02-10-2017, 05:54 PM
در این مقاله قصد داریم آخرین روش های طراحی سایت را با یکدیگر مرور کنیم. همچنین، در این مقاله به برخی از امکانات، منابع و خدمات در جهت راه اندازی این روش ها در پروژه های شما اشاره خواهد شد.
استفاده از عکس در پس زمینه سایت
مجموعه تصاویر استفاده شده در سایت نقش بسیار مهمی در تعامل با کاربران دارند زیرا در دیجیتال مارکتینگ، راه اندازی فروشگاه اینترنتی یا در وبلاگ ها کاربران معمولاً با تصاویر سایت ارتباط بسیار خوبی برقرار می کنند. بهتر است تصاویر استفاده شده در سایت، تصاویری طبیعی، ساده و چشم نواز باشند تا بر جذابیت سایت شما افزوده شود.
معمولاً از تصاویر بزرگ به عنوان نمایش دهنده بصری سر تیترها استفاده می شود. بهتر است از تصاویر واقعی از محیط شرکت شما همراه باشد. استفاده از تصاویر گروهی (که نمایشگر کارمندان یک شرکت است) می تواند اثر خوبی در جذب مخاطبان داشته باشد.
مخاطبان معمولاً برای خرید یا انتخاب خدمات به حواس خود اعتماد می کنند. در صورتی که سایت فروشگاهی دارید پیشنهاد می کنم که از تصاویر با کیفیت در سایت خود استفاده کنید تا مخاطبان به خرید محصولات تان ترغیب شوند.
استفاده از ویدئو در پس زمینه سایت
در کل، تولید محتوایی موفق است که داستانگو باشد. تولید محتوای ویدیویی نیز از این قاعده مستثنی نیست. استفاده از ویدیو می تواند حس درونی را خیلی بهتر به مخاطب القا کند. در گذشته هم از بازاریابی ویدیویی برای معرفی یک کسب و کار استفاده می شد. در چند سال گذشته استفاده از این روش بازاریابی بسیار رایج شده است و بیشتر کسب و کارهای موفق برای تبلیغ کسب و کار خود از این روش استفاده می کنند.
استفاده از نام برند شخصی در طراحی سایت اختصاصی
نام برند تجاری در مرحله اول کسب و کار یک فر مشخص را تداعی می کند. مطمئناً نحوه درک افراد از شما متفاوت است. تمرکز اصلی شما باید به شکلی باشد که کاربر همانگونه که می پسندید شما را ببیند و به دیگران معرفی کند. بنابراین طراحی سایت برند شخصی شما باید به گونه ای باشد که تصویری واضح از شما به مخاطبانتان بدهد.
طراحی سایت ریسپانسیو
نحوه به کارگیری سایت روز به روز در حال تغییر است و نمی توان از ترافیک وارد شده به وب سایت ها چشم پوشی کرد. اگر می خواهید در بازار داغ فعلی موفق شوید باید خود را به بروزترین فناوری های موجود مجهز کنید. وب سایت شما باید طوری باشد که کاربران بتوانند با هر دستگاهی (رایانه، لپ تاپ، تبلت و موبایل) از امکانات سایت شما استفاده کنند.
مطمئن باشید که امروزه اگر وب سایت شما ریسپانسیو نباشد، کاربران به سرعت سایت شما را ترک می کنند. خوشبختانه تمام قالب های موجود در سایت ساز پرتال ریسپانسیو هستند.
طراحی وب سایت ماژولار
طراحی سایت براساس ماژولار که به آن طراحی شبکه ای هم گفته می شود، همینطور به منزله شیوه طراحی کارت / کاشی مشهور می باشد، در عرصه طراحی سایت خیلی هم تازه نمی باشد. ولی با توجه به المان های آن و مطرح شدن توانایی واکنشگرایی خیلی از قبل مهم شده است .
در این روش، طراحی سایت باید به شکلی باشد که در نمایشگر بزرگ چندین کاشی یا سلول در عرض به همراه هم قرار می گیرند و با کوچک تر گشتن مونیتور کاشی ها یا همان سلول های به حالت قطاری دنباله دار نشان داده می شوند.
روش طراحی سایت تک صفحه ای
در این مدل از سایت ها، قسمت های گوناگون فقط با اسکرول نمودن، پیمایش به بالا و پایین یا دو طرف و بدون احتیاج به کلیک کردن قابل دستیابی می باشد. در این سایت ها لینک به سایر صفحه ها خیلی کم صورت می گیرد و یا اصلا انجام نمی شود و همه داده های سایت تان برروی یک صفحه قرار می گیرد.
برای بسیاری از سایت هایی که محتوای بیشتری ندارند این روش مفید است. در اینگونه طراحی سایت ها فقط مهم ترین مطالب در پیش چشم مخاطبان قرار می گیرد و بقیه موارد اضافی حذف می شوند.
روش طراحی سایت تخت یا فلت
در طراحی سایت فلت هیچ گونه فاکتور سه بعدی به کار نمی رود و همه تصاویر ،آیکون های , مطالب, افکت ها و غیره به حالت دو بعدی می باشند یکی از مهمترین علت های جذابیت و محبوب شدن طراحی سایت تخت , سبک بودن آن است.
نخستین شروع حرکت به سمت طراحی تخت از طریق ویندوز هشت بود و بعد ها سیستم iOS تازه طراحی تخت را منطم تر کرد و در حال حاضر به منزله یک ترند مورد پسند بوسیله طراحان نرم افزار , سایت و گرافیک برای خودش جا باز کرده است حتی کارت ویزیت ها، بروشور ها و بنر ها هم به صورت تخت و فقط با یک رنگ و یک فونت معین طراحی می گردند.
