12-05-2019, 09:43 PM
حسابداری شخصی سحر
نرم افزار کنترل و مدیریت پول سحر، نرم افزاری است در خصوص امور مالی شخصی شما. این نرم افزار به شما کمک خواهد کرد درآمد ها و هزینه های خود را کنترل و مدیریت کنید. با استفاده از این نرم افزار می توانید درآمد ها و هزینه های خود را به تفکیک و با گروه بندی های مورد نظرتان ثبت نمایید. همچنین گزارشات و نمودار های زیادی در نرم افزار وجود دارد که شما در کنترل و مدیریت دخل و خرج شخصی خودتان یاری می دهد. با استفاده از این نرم افزار می توانید تمامی فعالیت های مالی شخصی خود را ثبت نمایید و به تفکیک از آنها گزارش تهیه کنید. نرم افزار دارای واسط کاربری و عملیاتی ساده و قابل فهم است. در صورتی که می توانید با رایانه های شخصی کار کنید، مشکلی برای کار با این نرم افزار نخواهید داشت. با توجه به این نکته که این نرم افزار هر روز پیش روی شما قرار خواهد گرفت، قابلیت تغییر پوسته نرم افزار تنوع جالبی را برای شما ایجاد خواهد کرد.
نمونه هایی ار کارایی نرم افزار
1- محاسبه هزینه سفر با استقاده از این نرم افزار
محاسبه هزینه سفر همیشه یکی از مشکلات خانواده ها در پایان سفر بوده و هست. در این مقاله تصمیم داریم یک ترفند جهت محاسبه هزینه سفر با استفاده از نرم افزار مدیریت پول سحر برای شما شرح دهیم. حتما برای شما که از نرم افزار کنترل و مدیریت پول سحر استفاده می کنید پیش آمده است که به سفر بروید و برای شما سوال باشد که چطور هزینه های سفر را محاسبه کنید؟!
لبته باید در مورد ثبت اطلاعات و برچسب سفر شیراز هم دفت کرد تا محاسبه هزینه های سفر دقیقتر باشد. مثلا، شما در شیراز به یک فروشگاه پوشاک می روید و یک لباس برای خود خریداری میکنید، بهتر است آن هزینه را با برچسب سفر شیراز ثبت نکنید، زیرا یک هزینه ی کلی است. البته این موضوع کاملا اختیاری است. در صورتی که بخواهید محاسبه کنید که کلا از ابتدای سفر تا انتهای آن چقدر خرج کردید، می توانید از گزارش هزینه ها به تفکیک گروه، از تاریخ شروع تا تاریخ پایان سفر خود استفاده کنید. و اما برای محاسبه هزینه سفر شیراز ، کافی است از منوی گزارشات، گزارش برچسب ها را انتخاب کنید. سپس برچسب سفر شیراز را انتخاب کنید.
محاسبه هزینه سفر
کی از فابلیت های نرم افزار کنترل و مدیریت پول سحر، برچسب ها می باشد. به این صورت که می توانید برای هر تراکنش یک برچسب انتخاب کنید. ابتدا یک برچسب با عنوان سفر شیراز ایجاد میکنیم. محاسبه هزینه سفر با این قابلیت به راحتی امکان پذیر است. از این پس هر هزینه ای که در سفر انجام می دهیم را در گروه مربوط به خود قرار می دهیم، اما برچسب سفر شیراز را نیز انتخاب می کنیم. به عنوان مثال، هزینه شام در رستوران را در گروه مربوط به خود ثبت میکنیم یا هزینه بنزین را در گروه خودرو -> سوخت ثبت می کنیم، اما برچسب سفر شیراز را نیزبرای آن تراکنش انتخاب می کنیم.
لبته باید در مورد ثبت اطلاعات و برچسب سفر شیراز هم دفت کرد تا محاسبه هزینه های سفر دقیقتر باشد. مثلا، شما در شیراز به یک فروشگاه پوشاک می روید و یک لباس برای خود خریداری میکنید، بهتر است آن هزینه را با برچسب سفر شیراز ثبت نکنید، زیرا یک هزینه ی کلی است. البته این موضوع کاملا اختیاری است. در صورتی که بخواهید محاسبه کنید که کلا از ابتدای سفر تا انتهای آن چقدر خرج کردید، می توانید از گزارش هزینه ها به تفکیک گروه، از تاریخ شروع تا تاریخ پایان سفر خود استفاده کنید. و اما برای محاسبه هزینه سفر شیراز ، کافی است از منوی گزارشات، گزارش برچسب ها را انتخاب کنید. سپس برچسب سفر شیراز را انتخاب کنید.
