08-11-2017, 01:18 PM
۱-استراتژی محتوا را با دقت برنامه ریزی کنید.
باید برای انتشار مطالب در سایت استراتژی وجود داشته باشد.نه فقط برای اینکه چه مطالبی در وبسایت باید انتشار پیدا کند بلکه زمان آنها هم باید مشخص شده باشد.به خصوص اگر وبلاگ داشته باشید باید حتما پلن هایی برای پست گذاشتن و تولید محتوا داشته باشد.
برای تولید محتوای خود نقشه راه در نظر بگیرید تا در میان راه دچار مشکل نشوید،تولید محتوا باید پیوسته صورت پذیرد.
۲- محتوا باید برای خواندن آسان باشد.
در اینترنت مردم بیشتر مایلند که متون را اسکن و روخوانی کنند تا اینکه با دقت به مطالعه مطالب بپردازند.این دلیل اصلی است تا ساختار نگارشی محتوای خود را به صورت واضح و قابل فهم ارائه کنید.ازتیتر،عناوین و دسته بندی،بالت(نقطه های سیاه که برای نامبردن در متون استفاده می شود)،متون پررنگ(Bold )،پاراگراف بندی برای ساختار متون وبسایت خود استفاده کنید.
همچنین سعی کنید متون خود را شاداب تر و زنده تر کنید.استفاده از عکس،استفاده از مثال ها و داستان های واقعی،ویدئو و موارد دیگر اثر مثبتی را بر روی ذهن کاربران سایت خواهد گذاشت.درج کلمات کلیدی در متون نباید فراموش شود.
۳- مراقب محتواهای کپی شده و تکراری در وبسایت باشید.
محتوای تکراری،به متن و مضمون های تکرار شده در وبسایت ها یا URLهای مختلف می گویند،که موتورهای جستجو به شدت مخالف آنها می باشند و امکان دارد رتبه وبسایت را به شدت تنزل ببخشد. البته برخی اوقات جلوگیری از تکراری بودن محتوا بسیار دشوار است،برای مثال وبسایت های فروشگاهی که محصولات مشابهی دارند که توضیحات یکسانی دارند و تنها در رنگ یا اندازه متفاوت می باشند.
در موارد این چنینی روش هایی وجود دارد که توسعه دهندگان وب می توانند از تکراری شدن محتوا جلوگیری کنند.استفاده از تگ کانونیک به موتورهای جستجو نشان می دهد که کدام صفحات در ارتباط با محتوای اصلی می باشند تا آنها را تکراری احتساب نکند.بدین وسیله سئو به مشکلی برنمیخورد و می توان تا ۳۰۱ محتوای تکراری ایجاد کرد که به جای اینکه به صفحات مختلف با محتوای تکراری باشد،موتورهای جستجو را به یک صفحه واحد هدایت می کند.
لینک سازی بسیار مهم است
۴- ساخت بک لینک های سالم برای وبسایت
پیوندها و لینک های ورودی به وبسایت بعد از محتوا مهمترین بخش سئو می باشد که تاثیر بسیار بالایی در رتبه وبسایت دارد.در روزهای اولیه اجرای سئو بر روی وبسایت باید تصمیم بگیرید که از چه نوع استراتژی لینک باید استفاده کرد.
پیوندهای صفحات خود را در وبسایت هایی قرار دهید که هم با سایت شما مرتبط باشند و هم شناخته شده و معتمد باشند.
۵- قدرت را از سایت های باکیفیت دریافت کنید.
فقط پیوندهایی که در سایت های باکیفیت و مطمئن وجود دارند می توانند حجم عظیمی ترافیک را به سمت صفحات ما سوق دهند و روی رتبه بندی ما اثر بگذارند.اگر یک وبسایت قدرتمند به سایت شما متصل باشد،این قدرت به وبسایت شما هم منتقل می شود.
موتورهای جستجو اعتماد بیشتری به سایت شما پیدا می کنند و زمانی که سطح اطلاعاتی وبسایت را در سطح خوب تشخیص دهند،علاقه بیشتری به افزایش رتبه آن وبسایت در نتایج جستجو پیدا می کنند.
