19-09-2021, 10:56 AM
کد رهگیری پست برای مطلع شدن مشتریان اداره پست از وضعیت بسته های پستی می باشد که مشتریان می توانند پس از دریافت این کد از اداره پست به راحتی جزئیات بسته پستی ارسالی شده چه به صورت پیشتاز و یا معمولی را پیش از رسیدن بسته به گیرنده آن مشاهده نمایند. در صورت فراموشی کد رهگیری پستی نیز آن را بازیابی کنند.
شرکت پست جمهوری اسلامی ایران برای دسترسی راحت به وضعیت بسته های پستی توسط مشتریان کد رهگیری پست را به فرستنده بسته پستی به صورت برگه ای و یا پیامکی ارائه می نماید. مشتریان می توانند با استفاده از کد رهگیری پست از طریق سامانه الکترونیکی اداره پست که برای خدمات رسانی به مشتریان راه اندازی شده است از وضعیت بسته های پستی خود چه به صورت پیشتاز که بسته های پستی در مدت زمان سریع تری به دست گیرنده می رسد و یا معمولی مطلع گردند.
برخی از مشتریان اداره پست امکان دارد کد رهگیری پست را فراموش و یا گیرنده نتواند از فرستنده بسته این کد را جهت رهگیری وضعیت بسته خود دریافت نماید، اداره پست در رابطه با این مسئله نیز برای مشتریان خود راه حل ارائه کرده است. در ادامه مطلب در رابطه با کد رهگیری پست، به دست آوردن این کد و در صورت فراموشی نحوه بازیابی آن برای مشتریان اداره پست جمهوری اسلامی ایران آورده شده است.
کد رهگیری پست چیست
کد رهگیری پست یک بارکد می باشد که برای پیگیری وضعیت بسته پستی از سوی اداره پست به فرستنده بسته هنگام تحویل بسته به اداره پست ارائه داده می شود. مشتریان می توانند با استفاده از کد رهگیری پست که شماره های 24 رقمی می باشد تا زمان دریافت بسته از نامه رسان از طریق سامانه پیگیری مرسولات پستی به نشانی اینترنتی tracking.post.ir وضعیت بسته پستی خود را مشاهده نمایند.
افراد توجه داشته باشند با تحویل هر نوع بسته به اداره پست جهت ارسال از مکانی به مکان دیگر مانند بسته های پیشتاز، معمولی و یا حتی بسته های سازمانی به هر بسته یک کد رهگیری تعلق خواهد گرفت.
برای به دست آوردن کد پیگیری پست نیاز به اقدام خاصی از سوی مشتری نمی باشد و اداره پست موظف است هنگام دریافت بسته از مشتری برای بسته تحویل گرفته شده جهت ارسال یک کد رهگیری صادر نموده و در اختیار مشتری قرار دهد.
برخی افراد نیز به دنبال پیگیری وضعیت برای بسته هایی می باشند که از سوی اداره خصوصی تیپاکس ارسال می گردند آنان می توانند از طریق سامانه تیپاکس و با استفاده از کد رهگیری و بارکد تیپاکس وضعیت بسته های خود را پیگیری نمایند.
حتما بخوانید: پیگیری مرسولات پستی
فراموشی و نحوه بازیابی کد رهگیری پست
بسیاری از مشتریان اداره پست پس از دریافت کد رهگیری پست به صورت برگه ای و یا پیامک پیش از آنکه کد را به دست گرینده بسته برسانند و یا از کاربرد آن مطلع شوند پیامک را حذف و یا برگه را گم می کنند و یا حتی ممکن است از سوی اداره دریافت نکنند. گیرنده بسته های پستی می بایست نسبت به بسته ای که می خواهند دریافت کنند پیگیر و از فرستنده بسته خود درخواست داشته باشند در اسرع وقت پس از تحویل بسته به اداره پست کد مرسوله بسته را در اختیار آنان قرار دهند تا بتوانند با استفاده از این کد وضعیت بسته خود را پیگیری کنند.
اما برخی افراد ممکن است به هیچ عنوان دیگر به کد رهگیری بسته خود دسترسی نداشته باشند این افراد می بایست جهت بازیابی کد رهگیری پستی خود ابتدا از فرستنده بسته در خواست مجدد ارسال کد را داشته باشند و یا اگر به فرستنده دسترسی نداشتند می توانند به صورت حضوری و یا تماس تلفنی با متصدیان نزدیک ترین اداره پست به محل سکونت خود ارتباط برقرار کرده و پیگیری لازم را برای به دست آوردن کد پیگیری پست داشته باشند.
افراد دقت داشته باشند که کد رهگیری پستی بسته های پیشتاز، معمولی و یا بسته های سازمانی که نظیر گواهینامه، کارت خودرو و غیره می باشند با یکدیگر نحوه بازیابی آن در صورت فراموشی کد متفاوت نمی باشد.
در ادامه بخوانید: نرسیدن مرسوله پستی
برای دریافت اطلاعات بیشتر در کد رهگیری پست به کانال تلگرامی مشاوره موضوعات حقوقی دینا مراجعه کنید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره موضوعات حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون کد رهگیری پست به روش های مختلف را پاسخ دهند.
سوالات متداول
1- ✔️کد رهگیری پست چیست؟
✔️کد رهگیری پست کدی است که اداره پست پس از تحویل گرفتن بسته برای ارسال به مکانی دیگر به فرستنده آن تحویل می دهد که در متن مقاله نیز بیان شده است.
2- ✔️کد رهگیری پست بسته های پیشتاز چند رقمی می باشد؟
✔️کد رهگیری پست بسته های پیشتاز همانند دیگر بسته ها 24 رقمی می باشد که در متن مقاله به آن اشاره شده است.
