16-01-2022, 01:28 PM
سازمان تعزیرات حکومتی، با هدف مبارزه با تخلفات صنفی، اقتصادی و همچنین قاچاق فعالیت می کند. سایت سازمان تعزیرات حکومتی tazirat.gov.ir، با ایجاد بخشی با عنوان ثبت شکوائیه خصوصی و ثبت گزارشات مردمی، در جهت تسریع روند ثبت و پیگیری شکایات و گزارشات مربوط به واحد های صنفی، تاسیس شده است. برای ثبت شکوائیه، لازم است، پس از ورود به سامانه سازمان تعزیرات حکومتی به بخش شکایات و گزارش مردمی، مراجعه نموده و از بخش ثبت شکوائیه، شکایت خود را ثبت نمود.
یکی از مراجع اختصاصی، برای رسیدگی به تخلفات صنفی، اقتصادی و بهداشتی، سازمان تعزیرات حکومتی می باشد که با هدف مبارزه با گرانفروشی، احتکار، کم فروشی، عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور، عدم اجرای ضوابط قیمت گذاری، فعالیت بدون پروانه کسب و کار و موضوعاتی از این قبیل ایجاد شده است.
از آنجا که بسیاری از مشکلات اقتصادی و در امتداد آن، فقر به دلیل وجود چنین تخلفاتی می باشد، بنابراین لازم است نسبت به چنین تخلفاتی، بی تفاوت نبوده و با پیگیری آن، جلوی تکرار چنین مواردی را بگیریم. در این راستا، سایت سازمان تعزیرات حکومتی، امکاناتی را فراهم آورده که کلیه اشخاص، می توانند موارد مذکور را از طریق این سایت، ثبت و پیگیری نمایند.
با توجه به آنچه گفته شد، در راستای آشنایی با سایت سازمان تعزیرات حکومتی، ابتدا، به معرفی این سایت، پرداخته و در ادامه، امکانات این سامانه و نحوه ثبت و پیگیری شکایات، در این سایت را توضیح می دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر، با ما همراه باشید.
برای ورود به سامانه سازمان تعزیرات حکومتی کلیک کنید .
کاربران برای ورود به سامانه سازمان تعزیرات حکومتی باید به سایت tazirat.gov.ir مراجعه کنند.
معرفی سازمان تعزیرات حکومتی tazirat.gov.ir
سایت سازمان تعزیرات حکومتی ، همچون سایت سازمان بازرسی کل کشور bazresi.ir، امکانات متعددی را برای کاربران خود، در نظر گرفته است. اما پیش از آشنایی با سایت سازمان تعزیرات حکومتی tazirat.gov.ir ، بهتر است با این سازمان آشنا شویم. تعزیرات حکومتی، در ایران، از سال 1362، تحت نظارت وزارت کشور و با عنوان کمیسیون های امور تعزیرات حکومتی، در راستای مبارزه با مفاسد اقتصادی، مانند کم فروشی، گران فروشی، احتکار و ... به دلیل بحران اقتصادی، که پس از جنگ تحمیلی، در ایران، ایجاد شد، شروع به کار کرد.
پس از پایان جنگ تحمیلی، تعزیرات حکومتی، به مجمع تشخیص مصلحت نظام، محول شد. مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در سال 67، دو قانون « تعزیرات حکومتی» و «تعزیرات حکومتی درامور بهداشتی و درمانی» را تصویب نمود و در همین راستا، محاکم انقلاب اسلامی را مسئول رسیدگی، به تخلفات بخش غیر دولتی و کمیسیون های تحت نظارت وزارت کشور را مسئول رسیدگی به تخلفات بخش دولتی نمود.
اما در سال 73، با توجه به ضرورت کنترل دولت بر مسائل اقتصادی، مجمع تشخیص مصلحت نظام، کلیه تخلفات مربوط به بخش دولتی و غیر دولتی را به دولت، واگذار نمود و همچنان، به همین شکل، ادامه یافت. در سال 92، با تصویب قانون قاچاق کالا و ارز، مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز به این سازمان، محول شد.