2- مدیریت چک و بانک
یا تاکنون تاریخ سررسید چک خود را فراموش کردهاید؟ یکی دیگر از امکانات نرمافزار کنترل و مدیریت پول سحر، مدیریت چکها و حسابهای بانکی است. میتوانید حسابهای بانکی خود را در نرمافزار معرفی کنید و دستهچکهای خود را ثبت کنید. سپس چکهایی که صادر میکنید در نرمافزار ثبت کنید و برای آنها یادآوری تنظیم کنید.
در این مقاله نحوه ثبت و مدیریت چکها را در نرمافزار مدیریت پول سحر آموزش خواهیم داد.
در صفحه اصلی نرمافزار بر روی دکمه عملیات چک کلیک کنید تا پنجره چک و بانک نمایش داده شود.
ابتدا حساب بانکی خود را انتخاب نمایید. توجه داشته باشید که فقط قادر به انتخاب طرف حسابهایی هستید که از نوع حساب بانکی تعریفشده باشند.
سپس بر روی دکمه جدید کلیک کنید تا پنجره مربوط جهت ثبت اطلاعات چک باز شود.
نرم افزار کنترل و مدیریت پول سحر، نرم افزاری است در خصوص امور مالی شخصی شما. این نرم افزار به شما کمک خواهد کرد درآمد ها و هزینه های خود را کنترل و مدیریت کنید. با استفاده از این نرم افزار می توانید درآمد ها و هزینه های خود را به تفکیک و با گروه بندی های مورد نظرتان ثبت نمایید. همچنین گزارشات و نمودار های زیادی در نرم افزار وجود دارد که شما در کنترل و مدیریت دخل و خرج شخصی خودتان یاری می دهد. با استفاده از این نرم افزار می توانید تمامی فعالیت های مالی شخصی خود را ثبت نمایید و به تفکیک از آنها گزارش تهیه کنید. نرم افزار دارای واسط کاربری و عملیاتی ساده و قابل فهم است. در صورتی که می توانید با رایانه های شخصی کار کنید، مشکلی برای کار با این نرم افزار نخواهید داشت. با توجه به این نکته که این نرم افزار هر روز پیش روی شما قرار خواهد گرفت، قابلیت تغییر پوسته نرم افزار تنوع جالبی را برای شما ایجاد خواهد کرد.
نمونه هایی ار کارایی نرم افزار
1- محاسبه هزینه سفر با استقاده از این نرم افزار
محاسبه هزینه سفر همیشه یکی از مشکلات خانواده ها در پایان سفر بوده و هست. در این مقاله تصمیم داریم یک ترفند جهت محاسبه هزینه سفر با استفاده از نرم افزار مدیریت پول سحر برای شما شرح دهیم. حتما برای شما که از نرم افزار کنترل و مدیریت پول سحر استفاده می کنید پیش آمده است که به سفر بروید و برای شما سوال باشد که چطور هزینه های سفر را محاسبه کنید؟!
به عنوان مثال، زمانی که با خودروی شخصی به شیراز رفته اید و در طول سفر ده بار سوختگیری کرده اید. آیا هزینه بنزین را در بخش هزینه -> خودرو -> سوخت ثبت خواهید کرد یا اینکه یک گروه به عنوان سفر شیراز به همراه یک زیرگروه با عنوان سوخت ایجاد می کنید؟ در حالت اول (یعنی ثبت در گروه سوخت) درست عمل کرده اید، اما در آخر نمی توانید هزینه های سوخت سفر شیراز را از هزینه های سوخت دیگر جدا کنید.
