پردیس فناوری کیش_طرح مشاوره متخصصین صنعت و مدیریت
بخشی از آموزش حسابداری بازار کار به حسابداری حقوق و دستمزد اختصاص دارد که از قسمتهای مهم و ضروری در حسابداری است و اساساً به معنی محاسبه، ثبت و پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان است. بنابراین اگر شرکتی هستید که تعداد زیادی کارمند در آن مشغول به کار هستند و هر ماه باید حقوق و دستمزد آنها را پرداخت کنید، باید حسابداری را استخدام کنید که مهارتها و دقت لازم را در انجام این کار داشته باشد.
در هنگام آموزش حسابداری حقوق و دستمزد معمولاً پیگیری و ثبت چیزهایی مانند حقوق و دستمزد، مالیات و کسورات را که باید انجام شود یاد میگیرید و همچنین حسابداران یاد میگیرند که حتماً باید اطمینان یابند به کارکنان مبلغ دقیقی در پایان هر ماه و به موقع پرداخت شده و اطلاعات به درستی برای اهداف حسابداری و دفترداری کسب و کار ثبت شدهاند.
حسابداری حقوق و دستمزد یک رشتهی حسابداری خاص در رابطه با محاسبه و پرداخت حقوق به کارمندان شرکت است. صاحبان کسبوکار کوچک میتوانند یک حسابدار که آموزش حسابداری مقدماتی در اینباره دیده است را مسئول طیف گستردهای از وظایف حسابداری کنند. مدیران نیز با شرکت در دورههای آموزش حسابداری حقوق و دستمزد بهتر میتوانند وضعیت این بخش را کنترل کنند و اطمینان یابند که کارکنان حقوق خود را در زمان مناسب دریافت کردهاند. حسابداری حقوق و دستمزد آنقدرها هم که فکر میکنید ساده نیست. ملاحظاتی مثل مالیات حقوق، مزایای جانبی، مسائل تأمین خواسته و پرداخت اضافه کاری را هم باید در نظر گرفت.
در فرایند آموزش حسابداری حقوق و دستمزد نحوهای که یک کسب و کار باید حقوق و دستمزد را محاسبه کرده و مالیات حقوق را باید کسر کند تا حقوق و دستمزد نهایی کارکنان را پرداخت کند یاد میگیرد. سازمانهای بزرگ اغلب وظایف حسابداری حقوق و دستمزد را برونسپاری میکنند و یا انجام تمام کارهای این بخش را به مدیریت حقوق و دستمزد واگذار میکنند. از سوی دیگر، برخی صاحبان کسبوکار کوچک با کسب تجربه و آموزش حسابداری خود مسئولیت حسابداری حقوق و دستمزد کسب و کار خود را برعهده میگیرند.
محاسبهی حقوق و دستمزد مواردی از قبیل محاسبهی حقوق، پاداش و حق کمیسیون به کارکنان، مالیات حقوق و پرداخت اضافه کاری و حق بیمه را در بر میگیرد. اگر شما صاحب کسبوکار کوچکی هستید که حسابداری حقوق و دستمزد را مدیریت میکنید، شما مسئولیت زیر را خواهید داشت:
گزارش زمان و ساعات کار
اولین چیزی که در آموزش حسابداری و طی فرایند حسابداری حقوق و دستمزد باید به آن توجه داشت این است که اطلاعات روزانه، هفتگی و ماهانه ساعات و مدت زمانی که کارکنان کار کردهاند را جمعآوری کنید. برای کارکنان دارای حقوق و دستمزد، ثبت زمان کار با یک عدد ثابت شروع میشود، پس از آن ممکن است مرخصی، اضافه کاری و… نیز منظور شده و در محاسبه و میزان حقوق کارکنان تأثیر بگذارد. کارکنان ساعتی ممکن است هر هفته، تعداد ساعات متفاوتی کار کنند. بنابراین، برای کارکنان ساعتی، شما یک سیستم ردیابی ساعات کار نیاز دارید.
حسابداری حقوق و دستمزد ممکن است در رابطه با پرداخت حقوق و دستمزد به پیمانکاران مستقل نیز باشد. تعداد زیادی از کسبوکارها پیمانکاران مستقلی را استخدام میکنند که وظایف شغلی آنها مثل کارکنان شرکت است. این کار برای جلوگیری از فشارهای مالیات حقوق و دستمزد و حق بیمه کارگران و… است.
