21-11-2022, 04:31 PM
[font=B Nazanin]منابع کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی[/font]
[align=justify]آزمون آیلتس
منابع آزمون کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی دانشگاه سراسری و آزاد کد ۱۱۲۱
منابع کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی
منابع کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی اگر به درستی انتخاب شوند، اولین قدم صحیح در مسیر حرکت به سوی قبولی در آزمون کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی دانشگاه سراسری و آزاد است، لذا دپارتمان های تخصصی سنجش امیرکبیر جهت سهولت دسترسی داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی، منابع آزمون کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی را تدوین و گردآوری نموده است تا داوطلبان بدون مشاوره کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی حتی اگر خودشان به صورت مستقل نیز بخواهند منابع آزمون ارشد آموزش زبان انگلیسی را تهیه کنند این امر قابل انجام باشد. به داوطلبان آزمون ارشد آموزش زبان انگلیسی توصیه می شود که از بسته های آموزشی (کتب و جزوات تخصصی) مورد نیاز رشته ارشد آموزش زبان انگلیسی استفاده کنند (به دلایل زیر) ولی اگر باز اصرار دارند که کتب مرجع مربوط به منابع ارشد آموزش زبان انگلیسی را تهیه کنند توصیه می شود در کنار منابع تهیه شده مرجع، کتاب مشاوره و برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی (مشاوره آزمون ارشد آموزش زبان انگلیسی ، برنامه ریزی آزمون ارشد آموزش زبان انگلیسی) به روش سنجش امیرکبیر را تهیه کنند که به آنها روش برنامه ریزی آزمون کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی را ارایه می دهد که بتوانند از مینیمم زمان، ماکزیمم استفاده را بکنند. لذا دوباره داوطلب عزیز تکرار می شود حتما برای گرفتن جواب ، برنامه ریزی کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی را در برنامه خود قرار دهید.
آیا علاوه بر منابع کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی، خواندن کتب مرجع برای آزمون کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی توصیه می شود؟
مطالعه کتاب های مرجع اگر چه بسیار مفید و ضروری است اما برای آمادگی در کنکور کارشناسی ارشد دارای معایبی است که در ادامه به آنها اشاره می کنیم:
۱) حجم این نوع کتاب ها با توجه به مطالب مفید آنها برای آزمون مناسب نیست؛ چرا که در کتاب های مرجع بیشتر به آموزش مفاهیم، اثبات قضایا و بعضاً آوردن مطالب غیر ضروری تکیه شده و تعداد سؤالات با پاسخ، برای تمرین دانشجویان کم است و بعضاً پاسخ را به عهده خواننده گذاشته اند.
۲) در این نوع کتاب ها، روش های تستی و سریع جهت پاسخگویی به سوالات کنکور کارشناسی ارشد، وجود ندارد.
۳) مطالب بعضی از این کتاب ها به دلیل ترجمه گزینشی نامفهوم به نظر می رسد و خواننده نمی تواند ارتباط لازم را با کتاب برقرار کند.
دلایل فوق و برخی علل دیگر نیاز به مطالعه یک کتاب جامع و خوب را برای ما ضروری می سازد. البته گفتنی است یک کتاب خوب باید کاملاً منطبق بر کتاب های مرجع با حذف نکات منفی آنها باشد و دانشجویان نباید کتاب های مرجع را از ذهن خارج کنند. انتشارات سنجش امیرکبیر جهت قبولی داوطلبان در آزمون کارشناسی ارشد، کتاب های رشته های مختلف را در سطح کشور ارائه کرده که با استقبال زیادی از سوی دانشجویان مواجه شده است. مجموعه این کتاب ها در بسته های آموزشی کارشناسی ارشد برای هر رشته گردآوری و تمام این کتاب ها با در نظر گرفتن منابع آزمون و کتاب های مرجع گوناگون برای هر درس تألیف شده است. که دارای خصوصیات زیر می باشند:
۱) حجم این نوع کتاب ها با توجه به مطالب مفید آنها برای آزمون مناسب نیست؛ چرا که در کتاب های مرجع بیشتر به آموزش مفاهیم، اثبات قضایا و بعضاً آوردن مطالب غیر ضروری تکیه شده و تعداد سؤالات با پاسخ، برای تمرین دانشجویان کم است و بعضاً پاسخ را به عهده خواننده گذاشته اند.
