16-08-2018, 12:55 PM
بعد از اینکه ثبت شرکت یا موسسه صورت گرفت، شرکت ها باید سریعاً نسبت به تعیین حوزه مالیاتی خود اقدام کنند، در غیر اینصورت مشمول جرائم قانونی خواهند شد. یک نکته قابل توجه است که حتی در صورتی که شرکت فعالیتی هم ندارد باز موظف است که تشکیل پرونده دهد. بنابراین قانوناً هر شرکت پس از ثبت می بایست ظرف یک ماه از تاریخ صدور آگهی تاسیس، به اداره مالیات مراجعه نموده و جهت تعیین حوزه مالیاتی اقدام نماید.
چنانچه شرکت در موعد مقرر نسبت به تشکیل پرونده مالیاتی اقدام نکند، مشمول جرائمی که قانون برای "مالیات های مستقیم" مقرر کرده، می گردد.
از جمله سایر ضروریات برای تعیین حوزه مالیاتی می توان به موارد زیر اشاره نمود:
_اخذ تسهیلات بانکی
_شرکت در مناقصات و مزایدات
_افتتاح حساب بانکی
_اخذ کارت بازرگانی
_اخذ کد اقتصادی
_تشکیل پرونده بیمه کارکنان شرکت
_بدون تعیین حوزه ی مالیاتی، شرکت قادر نخواهد بود که در پایان سال مالی، فعالیت یا عدم فعالیت خود را به اداره دارایی ارائه دهد. این امر مشکلات مالی متعددی را برای شرکت به دنبال خواهد داشت.
چنانچه شرکت در موعد مقرر نسبت به تشکیل پرونده مالیاتی اقدام نکند، مشمول جرائمی که قانون برای "مالیات های مستقیم" مقرر کرده، می گردد.
از جمله سایر ضروریات برای تعیین حوزه مالیاتی می توان به موارد زیر اشاره نمود:
_اخذ تسهیلات بانکی
_شرکت در مناقصات و مزایدات
_افتتاح حساب بانکی
_اخذ کارت بازرگانی
_اخذ کد اقتصادی
_تشکیل پرونده بیمه کارکنان شرکت
_بدون تعیین حوزه ی مالیاتی، شرکت قادر نخواهد بود که در پایان سال مالی، فعالیت یا عدم فعالیت خود را به اداره دارایی ارائه دهد. این امر مشکلات مالی متعددی را برای شرکت به دنبال خواهد داشت.