05-07-2022, 07:10 PM
به نظر میرسد که گوگل اطلاعات کاربران را با یک شرکت تحریم شده روسی به اشتراک گذاشته است. این اطلاعات دادههای جغرافیایی و جستجوهای کاربران را شامل میشوند.
یک شرکت تبلیغاتی مرتبط با دولت روسیه دادههای کاربران را از گوگل دریافت کرده است. این دادهها از کاربران سراسر جهان شامل کاربران اوکراینی بودهاند. روسیه بعد از حمله به اوکراین با تحریم مواجه شده و این موضوع میتوان به دردسری برای گوگل تبدیل شود.
گفته میشود که اطلاعاتی همچون آدرس IP، موقعیت جغرافیایی، جزییاتی از هویت کاربران و جستجوهای آنها با یک شرکت تبلیغاتی روس به اشتراک گذاشته است. این شرکت تبلیغاتی به بزرگترین بانک دولتی کشور روسیه تعلق دارد.
شرکت RuTarget که در مسکو مستقر است، به برندهای مختلف برای تولید محتوای تبلیغاتی و هدف قرار دادن کاربران برای تبلیغات دیجیتال خود کمک میکند.
RuTarget در روز حمله روسیه به اوکراین، توسط خزانهداری آمریکا در لیست تحریمها قرار گرفته تا شرکتهای آمریکایی از همکاری با آن منع شوند. شرکت مادر RuTarget یعنی Sberbank از روزهای ابتدایی جنگ هدف تحریمهای شدید بوده است.
طبق اطلاعات شرکت تحلیل داده Adalytics، گوگل حداقل 700 بار بعد از اعمال تحریمها، اطلاعاتی را با شرکت RuTarget به اشتراک گذاشته است.
منتقدان گوگل میگویند که ارتش روسیه میتوانند از این دادهها برای ردیابی افراد، جاسوسی از اهداف خود و ارزیابی مناطق نبرد استفاده کنند.
به اشتراک گذاشتن دادهها با روسیه همچنین بعد از هشدار نهادهای دولتی آمریکا به شرکتهای فناوری برای در نظر گرفتن منافع ملی در همکاری تبلیغاتی با روسیه انجام شده است.
گوگل میگوید از روز 2 تیر دیگر دادهای در اختیار RuTarget قرار نداده و از خرید دادههای گوگل توسط این شرکت از طرفهای دیگر نیز جلوگیری خواهد کرد.
منبع: شهرسخت افزار
یک شرکت تبلیغاتی مرتبط با دولت روسیه دادههای کاربران را از گوگل دریافت کرده است. این دادهها از کاربران سراسر جهان شامل کاربران اوکراینی بودهاند. روسیه بعد از حمله به اوکراین با تحریم مواجه شده و این موضوع میتوان به دردسری برای گوگل تبدیل شود.
گفته میشود که اطلاعاتی همچون آدرس IP، موقعیت جغرافیایی، جزییاتی از هویت کاربران و جستجوهای آنها با یک شرکت تبلیغاتی روس به اشتراک گذاشته است. این شرکت تبلیغاتی به بزرگترین بانک دولتی کشور روسیه تعلق دارد.
شرکت RuTarget که در مسکو مستقر است، به برندهای مختلف برای تولید محتوای تبلیغاتی و هدف قرار دادن کاربران برای تبلیغات دیجیتال خود کمک میکند.
RuTarget در روز حمله روسیه به اوکراین، توسط خزانهداری آمریکا در لیست تحریمها قرار گرفته تا شرکتهای آمریکایی از همکاری با آن منع شوند. شرکت مادر RuTarget یعنی Sberbank از روزهای ابتدایی جنگ هدف تحریمهای شدید بوده است.
طبق اطلاعات شرکت تحلیل داده Adalytics، گوگل حداقل 700 بار بعد از اعمال تحریمها، اطلاعاتی را با شرکت RuTarget به اشتراک گذاشته است.
منتقدان گوگل میگویند که ارتش روسیه میتوانند از این دادهها برای ردیابی افراد، جاسوسی از اهداف خود و ارزیابی مناطق نبرد استفاده کنند.
به اشتراک گذاشتن دادهها با روسیه همچنین بعد از هشدار نهادهای دولتی آمریکا به شرکتهای فناوری برای در نظر گرفتن منافع ملی در همکاری تبلیغاتی با روسیه انجام شده است.
گوگل میگوید از روز 2 تیر دیگر دادهای در اختیار RuTarget قرار نداده و از خرید دادههای گوگل توسط این شرکت از طرفهای دیگر نیز جلوگیری خواهد کرد.
منبع: شهرسخت افزار