۲) در این نوع کتاب ها، روش های تستی و سریع جهت پاسخگویی به سوالات کنکور کارشناسی ارشد، وجود ندارد.
۳) مطالب بعضی از این کتاب ها به دلیل ترجمه گزینشی نامفهوم به نظر می رسد و خواننده نمی تواند ارتباط لازم را با کتاب برقرار کند.
دلایل فوق و برخی علل دیگر نیاز به مطالعه یک کتاب جامع و خوب را برای ما ضروری می سازد. البته گفتنی است یک کتاب خوب باید کاملاً منطبق بر کتاب های مرجع با حذف نکات منفی آنها باشد و دانشجویان نباید کتاب های مرجع را از ذهن خارج کنند. انتشارات سنجش امیرکبیر جهت قبولی داوطلبان در آزمون کارشناسی ارشد، کتاب های رشته های مختلف را در سطح کشور ارائه کرده که با استقبال زیادی از سوی دانشجویان مواجه شده است. مجموعه این کتاب ها در بسته های آموزشی کارشناسی ارشد برای هر رشته گردآوری و تمام این کتاب ها با در نظر گرفتن منابع آزمون و کتاب های مرجع گوناگون برای هر درس تألیف شده است. که دارای خصوصیات زیر می باشند:
کتاب های تکدرس و منابع کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی :
در این نوع کتاب ها برای هر درس یک کتاب شامل آموزش گام به گام مطالب به زبانی ساده همراه با آوردن مثال ها و تست ها در ضمن آموزش، ارائه شده است. در کتاب های آموزشی مؤسسه از آوردن مطالب غیر ضروری پرهیز شده و خلاصه آنچه مورد نیاز داوطلب است ارائه شده است و هر کجا که در پاسخگویی تست ها روش های تستی وجود داشته به آنها اشاره شده است. پس از آموزش مطالب هر فصل، تست های طبقه بندی شده سال های گذشته مربوط به آن فصل به همراه پاسخ تشریحی و تست های خودسنجی با جواب کلیدی گنجانده شده است تا دانشجو پس از آموزش مطالب، تمام تست های سال های قبل مربوط به آن فصل را مرور کند. کتاب و منابع کارشناسی ارشد سنجش امیرکبیر با توجه به ساختار کاملاً حرفه ای و علمی آنها و توجه به نیاز دانشجویان، داوطلبان را از مراجعه به کتاب های دیگر بی نیاز می کند. مطمئناً تعداد تست های فراوان، آموزش ساده و روان مطالب، به روز بودن کتاب ها از مشخصه های بارز کتاب های سنجش امیرکبیر است.
ویژگی های بارز بسته منابع کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی سنجش امیرکبیر
منابع آزمون ارشد سنجش امیرکبیر توسط نفرات برتر کنکور سال های گذشته گردآوری گردیده و حاوی مطالب مفید و نکات برگزیده ای است که موجب صرفه جویی در وقت داوطلبان می گردد. بسیاری از داوطلبان با مشاهده حجم و تعدد کتب رفرنس اعلام شده، نگران نحوه گزینش مطلب و کمبود زمان برای مطالعه آنها می گردند، از اینرو جزوات سنجش امیرکبیر علاوه بر مطالب گردآوری شده توسط نفرات برتر، دارای مطالب کنکوری بوده و یک منبع جامع، کامل و در عین حال خلاصه محسوب می شود که نیاز شما را به هر کتاب یا هر منبع دیگری مرتفع می کند. مزیت دیگر بستههای آموزشی سنجش امیرکبیر امکان دریافت جزوات ویرایش شده بدون نیاز به پرداخت هزینه مجدد توسط خریدار می باشد. به عبارت دیگر اگر جزوه ای حتی یک روز پس از خرید شما ویرایش گردد، می توانید نسخه جدید آن را بطور رایگان از موسسه دریافت نمایید.