بر اساس ماده 2 تا 16 قانون تعزیرات حکومتی مصوب سال 1367، تخلفات و تعزیرات تحت شمول این قانون، شامل مواردی همچون، گران فروشی، کم فروشی و تقلب، احتکار، عرضه خارج از شبکه، عدم درج قیمت کالا، اخفاء و امتناع از عرضه کالا، عدم اجرای ضوابط قیمت گذاری و توزیع، نداشتن پروانه کسب واحدهای صنفی، نداشتن پروانه بهرهبرداری واحدهای تولیدی، فروش ارزی ریالی، فروش اجباری و عدم اعلام موجودی کالا می شود. در ادامه به تشریح صلاحیت های سازمان تعزیرات حکومتی، می پردازیم:
صلاحیت سازمان تعزیرات حکومتی در قاچاق کالا و ارز: بر اساس ماده 44 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز « رسیدگی به جرائم قاچاق کالا و ارز سازمان یافته و حرفهای، قاچاق کالاهای ممنوع و قاچاق کالا و ارز مستلزم حبس و یا انفصال از خدمات دولتی در صلاحیت دادسرا و دادگاه انقلاب است. سایر پروندههای قاچاق کالا و ارز، تخلف محسوب و رسیدگی به آن در صلاحیت سازمان تعزیرات حکومتی است. »
صلاحیت سازمان تعزیرات حکومتی در موارد پزشکی : بر اساس مواد 1 تا 8 قانون تعزیرات حکومتی امور بهداشتی و درمانی مصوب سال 67 ایجاد مؤسسات پزشکی غیر مجاز توسط اشخاص فاقد صلاحیت، ایجاد مؤسسه پزشکی توسط افراد متخصص بدون پروانه، خودداری بیمارستان ها از پذیرش و ارائه خدمات اولیه لازم به بیماران اورژانس، ایجاد و یا ارائه خدمات مازاد بر احتیاج به منظور سودجویی، نپذیرفتن درصدی از بیماران بیمه که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعیین مینماید و مواردی از این قبیل مورد رسیدگی قرار می گیرند.
صلاحیت سازمان تعزیرات حکومتی در موارد بهداشتی: بر اساس قانون تعزیرات حکومتی امور بهداشتی و درمانی مصوب سال 67 تخلفات تولید مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی، لوازم و ملزومات پزشکی و دندانپزشکی و آزمایشگاهی و مواردی از این قبیل از صلاحیت های سازمان تعزیرات حکومتی محسوب می شوند.
حتما بخوانید: سامانه ارتباطات مردمی دیوان محاسبات کشور
امکانات سایت سازمان تعزیرات حکومتی tazirat.gov.ir
در قسمت قبل، به معرفی سازمان تعزیرات حکومتی پرداختیم. از آنجا که سایت سازمان تعزیرات حکومتی tazirat.gov.ir، همانند سامانه جامع ارتباط مردمی قوه قضاییه با هدف پیشگیری از تخلفات و جرایم راه اندازی شده است، در جهت تسریع و تسهیل در روند رسیدگی به تخلفات یاد شده در قسمت قبل، ایجاد شده است، ما در این قسمت، به بررسی امکانات ورود به سامانه سازمان تعزیرات حکومتی خواهیم پرداخت.
اخبار سایت: سایت سازمان تعزیرات حکومتی، بخشی تحت عنوان اخبار سایت مرکزی را تعبیه نموده است که می توانید اخبار مربوط به تخلفات موضوع این سازمان و برخورد سازمان تعزیرات حکومتی را از این قسمت دنبال کنید. همچنین در قسمت نوار سمت راست سایت، اخبار پر بازدید، قرار داده می شوند.
