29-06-2020, 03:40 PM
نقلقول:
هرساله نمایشگاههای گوناگونی در سراسر جهان برگزار میشود و همه صاحبان شرکت یا کسبوکار به فکر شرکت در نمایشگاهها هستند. این افراد تلاش میکنند با داشتن غرفه در نمایشگاهها محصولات و خدمات خود را به بهترین شکل به بازدیدکنندگان ارائه دهند. این افراد باید بتوانند مشتری بیشتری به غرفهی خود جذب کنند. در این مطلب شما را با اهمیت غرفه سازی در جذب مشتری آشنا خواهیم کرد.
غرفه آرایی و غرفه سازی
بین دو کلیدواژهی غرفه آرایی با غرفه سازی تفاوت های بسیاری برخلاف تصور برخی افراد وجود دارد. منظور از غرفه سازی ساختوساز اولیه غرفه است. غرفه سازی مربوط به بخش اولیه و ساخت اولیه است ولی منظور از غرفه آرایی این است که غرفه را با سازههایی مثل پاپ آپ، استند و ... که جزو تجهیزات نمایشگاهها است، بتوان غرفه را به بهترین شکل آماده کرد.
اهمیت غرفه آرایی نمایشگاهی چیست؟
غرفههای نمایشگاه چیزی بیشتر از یک غرفه سازی عادی میباشند. زیرا این غرفهها هستند که باعث میشوند مشتریها جذب شوند و در صورت جذب مشتری بازاریابی و خریدوفروش بیشتر میشود. به همین خاطر توجه ی زیاد به طراحی غرفه سازی مدرن و همین طور غرفه آرایی باعث رسیدن به هدف مورد نظر از شرکت در نمایشگاه میشود.
غرفه سازی و غرفه آرایی این فرصت را به کسبوکاران میدهند تا به بهترین شکل محصولات و خدمات خود را به مشتریان معرفی کنند. البته باید توجه داشته باشید که طراحی غرفه سازی و همین غرفه آرایی باید به گونه ای باشد که بازدیدکنندگان به راحتی از ظاهر متوجه ی نوع محصول شما شوند.
ارتباط غرفه آرایی نمایشگاهی و جلب مشتری چگونه است؟
موارد بسیاری در غرفه آرایی تأثیر میگذارد و اگر با دقت آنها را رعایت کنید میتوانید غرفه ای خاص و زیبا داشته باشید. قدم اول در غرفه سازی این است که غرفه ای زیبا و منحصر به فرد را طراحی کنید. باید توجه داشته باشید که مردم بیشتر به سمت مکانی میروند که چشمشان را به خود جذب کرده است.
با توجه به این مورد بهتر است در غرفه سازی ایدههای خلاق و مدرن به کار رود تا نگاه هر مخاطبی را به خود جذب کند. بنابراین در اولین قدم برای رسیدن به موفقت باید زیباییهای بصری را حفظ کرد. برای این کار تلاش کنید از کاتالوگها و فیلمهای تبلیغاتی و ترکیب رنگهای متفاوت و ... استفاده کنید تا بیشتر در افراد تأثیر بگذارد. با انجام این کار ها هیچ فردی بدون بازدید از غرفه شما نمایشگاه را ترک نمیکند. بهتر است مطلب چگونه بدون هدر دادن هزینه در نمایشگاه غرفه سازی کنیم؟ رانیز مطالعه کنید.
موردهای تأثیرگذار در غرفه آرایی نمایشگاهی کدام اند؟
رنگ ها: یک موردی که در غرفه آرایی بسیار تأثیر دارد، روانشناسی رنگهای بهکاررفته است. استفاده از رنگهای جذاب مثل قرمزمیتواند نظر مخاطبان را به خود جذب کند. البته به این نکته باید توجه کنید که ترکیب رنگ نیز مسئله ی بسیار مهمی است و باید اصول آن رعایت شود. بنابراین از رنگهایی که ترکیبشان اصلاً جالب نیست استفاده نکنید.
نورپردازی: یکی دیگر از موارد مهم که باید در غرفه آرایی و غرفه سازی رعایت شود این است که نورپردازی فضای داخلی غرفه بهدرستی رعایت شود زیرا با این کار افراد تمام موارد بهکاررفتهی داخل غرفه را میبینند. توجه داشته باشید که یک نورپردازی عالی و دریت میتوانید فضای داخلی غرفهی شما را متمایز کند. علاوه بر این موارد شما میتوانید با نورپردازی روی یک محصول فوکوس کنید تا آن محصول را بیشتر نمایان کنید. مواردی که برای انتخاب میزبانان غرفه باید در نظر گرفت چه چیزهایی است؟ بهتر است مطلب جذب مخاطب با طراحی زیبای غرفه نمایشگاهی را نیز مطالعه کنید.
مقیاس در فضای غرفه: معمولاً غرفههای نمایشگاهی فضای خیلی بزرگی ندارند اما با استفاده از مقیاس میتوان فضای داخل غرفه را بزرگ نشان داد. این اصول در زمان غرفه سازی رعایت میشود.
از دیگر مواردی که در غرفه آرایی مؤثر است استفاده از تجهیزات نمایشگاهی مثل مبلمان و صندلی و خط دید در غرفه سازی و ... است که در غرفه آرایی بیتأثیر نیستند.