توجه نمایید که داخل بسته آموزشی هر گرایش، دروسی که ضرایب غیرصفر دارند ارائه می شوند.
منابع کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی – منابع زبان عمومی
۱- کتاب گرامر کاربردی زبان انگلیسی، شهاب اناری و همکاران، انتشارات مبتکران.
۲- کتاب گرامر زبان انگلیسی، عباس فرزام، انتشارات باستان.
۳- کتاب تافل رهنما، ابراهیم نظری تیموری، انتشارات رهنما.
۴- کتاب ۵۰۴ واژه ضروری تافل، انتشارات جنگل.
۵- کتاب مجموعه سوالات کارشناسی ارشد زبان عمومی، انتشارات سازمان سنجش و آموزش کشور.
۶- جزوه زبان عمومی موسسه سنجش تکمیلی امیرکبیر.
۷- Saheli, Mohamad, Vocabulary for TOEFL and MA candidates of TOEFL. Koye Kosar Press.
۲- کتاب گرامر زبان انگلیسی، عباس فرزام، انتشارات باستان.
۳- کتاب تافل رهنما، ابراهیم نظری تیموری، انتشارات رهنما.
۴- کتاب ۵۰۴ واژه ضروری تافل، انتشارات جنگل.
۵- کتاب مجموعه سوالات کارشناسی ارشد زبان عمومی، انتشارات سازمان سنجش و آموزش کشور.
۶- جزوه زبان عمومی موسسه سنجش تکمیلی امیرکبیر.
۷- Saheli, Mohamad, Vocabulary for TOEFL and MA candidates of TOEFL. Koye Kosar Press.
۸- جزوه زبان عمومی دکتری سنجش امیرکبیر که برگرفته از اکثر منابع فوق می باشد.
منابع کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی – منابع زبان تافل
۱- کتاب خودآموز IELTS، محمد معین جهانگیر و علی زارعی؛ انتشارات نور علم
۲- کتاب مجموعه سوالات تافل آزمون دکتری، محمود رمضانی؛ انتشارات سرای عدالت
۳- کتاب نکته ها و مهارت های موفقیت در آزمون های زبان عمومی و تخصصی، عبدالرضا تالانه و شاهین شریفی؛ انتشارات کیومرث
۴- کتاب تست و گرامر انگلیسی، عباس فرزام؛ انتشارات باستان
۵- کتاب نکات کلیدی گرامر در زبان انگلیسی، مورفی ریموند، ترجمه میمنت رحمتی؛ انتشارات دانش پرور
۶- کتاب راهنمای جامع آزمون تافل، سید محمدرضا ناصرزاده و یاشار دهدشتی؛ انتشارات نگاه دانش
۷- جزوه زبان تافل موسسه سنجش تکمیلی امیرکبیر
۸- ‘Essential words for the TOEFL’, Daneshvari, R;Jungle Pub
۹-‘Essential words for the TOEFL’, Barron’s; Jungle Pub
۱۰- ‘Advanced grammar in use: a self-study reference and practice book for advanced learners of English: with answers’, Martin Hewings;Khorvash Pub
۱۱- ‘Absolutely essential words 504’, Murray Bromberg, Julius Liebb, Arthur Traiger, Husain Kabiri; Barron’s Educational Series
۱۲- ‘English grammar in use: a self-study reference and practice book for intermediate students’, Murphy, R.; Cambridge University Press
۱۳- ‘Essential grammar in Use’, Murphy, R.;DaneshParvar Pub
۱۴- جزوه زبان تافل دکتری سنجش امیرکبیر که برگرفته از اکثر منابع فوق می باشد.