سامانه شکایات و گزارش مردمی: سایت سازمان تعزیرات حکومتی، در جهت تسریع در روند پیگیری تخلفات، در سامانه شکایات و گزارش مردمی، قسمتی را تحت عنوان ثبت گزارشات مردمی و همچنین ثبت شکوائیه خصوصی، قرار داده است. ثبت شکوائیه، به تخلفاتی مربوط می شود که ثبت کننده، شاکی خصوصی باشد و ثبت گزارشات مردمی، دیگر تخلفاتی است که از سوی عموم مردم، مشاهده می شود.
سامانه ثبت و ارسال گزارش اخبار حراست: دفتر مرکزی حراست سازمان تعزیرات حکومتی از طریق این سامانه، انتقادات، پیشنهادات و گزارش تمامی اشخاص در خصوص کارکنان، روسای شعب، مدیران و بازرسان سازمان تعزیرات با ذکر مستنداتی از قبیل نامه،عکس،فیلم و ... مورد بررسی قرار می دهد.
سامانه ثبت و اعلام رشوه خواری و سوءاستفاده از مقام اداری: استفاده از هرگونه امتیاز، تسهیلات، حق مشاوره، هدیه و موارد مشابه، در مقابل انجام وظایف اداری و وظایف مرتبط با شغل، توسط کارمندان دستگاه های اجرایی، وفق ماده 91 قانون مدیریت خدمات کشوری، جرم بوده و از طریق این سامانه، مورد رسیدگی قرار می گیرد.
برای استفاده از خدمات گفته شده، می بایست وارد سامانه شکایات و گزارش مردمی از صفحه اصلی سایت سازمان تعزیرات حکومتی شوید و از نوار سمت راست صفحه، قسمت مورد نظر را انتخاب کنید. پس از ثبت گزارش یا شکایت مطروحه می توانید از قسمت پیگیری شکوائیه یا پیگیری گزارش مردمی تخلف مطروحه را پیگیری نمایید.
بیشتر بخوانید: سامانه سوت زن
نحوه ثبت شکایت و گزارش در سایت سازمان تعزیرات حکومتی tazirat.gov.ir
در قسمت های قبل، درباره سازمان تعزیرات حکومتی و نحوه ورود به سامانه سازمان تعزیرات حکومتی، صحبت کردیم. سپس، امکانات سایت سازمان تعزیرات حکومتی را توضیح دادیم. سوالی که در این قسمت، مطرح می شود این است که نحوه ثبت شکایت، در سایت سازمان تعزیرات حکومتی، چگونه است؟ در این قسمت، نحوه ثبت شکایت، در این سایت را بیان خواهیم کرد. لازم به ذکر است که نحوه ثبت شکایت و گزارش در سایت سازمان تعزیرات حکومتی، همانند نحوه شکایت و رسیدگی در سازمان بازرسی کل کشور، به صوت اینترنتی، امکان پذیر می باشد.
برای ثبت شکایت، ابتدا لازم است، وارد سایت سازمان تعزیرات حکومتی tazirat.gov.ir شوید و بر روی سامانه شکایات و گزارش مردمی، کلیک نمایید.
در این قسمت، روی بخش ثبت شکوائیه، کلیک کرده تا شکایت خود را ثبت نمایید.
در این بخش، اطلاعات خواسته شده، درباره وقوع تخلف، از جمله شهر و استان وقوع و نوع تخلف را مشخص کنید. سپس، موضوع شکایت و شرح شکوائیه را به تفصیل، بیان نمایید.
در مرحله بعد، نوبت به مشخصات شاکی، می رسد. در این بخش، مشخصات شکات، از جمله نام، نام خانوادگی، کد ملی، شماره همراه و ... را وارد کنید و بر روی افزودن به لیست، کلیک نمایید. و در نهایت، پس از وارد کردن مشخصات تمام شکات، بر روی گزینه بعدی، کلیک کنید. لازم به ذکر است، پر کردن فیلدهایی که با رنگ قرمز، مشخص شده است، الزامی می باشد.