به یاد داشته باشید که همیشه کیفیت مهمتر از کمیت خواهد بود.محتوای ضعیف،پیوندهای ضعیف و هرز بودن اطلاعات برای اینکه وبسایت خود را فقط خالی نگذاریم هیچ کمکی به سئو ما نخواهد کرد بلکه امکان ثبت نمره منفی برای وبسایت ما را دارد.
۶- با لینک ها به مردم کمک کنید.
زمانی که شما به دیگران کمک می کنید،برای مثال اطلاعات خود را به اشتراک می گذارید،نظریه ارزشمند ارائه می دهید،نکات یا ابزاری را به راحتی در اختیار دیگران قرار می دهید و کارهایی از این قبیل؛همیشه برای شما بازگشت های مثبتی خواهد داشت.کاربران معمولا از این قبیل کارها حمایت می کنند و می توان با برخی از آنها در تبادل لینک تعامل کرد.
۷- محتوایی ایجاد کنید که مردم دوست داشته باشند به آن پیوند داشته باشند.
همانطور که قبل تر اشاره شد،اگر به بازدیدکنندگان اطلاعات درست و مفید بدهید،آنها از اینکه این اطلاعات را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارند خوشحال خواهند شد؛حتی نیاز نیست که از آنها این درخواست را داشته باشید.بدین وسیله لینک های طبیعی ورودی دریافت میکنید که موتورهای جستجو مشتاق این لینک ها می باشند.
۸- با وبسایت هایی از جنس خودتان مبادله داشته باشید.
موتورهای جستجو الگوریتم های هوشمندی دارند.اگر شما سعی کنید با سایت های غیرمرتبط تبادل لینک داشته باشید(حتی اگر وبسایتی معتبر و قابل اطمینان باشد)،موتورهای جستجو برای این سبک از لینک ها امتیازی را در نظر نمی گیرند.
این بسیار مفیدتر است که با وبسایتها و شرکت هایی که از جنس کسب و کار شما هستند ارتباط برقرار کنید.
۹- در شبکه های اجتماعی حضور داشته باشید.
این مسئله تا حد زیادی درست است که شبکه های اجتماعی نمی توانند در حد چشمگیری ترافیک را وارد سایت کنند اما بدین معنی نیست که تاثیر مستقیمی روی رتبه بندی وبسایت ندارد.حضور برند کسب و کار در رسانه های اجتماعی می تواند تا حد خوبی ترافیک را افزایش دهد و حداقل آوازه برند شما را گسترش خواهد داد.
10- به دنبال فرصتی برای تبادل وبلاگ های مهمان باشید.
مهمانی وبلاگ ها روشی محبوب تر و نسبتا مطمئن تر نسبت به تبادل لینک می باشد.وبلاگ نویس باید پستی را به وبلاگ همنوع دیگری ارائه دهد.از این طریق آنها می توانند به طور رایگان لینک های سایت خود را در این وبلاگ ها قرار دهند.با اینکار وبلاگی که در آن پست قرار داده شده مطلب مفیدی را به وبلاگ خود اضافه کرده و هم پیوندی از وبسایت نویسنده پست در صفحات دیگر قرار گرفته است.
البته اگر می خواهید این تکنیک برای شما کار کند،تنها راه این است که پست های با کیفیت را در وبلاگ های با کیفیت و مرتبط قرار دهید؛چرا که نسبت به وبلاگهای عمومی که هر موضوعی در آنها قرار دارد بسیار کاربردی تر خواهد بود.
11- رقیبان خود را زیرنظر داشته باشید.
همیشه به رقیبان خود توجه داشته باشید.تحقیق کنید و متوجه شوید که برای بهینه سازی وبسایت خود از چه کلمات کلیدی برای ارتقای رتبه استفاده کرده اند.بررسی کنید وبسایت هایی که در رتبه بالا قرار دارند چه محتواهایی را انتشار داده اند.
در مباحث سئو باید به کارهایی که رقبا انجام می دهند توجه ویژه داشت اما خلاقیت در سئو از اهمیت خاصی برخوردار است.
