23-10-2019, 07:06 PM
(آخرین ویرایش: 23-10-2019, 07:09 PM، توسط Meti fakher.)
}كاربردهاي تجاري
}اكثر شركتها تعداد زيادي كامپيوتر براي كارهاي مختلف(توليد،انبارداري،فروش ، وحسابداري)دارند.شايد در ابتدا اين كامپيوترها از يكديگر جدا باشند ، ولي در مرحله اي از كار براي يكپارچه كردن اطلاعات كل شركت ، مديريت تصميم مي گيرد تا آنها را به هم متصل كند.
[font=Wingdings 3]}در يك شركت كوچك تمام كامپيوترها به احتمال زياد در يك دفتر (و يا حداكثر يك ساختمان ) قرار دارند ، در حاليكه كامپيوترهاي يك شركت بزرگ مي تواند در يك شهر يا كشور ( وحتي در قره هاي مختلف )پراكنده باشد.در اين حالت ممكن است مدير فروشي كه در نيويورك نشسته ، به موجودي انبار شركت در سنگاپور نياز داشته باشد. به عبارت ديگر، حتي 15000 كيلومتر فاصله هم نبايد خللي در دسترسي به اطلاعات وارد كند ، در واقع مي توان گفت ، ما به دنبال « از بين بردن فاصله ها » هستيم.
}امروزه ديگر تقريباً هيچ شركتي را نمي توان يافت كه از سرويس پست الكترونيك (ايميل : e-mail )استفاده نكند ، و در واقع بسياري از ارتباطات روزمره كارمندان از همين طريق صورت مي گيرد.اين روش آنقدر ساده و كارآمد است كه خود باعث بروز مشكلات جديدي شده است.چون رؤساي شركتها هم ياد گرفته اند چطور فقط با فشار يك دكمه مي توانند پيامهاي ( اغلب بي محتوي ) خود را به اين طرف و آن طرف بفرستند![/font]
[font=Wingdings 3]}يكي ديگر از امكانات ارتباطي شبكه ها ، كنفرانس ويديويي ( video conferencing ) است . به كمك اين تكنولوژي ، كارمنداني كه هزاران كيلومتر از هم فاصله دارند ، مي توانند يكديگر را ببينند ، صداي هم را بشنوند، و يا حتي مطالب خود را روي تخته سياه مجازي بنويسند.[/font]
[font=Wingdings 3]}گرايش تجاري ديگري كه حتي اهميت بيشتري پيدا كرده ، فروش محصولات روي اينترنت است.اين روزها شركتهاي بسياري ( از قبيل خطوط هوايي ، كتابفروشيها و فروشندگان محصولات فرهنگي) به فروش محصولات خود از طريق اينترنت روي آورده اند.اين شاخه از تجارت (كه به تجارت الكترونيك electronic commerece –
[/font]
}e-commerece – معروف است) در آينده رشد بسيار بيشتري خواهد كرد.
[font=Wingdings 3]}روش ديگري نيز براي برقراري ارتباط از طريق اينترنت وجود دارد ، و آن ارتباط فرد به فرد است..اين برنامه كه ازبرنامه talk در سيستمهاي يونيكس مشتق شده اند.به افراد امكان مي دهند پيامهاي متني خود را بلافاصله وبدون تأخير زماني با هم مبادله كنند.نسخه هايي از اين برنامه ها كه به چندين نفر اجازه مي دهند تا در آن واحد با هم گفتگو كنند.به اتاق گفتگو (chat room ) معروفند.[/font]
[font=Wingdings 3]}هدف اول:
} شبکه های کامپیوتری به مردم مربوط میشود نه به اطلاعات یا کامپیوترها. شبکه کامپیوتری میتواند رسانه ارتباطی قدرتمندی را بین مردم فراهم کند. از نظر مجازی، هر شرکتی که فعلا دارای دو یا چند کامپیوتر است، دارای پست الکترونیکی است. کارمندان از پست الکترونیکی برای ارتباطات روزانه استفاده میکنند. ممکن است بعضی از پست های الکترونیکی بی معنی باشند و موجب صرف وقت گردد
}اما، پست الکترونیکی تنها مدل ارتباطی نیست که توسط شبکه های کامپیوتری فراهم شده است. شبکه کامپیوتری موجب میشود تا افرادی که دور از هم کار میکنند، گزارش هایی را به کمک هم تهیه کنند.