در مرحله بعدی، نوبت به ثبت مشخصات متهم می رسد. در اینجا می بایست، اطلاعات متهمان، از جمله نام واحد صنفی و آدرس آن وارد شود و سپس، بر روی گزینه افزودن به لیست، کلیک نمایید. پس از وارد کردن مشخصات تمام متهمان، بر روی گزینه بعدی، کلیک کرده تا وارد مرحله پیوست ها شوید.
در مرحله پیوست ها، لازم است، تمامی مدارکی که دال بر تخلف واحد صنفی می باشد، وارد نمایید. این مدارک، می توانند عکس، فیلم، فاکتور، برگه گارانتی و ... باشند. مدارک را در قسمت پیوست، بارگذاری نموده و بر روی گزینه افزودن به لیست کلیک نمایید. در نهایت با کلیک بر روی بعدی، خلاصه شکوائیه را مشاهده نمایید. لازم به ذکر است، مدارک بارگذاری شده، نباید بیشتر از 6 مگابایت باشند.
در این صفحه، خلاصه ای از شکوائیه، اعم از موضوع شکایت، شرح شکوائیه، اطلاعات شکات و متهمان نمایش داده خواهد شد. در این قسمت، بر روی تیک «خلاصه شکوائیه مورد تأیید من است» کلیک نموده و پذیرش نهایی را انتخاب نمایید.
در انتها به شما، یک کد پیگیری داده می شود که لازم است، شماره پیگیری ارائه شده را تا پایان کار، نزد خود نگه دارید. در صورت نیاز، می توانید، بر روی گزینه چاپ، کلیک نمایید تا پرینت شکوائیه را داشته باشید. همچنین، در ادامه می توانید پس از ورود به سامانه سازمان تعزیرات حکومتی از بخش پیگیری شکوائیه در، پرونده خود را پیگیری نمایید.
شماره تماس سازمان تعزیرات چیست
در قسمت های قبل، پس از بررسی سازمان تعزیرات حکومتی tazirat.gov.ir و صلاحیت های آن، امکانات سایت این سازمان و نحوه ثبت گزارش و شکایت در سایت سازمان تعزیرات حکومتی را بررسی نمودیم. در این قسمت، قصد داریم، به شماره تماس سازمان تعزیرات حکومتی بپردازیم.
افرادی که قصد اظهار و ارسال نظرهای ارشادی، تکمیلی و اصلاحی خود، در مورد سازمان تعزیرات حکومتی را داشته، یا ایرادات و مشکلاتی را مشاهده نموده اند، که قصد بیان آن را دارند، ولی در عین حال به اینترنت، دسترسی نداشته، می توانند، از طریق شماره تماس 135 و سامانه پیامکی 300000135 اقدام نمایند.
در ادامه بخوانید: سامانه شفافیت قوه قضاییه
برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد سایت سازمان تعزیرات حکومتی در کانال تلگرام موضوعات حقوقی عضو شوید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون سایت سازمان تعزیرات حکومتی پاسخ دهند.
سوالات متداول
1- سازمان تعزیرات حکومتی به چه تخلفاتی رسیدگی می کند؟
سازمان تعزیرات حکومتی به تخلفات اقتصادی بهداشتی صنفی و نیز قاچاق رسیدگی می نماید که در متن مقاله به جزئیات بیشتری اشاره شده است.
2- برای ثبت شکایت در سایت سازمان تعزیرات حکومتی باید به چه قسمتی مراجعه کرد؟
برای ثبت شکایت در این سایت لازم است بر روی بخش سامانه شکایات و گزارش مردمی کلیک نمایید و سایر مراحل را طبق آنچه در متن مقاله گفته شده انجام دهید.