در صورت ایجاد یک گروه دیگر برای سوخت سفر شیراز، نمی توانید هزینه کلی سوختی که پرداخت کرده اید محاسبه کنید، زیرا آن هزینه در دو یا چند گروه تقسیم شده است، با اینکه همگی آنها هزینه سوخت هستند.لبته باید در مورد ثبت اطلاعات و برچسب سفر شیراز هم دفت کرد تا محاسبه هزینه های سفر دقیقتر باشد. مثلا، شما در شیراز به یک فروشگاه پوشاک می روید و یک لباس برای خود خریداری میکنید، بهتر است آن هزینه را با برچسب سفر شیراز ثبت نکنید، زیرا یک هزینه ی کلی است. البته این موضوع کاملا اختیاری است. در صورتی که بخواهید محاسبه کنید که کلا از ابتدای سفر تا انتهای آن چقدر خرج کردید، می توانید از گزارش هزینه ها به تفکیک گروه، از تاریخ شروع تا تاریخ پایان سفر خود استفاده کنید. و اما برای محاسبه هزینه سفر شیراز ، کافی است از منوی گزارشات، گزارش برچسب ها را انتخاب کنید. سپس برچسب سفر شیراز را انتخاب کنید.
محاسبه هزینه سفر
کی از فابلیت های نرم افزار کنترل و مدیریت پول سحر، برچسب ها می باشد. به این صورت که می توانید برای هر تراکنش یک برچسب انتخاب کنید. ابتدا یک برچسب با عنوان سفر شیراز ایجاد میکنیم. محاسبه هزینه سفر با این قابلیت به راحتی امکان پذیر است. از این پس هر هزینه ای که در سفر انجام می دهیم را در گروه مربوط به خود قرار می دهیم، اما برچسب سفر شیراز را نیز انتخاب می کنیم. به عنوان مثال، هزینه شام در رستوران را در گروه مربوط به خود ثبت میکنیم یا هزینه بنزین را در گروه خودرو -> سوخت ثبت می کنیم، اما برچسب سفر شیراز را نیزبرای آن تراکنش انتخاب می کنیم.
لبته باید در مورد ثبت اطلاعات و برچسب سفر شیراز هم دفت کرد تا محاسبه هزینه های سفر دقیقتر باشد. مثلا، شما در شیراز به یک فروشگاه پوشاک می روید و یک لباس برای خود خریداری میکنید، بهتر است آن هزینه را با برچسب سفر شیراز ثبت نکنید، زیرا یک هزینه ی کلی است. البته این موضوع کاملا اختیاری است. در صورتی که بخواهید محاسبه کنید که کلا از ابتدای سفر تا انتهای آن چقدر خرج کردید، می توانید از گزارش هزینه ها به تفکیک گروه، از تاریخ شروع تا تاریخ پایان سفر خود استفاده کنید. و اما برای محاسبه هزینه سفر شیراز ، کافی است از منوی گزارشات، گزارش برچسب ها را انتخاب کنید. سپس برچسب سفر شیراز را انتخاب کنید.
2- مدیریت چک و بانک
یا تاکنون تاریخ سررسید چک خود را فراموش کردهاید؟ یکی دیگر از امکانات نرمافزار کنترل و مدیریت پول سحر، مدیریت چکها و حسابهای بانکی است. میتوانید حسابهای بانکی خود را در نرمافزار معرفی کنید و دستهچکهای خود را ثبت کنید. سپس چکهایی که صادر میکنید در نرمافزار ثبت کنید و برای آنها یادآوری تنظیم کنید.
در این مقاله نحوه ثبت و مدیریت چکها را در نرمافزار مدیریت پول سحر آموزش خواهیم داد.
در صفحه اصلی نرمافزار بر روی دکمه عملیات چک کلیک کنید تا پنجره چک و بانک نمایش داده شود.
ابتدا حساب بانکی خود را انتخاب نمایید. توجه داشته باشید که فقط قادر به انتخاب طرف حسابهایی هستید که از نوع حساب بانکی تعریفشده باشند.
سپس بر روی دکمه جدید کلیک کنید تا پنجره مربوط جهت ثبت اطلاعات چک باز شود.
[/url]درصورتیکه در صفحه اصلی چک و بانک، حساب بانکی را انتخاب کرده باشید، حساب بانکی در این پنجره نیز بهصورت خودکار انتخاب خواهد شد. تاریخ چک را وارد کنید. توجه داشته باشید که باید در این قسمت تاریخی را که بر روی چک نوشتهاید ثبت کنید. سپس شماره چک را وارد کنید. شماره چک باید حتماً در اطلاعات دستهچکها تعریفشده باشد. سپس بابت و در وجه چک را بنویسید. در آخر مبلغ چک را وارد کنید. درصورتیکه دریافتکننده این چک را بهعنوان طرف حساب در نرمافزار تعریف کردهاید، از لیست، دریافتکننده را نیز انتخاب کنید. درصورتیکه این چک را بابت هزینهای پرداخت کردهاید، میتوانید گروه هزینهی آن را انتخاب کنید. همچنین میتوانید با انتخاب گزینه یادآوری خودکار، جهت اعلام سررسید چک، نرمافزار را تنظیم نمایید تا شمارا مطلع سازد.
