28-10-2021, 02:27 PM
پاورپوينت رايگان ضوابط طراحي موزه هنر دیجیتال پاپ آپ ماندالاس یک باغ داخلی و همچنین شهری آرمانشهری است که در کلان شهرها در حال حرکت است. این ساختمان موقت، اگرچه در شلوغ ترین مرکز شهری پکن به نمایش گذاشته شده است، اما فضایی کاملا درونی و منزوی را فراهم می کند.
طرح بیرونی آن مانند یک هزارتو چیده شده است. پلههای پلکانی بازدیدکنندگان را با یک توهم چشمانداز غافلگیر میکند و به تعامل فیزیکی آنها با ساختمان انگیزه میدهد. سنگهای بیآرایش با خطوط نما که شبیه خطوط آسمان نامچا باروا هستند، ساختمان را از فضای کلان شهری جدا میکنند، گویی از فضای بیرونی است.پاورپوينت رايگان ضوابط طراحي موزه این ساختمانی است که شامل عدم قطعیت ها، اتفاقات و شگفتی های متعددی است.
غوطه ور کردن هنر و معماری
به عنوان یک ساختمان موقت برای نمایشگاه هنر دیجیتال، موزه هنر دیجیتال پاپ آپ ماندالاس به زیبایی به نمایشگاه داخل پاسخ می دهد. این برای این موضوع خاص طراحی شده است - فرهنگ و هنر هیمالیا، به منظور ایجاد تجربه غوطه ور، ایجاد روابط جدید بین مردم و فضا. این مهم ترین تفاوت بین موزه هنر دیجیتال پاپ آپ ماندالاس و سایر موزه های سنتی است.
در ساختمانی بسته با طول بیش از پنجاه متر، ارتفاع کمتر از پنج متر و عرض کمتر از نه متر، معمار سعی در ارائه انواع تجربه دارد. در حین حرکت در اطراف ساختمان، بازدیدکنندگان با شگفتی های مختلفی روبرو می شوند. درست مثل قدم زدن در باغی است که هر فردی مسیر خود را کشف می کند.
در دو طرف روبه روی مغازه ها و خیابان،پاورپوينت رايگان ضوابط طراحي موزه معمار تلاش های متفاوتی انجام داد. برای یک چیز، او فضای کافی را برای باز کردن مغازه ها به طور معمول تضمین کرد. برای دیگری، او با اقدامات بسیار کوچک برای بیان فضایی غنی در یک مکان تنگ تلاش کرد. از نظر ابعاد پنجگانه معماری، ساختمان در دو طرف خود از فضای شهری فشرده می شود یا عقب نشینی می کند و خود را از هم دور نگه می دارد اما نه دور.
از آنجایی که نمایشگاههای هنری چندرسانهای داخلی کنترلهای دقیقی بر نور دارند، معمار به طور کامل پنجرههای بیرونی را حذف کرد و فضایی دوتایی در ورودی طراحی کرد که باعث میشود مردم نتوانند اسرار درونی ساختمان را از بیرون ببینند. در تاریکی مطلق فضای داخلی آن، بازدیدکنندگان تنها به نورها و سایه های در حال تغییر تکیه می کنند.
بدون پنجره در نما، به نظر می رسد مقیاس ساختمان دشوار است. هنگام مواجهه با آن، بازدیدکنندگان فاقد معیار مهمی برای اندازه گیری ارتفاع و تعداد طبقات آن هستند. این نشان می دهد که موزه هنر دیجیتال پاپ آپ ماندالاس می تواند به شکلی بین مجسمه و ساختمان وجود داشته باشد که به معمار انگیزه برای کاوش بیشتر نیز داده است.
بلوکهای ماندالا
همه بلوکهایی که موزه هنر دیجیتال پاپآپ ماندالاس را تشکیل میدهند را میتوان به « dKyil-'khor » (یک قصر درونی یا قلمرو بودا در بودیسم چینی که در انگلیسی به عنوان «ماندالا» ترجمه میشود) تقسیم کرد و سازماندهی کرد . این بازتاب تفسیری از شن و ماسه ماندالا است: هنگامی که یک ماندالای شنی تکمیل میشود، « دکیل خور » نیز در فضا و زمان برقرار میشود.
مانند مجموعهای از بلوکها که میتوان آنها را به روشهای مختلف سازماندهی کرد، شش بلوک گوشه طلایی ساختمان را میتوان در یک مکعب کامل با ساختارهایی شبیه به اتصالات مورتیس و تنون قرار داد.
برخی از پلههای چیدمان خارجی به طور عمدی در ارتفاعهای مختلف تنظیم میشوند تا افراد به عقب تکیه دهند، بنشینند یا بالا بروند. اگرچه آنها ارائه یک نقطه مرجع از مقیاس ساختمان را متوقف می کنند،پاورپوينت رايگان ضوابط طراحي موزه اما آن را جالب تر می کنند و تضاد شدیدی با فضای جدی و کسل کننده شهری ایجاد می کنند.