بخشی از آموزش حسابداری بازار کار به حسابداری حقوق و دستمزد اختصاص دارد که از قسمتهای مهم و ضروری در حسابداری است و اساساً به معنی محاسبه، ثبت و پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان است. بنابراین اگر شرکتی هستید که تعداد زیادی کارمند در آن مشغول به کار هستند و هر ماه باید حقوق و دستمزد آنها را پرداخت کنید، باید حسابداری را استخدام کنید که مهارتها و دقت لازم را در انجام این کار داشته باشد.
در هنگام آموزش حسابداری حقوق و دستمزد معمولاً پیگیری و ثبت چیزهایی مانند حقوق و دستمزد، مالیات و کسورات را که باید انجام شود یاد میگیرید و همچنین حسابداران یاد میگیرند که حتماً باید اطمینان یابند به کارکنان مبلغ دقیقی در پایان هر ماه و به موقع پرداخت شده و اطلاعات به درستی برای اهداف حسابداری و دفترداری کسب و کار ثبت شدهاند.
حسابداری حقوق و دستمزد یک رشتهی حسابداری خاص در رابطه با محاسبه و پرداخت حقوق به کارمندان شرکت است. صاحبان کسبوکار کوچک میتوانند یک حسابدار که آموزش حسابداری مقدماتی در اینباره دیده است را مسئول طیف گستردهای از وظایف حسابداری کنند. مدیران نیز با شرکت در دورههای آموزش حسابداری حقوق و دستمزد بهتر میتوانند وضعیت این بخش را کنترل کنند و اطمینان یابند که کارکنان حقوق خود را در زمان مناسب دریافت کردهاند. حسابداری حقوق و دستمزد آنقدرها هم که فکر میکنید ساده نیست. ملاحظاتی مثل مالیات حقوق، مزایای جانبی، مسائل تأمین خواسته و پرداخت اضافه کاری را هم باید در نظر گرفت.
در فرایند آموزش حسابداری حقوق و دستمزد نحوهای که یک کسب و کار باید حقوق و دستمزد را محاسبه کرده و مالیات حقوق را باید کسر کند تا حقوق و دستمزد نهایی کارکنان را پرداخت کند یاد میگیرد. سازمانهای بزرگ اغلب وظایف حسابداری حقوق و دستمزد را برونسپاری میکنند و یا انجام تمام کارهای این بخش را به مدیریت حقوق و دستمزد واگذار میکنند. از سوی دیگر، برخی صاحبان کسبوکار کوچک با کسب تجربه و آموزش حسابداری خود مسئولیت حسابداری حقوق و دستمزد کسب و کار خود را برعهده میگیرند.
محاسبهی حقوق و دستمزد مواردی از قبیل محاسبهی حقوق، پاداش و حق کمیسیون به کارکنان، مالیات حقوق و پرداخت اضافه کاری و حق بیمه را در بر میگیرد. اگر شما صاحب کسبوکار کوچکی هستید که حسابداری حقوق و دستمزد را مدیریت میکنید، شما مسئولیت زیر را خواهید داشت:
گزارش زمان و ساعات کار
اولین چیزی که در آموزش حسابداری و طی فرایند حسابداری حقوق و دستمزد باید به آن توجه داشت این است که اطلاعات روزانه، هفتگی و ماهانه ساعات و مدت زمانی که کارکنان کار کردهاند را جمعآوری کنید. برای کارکنان دارای حقوق و دستمزد، ثبت زمان کار با یک عدد ثابت شروع میشود، پس از آن ممکن است مرخصی، اضافه کاری و… نیز منظور شده و در محاسبه و میزان حقوق کارکنان تأثیر بگذارد. کارکنان ساعتی ممکن است هر هفته، تعداد ساعات متفاوتی کار کنند. بنابراین، برای کارکنان ساعتی، شما یک سیستم ردیابی ساعات کار نیاز دارید.
حسابداری حقوق و دستمزد ممکن است در رابطه با پرداخت حقوق و دستمزد به پیمانکاران مستقل نیز باشد. تعداد زیادی از کسبوکارها پیمانکاران مستقلی را استخدام میکنند که وظایف شغلی آنها مثل کارکنان شرکت است. این کار برای جلوگیری از فشارهای مالیات حقوق و دستمزد و حق بیمه کارگران و… است.
و برای مطالعه ی ادامه این مقاله به لینک زیر مراجعه نمائید