۲- کتاب مجموعه سوالات تافل آزمون دکتری، محمود رمضانی؛ انتشارات سرای عدالت
۳- کتاب نکته ها و مهارت های موفقیت در آزمون های زبان عمومی و تخصصی، عبدالرضا تالانه و شاهین شریفی؛ انتشارات کیومرث
۴- کتاب تست و گرامر انگلیسی، عباس فرزام؛ انتشارات باستان
۵- کتاب نکات کلیدی گرامر در زبان انگلیسی، مورفی ریموند، ترجمه میمنت رحمتی؛ انتشارات دانش پرور
۶- کتاب راهنمای جامع آزمون تافل، سید محمدرضا ناصرزاده و یاشار دهدشتی؛ انتشارات نگاه دانش
۷- جزوه زبان تافل موسسه سنجش تکمیلی امیرکبیر
۸- ‘Essential words for the TOEFL’, Daneshvari, R;Jungle Pub
۹-‘Essential words for the TOEFL’, Barron’s; Jungle Pub
۱۰- ‘Advanced grammar in use: a self-study reference and practice book for advanced learners of English: with answers’, Martin Hewings;Khorvash Pub
۱۱- ‘Absolutely essential words 504’, Murray Bromberg, Julius Liebb, Arthur Traiger, Husain Kabiri; Barron’s Educational Series
۱۲- ‘English grammar in use: a self-study reference and practice book for intermediate students’, Murphy, R.; Cambridge University Press
۱۳- ‘Essential grammar in Use’, Murphy, R.;DaneshParvar Pub
۱۴- جزوه زبان تافل دکتری سنجش امیرکبیر که برگرفته از اکثر منابع فوق می باشد.
منابع کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی – منابع زبان شناسی (تخصصی آموزش زبان)
Linguistic
۱- ‘The Study of Language’, Yule, George; Cambridge University Press
۲- ‘An Introduction to Language’, Victoria Fromkin, Robert Rodman, Nina Hyams; Cengage Learning International Offices
۳- ‘Essential Introductory Linguistics’, Grover Hudson; Wiley-Blackwell Pub
۴- ‘Contemporary Linguistics: An Introduction’, William O`Grady, Michael Dobrovolsky, Mark Aronoff; translator Ali Darzi; SAMT Press
۵- ‘Second Language Acquisition and Universal Grammar’, Lydia White; Cambridge University Press
۶- ‘Phonetics’, Haghshenas, Ali Mohammad; Agah Pub
۷- ‘A new look on Persian Grammar’, Bateni, MohammadReza; Agah Pub
۸- Linguistics handout of Tehran University
۹- Linguistics handout of AllamehTabatabai University
۱۰- Linguistics handout of Azad University- Science and Research Branch
۱۱- Linguistics handout of SanjeshTakmiliAmirkabir Institution
۱۲- Linguistics handout of SanjeshAmirKabir Institution includes most of the above sources.
۱- ‘The Study of Language’, Yule, George; Cambridge University Press
۲- ‘An Introduction to Language’, Victoria Fromkin, Robert Rodman, Nina Hyams; Cengage Learning International Offices
۳- ‘Essential Introductory Linguistics’, Grover Hudson; Wiley-Blackwell Pub
۴- ‘Contemporary Linguistics: An Introduction’, William O`Grady, Michael Dobrovolsky, Mark Aronoff; translator Ali Darzi; SAMT Press
۵- ‘Second Language Acquisition and Universal Grammar’, Lydia White; Cambridge University Press
۶- ‘Phonetics’, Haghshenas, Ali Mohammad; Agah Pub
۷- ‘A new look on Persian Grammar’, Bateni, MohammadReza; Agah Pub
۸- Linguistics handout of Tehran University
۹- Linguistics handout of AllamehTabatabai University
۱۰- Linguistics handout of Azad University- Science and Research Branch
۱۱- Linguistics handout of SanjeshTakmiliAmirkabir Institution
۱۲- Linguistics handout of SanjeshAmirKabir Institution includes most of the above sources.