جهت ویرایش چک، ابتدا آن را در لیست انتخاب کنید و سپس بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. البته فقط چکهای در جریان را میتوانید ویرایش کنید. پنجره چک و بانک بازخواهد شد و اطلاعات چک انتخابشده در محلهای مربوطه قرارگرفتهاند. اطلاعات را ویرایش کنید و بر روی دکمه ذخیره کلیک کنید. اطلاعات ذخیره خواهد شد و به پنجره قبلی بازخواهید گشت.
حذف چک
جهت حذف اطلاعات یک چک، ابتدا آن را در لیست انتخاب کنید و سپس بر روی دکمه حذف کلیک کنید. توجه داشته باشید که فقط چکهای در جریان را میتوانید حذف کنید.
حذف چک
جهت حذف اطلاعات یک چک، ابتدا آن را در لیست انتخاب کنید و سپس بر روی دکمه حذف کلیک کنید. توجه داشته باشید که فقط چکهای در جریان را میتوانید حذف کنید.
پاس کردن چک
درصورتیکه چک پرداختی شما پاس شده است، ابتدا آن را در لیست انتخاب کنید و سپس بر روی دکمه پاس شد کلیک کنید. نرمافزار پیغامی را جهت دریافت تأییدیه پاس شدن چک نمایش میدهد. درصورتیکه مایل به ادامه عملیات هستید بر روی بله کلیک کنید.
برگشت کردن چک
درصورتیکه چک پرداختی شما برگشت شده است، ابتدا آن را در لیست انتخاب کنید و سپس بر روی دکمه برگشت شد کلیک کنید. نرمافزار پیغامی را جهت دریافت تأییدیه برگشت شدن چک نمایش میدهد. درصورتیکه مایل به ادامه عملیات هستید بر روی بله کلیک کنید.
درصورتیکه چک پرداختی شما برگشت شده است، ابتدا آن را در لیست انتخاب کنید و سپس بر روی دکمه برگشت شد کلیک کنید. نرمافزار پیغامی را جهت دریافت تأییدیه برگشت شدن چک نمایش میدهد. درصورتیکه مایل به ادامه عملیات هستید بر روی بله کلیک کنید.
باطل کردن چک
درصورتیکه چک پرداختی شما باطلشده است، ابتدا آن را در لیست انتخاب کنید و سپس بر روی دکمه باطل شد کلیک کنید. نرمافزار پیغامی را جهت دریافت تأییدیه باطل شدن چک نمایش میدهد. درصورتیکه مایل به ادامه عملیات هستید بر روی بله کلیک کنید.
بازگردان وضعیت چک به “در جریان”
درصورتیکه بخواهید اطلاعات یک چک را ویرایش و یا حذف کنید، وضعیت آن باید در جریان باشد. جهت این عملیات، ابتدا آن را در لیست انتخاب کنید و سپس بر روی دکمه در جریان کلیک کنید. نرمافزار پیغامی را جهت دریافت تأییدیه در جریان شدن چک نمایش میدهد. درصورتیکه مایل به ادامه عملیات هستید بر روی بله کلیک کنید.
2- مدیریت وامها و اقساط
یکی دیگر از امکانات نرمافزار مدیریت پول امکان مدیریت وامها و اقساط است. وامها درواقع کمک زیادی به پیشرفتهای مالی میکنند، اما درصورتیکه برای بازپرداخت اقساط خود برنامهریزی نداشته باشید قطعاً شمارا با مشکلات زیادی روبرو میکند. در این مقاله مدیریت وامها و اقساط را به کمک نرمافزار مدیریت پول سحر آموزش میدهیم.
ابتدا در صفحه اصلی نرمافزار بر روی دکمه وام و اقساط کلیک نمایید تا پنجره مربوطه نمایش داده شود.