منبع: طراحی سایت
استفاده از عکس در پس زمینه سایت
مجموعه تصاویر استفاده شده در سایت نقش بسیار مهمی در تعامل با کاربران دارند زیرا در دیجیتال مارکتینگ، راه اندازی فروشگاه اینترنتی یا در وبلاگ ها کاربران معمولاً با تصاویر سایت ارتباط بسیار خوبی برقرار می کنند. بهتر است تصاویر استفاده شده در سایت، تصاویری طبیعی، ساده و چشم نواز باشند تا بر جذابیت سایت شما افزوده شود.
معمولاً از تصاویر بزرگ به عنوان نمایش دهنده بصری سر تیترها استفاده می شود. بهتر است از تصاویر واقعی از محیط شرکت شما همراه باشد. استفاده از تصاویر گروهی (که نمایشگر کارمندان یک شرکت است) می تواند اثر خوبی در جذب مخاطبان داشته باشد.
مخاطبان معمولاً برای خرید یا انتخاب خدمات به حواس خود اعتماد می کنند. در صورتی که سایت فروشگاهی دارید پیشنهاد می کنم که از تصاویر با کیفیت در سایت خود استفاده کنید تا مخاطبان به خرید محصولات تان ترغیب شوند.
استفاده از ویدئو در پس زمینه سایت
در کل، تولید محتوایی موفق است که داستانگو باشد. تولید محتوای ویدیویی نیز از این قاعده مستثنی نیست. استفاده از ویدیو می تواند حس درونی را خیلی بهتر به مخاطب القا کند. در گذشته هم از بازاریابی ویدیویی برای معرفی یک کسب و کار استفاده می شد. در چند سال گذشته استفاده از این روش بازاریابی بسیار رایج شده است و بیشتر کسب و کارهای موفق برای تبلیغ کسب و کار خود از این روش استفاده می کنند.
استفاده از نام برند شخصی در طراحی سایت اختصاصی
نام برند تجاری در مرحله اول کسب و کار یک فر مشخص را تداعی می کند. مطمئناً نحوه درک افراد از شما متفاوت است. تمرکز اصلی شما باید به شکلی باشد که کاربر همانگونه که می پسندید شما را ببیند و به دیگران معرفی کند. بنابراین طراحی سایت برند شخصی شما باید به گونه ای باشد که تصویری واضح از شما به مخاطبانتان بدهد.
طراحی سایت ریسپانسیو
نحوه به کارگیری سایت روز به روز در حال تغییر است و نمی توان از ترافیک وارد شده به وب سایت ها چشم پوشی کرد. اگر می خواهید در بازار داغ فعلی موفق شوید باید خود را به بروزترین فناوری های موجود مجهز کنید. وب سایت شما باید طوری باشد که کاربران بتوانند با هر دستگاهی (رایانه، لپ تاپ، تبلت و موبایل) از امکانات سایت شما استفاده کنند.
مطمئن باشید که امروزه اگر وب سایت شما ریسپانسیو نباشد، کاربران به سرعت سایت شما را ترک می کنند. خوشبختانه تمام قالب های موجود در سایت ساز پرتال ریسپانسیو هستند.
طراحی وب سایت ماژولار
طراحی سایت براساس ماژولار که به آن طراحی شبکه ای هم گفته می شود، همینطور به منزله شیوه طراحی کارت / کاشی مشهور می باشد، در عرصه طراحی سایت خیلی هم تازه نمی باشد. ولی با توجه به المان های آن و مطرح شدن توانایی واکنشگرایی خیلی از قبل مهم شده است .
در این روش، طراحی سایت باید به شکلی باشد که در نمایشگر بزرگ چندین کاشی یا سلول در عرض به همراه هم قرار می گیرند و با کوچک تر گشتن مونیتور کاشی ها یا همان سلول های به حالت قطاری دنباله دار نشان داده می شوند.
روش طراحی سایت تک صفحه ای
در این مدل از سایت ها، قسمت های گوناگون فقط با اسکرول نمودن، پیمایش به بالا و پایین یا دو طرف و بدون احتیاج به کلیک کردن قابل دستیابی می باشد. در این سایت ها لینک به سایر صفحه ها خیلی کم صورت می گیرد و یا اصلا انجام نمی شود و همه داده های سایت تان برروی یک صفحه قرار می گیرد.
برای بسیاری از سایت هایی که محتوای بیشتری ندارند این روش مفید است. در اینگونه طراحی سایت ها فقط مهم ترین مطالب در پیش چشم مخاطبان قرار می گیرد و بقیه موارد اضافی حذف می شوند.
روش طراحی سایت تخت یا فلت
در طراحی سایت فلت هیچ گونه فاکتور سه بعدی به کار نمی رود و همه تصاویر ،آیکون های , مطالب, افکت ها و غیره به حالت دو بعدی می باشند یکی از مهمترین علت های جذابیت و محبوب شدن طراحی سایت تخت , سبک بودن آن است.
نخستین شروع حرکت به سمت طراحی تخت از طریق ویندوز هشت بود و بعد ها سیستم iOS تازه طراحی تخت را منطم تر کرد و در حال حاضر به منزله یک ترند مورد پسند بوسیله طراحان نرم افزار , سایت و گرافیک برای خودش جا باز کرده است حتی کارت ویزیت ها، بروشور ها و بنر ها هم به صورت تخت و فقط با یک رنگ و یک فونت معین طراحی می گردند.
منبع: طراحی سایت