منابع کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی – منابع روش تدریس (تخصصی آموزش زبان)
Teaching Methodology
۱- ‘Principles of Language Learning and Teaching’, Douglas Brown, H; Pearson Longman Press
۲- ‘Teaching by Principles: An Interactive Approach to Language Pedagogy’, Douglas Brown, H; Longman Press
۳- ‘Developing Second Language Skills: Theory to Practice’, Chastain, K; Jungle Pub
۴- ‘Techniques and Principles in Language Teaching’, Larsen-Freeman, D; Oxford University Press
۵- ‘Methodology in Language Teaching’, Edited by Jack C. Richards and Willy A.Renandya;Cambridge University Press
۶- ‘Approaches and Methods in Language Teaching’, Rodgers, Theodore. S; Cambridge University Press
۷- ‘Teaching Methodology for MA Candidates of TEFL’,Saetti, T; PooranPazhoohesh Pub
۸- ‘Essential Topics for MA Entrance Exam in TEFL’, Khudayari, H. R; Pardazesh Pub
۹- ‘Handbook of Research on Teaching’, Virginia Richardson;American Educational Research Association
۱۰- ‘Introducing discourse analysis’, David Nunan; Penguin Books Ltd
۱۱- ‘Learning Strategies in Second Language Acquisition’, J. Michael O’Malley, Anna UhlChamot; Cambridge University Press
۱۲- ‘Handbook of Language Development’, Erika Hoff, Marilyn Shatz; Wiley-Blackwell
۱۳- Teaching Methodology handout of Tehran University
۱۴- Teaching Methodology handout of AllamehTabatabai University
۱۵- Teaching Methodology handout of Azad University- Science and Research Branch
۱۶- ‘Communication strategies: A Psychological Analysis of Second Language Use’, Bialystock, E.; Basil Blackwell
۱۷- ‘Performance and Competence in Second Language Acquisition’, Kirsten Malmkjaer, John Williams Gillian Brown; Cambridge University Press
۱۸- ‘English Language Teaching in Its Social Context: A Reader’, Christopher N. Candlin, Neil Mercer; Routledge
۱۹- ‘Instructed Second Language Acquisition: Learning in the Classroom’, Ellis, R.; Wiley-Blackwell
۲۰- ‘Psychology for Teaching’, Lefrancois, G. R.; Wadsworth Publishing
۲۱- Teaching Methodology handout of SanjeshTakmiliAmirkabir Institution
۲۲- Teaching Methodology handout of SanjeshAmirkabir Institution includes most of the above sources.
۱- ‘Principles of Language Learning and Teaching’, Douglas Brown, H; Pearson Longman Press
۲- ‘Teaching by Principles: An Interactive Approach to Language Pedagogy’, Douglas Brown, H; Longman Press
۳- ‘Developing Second Language Skills: Theory to Practice’, Chastain, K; Jungle Pub
۴- ‘Techniques and Principles in Language Teaching’, Larsen-Freeman, D; Oxford University Press
۵- ‘Methodology in Language Teaching’, Edited by Jack C. Richards and Willy A.Renandya;Cambridge University Press
۶- ‘Approaches and Methods in Language Teaching’, Rodgers, Theodore. S; Cambridge University Press
۷- ‘Teaching Methodology for MA Candidates of TEFL’,Saetti, T; PooranPazhoohesh Pub
۸- ‘Essential Topics for MA Entrance Exam in TEFL’, Khudayari, H. R; Pardazesh Pub
۹- ‘Handbook of Research on Teaching’, Virginia Richardson;American Educational Research Association
۱۰- ‘Introducing discourse analysis’, David Nunan; Penguin Books Ltd
۱۱- ‘Learning Strategies in Second Language Acquisition’, J. Michael O’Malley, Anna UhlChamot; Cambridge University Press
۱۲- ‘Handbook of Language Development’, Erika Hoff, Marilyn Shatz; Wiley-Blackwell
۱۳- Teaching Methodology handout of Tehran University
۱۴- Teaching Methodology handout of AllamehTabatabai University
۱۵- Teaching Methodology handout of Azad University- Science and Research Branch
۱۶- ‘Communication strategies: A Psychological Analysis of Second Language Use’, Bialystock, E.; Basil Blackwell
۱۷- ‘Performance and Competence in Second Language Acquisition’, Kirsten Malmkjaer, John Williams Gillian Brown; Cambridge University Press
۱۸- ‘English Language Teaching in Its Social Context: A Reader’, Christopher N. Candlin, Neil Mercer; Routledge
۱۹- ‘Instructed Second Language Acquisition: Learning in the Classroom’, Ellis, R.; Wiley-Blackwell
۲۰- ‘Psychology for Teaching’, Lefrancois, G. R.; Wadsworth Publishing
۲۱- Teaching Methodology handout of SanjeshTakmiliAmirkabir Institution
۲۲- Teaching Methodology handout of SanjeshAmirkabir Institution includes most of the above sources.