بتدا عنوان وام را وارد کنید. سپس مبلغ کل وام، درصد سود و تعداد اقساط را وارد نمایید. تاریخ دریافت را نیز انتخاب کنید. سپس کل مبلغ با سود و مبلغ هر قسط را مشخص نمایید. با توجه به تنوع بسیار زیاد محاسبات سود و مبلغ هر قسط، نرمافزار هیچگونه محاسباتی روی اطلاعات ورودی نمیکند و شما باید با توجه به اطلاعات درجشده در برگه وام خود این اطلاعات را تکمیل کنید. درصورتیکه میخواهید مبلغ وام را به دریافت و پرداخت خود اضافه کنید در قسمت دریافت کنند، طرف حساب موردنظر را انتخاب کنید. درصورتیکه این وام را قبلا دریافت کردهاید و اکنون نیازی نمیبینید مبلغ آن به موجودی شما اضافه شود؛ نیازی به انتخاب دریافتکننده نیست. درصورتیکه باید قسط اول وام را زمان دریافت آن پرداخت کنید، گزینه “قسط اول زمان دریافت وام میباشد” را انتخاب کنید. درصورتیکه مایل هستید زمان سررسید اقساط این وام به شما یادآوری شود؛ گزینه یادآوری خودکار را انتخاب کنید و در مقابل آن تعداد روزی را که میخواهید قبل از سررسید مطلع شوید انتخاب کنید. سپس دکمه ذخیره را کلیک کنید. اطلاعات ذخیره خواهد شد و به صفحه وامها و اقساط بازخواهید گشت. در قسمت سمت چپ پنجره لیست اقساط این وام را مشاهده خواهید کرد.
جهت پرداخت اقساط، ابتدا وام موردنظر را در لیست وامها انتخاب کنید و سپس قسط موردنظر را از لیست اقساط انتخاب کنید و دکمه پرداخت قسط را کلیک کنید. پنجرهی جدیدی جهت دریافت اطلاعات پرداخت قسط بازخواهد شد.
اطلاعات قسط انتخابشده در این پنجره نمایش دادهشده است و باید تاریخ پرداخت آن را انتخاب کنید. سپس پرداختکننده را ثبت کنید. درصورتیکه نمیخواهید پرداخت این قسط از موجودی شما کسر شود؛ پرداختکننده را انتخاب نکنید. سپس بر روی دکمه ذخیره کلیک کنید. اطلاعات پرداخت قسط ذخیره خواهد شد و به پنجره وامها و اقساط بازخواهید گشت.
3- ثبت دریافت و پرداخت
ولین و مهمترین قدم در مدیریت درآمد و هزینهها ثبت پرداختها و دریافتها است. اینکه تمامی ورودیها و خروجیهای پول را ثبت و دستهبندی کنید. در این مقاله تصمیم داریم نحوه ثبت دریافت و پرداخت را در نرم افزار آموزش دهیم. جهت ثبت دریافت و پرداخت در نرم افزار، در صفحه اصلی نرم افزار بر روی دکمه تراکنش جدید کلیک کنید.
[url=http://saharsoftware.com/%d9%85%d8%af%db%8c%d8%b1%db%8c%d8%aa-%d9%88%d8%a7%d9%85%e2%80%8c%d9%87%d8%a7-%d9%88-%d8%a7%d9%82%d8%b3%d8%a7%d8%b7/]
2- مدیریت وامها و اقساط
یکی دیگر از امکانات نرمافزار مدیریت پول امکان مدیریت وامها و اقساط است. وامها درواقع کمک زیادی به پیشرفتهای مالی میکنند، اما درصورتیکه برای بازپرداخت اقساط خود برنامهریزی نداشته باشید قطعاً شمارا با مشکلات زیادی روبرو میکند. در این مقاله مدیریت وامها و اقساط را به کمک نرمافزار مدیریت پول سحر آموزش میدهیم.
ابتدا در صفحه اصلی نرمافزار بر روی دکمه وام و اقساط کلیک نمایید تا پنجره مربوطه نمایش داده شود.
جهت ثبت یک وام جدید در پنجره بازشده بر روی دکمه جدید کلیک کنید.
