رنگ قرمز برای کسب و کارهای سرشار از انرژی و جسارت مناسب است. رنگ سبز، طبیعت و رشد و آبی، آرامش را القا می کند.
نکته دیگری که در طراحی لوگو باید به آن توجه کنید، بکارگیری نام کسب و کارتان در آن لوگو است. برای مثال برندهایی مثل کوکاکولا یا استارباکس از نام شرکت برای طراحی آرم آن استفاده کرده اند. بنابراین با توجه به ماهیت و نام کسب و کارتان میتوانید از این روش نیز استفاده کنید. فراموش نکنید که نسخه اول لوگو طراحی شده، نسخه نهایی نیست. با گذشت زمان میتوانید نکات بیشتری را در آرم در نظر بگیرید در این مسیر بهتر است از نظر مخاطبین نیز استفاده کنید.
[font=Arial, sans-serif]برندها و لوگوها[/font]
[font=Arial, sans-serif]در مجموع، لوگوی کسب و کار شما، نشان دهنده چهره کسب و کارتان است. ولی نکته ای که از آن نباید غافل شد این است که پیش از آن که به طراحی لوگو بپردازید، باید بدانید که پیام اصلی برند شما چیست. وقتی پیام اصلی کسب و کارتان در نماد آن جلوه کند، آن کسب و کار، موجودیتی پیدا می کند که می تواند آن لوگو را در ذهن مخاطبین ماندگار سازد. امید واریم در این مطلب به خوبی به مفهوم لوگو چیست پرداخته باشیم، لوگو ایران.[/font]
[font=Harrington] [/font]
یک لوگو، بجای هزاران کلمه حرف خواهد زد
لوگو یا آرم تنها یک تصویر نمی باشد بلکه تجسم یک سازمان - از محیط کاری، پرسنل آن، و آرمان های آن شرکت یا سازمان می باشد. طراحی لوگو و طراحی آرم به عقیده اکثر متخصصین، یکی از مهمترین حوزه های طراحی و در نیتجه یکی از دشوارترین حوزه های طراحی می باشد.
یک لوگوی خوب علاوه بر زیبایی، به هیچ لوگوی دیگری شبیه نمی باشد و می تواند در جاهای بسیاری مورد استفاده قرار گیرد و همچنان ارزش هنری یا طراحی خود را حفظ کند. یک لوگوی خوب می بایست کارا باشد و در سایزهای مختلفی طراحی شده باشد. هنگامی که طرح لوگو را بصورت دو رنگ (سیاه سفید) یا چهار رنگ یا هاف تون استفاده می کنید، نباید از کیفیت پیامی، مفهومی یا زیبایی طراحی لوگو آن خیلی کاسته شود.
لوگو نمادی از شما و کسب و کار شما در دید مشتریان و مخاطبان شماست. بدون لوگو، شما تنها یک صفحه ای هستید که هیچگونه عکسی ندارد. این آرم و نشان شماست که همانند تصویری شما را در میان صفحات دیگر، برتر و به یادماندنی تر جلوه می کند. مردم با بردن نام برند شما، پیش از هر چیز، به یاد لوگو و آرم شما خواهند افتاد.
برای آنکه بتوانید تصور کنید که طراحی لوگو چقدر اهمیت دارد، تنها کافی است این نکته را بدانید که طرح لوگو شما، در کنار کلیه تبلیغات شما در روزنامه، مجله، بیلبوردها، تلویزیون و وب سایت ها و یا کارت ویزیت شما قرار داده خواهد شد. همچنین این لوگو بر روی سربرگ و ست اداری شما قرار داده خواهد و از آن استفاده خواهید کرد. اگر شما به تبلیغات اعتقاد دارید، بدانید که طراحی لوگو، اولین سنگ بنای تجارت شماست و بدون آن شما هرگز برند نخواهید شد.
چرا لوگو نیاز دارید؟
لوگو، صدای طنین داری، از سوی شما می باشد. این یک شعار نیست بلکه یک واقعیت است که لوگوی شما برند شماست و برند شما معرف اعتبار شماست.
· لوگو، نماد تجارت، و ابزاری برای یادآوری شما در ذهن مشتریان می باشد. با دیدن لوگو، مردم بیاد کالاها یا خدمات شما خواهند افتاد.
· لوگو، معرف شما می باشد و شناسایی شما را در بین مصرف کنندگان بالاتر خواهد برد.
· طراحی لوگو و داشتن آن، نشان دهنده حرفه ای بودن شماست و درصد اطمینان را در بین مشتریان افزایش می دهد.
چرا نویا سیستم تکنولوژی؟...............تخصص، مهارت و خلاقیت
تجربه ما در خصوص طراحی لوگو، کوله باری از سالها تجربه را شامل می شود. ما به دهها شرکت برای بنیانگذاری و طراحی لوگو مورد نیازشان کمک کرده ایم. نویا سیستم تکنولوژی با درک اهمیت محوری نقش طراحی لوگو در ایجاد چهره تجاری شما، همواره مشتاق می باشد تا بهترین تلاش را در طراحی لوگو برای رضایت مندی و ارتقای حرفه مشتریان خود انجام دهد.
