31-12-2019, 02:01 PM
(آخرین ویرایش: 31-12-2019, 02:02 PM، توسط hossien heydari.)
«قفل فعالسازی» اپل باعث میشود ماهانه هزاران محصول این شرکت اوراق شوند.
این آمار تنها آمار مربوط به یک مرکز بازیافت است. شیندلر برای رفع این مشکل پیشنهاد داده اپل راهی برای تأیید مراکز رسمی بازیافت و دستدوم فروشی ایجاد کند تا آنها بتوانند کد امنیتی فعالسازی را غیرفعال کنند.
یکی از قابلیتهای امنیتی اپل بهنام «قفل فعالسازی» وجود دارد که اپل آیدی کاربران را به پردازندهای امنیتی بهنام T2 متصل میکند. زمانیکه کاربر دستگاه خود را به هر دلیل گم کند، میتواند با استفاده از قابلیت Find My، آن را ازطریق سرورهای امنیتی اپل متصل کند. از زمان این اتصال، تا وقتی کاربر آیدی اپل خود را وارد نکند، دستگاه قابلاستفاده نخواهد بود. درواقع، تا زمانیکه آیدی اپل صاحب دستگاه دردسترس نباشد، آن دستگاه در این شرایط استفادهنکردنی است.
مشکل بزرگ اینجا است که بسیاری از صاحبان محصولات اپل از وجود این قابلیت بیخبر هستند. این افراد زمانیکه تصمیم میگیرند دستگاه خود را بفروشند یا آن را دراختیار دیگران قرار دهند، این قابلیت را غیرفعال نمیکنند. غیرفعالنشدن این قابلیت باعث میشود دستگاههای اپل دستدوم فروختنی نباشند و سر از دستگاههای اوراق دربیاورند.
iFixit، پایگاه تخصصی تعمیرات سختافزاری، در گزارشی اعلام کرد این مشکل، مشکلی متداول است. پیتر شیندلر، بنیانگذار و مالک thewirelessalliance، شرکت فعال درزمینهی بازیافت وسایل الکترونیکی، دراینباره میگوید:
نقلقول:در هر ماه، بین چهار تا ششهزار آیفون بهدلیل وجود این قابلیت قفل میشوند. این دستگاهها باید اوراق شوند.
این آمار تنها آمار مربوط به یک مرکز بازیافت است. شیندلر برای رفع این مشکل پیشنهاد داده اپل راهی برای تأیید مراکز رسمی بازیافت و دستدوم فروشی ایجاد کند تا آنها بتوانند کد امنیتی فعالسازی را غیرفعال کنند.