3- ✔️امکان بازیابی کد رهگیری پست وجود دارد؟
✔️بله، امکان بازیابی کد رهگیری پست وجود دارد که در مورد آن در متن مقاله آمده است.
منبع : کد رهگیری پست
شرکت پست جمهوری اسلامی ایران برای دسترسی راحت به وضعیت بسته های پستی توسط مشتریان کد رهگیری پست را به فرستنده بسته پستی به صورت برگه ای و یا پیامکی ارائه می نماید. مشتریان می توانند با استفاده از کد رهگیری پست از طریق سامانه الکترونیکی اداره پست که برای خدمات رسانی به مشتریان راه اندازی شده است از وضعیت بسته های پستی خود چه به صورت پیشتاز که بسته های پستی در مدت زمان سریع تری به دست گیرنده می رسد و یا معمولی مطلع گردند.
برخی از مشتریان اداره پست امکان دارد کد رهگیری پست را فراموش و یا گیرنده نتواند از فرستنده بسته این کد را جهت رهگیری وضعیت بسته خود دریافت نماید، اداره پست در رابطه با این مسئله نیز برای مشتریان خود راه حل ارائه کرده است. در ادامه مطلب در رابطه با کد رهگیری پست، به دست آوردن این کد و در صورت فراموشی نحوه بازیابی آن برای مشتریان اداره پست جمهوری اسلامی ایران آورده شده است.
کد رهگیری پست چیست
کد رهگیری پست یک بارکد می باشد که برای پیگیری وضعیت بسته پستی از سوی اداره پست به فرستنده بسته هنگام تحویل بسته به اداره پست ارائه داده می شود. مشتریان می توانند با استفاده از کد رهگیری پست که شماره های 24 رقمی می باشد تا زمان دریافت بسته از نامه رسان از طریق سامانه پیگیری مرسولات پستی به نشانی اینترنتی tracking.post.ir وضعیت بسته پستی خود را مشاهده نمایند.
افراد توجه داشته باشند با تحویل هر نوع بسته به اداره پست جهت ارسال از مکانی به مکان دیگر مانند بسته های پیشتاز، معمولی و یا حتی بسته های سازمانی به هر بسته یک کد رهگیری تعلق خواهد گرفت.
برای به دست آوردن کد پیگیری پست نیاز به اقدام خاصی از سوی مشتری نمی باشد و اداره پست موظف است هنگام دریافت بسته از مشتری برای بسته تحویل گرفته شده جهت ارسال یک کد رهگیری صادر نموده و در اختیار مشتری قرار دهد.
برخی افراد نیز به دنبال پیگیری وضعیت برای بسته هایی می باشند که از سوی اداره خصوصی تیپاکس ارسال می گردند آنان می توانند از طریق سامانه تیپاکس و با استفاده از کد رهگیری و بارکد تیپاکس وضعیت بسته های خود را پیگیری نمایند.
حتما بخوانید: پیگیری مرسولات پستی
فراموشی و نحوه بازیابی کد رهگیری پست
بسیاری از مشتریان اداره پست پس از دریافت کد رهگیری پست به صورت برگه ای و یا پیامک پیش از آنکه کد را به دست گرینده بسته برسانند و یا از کاربرد آن مطلع شوند پیامک را حذف و یا برگه را گم می کنند و یا حتی ممکن است از سوی اداره دریافت نکنند. گیرنده بسته های پستی می بایست نسبت به بسته ای که می خواهند دریافت کنند پیگیر و از فرستنده بسته خود درخواست داشته باشند در اسرع وقت پس از تحویل بسته به اداره پست کد مرسوله بسته را در اختیار آنان قرار دهند تا بتوانند با استفاده از این کد وضعیت بسته خود را پیگیری کنند.
اما برخی افراد ممکن است به هیچ عنوان دیگر به کد رهگیری بسته خود دسترسی نداشته باشند این افراد می بایست جهت بازیابی کد رهگیری پستی خود ابتدا از فرستنده بسته در خواست مجدد ارسال کد را داشته باشند و یا اگر به فرستنده دسترسی نداشتند می توانند به صورت حضوری و یا تماس تلفنی با متصدیان نزدیک ترین اداره پست به محل سکونت خود ارتباط برقرار کرده و پیگیری لازم را برای به دست آوردن کد پیگیری پست داشته باشند.
افراد دقت داشته باشند که کد رهگیری پستی بسته های پیشتاز، معمولی و یا بسته های سازمانی که نظیر گواهینامه، کارت خودرو و غیره می باشند با یکدیگر نحوه بازیابی آن در صورت فراموشی کد متفاوت نمی باشد.
در ادامه بخوانید: نرسیدن مرسوله پستی
برای دریافت اطلاعات بیشتر در کد رهگیری پست به کانال تلگرامی مشاوره موضوعات حقوقی دینا مراجعه کنید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره موضوعات حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون کد رهگیری پست به روش های مختلف را پاسخ دهند.
سوالات متداول
1- ✔️کد رهگیری پست چیست؟
✔️کد رهگیری پست کدی است که اداره پست پس از تحویل گرفتن بسته برای ارسال به مکانی دیگر به فرستنده آن تحویل می دهد که در متن مقاله نیز بیان شده است.
2- ✔️کد رهگیری پست بسته های پیشتاز چند رقمی می باشد؟
✔️کد رهگیری پست بسته های پیشتاز همانند دیگر بسته ها 24 رقمی می باشد که در متن مقاله به آن اشاره شده است.
3- ✔️امکان بازیابی کد رهگیری پست وجود دارد؟
✔️بله، امکان بازیابی کد رهگیری پست وجود دارد که در مورد آن در متن مقاله آمده است.
منبع : کد رهگیری پست