بتدا عنوان وام را وارد کنید. سپس مبلغ کل وام، درصد سود و تعداد اقساط را وارد نمایید. تاریخ دریافت را نیز انتخاب کنید. سپس کل مبلغ با سود و مبلغ هر قسط را مشخص نمایید. با توجه به تنوع بسیار زیاد محاسبات سود و مبلغ هر قسط، نرمافزار هیچگونه محاسباتی روی اطلاعات ورودی نمیکند و شما باید با توجه به اطلاعات درجشده در برگه وام خود این اطلاعات را تکمیل کنید. درصورتیکه میخواهید مبلغ وام را به دریافت و پرداخت خود اضافه کنید در قسمت دریافت کنند، طرف حساب موردنظر را انتخاب کنید. درصورتیکه این وام را قبلا دریافت کردهاید و اکنون نیازی نمیبینید مبلغ آن به موجودی شما اضافه شود؛ نیازی به انتخاب دریافتکننده نیست. درصورتیکه باید قسط اول وام را زمان دریافت آن پرداخت کنید، گزینه “قسط اول زمان دریافت وام میباشد” را انتخاب کنید. درصورتیکه مایل هستید زمان سررسید اقساط این وام به شما یادآوری شود؛ گزینه یادآوری خودکار را انتخاب کنید و در مقابل آن تعداد روزی را که میخواهید قبل از سررسید مطلع شوید انتخاب کنید. سپس دکمه ذخیره را کلیک کنید. اطلاعات ذخیره خواهد شد و به صفحه وامها و اقساط بازخواهید گشت. در قسمت سمت چپ پنجره لیست اقساط این وام را مشاهده خواهید کرد.
جهت پرداخت اقساط، ابتدا وام موردنظر را در لیست وامها انتخاب کنید و سپس قسط موردنظر را از لیست اقساط انتخاب کنید و دکمه پرداخت قسط را کلیک کنید. پنجرهی جدیدی جهت دریافت اطلاعات پرداخت قسط بازخواهد شد.
اطلاعات قسط انتخابشده در این پنجره نمایش دادهشده است و باید تاریخ پرداخت آن را انتخاب کنید. سپس پرداختکننده را ثبت کنید. درصورتیکه نمیخواهید پرداخت این قسط از موجودی شما کسر شود؛ پرداختکننده را انتخاب نکنید. سپس بر روی دکمه ذخیره کلیک کنید. اطلاعات پرداخت قسط ذخیره خواهد شد و به پنجره وامها و اقساط بازخواهید گشت.
3- ثبت دریافت و پرداخت
ولین و مهمترین قدم در مدیریت درآمد و هزینهها ثبت پرداختها و دریافتها است. اینکه تمامی ورودیها و خروجیهای پول را ثبت و دستهبندی کنید. در این مقاله تصمیم داریم نحوه ثبت دریافت و پرداخت را در نرم افزار آموزش دهیم. جهت ثبت دریافت و پرداخت در نرم افزار، در صفحه اصلی نرم افزار بر روی دکمه تراکنش جدید کلیک کنید.
۱- ابتدا باید نوع عملیات را انتخاب کنید. دریافت و پرداخت ها به سه دسته تقسیم می شوند. “پرداخت”، “دریافت” و “انتقال”. درصورتیکه پولی را هزینه کرده اید و یا پرداخت کرده اید، باید گزینه “پرداخت” را انتخاب کنید. درصورتیکه درآمدی داشته اید و یا پولی را دریافت کرده اید، باید گزینه “دریافت” را انتخاب کنید. درصورتیکه پولی بین طرف حساب های شما منتقل شده است، باید گزینه “انتقال” را انتخاب کنید. به عنوان مثال مبلغی را از یک حساب بانکی به حساب بانکی دیگری انتقال داده اید.
۲- در مرحله بعدی باید گروه را انتخاب کنید. فقط زمانی میتوانید گروه را انتخاب کنید که نوع عملیات “پرداخت” یا “دریافت” باشد. اگر پولی که پرداخت کردهاید هزینه بوده است، بر روی دکمه مقابل گروه کلیک کنید و از لیست درختی گروهها، گروه موردنظر را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که فقط در صورت انتخاب یکی از گروههای هزینه است که آن مبلغ بهعنوان هزینه یا همان خرج برای شما در نظر گرفته میشود و در صورت عدم انتخاب گروه هزینه، آن مبلغ بهعنوان پرداختی شما در نظر گرفته میشود و بهعنوان خرج و هزینه در گزارشها لیست نخواهد شد. همچنین اگر پولی را دریافت کردهاید، درصورتیکه آن وجه درآمد شماست و میخواهید بهعنوان درآمد ثبت شود؛ باید گروه آن را انتخاب کنید. اما درصورتیکه نمیخواهید مبلغ دریافتی بهعنوان درآمد شما لحاظ شود، گروه را انتخاب نکنید.