گرافیکی نما
در مقابل تاکید بر solidness یک ساختمان، معمار تلاش می کند از ویژگی های گرافیکی بیشتر به مواد سطح ساختمان می باشد. خطوط پیچ در پیچ در نمای آن در واقع برگرفته از خطوط آسمانی Namcha Barwa است.
بر اساس دقیق ترین توصیف Namcha Barwa، کوه مانند نیزه های بلند به آسمان آبی نفوذ می کند، با برف های سفید غلیظ و سنگ های تیره ای که چشمان انسان را فرا می گیرد. در انتهای اعماق هیمالیا اسرارآمیز واقع شده است، در تمام طول سال در میان ابرها پنهان می شود، اما همچنان با دنیایی که در آن زندگی می کنیم و سرنوشت مشابهی دارد، در ارتباط است.
Namcha Barwa از طریق موزه هنر دیجیتال پاپآپ ماندالاس به مرکز شهری شلوغ میافتد و صحنههای پر سر و صدا و زمینی دنیای انسان را منعکس میکند. همچنین درخششهای نقرهای مرموز را به موزه هنر دیجیتال MandalasPop-up میآورد و به رمانتیکترین ویژگی این ساختمان کمآذین تبدیل میشود.
سنگهای پرنده و گلهای گالسانگ
با انعکاسهایی روی فلزات آینهای، سنگهای ناهموار کوهستانی و گلهای گالسانگ از فلات چینگهای-تبت تا ساختمان امتداد دارند. سنگهای پراکنده بهعنوان پایهای برای موزه هنر دیجیتال در حال حرکت MandalasPop-up، به جایی که به آن تعلق دارند بازمیگردند. با این حال معمار از سنگ های کوه و گل های گالسنگ برای خلق تصاویری که باعث بیگانگی از شهرها می شود استفاده نمی کند. در عوض، این سنگها و گلها مسیری را تشکیل میدهند که واقعیت شهری را با رمز و راز هیمالیا پیوند میدهد، بهوسیله آن موزه هنر دیجیتال پاپآپ Mandalas به بازدیدکنندگان اجازه میدهد آزادانه بین دنیای واقعی و دنیای ناخودآگاه فریبنده فانتزیها حرکت کنند.
آرمان شهرها دست نیافتنی هستند، اما بشر هرگز از جستجوی آنها دست برنداشته است. موزه هنر دیجیتال پاپ آپ ماندالاس مکانی برای کشف شماست.
طرح بیرونی آن مانند یک هزارتو چیده شده است. پلههای پلکانی بازدیدکنندگان را با یک توهم چشمانداز غافلگیر میکند و به تعامل فیزیکی آنها با ساختمان انگیزه میدهد. سنگهای بیآرایش با خطوط نما که شبیه خطوط آسمان نامچا باروا هستند، ساختمان را از فضای کلان شهری جدا میکنند، گویی از فضای بیرونی است.پاورپوينت رايگان ضوابط طراحي موزه این ساختمانی است که شامل عدم قطعیت ها، اتفاقات و شگفتی های متعددی است.
غوطه ور کردن هنر و معماری
به عنوان یک ساختمان موقت برای نمایشگاه هنر دیجیتال، موزه هنر دیجیتال پاپ آپ ماندالاس به زیبایی به نمایشگاه داخل پاسخ می دهد. این برای این موضوع خاص طراحی شده است - فرهنگ و هنر هیمالیا، به منظور ایجاد تجربه غوطه ور، ایجاد روابط جدید بین مردم و فضا. این مهم ترین تفاوت بین موزه هنر دیجیتال پاپ آپ ماندالاس و سایر موزه های سنتی است.
در ساختمانی بسته با طول بیش از پنجاه متر، ارتفاع کمتر از پنج متر و عرض کمتر از نه متر، معمار سعی در ارائه انواع تجربه دارد. در حین حرکت در اطراف ساختمان، بازدیدکنندگان با شگفتی های مختلفی روبرو می شوند. درست مثل قدم زدن در باغی است که هر فردی مسیر خود را کشف می کند.
در دو طرف روبه روی مغازه ها و خیابان،پاورپوينت رايگان ضوابط طراحي موزه معمار تلاش های متفاوتی انجام داد. برای یک چیز، او فضای کافی را برای باز کردن مغازه ها به طور معمول تضمین کرد. برای دیگری، او با اقدامات بسیار کوچک برای بیان فضایی غنی در یک مکان تنگ تلاش کرد. از نظر ابعاد پنجگانه معماری، ساختمان در دو طرف خود از فضای شهری فشرده می شود یا عقب نشینی می کند و خود را از هم دور نگه می دارد اما نه دور.