افزایش رتبه سایت
باید برای انتشار مطالب در سایت استراتژی وجود داشته باشد.نه فقط برای اینکه چه مطالبی در وبسایت باید انتشار پیدا کند بلکه زمان آنها هم باید مشخص شده باشد.به خصوص اگر وبلاگ داشته باشید باید حتما پلن هایی برای پست گذاشتن و تولید محتوا داشته باشد.
برای تولید محتوای خود نقشه راه در نظر بگیرید تا در میان راه دچار مشکل نشوید،تولید محتوا باید پیوسته صورت پذیرد.
۲- محتوا باید برای خواندن آسان باشد.
در اینترنت مردم بیشتر مایلند که متون را اسکن و روخوانی کنند تا اینکه با دقت به مطالعه مطالب بپردازند.این دلیل اصلی است تا ساختار نگارشی محتوای خود را به صورت واضح و قابل فهم ارائه کنید.ازتیتر،عناوین و دسته بندی،بالت(نقطه های سیاه که برای نامبردن در متون استفاده می شود)،متون پررنگ(Bold )،پاراگراف بندی برای ساختار متون وبسایت خود استفاده کنید.
همچنین سعی کنید متون خود را شاداب تر و زنده تر کنید.استفاده از عکس،استفاده از مثال ها و داستان های واقعی،ویدئو و موارد دیگر اثر مثبتی را بر روی ذهن کاربران سایت خواهد گذاشت.درج کلمات کلیدی در متون نباید فراموش شود.
۳- مراقب محتواهای کپی شده و تکراری در وبسایت باشید.
محتوای تکراری،به متن و مضمون های تکرار شده در وبسایت ها یا URLهای مختلف می گویند،که موتورهای جستجو به شدت مخالف آنها می باشند و امکان دارد رتبه وبسایت را به شدت تنزل ببخشد. البته برخی اوقات جلوگیری از تکراری بودن محتوا بسیار دشوار است،برای مثال وبسایت های فروشگاهی که محصولات مشابهی دارند که توضیحات یکسانی دارند و تنها در رنگ یا اندازه متفاوت می باشند.
در موارد این چنینی روش هایی وجود دارد که توسعه دهندگان وب می توانند از تکراری شدن محتوا جلوگیری کنند.استفاده از تگ کانونیک به موتورهای جستجو نشان می دهد که کدام صفحات در ارتباط با محتوای اصلی می باشند تا آنها را تکراری احتساب نکند.بدین وسیله سئو به مشکلی برنمیخورد و می توان تا ۳۰۱ محتوای تکراری ایجاد کرد که به جای اینکه به صفحات مختلف با محتوای تکراری باشد،موتورهای جستجو را به یک صفحه واحد هدایت می کند.
لینک سازی بسیار مهم است
۴- ساخت بک لینک های سالم برای وبسایت
پیوندها و لینک های ورودی به وبسایت بعد از محتوا مهمترین بخش سئو می باشد که تاثیر بسیار بالایی در رتبه وبسایت دارد.در روزهای اولیه اجرای سئو بر روی وبسایت باید تصمیم بگیرید که از چه نوع استراتژی لینک باید استفاده کرد.
پیوندهای صفحات خود را در وبسایت هایی قرار دهید که هم با سایت شما مرتبط باشند و هم شناخته شده و معتمد باشند.
۵- قدرت را از سایت های باکیفیت دریافت کنید.
فقط پیوندهایی که در سایت های باکیفیت و مطمئن وجود دارند می توانند حجم عظیمی ترافیک را به سمت صفحات ما سوق دهند و روی رتبه بندی ما اثر بگذارند.اگر یک وبسایت قدرتمند به سایت شما متصل باشد،این قدرت به وبسایت شما هم منتقل می شود.
موتورهای جستجو اعتماد بیشتری به سایت شما پیدا می کنند و زمانی که سطح اطلاعاتی وبسایت را در سطح خوب تشخیص دهند،علاقه بیشتری به افزایش رتبه آن وبسایت در نتایج جستجو پیدا می کنند.