[/font]
هدف دوم:
[/font]
[font=Wingdings 3]}
[/font]
}
[/font]
}
[/font]
سوال 1- مزایای تجارت الکترونیک چیست ؟[/font]
سوال 2-معایب تجارت الکترونیک چیست ؟
سوال 3-انواع تجارت الکترونیک؟
سوال 4-مزایای کسب و کار آنلاین ؟
}اكثر شركتها تعداد زيادي كامپيوتر براي كارهاي مختلف(توليد،انبارداري،فروش ، وحسابداري)دارند.شايد در ابتدا اين كامپيوترها از يكديگر جدا باشند ، ولي در مرحله اي از كار براي يكپارچه كردن اطلاعات كل شركت ، مديريت تصميم مي گيرد تا آنها را به هم متصل كند.
[font=Wingdings 3]}در يك شركت كوچك تمام كامپيوترها به احتمال زياد در يك دفتر (و يا حداكثر يك ساختمان ) قرار دارند ، در حاليكه كامپيوترهاي يك شركت بزرگ مي تواند در يك شهر يا كشور ( وحتي در قره هاي مختلف )پراكنده باشد.در اين حالت ممكن است مدير فروشي كه در نيويورك نشسته ، به موجودي انبار شركت در سنگاپور نياز داشته باشد. به عبارت ديگر، حتي 15000 كيلومتر فاصله هم نبايد خللي در دسترسي به اطلاعات وارد كند ، در واقع مي توان گفت ، ما به دنبال « از بين بردن فاصله ها » هستيم.
}امروزه ديگر تقريباً هيچ شركتي را نمي توان يافت كه از سرويس پست الكترونيك (ايميل : e-mail )استفاده نكند ، و در واقع بسياري از ارتباطات روزمره كارمندان از همين طريق صورت مي گيرد.اين روش آنقدر ساده و كارآمد است كه خود باعث بروز مشكلات جديدي شده است.چون رؤساي شركتها هم ياد گرفته اند چطور فقط با فشار يك دكمه مي توانند پيامهاي ( اغلب بي محتوي ) خود را به اين طرف و آن طرف بفرستند![/font]
[font=Wingdings 3]}يكي ديگر از امكانات ارتباطي شبكه ها ، كنفرانس ويديويي ( video conferencing ) است . به كمك اين تكنولوژي ، كارمنداني كه هزاران كيلومتر از هم فاصله دارند ، مي توانند يكديگر را ببينند ، صداي هم را بشنوند، و يا حتي مطالب خود را روي تخته سياه مجازي بنويسند.[/font]
[font=Wingdings 3]}گرايش تجاري ديگري كه حتي اهميت بيشتري پيدا كرده ، فروش محصولات روي اينترنت است.اين روزها شركتهاي بسياري ( از قبيل خطوط هوايي ، كتابفروشيها و فروشندگان محصولات فرهنگي) به فروش محصولات خود از طريق اينترنت روي آورده اند.اين شاخه از تجارت (كه به تجارت الكترونيك electronic commerece –
[/font]
}e-commerece – معروف است) در آينده رشد بسيار بيشتري خواهد كرد.
[font=Wingdings 3]}روش ديگري نيز براي برقراري ارتباط از طريق اينترنت وجود دارد ، و آن ارتباط فرد به فرد است..اين برنامه كه ازبرنامه talk در سيستمهاي يونيكس مشتق شده اند.به افراد امكان مي دهند پيامهاي متني خود را بلافاصله وبدون تأخير زماني با هم مبادله كنند.نسخه هايي از اين برنامه ها كه به چندين نفر اجازه مي دهند تا در آن واحد با هم گفتگو كنند.به اتاق گفتگو (chat room ) معروفند.[/font]
[font=Wingdings 3]}هدف اول:
} شبکه های کامپیوتری به مردم مربوط میشود نه به اطلاعات یا کامپیوترها. شبکه کامپیوتری میتواند رسانه ارتباطی قدرتمندی را بین مردم فراهم کند. از نظر مجازی، هر شرکتی که فعلا دارای دو یا چند کامپیوتر است، دارای پست الکترونیکی است. کارمندان از پست الکترونیکی برای ارتباطات روزانه استفاده میکنند. ممکن است بعضی از پست های الکترونیکی بی معنی باشند و موجب صرف وقت گردد
}اما، پست الکترونیکی تنها مدل ارتباطی نیست که توسط شبکه های کامپیوتری فراهم شده است. شبکه کامپیوتری موجب میشود تا افرادی که دور از هم کار میکنند، گزارش هایی را به کمک هم تهیه کنند.