از آنجایی که نمایشگاههای هنری چندرسانهای داخلی کنترلهای دقیقی بر نور دارند، معمار به طور کامل پنجرههای بیرونی را حذف کرد و فضایی دوتایی در ورودی طراحی کرد که باعث میشود مردم نتوانند اسرار درونی ساختمان را از بیرون ببینند. در تاریکی مطلق فضای داخلی آن، بازدیدکنندگان تنها به نورها و سایه های در حال تغییر تکیه می کنند.
بدون پنجره در نما، به نظر می رسد مقیاس ساختمان دشوار است. هنگام مواجهه با آن، بازدیدکنندگان فاقد معیار مهمی برای اندازه گیری ارتفاع و تعداد طبقات آن هستند. این نشان می دهد که موزه هنر دیجیتال پاپ آپ ماندالاس می تواند به شکلی بین مجسمه و ساختمان وجود داشته باشد که به معمار انگیزه برای کاوش بیشتر نیز داده است.
بلوکهای ماندالا
همه بلوکهایی که موزه هنر دیجیتال پاپآپ ماندالاس را تشکیل میدهند را میتوان به « dKyil-'khor » (یک قصر درونی یا قلمرو بودا در بودیسم چینی که در انگلیسی به عنوان «ماندالا» ترجمه میشود) تقسیم کرد و سازماندهی کرد . این بازتاب تفسیری از شن و ماسه ماندالا است: هنگامی که یک ماندالای شنی تکمیل میشود، « دکیل خور » نیز در فضا و زمان برقرار میشود.
مانند مجموعهای از بلوکها که میتوان آنها را به روشهای مختلف سازماندهی کرد، شش بلوک گوشه طلایی ساختمان را میتوان در یک مکعب کامل با ساختارهایی شبیه به اتصالات مورتیس و تنون قرار داد.
برخی از پلههای چیدمان خارجی به طور عمدی در ارتفاعهای مختلف تنظیم میشوند تا افراد به عقب تکیه دهند، بنشینند یا بالا بروند. اگرچه آنها ارائه یک نقطه مرجع از مقیاس ساختمان را متوقف می کنند،پاورپوينت رايگان ضوابط طراحي موزه اما آن را جالب تر می کنند و تضاد شدیدی با فضای جدی و کسل کننده شهری ایجاد می کنند.
گرافیکی نما
در مقابل تاکید بر solidness یک ساختمان، معمار تلاش می کند از ویژگی های گرافیکی بیشتر به مواد سطح ساختمان می باشد. خطوط پیچ در پیچ در نمای آن در واقع برگرفته از خطوط آسمانی Namcha Barwa است.
بر اساس دقیق ترین توصیف Namcha Barwa، کوه مانند نیزه های بلند به آسمان آبی نفوذ می کند، با برف های سفید غلیظ و سنگ های تیره ای که چشمان انسان را فرا می گیرد. در انتهای اعماق هیمالیا اسرارآمیز واقع شده است، در تمام طول سال در میان ابرها پنهان می شود، اما همچنان با دنیایی که در آن زندگی می کنیم و سرنوشت مشابهی دارد، در ارتباط است.
Namcha Barwa از طریق موزه هنر دیجیتال پاپآپ ماندالاس به مرکز شهری شلوغ میافتد و صحنههای پر سر و صدا و زمینی دنیای انسان را منعکس میکند. همچنین درخششهای نقرهای مرموز را به موزه هنر دیجیتال MandalasPop-up میآورد و به رمانتیکترین ویژگی این ساختمان کمآذین تبدیل میشود.
سنگهای پرنده و گلهای گالسانگ
با انعکاسهایی روی فلزات آینهای، سنگهای ناهموار کوهستانی و گلهای گالسانگ از فلات چینگهای-تبت تا ساختمان امتداد دارند. سنگهای پراکنده بهعنوان پایهای برای موزه هنر دیجیتال در حال حرکت MandalasPop-up، به جایی که به آن تعلق دارند بازمیگردند. با این حال معمار از سنگ های کوه و گل های گالسنگ برای خلق تصاویری که باعث بیگانگی از شهرها می شود استفاده نمی کند. در عوض، این سنگها و گلها مسیری را تشکیل میدهند که واقعیت شهری را با رمز و راز هیمالیا پیوند میدهد، بهوسیله آن موزه هنر دیجیتال پاپآپ Mandalas به بازدیدکنندگان اجازه میدهد آزادانه بین دنیای واقعی و دنیای ناخودآگاه فریبنده فانتزیها حرکت کنند.
آرمان شهرها دست نیافتنی هستند، اما بشر هرگز از جستجوی آنها دست برنداشته است. موزه هنر دیجیتال پاپ آپ ماندالاس مکانی برای کشف شماست.