منابع کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی – منابع آزمون سازی (تخصصی آموزش زبان)
Testing
۱- ‘Language Test Construction and Evaluation’, Alderson, J. C., et al.; Cambridge University Press
۲- ‘Fundamental Considerations in Language Testing (Oxford Applied Linguistic)’, Bachman, L. F.; Oxford University Press
۳- ‘Language Testing in Practice: Designing and Developing Useful Language Test (Oxford Applied Linguistic)’, Bachman, L. F., & Palmer, A. S.;Oxford University Press
۴- ‘Language Testing: A Critical Survey and Practical Guide’, Baker, D.; Edward Arnold Press
۵- ‘Elements of Generalizability Theory’, Brennan, R. L.; Amer College TestingPress
۶- ‘The Development of IELTS: A Study of the Effect of Background on Reading Comprehension’, Clapham, C.; Cambridge University Press
۷- ‘Classroom-Based Evaluation in Second Language Education’, Genesee, F. &Upshur, J.; Cambridge University Press
۸- ‘Beyond Testing: Towards a Theory of Educational Assessment’, Gipps, C.; Routledge
۹- ‘Testing Language Skills from Theory to Practice’, Farhadi, H., Jafarpur, A., &Birjandi, P.; SAMT Press
۱۰- ‘Fundamentals of Item Response Theory (Measurement Methods for the Social Science)’, Hambleton, R. K., SAGE Publications
۱۱- ‘Writing English Language Tests’, Heaton, J. B.; Longman Group United Kingdom
۱۲- ‘A Guide to Language Testing: Development Evaluation Research’, Henning, G.; CreateSpace Independent Publishing Platform
۱۳- ‘Testing for Language Teachers (Cambridge Language Teaching Library), Hughes, A.; Cambridge University Press
۱۴- ‘Validation in Language Assessment’, Kunnan, A. J.; Routledge
۱۵- ‘Educational Measurement’, Linn, L. R.; Rowman& Littlefield Publishers
۱۶- ‘Techniques in Testing’, Madsen, H. S.; Oxford University Press
۱۷- ‘Measuring Second Language Performance’, McNamara, T.; Addison Wesley Longman
۱۸- ‘Language Testing’, McNamara, T.; Oxford University Press
۱۹- ‘Generalizability Theory: A Primer’, Shavelson, R. J., & Webb, N. M. London: Sage Publications
۲۰- ‘Communicative Language Testing’, Weir, C. J.; Prentice Hall
۲۱- Testing handout of SanjeshTakmiliAmirkabir Institution
۲۲- Testing handout of SanjeshAmirkabir Institution includes most of the above sources.