۳- در مرحله بعد، باید اطلاعات دریافتکننده و پرداختکننده این تراکنش را مشخص کنید. درصورتیکه نوع عملیات را “پرداخت” انتخاب کرده باشید، حتما باید پرداختکننده را انتخاب کنید و نیازی به انتخاب دریافتکننده نیست. درصورتیکه نوع عملیات را “دریافت” انتخاب کرده باشید، حتما باید دریافتکننده را انتخاب کنید و نیازی به انتخاب پرداختکننده نیست. درصورتیکه نوع عملیات را “انتقال” انتخاب کرده باشید، انتخاب پرداختکننده و دریافتکننده اجباری خواهد بود. به این صورت که حتما باید هر دو را انتخاب کنید. پول از حساب پرداختکننده خارج و بهحساب دریافتکننده منتقل میشود.
۴- در مرحله بعد، باید اطلاعات عملیات ر تکمیل نمایید. ابتدا تاریخ تراکنش را انتخاب کنید. میتوانید جهت انتخاب تاریخ از تقویم، بر روی دکمهای که در انتهای محل ورود تاریخ قرار دارد کلیک کنید. درصورتیکه مایل به انتخاب تاریخ روز هستید، کلیک F8 را فشار دهید. سپس مبلغ تراکنش را وارد نمایید. جهت استفاده از ماشینحساب میتوانید بر روی دکمهای که در انتهای محل ورود مبلغ قرار دارد کلیک نمایید. اکنون میتوانید شرح تراکنش را وارد نمایید. شرح تراکنش در گزارشها و صفحه اصلی نمایش داده میشود و میتواند حاوی توضیحاتی در خصوص تراکنش باشد.
۵- اکنون میتوانید در صورت تمایل، جهت این تراکنش یک برچسب را انتخاب کنید. جهت انتخاب برچسب، از لیست کشویی در قسمت “برچسبگذاری”، برچسب موردنظر را انتخاب کنید. بهطور مثال شما یک وام از بانک یا یک موسسه دریافت کردهاید. ممکن است که این وام را برای موارد مختلفی هزینه کنید. هرکدام از آن هزینهها نیز برای خود دارای گروه هستند. میتوانید یک برچسب مثلا با عنوان “مصرف از وام” ایجاد کنید و جهت تمامی هزینههایی که از وام خود انجام میدهید، برچسب “مصرف از وام” را انتخاب کنید. در انتها میتوانید از برچسب “مصرف از وام” یک گزارش تهیه کنید و کنترل کنید که وام دریافتی شما کجا هزینه شده است.
۶- درصورتیکه اطلاعات افراد خانواده خود را وارد کردهاید، میتوانید یکی از آنها را جهت این تراکنش انتخاب کنید. جهت انتخاب افراد خانواده، از لیست کشویی در قسمت “افراد خانواده”، یکی را انتخاب کنید.
۷- درصورتیکه نوع عملیات “پرداخت” انتخابشده باشد و یک گروه هزینه نیز انتخاب کرده باشید، قسمت “خرج اضافی/خرج صحیح” فعال خواهد شد. تشخیص اینکه هزینهای که شما کردهاید صحیح بوده یا خرج اضافه، با خود شماست. میتوانید برای خود معیارهایی مشخص کنید و مخارج خود را با آنها بسنجید. درصورتیکه خرج صحیح انجام دادهاید، بر روی تصویر سبزرنگ کلیک کنید و درصورتیکه خرج اضافهای انجامشده، بر روی تصویر قرمزرنگ. در انتها جهت ذخیره اطلاعات، دکمه ذخیره را کلیک کنید.
درصورتیکه اطلاعات را بهدرستی وارد کرده باشید، پنجره بسته خواهد شد به صفحه اصلی برنامه بازخواهید گشت.
[url=http://saharsoftware.com/%d9%85%d8%af%db%8c%d8%b1%db%8c%d8%aa-%d9%88%d8%a7%d9%85%e2%80%8c%d9%87%d8%a7-%d9%88-%d8%a7%d9%82%d8%b3%d8%a7%d8%b7/]