3- سایت سازمان تعزیرات حکومتی چه امکاناتی دارد؟
سامانه شکایات و گزارش مردمی سامانه ثبت و ارسال گزارش اخبار حراست سامانه ثبت و اعلام رشوه خواری و سوءاستفاده از مقام اداری و اخبار سایت از امکانات سایت سازمان تعزیرات حکومتی هستند برای کسب اطلاعات بیشتر به متن مقاله مراجعه نمایید.
منبع : سایت سازمان تعزیرات حکومتی
یکی از مراجع اختصاصی، برای رسیدگی به تخلفات صنفی، اقتصادی و بهداشتی، سازمان تعزیرات حکومتی می باشد که با هدف مبارزه با گرانفروشی، احتکار، کم فروشی، عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور، عدم اجرای ضوابط قیمت گذاری، فعالیت بدون پروانه کسب و کار و موضوعاتی از این قبیل ایجاد شده است.
از آنجا که بسیاری از مشکلات اقتصادی و در امتداد آن، فقر به دلیل وجود چنین تخلفاتی می باشد، بنابراین لازم است نسبت به چنین تخلفاتی، بی تفاوت نبوده و با پیگیری آن، جلوی تکرار چنین مواردی را بگیریم. در این راستا، سایت سازمان تعزیرات حکومتی، امکاناتی را فراهم آورده که کلیه اشخاص، می توانند موارد مذکور را از طریق این سایت، ثبت و پیگیری نمایند.
با توجه به آنچه گفته شد، در راستای آشنایی با سایت سازمان تعزیرات حکومتی، ابتدا، به معرفی این سایت، پرداخته و در ادامه، امکانات این سامانه و نحوه ثبت و پیگیری شکایات، در این سایت را توضیح می دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر، با ما همراه باشید.
برای ورود به سامانه سازمان تعزیرات حکومتی کلیک کنید .
کاربران برای ورود به سامانه سازمان تعزیرات حکومتی باید به سایت tazirat.gov.ir مراجعه کنند.
معرفی سازمان تعزیرات حکومتی tazirat.gov.ir
سایت سازمان تعزیرات حکومتی ، همچون سایت سازمان بازرسی کل کشور bazresi.ir، امکانات متعددی را برای کاربران خود، در نظر گرفته است. اما پیش از آشنایی با سایت سازمان تعزیرات حکومتی tazirat.gov.ir ، بهتر است با این سازمان آشنا شویم. تعزیرات حکومتی، در ایران، از سال 1362، تحت نظارت وزارت کشور و با عنوان کمیسیون های امور تعزیرات حکومتی، در راستای مبارزه با مفاسد اقتصادی، مانند کم فروشی، گران فروشی، احتکار و ... به دلیل بحران اقتصادی، که پس از جنگ تحمیلی، در ایران، ایجاد شد، شروع به کار کرد.
پس از پایان جنگ تحمیلی، تعزیرات حکومتی، به مجمع تشخیص مصلحت نظام، محول شد. مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در سال 67، دو قانون « تعزیرات حکومتی» و «تعزیرات حکومتی درامور بهداشتی و درمانی» را تصویب نمود و در همین راستا، محاکم انقلاب اسلامی را مسئول رسیدگی، به تخلفات بخش غیر دولتی و کمیسیون های تحت نظارت وزارت کشور را مسئول رسیدگی به تخلفات بخش دولتی نمود.
اما در سال 73، با توجه به ضرورت کنترل دولت بر مسائل اقتصادی، مجمع تشخیص مصلحت نظام، کلیه تخلفات مربوط به بخش دولتی و غیر دولتی را به دولت، واگذار نمود و همچنان، به همین شکل، ادامه یافت. در سال 92، با تصویب قانون قاچاق کالا و ارز، مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز به این سازمان، محول شد.