[/font]
}
[font=Wingdings 3]}شکل دیگری از ارتباطات کامپیوتر، کنفرانس ویدیویی است. با استفاده از این فناوری، کارمندان موجود در محل های مختلف میتوانند با یکدیگر جلسه داشته باشند، همدیگر را ببینند، به حرف هاه یکدیگر گوش کنند. کنفرانس ویدیویی ابزار قدرتمندی برای کاهش زمان و هزینه سفر استهدف دوم:
[/font]
شبکه های کامپیوتری،تجارت الکترونیکی است، بطوریکه تولیدکنندگان و مصرف کنندگان میتوانند با یکدیگر وارد معامله شوند. با استفاده از شبکه های کامپیوتری، کارخانه های تولیدی میتوانند سفارش های خود را بطور الکترونیکی بیان کنند. به این ترتیب نیاز به موجودی فراوان برطرف میشود و کارایی افزایش می یابد
[font=Wingdings 3]}تجارت الکترونیک، به معنیِ انجام معاملات تجاری، از طریق ابزارهای الکترونیکی مانند اینترنت، تلفن، تلویزیون و کامپیوتر است.با افزایش دسترسی به اینترنت و ظهور فروشندگان آنلاینِ محبوب در دههی ۱۹۹۰ و اوایل دههی ۲۰۰۰، رشد کرد. برای نمونه، وبسایت آمازون، کار خود را در سال ۱۹۹۵ و در گاراژ جف بزوس (Jeff Bezos) به عنوان کسبوکار حملونقلِ کتاب شروع کرد[/font][font=Wingdings 3]}
[/font]
} راحتی
}
}هر محصولی را که بخواهید، به معنای واقعی کلمه، تنها با یک اشاره بر روی اینترنت قابل مشاهده است
}
} صرفهجویی در زمان
}
[font=Wingdings 3]}با تجارت الکترونیک دیگر نیازی نیست که ساعتها رانندگی کنید و به امید پیدا کردن چیزی که میخواهید، مغازهها را نگاه کنید و جستجو کنید}
[/font]
} افزایش فروش
}
}کسبوکارهای آنلاین، نیازی به اداره کردن یک فروشگاه ندارند و میتوانند فروش آنلاین بیشتری با حاشیهی سود بالاتری داشته باشد.
}
} گسترش حوزهی تجارت
}
[font=Wingdings 3]}ترجمه یکی از ابزارهای عالی موجود در اینترنت است! بنابراین کسبوکار آنلاین مجبور نیست برای هر زبان، یک سایت ایجاد کند.}
[/font]
} دسترسیِ ۲۴ ساعته در ۳۶۵ روز سال
}
[font=Wingdings 3]}اگر هوا برفی باشد و جادهها بسته باشند یا هوا آنقدر گرم و مرطوب باشد که حتی نتوانیم از خانه بیرون برویم، یا روز تعطیلی باشد و تمام مغازهها در شهر بسته باشند، بازهم تجارت آنلاین شما ۲۴ ساعته و در تمام ۳۶۵ روز سال، برای مشتریها باز است. درها هرگز بسته نمیشوند و سود کسبشده همچنان افزایش مییابد.سوال 1- مزایای تجارت الکترونیک چیست ؟[/font]
سوال 2-معایب تجارت الکترونیک چیست ؟
سوال 3-انواع تجارت الکترونیک؟
سوال 4-مزایای کسب و کار آنلاین ؟