تیم طراحی لوگو نویا سیستم تکنولوژی، با ادغام خلاقیت با قدرت فنی خود در طراحی لوگو، لوگویی را برایتان طراحی خواهد کرد که از نظر زیبایی، بی نظیر، از نظر فنی، بی نقص، و از نظر خلاقیت، بی همتا می باشد. این شرکت به اصول بنیادین گرافیک و نیز استانداردهای آن کاملا وفادار است بطوریکه برای هر طرح خود، قادریم تا علل، عوامل و دلایل و نیز ایده پشت استفاده از رنگ ها، اشکال، و نیز اجزای پیاده سازی شده در لوگو را کاملا بازگو نماییم بگونه که شما قادر خواهید بود تا با اطمینان کامل، از طرح های ما برای مقاصد خود استفاده نمایید.
یکی دیگر از مزایای استفاده از این شرکت، سفارشی سازی و پیاده سازی آرم و لوگو بر طبق خواست مشتری است. ما پیش از شروع کار با شما صحبت خواهیم کرد تا بتوانیم درک کنیم چه طرحی بیشترین بازدهی را برای کار شما دارد، چه سلیقه ای را مشتری در انتخاب دارد و نیز چه رنگ و یا اجزایی بیشترین سازگاری را با شرکت و یا حرفه شما دارد. ما پیش از آنکه کار خود را شروع کنیم همه اینها را از شما خواهیم پرسید و مطمئن خواهیم بود که چه چیزی مد نظر شما خواهد بود.
نرم افزارهای طراحی لوگو
طراحی لوگو بعد از انجام برروی کاغذ باید توسط برنامه های رایانه ای مربوط به گرافیک، پیاده سازی شود. برنامه های بسیاری برای طراحی های گرافیکی وجود دارد. اما عموما نرم افزارهای وکتور یا برداری به دلایلی که در زیر به آنها اشاره خواهیم کرد برای طراحی آرم ها مناسب تر می باشد.
خصوصیات نرم افزارهای وکتور یا برداری: vector
· طراحی و تصویرسازی ها با این نرم افزارها، تحت هیچ شرایطی افت کیفیت ندارند.
· با تغییر اندازه تصویر (که در طراحی لوگو بسیار مهم است، زیرا لوگو در سایزهای مختلف ، از جمله بسیار کوچک مورد استفاده قرار می گیرد) هیچ تغییری در کیفیت نخواهیم داشت.
· این نرم افزارها برای کارهای تصویر سازی و نه ویرایشگری استفاده می شوند.
· اصول ساده ریاضی و برداری در آن جاری است که برای قرینه سازی ها و گرید بندی ها بسیار مناسب می نماید.
نرم افزارهای زیادی برای طراحی لوگو به بازار عرضه شده است از جمله نرم افزار کورل متعلق به شرکت کورل کانادا، نرم افزار ایلوستریتور متعلق به شرکت ادوبی آمریکا، نرم افزار سوتینک لوگو میکر sothink logo maker متعلق به شرکت sothink، نرم افزار logo design studio با آبجکت های آماده طراحی لوگو و ...
اما از این میان دو نرم افزار کورل و ایلوستریتور در کل دنیا از طرفداران بیشتری برخوردار بوده است و با وجود اینکه نرم افزارهای گرافیکی بیشماری هر روزه برای طراحی های گرافیکی به بازار می آیند، اما از الویت آنها در انتخاب، کاسته نگشته است.
جالب است بدانید استفاده از نرم افزار کورل در امریکا جرم محسوب می شود و علت آن هم پیگیری های شرکت Adobe می باشد که حاضر به خالی کردن جا برای نرم افزار کانادایی کورل نمی باشد. به تبع آن در کانادا استفاده از ایلوستریتور چندان صورت خوشی ندارد. در ایران هر دو نرم افزار از طرفداران عمده ای برخوردار است، اما شاید بتوان گفت کمی بیشتر از ایلوستریتور، کورل فراگیرتر باشد.
طراحی لوگو و تاثیر آن بر ذهن مشتریان:
طراحی لوگو رایگان و جذاب یکی از دغدغه های افراد برای شروع کسب و کارشان است، باتوجه به این اصل که در ابتدای شروع استارتاپ یا کسب وکار باید بودجه های خود را مدیریت کنید و از طرفی هزینه طراحی لوگوی اختصاصی عمدتا هزینه بردار است، داشتن منبعی رایگان برای یافتن لوگو متناسب با وب سایتمان می تواند اهمیت زیادی داشته باشد، ما در سایت ساز سی فایو به شما کمک می کنیم تا وب سایت خود را بسرعت بسازید و در کنار آن ابزارها و امکاناتی که به آماده سازی وب سایت شما کمک می کند را نیز معرفی خواهیم کرد.