۱- ‘Language Test Construction and Evaluation’, Alderson, J. C., et al.; Cambridge University Press
۲- ‘Fundamental Considerations in Language Testing (Oxford Applied Linguistic)’, Bachman, L. F.; Oxford University Press
۳- ‘Language Testing in Practice: Designing and Developing Useful Language Test (Oxford Applied Linguistic)’, Bachman, L. F., & Palmer, A. S.;Oxford University Press
۴- ‘Language Testing: A Critical Survey and Practical Guide’, Baker, D.; Edward Arnold Press
۵- ‘Elements of Generalizability Theory’, Brennan, R. L.; Amer College TestingPress
۶- ‘The Development of IELTS: A Study of the Effect of Background on Reading Comprehension’, Clapham, C.; Cambridge University Press
۷- ‘Classroom-Based Evaluation in Second Language Education’, Genesee, F. &Upshur, J.; Cambridge University Press
۸- ‘Beyond Testing: Towards a Theory of Educational Assessment’, Gipps, C.; Routledge
۹- ‘Testing Language Skills from Theory to Practice’, Farhadi, H., Jafarpur, A., &Birjandi, P.; SAMT Press
۱۰- ‘Fundamentals of Item Response Theory (Measurement Methods for the Social Science)’, Hambleton, R. K., SAGE Publications
۱۱- ‘Writing English Language Tests’, Heaton, J. B.; Longman Group United Kingdom
۱۲- ‘A Guide to Language Testing: Development Evaluation Research’, Henning, G.; CreateSpace Independent Publishing Platform
۱۳- ‘Testing for Language Teachers (Cambridge Language Teaching Library), Hughes, A.; Cambridge University Press
۱۴- ‘Validation in Language Assessment’, Kunnan, A. J.; Routledge
۱۵- ‘Educational Measurement’, Linn, L. R.; Rowman& Littlefield Publishers
۱۶- ‘Techniques in Testing’, Madsen, H. S.; Oxford University Press
۱۷- ‘Measuring Second Language Performance’, McNamara, T.; Addison Wesley Longman
۱۸- ‘Language Testing’, McNamara, T.; Oxford University Press
۱۹- ‘Generalizability Theory: A Primer’, Shavelson, R. J., & Webb, N. M. London: Sage Publications
۲۰- ‘Communicative Language Testing’, Weir, C. J.; Prentice Hall
۲۱- Testing handout of SanjeshTakmiliAmirkabir Institution
۲۲- Testing handout of SanjeshAmirkabir Institution includes most of the above sources.
راه موفقیت در کنکور کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی
ارشد آموزش زبان انگلیسی
منابع کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی اگر صحیح انتخاب شوند، مهم ترین قدم صحیح در مسیر حرکت به سوی قبولی در کنکور کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی دانشگاه آزاد و سراسری است، به همین منظور دپارتمان های تخصصی سنجش امیرکبیر جهت دسترسی آسان تر داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی ، منابع کنکور کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی را گردآوری و تدوین نموده است تا داوطلبان بدون مشاوره آزمون کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی حتی اگر خودشان به صورت مستقل نیز بخواهند منابع کنکور ارشد آموزش زبان انگلیسی را تهیه کنند این امر قابل انجام باشد. به داوطلبان کنکور ارشد آموزش زبان انگلیسی توصیه می شود که از بسته های آموزشی (کتب و جزوات تخصصی) مورد نیاز رشته ارشد آموزش زبان انگلیسی استفاده کنند (به دلایل فوق) ولی اگر باز اصرار دارند که کتب مرجع مربوط به منابع ارشد آموزش زبان انگلیسی را تهیه کنند توصیه می شود در کنار منابع تهیه شده مرجع، کتاب مشاوره و برنامه ریزی کنکور ارشد آموزش زبان انگلیسی (مشاوره ارشد آموزش زبان انگلیسی ، برنامه ریزی کنکور ارشد آموزش زبان انگلیسی) به روش سنجش امیرکبیر را تهیه کنند که به آنها روش برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی را ارایه می دهد که بتوانند از مینیمم زمان، ماکزیمم استفاده را بکنند. لذا در حسن ختام تکرار می شود حتما برای گرفتن جواب ، برنامه ریزی ارشد آموزش زبان انگلیسی را در برنامه خود قرار دهید.
با سنجش امیرکبیر آزمون کارشناسی ارشد سراسری و آزاد آموزش زبان انگلیسی را قورت دهید.