بر اساس ماده 2 تا 16 قانون تعزیرات حکومتی مصوب سال 1367، تخلفات و تعزیرات تحت شمول این قانون، شامل مواردی همچون، گران فروشی، کم فروشی و تقلب، احتکار، عرضه خارج از شبکه، عدم درج قیمت کالا، اخفاء و امتناع از عرضه کالا، عدم اجرای ضوابط قیمت گذاری و توزیع، نداشتن پروانه کسب واحدهای صنفی، نداشتن پروانه بهرهبرداری واحدهای تولیدی، فروش ارزی ریالی، فروش اجباری و عدم اعلام موجودی کالا می شود. در ادامه به تشریح صلاحیت های سازمان تعزیرات حکومتی، می پردازیم:
صلاحیت سازمان تعزیرات حکومتی در قاچاق کالا و ارز: بر اساس ماده 44 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز « رسیدگی به جرائم قاچاق کالا و ارز سازمان یافته و حرفهای، قاچاق کالاهای ممنوع و قاچاق کالا و ارز مستلزم حبس و یا انفصال از خدمات دولتی در صلاحیت دادسرا و دادگاه انقلاب است. سایر پروندههای قاچاق کالا و ارز، تخلف محسوب و رسیدگی به آن در صلاحیت سازمان تعزیرات حکومتی است. »
صلاحیت سازمان تعزیرات حکومتی در موارد پزشکی : بر اساس مواد 1 تا 8 قانون تعزیرات حکومتی امور بهداشتی و درمانی مصوب سال 67 ایجاد مؤسسات پزشکی غیر مجاز توسط اشخاص فاقد صلاحیت، ایجاد مؤسسه پزشکی توسط افراد متخصص بدون پروانه، خودداری بیمارستان ها از پذیرش و ارائه خدمات اولیه لازم به بیماران اورژانس، ایجاد و یا ارائه خدمات مازاد بر احتیاج به منظور سودجویی، نپذیرفتن درصدی از بیماران بیمه که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعیین مینماید و مواردی از این قبیل مورد رسیدگی قرار می گیرند.
صلاحیت سازمان تعزیرات حکومتی در موارد بهداشتی: بر اساس قانون تعزیرات حکومتی امور بهداشتی و درمانی مصوب سال 67 تخلفات تولید مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی، لوازم و ملزومات پزشکی و دندانپزشکی و آزمایشگاهی و مواردی از این قبیل از صلاحیت های سازمان تعزیرات حکومتی محسوب می شوند.
حتما بخوانید: سامانه ارتباطات مردمی دیوان محاسبات کشور
امکانات سایت سازمان تعزیرات حکومتی tazirat.gov.ir
در قسمت قبل، به معرفی سازمان تعزیرات حکومتی پرداختیم. از آنجا که سایت سازمان تعزیرات حکومتی tazirat.gov.ir، همانند سامانه جامع ارتباط مردمی قوه قضاییه با هدف پیشگیری از تخلفات و جرایم راه اندازی شده است، در جهت تسریع و تسهیل در روند رسیدگی به تخلفات یاد شده در قسمت قبل، ایجاد شده است، ما در این قسمت، به بررسی امکانات ورود به سامانه سازمان تعزیرات حکومتی خواهیم پرداخت.
اخبار سایت: سایت سازمان تعزیرات حکومتی، بخشی تحت عنوان اخبار سایت مرکزی را تعبیه نموده است که می توانید اخبار مربوط به تخلفات موضوع این سازمان و برخورد سازمان تعزیرات حکومتی را از این قسمت دنبال کنید. همچنین در قسمت نوار سمت راست سایت، اخبار پر بازدید، قرار داده می شوند.
سامانه شکایات و گزارش مردمی: سایت سازمان تعزیرات حکومتی، در جهت تسریع در روند پیگیری تخلفات، در سامانه شکایات و گزارش مردمی، قسمتی را تحت عنوان ثبت گزارشات مردمی و همچنین ثبت شکوائیه خصوصی، قرار داده است. ثبت شکوائیه، به تخلفاتی مربوط می شود که ثبت کننده، شاکی خصوصی باشد و ثبت گزارشات مردمی، دیگر تخلفاتی است که از سوی عموم مردم، مشاهده می شود.
