22-01-2020, 06:27 PM
بازاریابی با چاپ بروشور
بهترین روش برای معرفی کالا به مشتریان و فروش آن، بازاریابی و تبلیغات برای آن است. گاهی تبلیغات هزینه های زیادی را در بردارد و به روشهای گوناگونی انجام میگیرد. یکی از بهترین و پرطرفدارترین آنها “چاپ بروشور” است. در حقیقت بروشور ها کتابهای کوچک راهنما هستند که توضیحات مختصر و مفیدی را پیرامون یک محصول بیان میکنند. بروشورها پرکاربردترین وسیله برای شناساندن کالا هستند و معمولا توضیحات لازم را در مورد آنها ارائه میدهند.
هزینه چاپ بروشور نسبت به کاتالوگ کمتر است. اما در زمان چاپ باید نکات مهمی را در نظر داشته باشید. این نکات پیرامون جنس کاغذ، طراحی بروشور،تیترها و عنوان آن است. طرح بروشور باید در نظر مشتری جذاب باشد و این بازاریابی با چاپ بروشور را توجیه میکند. هرچه دقت و سلیقه در زمان طراحی بروشور بیشتر باشد، حذب مشتری آسان تر خواهد بود. بیننده بروشور باید جذب طرح و رنگ آن شود و مشتاق خواندن مطالب آن باشد.
اگر در زمان انتخاب تیترها به درستی تصمیم بگیرید، تاثیر بازاریابی بروشور افزایش خواهد یافت. برای متن بروشور نباید از متن های خیلی طولانی استفاده شود. متن باید مرتبط با موضوع، مختصر و مفید باشد. باید موضوعات مهم به خوبی بزرگ نمایی شوند و نام و برند شما در برشور مشخص باشد.
طرح بروشور نباید خیلی شلوغ و درهم باشد. بهتر است برای طرح آن از المان های ساده و خلاقانه استفاده کنید. طراحی حتما باید مرتبط با موضوع باشد و بین متن و تصویر همخوانی لازم وجود داشته باشد. مثلا برای تبلیغ میز و صندلی باید عکس ها و توضیح محصول در ارتباط با هم ذکر شود
[font=irs]نقش متن و عکس در طراحی بروشور تبلیغاتی
[/font]
هزینه چاپ برای بروشور خیلی مقرون به صرفه است و از این جهت میتواند تبیلغات را در تیراژ بالا شامل شود. برای چاپ بروشور میتوان ابعاد مختلفی را در نظر گرفت. عموما بروشورها در سایزهای استاندارد A4 و A5 چاپ میشوند و ضایعات کمتری نسبت به سایزهای دیگر خود دارند. میتوانید بروشور خود را به صورت منحصربه فرد و خلاقانه در طرح و ابعاد ویژه چاپ کنید.
همانطور که گفته شد متن نوشته به منظور بازاریابی با چاپ بروشور نباید خیلی طولانی باشد. در این صورت کلمات تکراری و خسته کننده خواهند شد و دیگر کارایی لازم را در جذب مشتری ندارند. پس بهتر است جملات کوتاه، مرتبط با تصاویر، ساده و روان نوشته شوند. هرچه در زمان نوشتن و کاربرد جملات خلاقانه تر عمل کنید تاثیر بازاریابی را برای بروشور افزایش میدهید.
در انتخاب فونت بروشور هم ساده و زیبا عمل کنید. فونت باید خوانا و روان باشد. همچنین مرتبط با طرح بروشور انتخاب شود تا مخاطب را سردرگم نکند. در نوشتن متن و به کاربردن جملات خلاق عمل کنید تا تبلیغات موفقی دشاته باشید.
[font=irs]برای عکس بروشور حتما از تصاویر مرتبط و با کیفیت استفاده کنید. عکس در جذب مخاطب تاثیر زیادی دارد. گاهی یک عکس بزرگ با نام تجاری و توضیحات کوتاه میتواند بازاریابی خوبی برای محصول شما انجام دهد. به هیچ وجه از متن ها و عکس های تکراری استفاده نکنید. بهتر است عکس از خود محصول یا خدمت باشد. این کار بازاریابی با [b]چاپ بروشور [/b]را در مسیر درست قرار خواهد داد.[/font]
[font=irs]برای خواندن ادامه مقاله بازاریابی با چاپ بروشور کلیک کنید.[/font]