تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum
  • سردر
  • جستجو
  • فهرست اعضا
  • سالنامه
  • راهنما
درود مهمان گرامی! ورود ثبت‌نام
ورود
نام کاربری:
گذرواژه‌:
گذرواژه‌تان را فراموش کرده‌اید؟
 
تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum › پردیس فناوری کیش › اخبار علمی و فناوری v
« قبلی 1 … 15 16 17 18 19 … 120 بعدی »

چگونه تلفن همراه و تلفن ثابت را دایورت کنیم؟

امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
حالت موضوعی
چگونه تلفن همراه و تلفن ثابت را دایورت کنیم؟
aram آفلاین
عضو جوان
**
ارسال‌ها: 48
موضوع‌ها: 30
تاریخ عضویت: Sep 2020
اعتبار: 0
#1
27-04-2021, 02:28 PM
چگونه تلفن همراه و تلفن ثابت را دایورت کنیم؟
یکی از خدماتی که مخابرات بر روی خطوط تلفن ثابت ارائه کرده، دایورت کردن است. دایورت یعنی انتقال تماس از یک خط به خط دیگر. با این قابلیت دیگر نیاز به نگرانی برای ازدست دادن تماس های ضروری نیستید و با دایورت کردن تلفن ثابت بر روی تلفن همراه و یا خطی دیگر، هم به کاری که دارید میرسید و هم تماس ضروری خود را از دست نمیدهید.

روش های دایورت تلفن ثابت و خارج شدن از دایورت:
ابتدا باید از طریق تلفن خود کد ستاره 21 ستاره (*21*) را بگیرید، سپس شماره ای که قصد دارید تلفن شما بر روی آن دایورت شود را انتخاب و در آخر دکمه مربع را فشار میدهید. حالا تلفن ثابت شما بر روی موبایل یا خط دیگری که انتخاب کرده اید دایورت شد. به زبان ساده تر دیگر هیچ تماسی را از دست نداده و با خیال راحت برای انجام کارها خانه را ترک میکنید.
 
[تصویر:  diver-mobile-landline-2.jpg]
کد دایورت تلفن ثابت

 

 نکته:
دوستان بدانید دایورت کردن تلفن های ثابت با مدل های مختلف تنها یک روش دارد که در بالا ذکر کردیم یعنی به مدل تلفتن بستگی نداشته و تنها یک راه وجود دارد که آن هم در بالا بیان کردیم. اما نکته ای که حائز اهمیت است، داشتن این قابلیت بر روی تلفن ثابت شماست یعنی این سرویس فقط بر روی دستگاه‌هایی که مجهز به سیستم تن (tone) هستند قابل انجام است.
 
دایورت کردن در مواقع اِشغال بودن خط ثابت:
یک زمان نیاز است تا خط شما اِشغال نباشد. حالا چکار باید انجام دهید؟ راه حل ساده است با استفاده از کد دستوری ستاره 61 ستاره شماره ای که میخواهید به شما گوشزد کند که خط اشغال است را زده و در نهایت  دکمه مربع را میفشارید. با اینکار در صورت اِشغالی، تماس به طور اتوماتیک به خط مورد نظر انتخابی منتقل میشود.
 
[تصویر:  diver-mobile-landline-3.jpg]
کد دایورت در صورت اشغال بودن خط

 

دایورت تلفن ثابت در مواقع عدم پاسخگویی:
اگر به هر دلیلی قادر به پاسخگویی یک تماس نبودید کافیست از کد دستوری ستاره 62 ستاره انتخاب شماره مقصد مورد نظر و در نهایت زدن دکمه مربع استفاه کنید. حالا اگر پاسخگوی تماس نبودید؛ به شماره مقصدی که  وارد کرده اید،  تماس گرفته خواهد شد.
 
[تصویر:  diver-mobile-landline-4.jpg]
کد دایورت در صورت عدم پاسخگویی

 

غیر فعال کردن کد دستورات بالا:
این کار بسیار ساده است. تنها کافیست با کد دستوراتی که در ادامه میگوییم سرویس دایورت خط ثابت خود را غیر فعال کنید: 
 
• غیر فعال کردن دایورت خط ثابت بر روی موبایل یا خطی دیگر با کد دستوری  #21*
 
• غیر فعال کردن دایورت خط اشغال با کد دستوری  #61* 
 
• در نهایت غیر فعال کردن دایورت عدم پاسخگویی با کد دستوری #62* 
 
نحوه دایورت کردن تلفن همراه:
به قسمت settings تلفن همراه خود رفته و گزینه call  را انتخاب کنید. سپس گزینه call forwarding را میزنید. با چند گزینه روبه رو میشوید: 
 
• گزینه اول always forward: یعنی همیشه دایورت شود و درصورت انتخاب این گزینه شماره ای که میخواهید همیشه دایورت شود را وارد کنید. 
 