سامانه ثبت و ارسال گزارش اخبار حراست: دفتر مرکزی حراست سازمان تعزیرات حکومتی از طریق این سامانه، انتقادات، پیشنهادات و گزارش تمامی اشخاص در خصوص کارکنان، روسای شعب، مدیران و بازرسان سازمان تعزیرات با ذکر مستنداتی از قبیل نامه،عکس،فیلم و ... مورد بررسی قرار می دهد.
سامانه ثبت و اعلام رشوه خواری و سوءاستفاده از مقام اداری: استفاده از هرگونه امتیاز، تسهیلات، حق مشاوره، هدیه و موارد مشابه، در مقابل انجام وظایف اداری و وظایف مرتبط با شغل، توسط کارمندان دستگاه های اجرایی، وفق ماده 91 قانون مدیریت خدمات کشوری، جرم بوده و از طریق این سامانه، مورد رسیدگی قرار می گیرد.
برای استفاده از خدمات گفته شده، می بایست وارد سامانه شکایات و گزارش مردمی از صفحه اصلی سایت سازمان تعزیرات حکومتی شوید و از نوار سمت راست صفحه، قسمت مورد نظر را انتخاب کنید. پس از ثبت گزارش یا شکایت مطروحه می توانید از قسمت پیگیری شکوائیه یا پیگیری گزارش مردمی تخلف مطروحه را پیگیری نمایید.
بیشتر بخوانید: سامانه سوت زن
نحوه ثبت شکایت و گزارش در سایت سازمان تعزیرات حکومتی tazirat.gov.ir
در قسمت های قبل، درباره سازمان تعزیرات حکومتی و نحوه ورود به سامانه سازمان تعزیرات حکومتی، صحبت کردیم. سپس، امکانات سایت سازمان تعزیرات حکومتی را توضیح دادیم. سوالی که در این قسمت، مطرح می شود این است که نحوه ثبت شکایت، در سایت سازمان تعزیرات حکومتی، چگونه است؟ در این قسمت، نحوه ثبت شکایت، در این سایت را بیان خواهیم کرد. لازم به ذکر است که نحوه ثبت شکایت و گزارش در سایت سازمان تعزیرات حکومتی، همانند نحوه شکایت و رسیدگی در سازمان بازرسی کل کشور، به صوت اینترنتی، امکان پذیر می باشد.
برای ثبت شکایت، ابتدا لازم است، وارد سایت سازمان تعزیرات حکومتی tazirat.gov.ir شوید و بر روی سامانه شکایات و گزارش مردمی، کلیک نمایید.
در این قسمت، روی بخش ثبت شکوائیه، کلیک کرده تا شکایت خود را ثبت نمایید.
در این بخش، اطلاعات خواسته شده، درباره وقوع تخلف، از جمله شهر و استان وقوع و نوع تخلف را مشخص کنید. سپس، موضوع شکایت و شرح شکوائیه را به تفصیل، بیان نمایید.
در مرحله بعد، نوبت به مشخصات شاکی، می رسد. در این بخش، مشخصات شکات، از جمله نام، نام خانوادگی، کد ملی، شماره همراه و ... را وارد کنید و بر روی افزودن به لیست، کلیک نمایید. و در نهایت، پس از وارد کردن مشخصات تمام شکات، بر روی گزینه بعدی، کلیک کنید. لازم به ذکر است، پر کردن فیلدهایی که با رنگ قرمز، مشخص شده است، الزامی می باشد.
در مرحله بعدی، نوبت به ثبت مشخصات متهم می رسد. در اینجا می بایست، اطلاعات متهمان، از جمله نام واحد صنفی و آدرس آن وارد شود و سپس، بر روی گزینه افزودن به لیست، کلیک نمایید. پس از وارد کردن مشخصات تمام متهمان، بر روی گزینه بعدی، کلیک کرده تا وارد مرحله پیوست ها شوید.