نگاهی بر آزمون های زبان انگلیسی داخل کشور
داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد توجه داشته باشند اگر بعد از فارغ التحصیلی تمایل به ادامه تحصیل در مقطع دکتری در داخل یا خارج از کشور را دارند باید قبل از امتحان جامع برای دانشگاه های داخل و همچنین قبولی پذیرش برای دانشگاه های خارج از کشور باید یکی از مدارک زبان زیر را ارائه دهند لذا داوطلبان آزمون دکتری بعد ازقبولی در آزمون دکتری و قبل از آزمون جامع (معمولا بعد از ۲ سال و بعد از گذراندن واحد های تئوری توسط دانشجو ،آزمون جامع توسط محل دانشگاه تحصیل داوطلب برگزار می شود) ، بایستی در یکی از آزمون های زبان ملی یا بین المللی شرکت کرده و مدرک آن را ارائه دهند.لازم به ذکر است تنها در آزمون MHLE قبل از آزمون دکتری، باید این مدرک ارائه شود.
آزمون زبان وزارت علوم, قبلا با نام MCHE مخفف Ministry of Culture and Higher Education (وزارت فرهنگ و آموزش عالی) شناخته می شد. اما در سال های اخیر, با نام MSRT مخفف Ministry of Science, Research and Technology (وزارت علوم، تحقیقات و فناوری) شناخته می شود. پس آزمون زبان MSRT همان آزمون زبان MCHE سابق است. بیشتر دانشجویان متقاضی استفاده از بورس دکترای خارج از کشور, از آن استقبال می کنند. و مورد تایید اکثر دانشگاه های داخلی می باشد.
آزمون تافل دکترای دانشگاه آزاد یا آزمون زبان EPT آزمونی است که توسط دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می گردد و تمامی دانشجویان مقطع دکتری دانشگاه آزاد می بایست تا قبل از شرکت در امتحان جامع, نمره این آزمون یا آزمون های مشابه را به دانشگاه ارائه کنند. این آزمون مخفف (English Proficiency Test)است.
UTEPT مخفف (University Tehran English Proficiency Test) است. دانشگاه تهران جهت تسهیل روند ادامه تحصیل در دوره های دکتری تخصصی، اقدام به برگزاری آزمون زبان عمومی می نماید. نمره قبولی در آزمون زبان عمومی دانشگاه تهران UTEPT مورد تایید اکثر دانشگاه های تهران و شهرستان می باشد.
آزمون MHLE توسط وزارت بهداشت, درمان و آموزش پزشکی برگزار می شود. این آزمون مخفف Ministry of Health Language Exam می باشد. سطح آزمون MHLE در حد آزمون زبان تافل می باشد. [font=B Nazanin]آزمون زبان MHLE [/font]ویژه دانشجویان داوطلب شرکت در کلیه دوره های علوم پزشکی دانشگاه های دولتی است اگر داوطلبان گروه علوم پزشکی تنها قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های سراسری را داشته باشند بهتر است در آزمون زبان MHLE شرکت کنند. اما اگر شرکت در آزمون دکترای هر دو دانشگاه دولتی و آزاد در برنامه آنها قرار دارد باید به سراغ آزمون زبان MSRT بروند چرا که دانشگاه آزاد مدرک MHLE را نمی پذیرد.
تولیمو مخفف The Test of Language by the Iranian Measurement Organization می باشد که توسط سازمان سنجش آموزش کشور طراحی و اجرا می شود که در واقع آزمونی استاندارد برای تعیین سطح دانش زبان انگلیسی می باشد. نمره قبولی در آزمون زبان تولیمو مورد تایید اکثر دانشگاه های تهران و شهرستان می باشد.
تافل مخفف Test of English for Foreign Learners می باشد. [font=B Nazanin]آزمون تافل ([/font]TOEFL) یک آزمون جامع زبان انگلیسی است که برای ورود به بیش از ۴۴۰۰ کالج و دانشگاه در ایالات متحده و کانادا، و دیگر بخش های جهان، مورد نیاز می باشد. نمره قبولی در آزمون زبان تافل مورد تایید اکثر دانشگاه های تهران و شهرستان می باشد.
آزمون زبان دکترای دانشگاه پیام نور یا ETPNU مخفف English Test of Payame Noor University است. ETPNU آزمونی است که توسط دانشگاه پیام نور برگزار می گردد و تمامی دانشجویان مقطع دکتری می بایست نمره این آزمون یا آزمون های مشابه را به دانشگاه ارائه کنند.