همانطور که می دانید حافظه بصری یکی از قوی ترین ابزار ممکن برای تبلیغات و تاثیر گذاری بر روی مخاطب است. اکثر ما وقتی تبلیغی را می بینیم رنگ، لگو ، و طرح های بکار رفته یک برند را به ذهن می سپاریم. به عنوان مثال وقتی درباره تکنولوژی موبایل یا لبتاپ صحبتی به میان می آید یکی از برندهای مطرحی که به ذهن خطور میکند اپل می باشد اگر دقت کرده باشید شما در اولین یادآوری سریع، مغز شما ظاهر یک مک بوک را به یاد نمی آورد بلکه برند لگو اپل را به یاد می آورد در واقع می توان گفت اگر می خواهید یک یادآوری سریع در ذهن مشتریان خود داشته باشید یکی از گزینه های که می تواند به شما کمک کند طراحی لگو زیبا است .
تعرفه های طراحی لوگو حرفه ای :
اگر بخواهید یک لوگو کارآمد و زیبا با اصول روانشناسی طراحی کنید ممکن است برای شما هزینه های سنگینی داشته باشد. اگر در ابتدای راه هستید، انجام چنین هزینه ای مقرون به صرفه نیست و شاید ترجیح دهید به یک فرد تازه کار با هزینه کمتر سفارش طراحی لوگو خود را بدهید، اما طراحی لوگو ارزان شاید چندان چنگی به دل نزند، روش دیگر این است که از نرم افزار طراحی لوگو استفاده کنید که این را هم توصیه نمی کنیم بدلیل اینکه غالبا این نرم افزارها ضعیف و محدود هستند.
ویژگیهای یک لوگوی قدرتمند
هر آنچه که قبلا در ارتباط با مفهوم لوگو و هدف از طراحی آن گفته شد، نشان دهنده اهمیت طراحی لوگو حرفه ای و با کیفیت آرم است. می توان این مفهوم را این گونه گفت که اگر شما نام فردی را ندانید، او را با توجه به ظاهری که دارد توصیف می کنید؛ مثلا آن دختری که لباس صورتی داشت یا پسری که روی میز جلویی می نشست.
دقیقا کارکرد لوگو در ماهیت کسب و کارها نیز به همین شکل است. زمانی که مخاطبین آرم شرکت شما را میبینند، با آن ارتباط برقرار میکنند و توصیفی از کسب و کارتان در ذهن مخاطبین تداعی میشود و در نهایت آن توصیف تبدیل به اسم شرکت شما میشود. این فرآیند را دقیقا در هنگامی که تیک را دیده و برند نایک یادآوری می شود، می بینیم. یادآوری مکدونالد بعد از دیدن حرف “ام” طلایی نیز از دیگر مثال های این پروسه ذهنی است.
رای طراحی یک لوگوی خوب، لوگو باید منحصر به فرد باشد و نام تجاری آن کسب و کار در آن به کار برده شود. دیگر ویژگی که در هنگام طراحی لوگو باید مدنظر قرار دهید، رنگ لوگوست. برای انتخاب رنگ لوگو، باید به ماهیت برند تجاری توجه شود؛ برای مثال رنگ قرمز برای کسب و کارهای سرشار از انرژی و جسارت مناسب است. رنگ سبز، طبیعت و رشد و آبی، آرامش را القا می کند.
نکته دیگری که در طراحی لوگو باید به آن توجه کنید، بکارگیری نام کسب و کارتان در آن لوگو است. برای مثال برندهایی مثل کوکاکولا یا استارباکس از نام شرکت برای طراحی آرم آن استفاده کرده اند. بنابراین با توجه به ماهیت و نام کسب و کارتان میتوانید از این روش نیز استفاده کنید. فراموش نکنید که نسخه اول لوگو طراحی شده، نسخه نهایی نیست. با گذشت زمان میتوانید نکات بیشتری را در آرم در نظر بگیرید در این مسیر بهتر است از نظر مخاطبین نیز استفاده کنید.
[font=Arial, sans-serif]برندها و لوگوها[/font]
[font=Arial, sans-serif]در مجموع، لوگوی کسب و کار شما، نشان دهنده چهره کسب و کارتان است. ولی نکته ای که از آن نباید غافل شد این است که پیش از آن که به طراحی لوگو بپردازید، باید بدانید که پیام اصلی برند شما چیست. وقتی پیام اصلی کسب و کارتان در نماد آن جلوه کند، آن کسب و کار، موجودیتی پیدا می کند که می تواند آن لوگو را در ذهن مخاطبین ماندگار سازد. امید واریم در این مطلب به خوبی به مفهوم لوگو چیست پرداخته باشیم، لوگو ایران.[/font]
[font=Harrington] [/font]