در مرحله پیوست ها، لازم است، تمامی مدارکی که دال بر تخلف واحد صنفی می باشد، وارد نمایید. این مدارک، می توانند عکس، فیلم، فاکتور، برگه گارانتی و ... باشند. مدارک را در قسمت پیوست، بارگذاری نموده و بر روی گزینه افزودن به لیست کلیک نمایید. در نهایت با کلیک بر روی بعدی، خلاصه شکوائیه را مشاهده نمایید. لازم به ذکر است، مدارک بارگذاری شده، نباید بیشتر از 6 مگابایت باشند.
در این صفحه، خلاصه ای از شکوائیه، اعم از موضوع شکایت، شرح شکوائیه، اطلاعات شکات و متهمان نمایش داده خواهد شد. در این قسمت، بر روی تیک «خلاصه شکوائیه مورد تأیید من است» کلیک نموده و پذیرش نهایی را انتخاب نمایید.
در انتها به شما، یک کد پیگیری داده می شود که لازم است، شماره پیگیری ارائه شده را تا پایان کار، نزد خود نگه دارید. در صورت نیاز، می توانید، بر روی گزینه چاپ، کلیک نمایید تا پرینت شکوائیه را داشته باشید. همچنین، در ادامه می توانید پس از ورود به سامانه سازمان تعزیرات حکومتی از بخش پیگیری شکوائیه در، پرونده خود را پیگیری نمایید.
شماره تماس سازمان تعزیرات چیست
در قسمت های قبل، پس از بررسی سازمان تعزیرات حکومتی tazirat.gov.ir و صلاحیت های آن، امکانات سایت این سازمان و نحوه ثبت گزارش و شکایت در سایت سازمان تعزیرات حکومتی را بررسی نمودیم. در این قسمت، قصد داریم، به شماره تماس سازمان تعزیرات حکومتی بپردازیم.
افرادی که قصد اظهار و ارسال نظرهای ارشادی، تکمیلی و اصلاحی خود، در مورد سازمان تعزیرات حکومتی را داشته، یا ایرادات و مشکلاتی را مشاهده نموده اند، که قصد بیان آن را دارند، ولی در عین حال به اینترنت، دسترسی نداشته، می توانند، از طریق شماره تماس 135 و سامانه پیامکی 300000135 اقدام نمایند.
در ادامه بخوانید: سامانه شفافیت قوه قضاییه
برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد سایت سازمان تعزیرات حکومتی در کانال تلگرام موضوعات حقوقی عضو شوید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون سایت سازمان تعزیرات حکومتی پاسخ دهند.
سوالات متداول
1- سازمان تعزیرات حکومتی به چه تخلفاتی رسیدگی می کند؟
سازمان تعزیرات حکومتی به تخلفات اقتصادی بهداشتی صنفی و نیز قاچاق رسیدگی می نماید که در متن مقاله به جزئیات بیشتری اشاره شده است.
2- برای ثبت شکایت در سایت سازمان تعزیرات حکومتی باید به چه قسمتی مراجعه کرد؟
برای ثبت شکایت در این سایت لازم است بر روی بخش سامانه شکایات و گزارش مردمی کلیک نمایید و سایر مراحل را طبق آنچه در متن مقاله گفته شده انجام دهید.
3- سایت سازمان تعزیرات حکومتی چه امکاناتی دارد؟
سامانه شکایات و گزارش مردمی سامانه ثبت و ارسال گزارش اخبار حراست سامانه ثبت و اعلام رشوه خواری و سوءاستفاده از مقام اداری و اخبار سایت از امکانات سایت سازمان تعزیرات حکومتی هستند برای کسب اطلاعات بیشتر به متن مقاله مراجعه نمایید.
منبع : سایت سازمان تعزیرات حکومتی