به یاد داشته باشید که همیشه کیفیت مهمتر از کمیت خواهد بود.محتوای ضعیف،پیوندهای ضعیف و هرز بودن اطلاعات برای اینکه وبسایت خود را فقط خالی نگذاریم هیچ کمکی به سئو ما نخواهد کرد بلکه امکان ثبت نمره منفی برای وبسایت ما را دارد.
۶- با لینک ها به مردم کمک کنید.
زمانی که شما به دیگران کمک می کنید،برای مثال اطلاعات خود را به اشتراک می گذارید،نظریه ارزشمند ارائه می دهید،نکات یا ابزاری را به راحتی در اختیار دیگران قرار می دهید و کارهایی از این قبیل؛همیشه برای شما بازگشت های مثبتی خواهد داشت.کاربران معمولا از این قبیل کارها حمایت می کنند و می توان با برخی از آنها در تبادل لینک تعامل کرد.
۷- محتوایی ایجاد کنید که مردم دوست داشته باشند به آن پیوند داشته باشند.
همانطور که قبل تر اشاره شد،اگر به بازدیدکنندگان اطلاعات درست و مفید بدهید،آنها از اینکه این اطلاعات را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارند خوشحال خواهند شد؛حتی نیاز نیست که از آنها این درخواست را داشته باشید.بدین وسیله لینک های طبیعی ورودی دریافت میکنید که موتورهای جستجو مشتاق این لینک ها می باشند.
۸- با وبسایت هایی از جنس خودتان مبادله داشته باشید.
موتورهای جستجو الگوریتم های هوشمندی دارند.اگر شما سعی کنید با سایت های غیرمرتبط تبادل لینک داشته باشید(حتی اگر وبسایتی معتبر و قابل اطمینان باشد)،موتورهای جستجو برای این سبک از لینک ها امتیازی را در نظر نمی گیرند.
این بسیار مفیدتر است که با وبسایتها و شرکت هایی که از جنس کسب و کار شما هستند ارتباط برقرار کنید.
۹- در شبکه های اجتماعی حضور داشته باشید.
این مسئله تا حد زیادی درست است که شبکه های اجتماعی نمی توانند در حد چشمگیری ترافیک را وارد سایت کنند اما بدین معنی نیست که تاثیر مستقیمی روی رتبه بندی وبسایت ندارد.حضور برند کسب و کار در رسانه های اجتماعی می تواند تا حد خوبی ترافیک را افزایش دهد و حداقل آوازه برند شما را گسترش خواهد داد.
10- به دنبال فرصتی برای تبادل وبلاگ های مهمان باشید.
مهمانی وبلاگ ها روشی محبوب تر و نسبتا مطمئن تر نسبت به تبادل لینک می باشد.وبلاگ نویس باید پستی را به وبلاگ همنوع دیگری ارائه دهد.از این طریق آنها می توانند به طور رایگان لینک های سایت خود را در این وبلاگ ها قرار دهند.با اینکار وبلاگی که در آن پست قرار داده شده مطلب مفیدی را به وبلاگ خود اضافه کرده و هم پیوندی از وبسایت نویسنده پست در صفحات دیگر قرار گرفته است.
البته اگر می خواهید این تکنیک برای شما کار کند،تنها راه این است که پست های با کیفیت را در وبلاگ های با کیفیت و مرتبط قرار دهید؛چرا که نسبت به وبلاگهای عمومی که هر موضوعی در آنها قرار دارد بسیار کاربردی تر خواهد بود.
11- رقیبان خود را زیرنظر داشته باشید.
همیشه به رقیبان خود توجه داشته باشید.تحقیق کنید و متوجه شوید که برای بهینه سازی وبسایت خود از چه کلمات کلیدی برای ارتقای رتبه استفاده کرده اند.بررسی کنید وبسایت هایی که در رتبه بالا قرار دارند چه محتواهایی را انتشار داده اند.
در مباحث سئو باید به کارهایی که رقبا انجام می دهند توجه ویژه داشت اما خلاقیت در سئو از اهمیت خاصی برخوردار است.
افزایش رتبه سایت