• گزینه forward if: این گزینه سه انتخاب را در اختیار شما قرار میدهد در واقع معنی آن این است، دایورت صورت بگیرد ولی.....
 
• Bus: دایورت شدن در صورت مشغول بودن دایورت شود
 
• Unanswered: دایورت شدن در صورت پاسخگو نبودن 
 
• Unreachable: دایورت شدن در صورت در دسترس نبودن.
 

می توانید برای هر مورد یک شماره جدا در نظر بگیرید یا خیر و این بسته به انتخاب شما دارد.
 
[تصویر:  diver-mobile-landline-5.jpg]
تصویری از نحوه دایرت تلفن همراه

 

یک کد دستوری که هم برای موبایل و هم برای تلفن استفاده میشود:
از کد دستوری #شماره موردنظر*67* میتوانید برای مواقعی استفاده میشود که تلفن ثابت یا همراه شما در دسترس نباشد یا اینکه تلفن همراه شما خاموش باشید. برای لغو آن کافیست #67* را شماره گیری کنید. 
 
کلام آخر:
خب دوستان به پایان بحث دایورت تلفن همراه و تلفن ثابت  رسیدیم. اما ممکن است در بعضی از مواقع علی رغم درست وارد کردن کدها، باز هم تلفن ثابت دایورت نشود. دلایل آن چه میتواند باشد؟
 
1. اصلی‌ترین دلیل، غیر فعال بودن سرویس دایورت برای خط شماست یعنی این قابلیت از طرف مخابرات برای خط شما فعال نشده باشد. برای رفع این مشکل باید به مرکز مخابرات نزدیک محل زندگی خود رفته و درخواست فعال شدن سرویس رابدهید. 
 
2. یکی دیگر از دلایل نبودن خط به نام شماست. چرا که ممکن است صاحب اصلی خط، درخواست غیر فعال بودن تمامی سرویس‌های اضافه را داده باشد.
 
3. آخرین دلیل، استفاده نکردن موقتی از این سرویس ها در صورت بروز خطا و مشکل از مخابرات.
 
منتظر نظرات و پیشنهادات شما عزیزان در این باره هستیم.
ارسال‌ها
پاسخ
« قدیمی‌تر | جدیدتر »


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  تحول در فوتسال چگونه رخ می دهد؟ Mohammadrezabagherinasab 0 181 02-03-2025, 03:41 PM
آخرین ارسال: Mohammadrezabagherinasab
  تبلیغات سایت در گوگل چگونه است pantea_hk 2 2,187 10-01-2022, 01:57 PM
آخرین ارسال: مونا سیار
  عملکرد و ساختمان دستگاه زنت چگونه است؟ behtash 0 1,639 14-12-2021, 04:08 PM
آخرین ارسال: behtash
  اوربایت چیست و چگونه درمان می شود؟ m.shamsi 0 920 29-10-2021, 02:26 AM
آخرین ارسال: m.shamsi
  بهترین تلفن بیسیم پاناسونیک برای خرید tehran_panasonic 0 1,047 11-09-2021, 05:20 PM
آخرین ارسال: tehran_panasonic
  چگونه امنیت گوشی اندرویدی خود را افزایش دهیم؟ therealtahmineh 0 736 22-06-2021, 04:59 PM
آخرین ارسال: therealtahmineh
  چگونه فرمت تصاویر در iOS 11 را به JPEG تغییر دهیم Paneldovom1 0 1,633 27-12-2020, 10:45 AM
آخرین ارسال: Paneldovom1
  چگونه مادربرد کامپیوتر را برای پشتیبانی از پردازنده رایزن 5000 آماده کنیم؟ Paneldovom 0 507 06-12-2020, 11:15 PM
آخرین ارسال: Paneldovom
  چگونه می توانیم بک لینک ایجاد کنیم؟ sitecup1 1 1,421 04-11-2020, 04:02 PM
آخرین ارسال: webjec
  چگونه بدون مایکروسافت پینت در محیط ویندوز اسکرین شات بگیریم motlagh 1 1,783 04-11-2020, 03:36 PM
آخرین ارسال: webjec

  • مشاهده‌ی نسخه‌ی قابل چاپ
پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
  • تیم انجمن
  • صفحه‌ی تماس
  • تالار کیش تک / kishtech forum
  • بازگشت به بالا
  • بایگانی
  • نشانه‌گذاری تمامی انجمن‌ها به عنوان خوانده شده
  • پیوند سایتی RSS
زمان کنونی: 23-05-2025، 03:00 AM Persian Translation by MyBBIran.com - Ver: 6.5
Powered by MyBB, © 2002-2025 MyBB Group.