11-11-2020, 04:03 PM
متقاضیان ثبت برند دقت نمایند که قبل از اقدام به ثبت باید آن را استعلام بگیرند. استعلام رایگان برند امکانی است که متقاضیان می توانند به صورت آنلاین از آن استفاده نمایند.
متقاضیان نمی توانند برندی مشابه برندی که به ثبت رسیده است را به ثبت برسانند. امکان استعلام رایگان برند به همین دلیل برای متقاضیان ایجاد شده که متقاضیان پیش از ثبت در صورت تکراری بودن برند خود، پیش از اقدام به ثبت اطلاح حاصل نمایند.
لکن با توجه به اینکه روزانه تعداد بسیاری برند در کشور به ثبت می رسد، شاید پی بردن به این نکته که برند انتخابی متقاضی در گذشته به ثبت رسیده است یا خیر، کمی دشوار به نظر برسد. همچنین طی مراحل ثبت برند و عدم قبول آن به دلیل تکراری بودن نیز موجب اتلاف وقت و هزینه متقاضیان خواهد بود.
به همین دلیل اداره مالکیت های معنوی که متولی امور ثبت برند در ایران می باشد، سامانه ای را به آدرس http://ipm.ssaa.ir معرفی نموده است که افراد با مراجعه به آن می توانند استعلام رایگان برند مورد نظر خود را به انجام برسانند، تا از عدم تکراری بودن آن اطمینان کسب نمایند.
جهت استعلام رایگان برند در این سامانه می توانید، برند مورد نظر خود را وارد نمایید و این سامانه از بین هزاران برند ثبت شده موارد مشابه را پیدا می کند و در صورت تکراری بودن علامت و برند مورد نظر به شما اطلاع می دهد.
البته چنانچه در این سامانه نیز اشاره شده است استعلام رایگان برند در این سامانه در جهت کمک به متقاضیان انجام می گیرد و نتیجه اعلام شده توسط آن نهایی نمی باشد و نتیجه نهایی پس از بررسی کارشناسان این مرکز و طی مراحل ثبت اعلام خواهد گردید و مطمئنا انجام استعلام رایگان برند پیش از ثبت تا حد زیادی می تواند به متقاضیان کمک کند.
علاوه بر تکراری بودن علامت های تجاری که می توانید با امکان استعلام رایگان برند از آن اطمینان حاصل نمایید.
موارد دیگری نیز وجود دارد که می تواند منجر به رد برند یا علامت تجاری شود:
1- نتواند کالاها یا خدمات یک موسسه را از کالاها و خدمات موسسه دیگر متمایز سازد.
2- خلاف موازین شرعی یا نظم عمومی یا اخلاق حسنه باشد.
3- مراکز تجاری یا عمومی را به ویژه در مورد مبدا جغرافیایی کالاها یا خدمات یا خصوصیات آن ها گمراه کند.
4- عین یا تقلید نشان نظامی، پرچم ، یا سایر نشان های مملکتی یا نام یا نام اختصاری یا حروف اول یک نام یا نشان رسمی متعلق به کشور، سازمان های بین الدولی یا سازمان هایی که تحت کنوانسیون های بین المللی تاسیس شده اند بوده یا موارد مذکور یکی از اجزاء آن علامت باشد، مگر آن که توسط مقام صلاحیتدار کشور مربوط یا سازمان ذی ربط اجازه استفاده از آن صادر شود.
متقاضیان نمی توانند برندی مشابه برندی که به ثبت رسیده است را به ثبت برسانند. امکان استعلام رایگان برند به همین دلیل برای متقاضیان ایجاد شده که متقاضیان پیش از ثبت در صورت تکراری بودن برند خود، پیش از اقدام به ثبت اطلاح حاصل نمایند.
لکن با توجه به اینکه روزانه تعداد بسیاری برند در کشور به ثبت می رسد، شاید پی بردن به این نکته که برند انتخابی متقاضی در گذشته به ثبت رسیده است یا خیر، کمی دشوار به نظر برسد. همچنین طی مراحل ثبت برند و عدم قبول آن به دلیل تکراری بودن نیز موجب اتلاف وقت و هزینه متقاضیان خواهد بود.
به همین دلیل اداره مالکیت های معنوی که متولی امور ثبت برند در ایران می باشد، سامانه ای را به آدرس http://ipm.ssaa.ir معرفی نموده است که افراد با مراجعه به آن می توانند استعلام رایگان برند مورد نظر خود را به انجام برسانند، تا از عدم تکراری بودن آن اطمینان کسب نمایند.
جهت استعلام رایگان برند در این سامانه می توانید، برند مورد نظر خود را وارد نمایید و این سامانه از بین هزاران برند ثبت شده موارد مشابه را پیدا می کند و در صورت تکراری بودن علامت و برند مورد نظر به شما اطلاع می دهد.
البته چنانچه در این سامانه نیز اشاره شده است استعلام رایگان برند در این سامانه در جهت کمک به متقاضیان انجام می گیرد و نتیجه اعلام شده توسط آن نهایی نمی باشد و نتیجه نهایی پس از بررسی کارشناسان این مرکز و طی مراحل ثبت اعلام خواهد گردید و مطمئنا انجام استعلام رایگان برند پیش از ثبت تا حد زیادی می تواند به متقاضیان کمک کند.
علاوه بر تکراری بودن علامت های تجاری که می توانید با امکان استعلام رایگان برند از آن اطمینان حاصل نمایید.
موارد دیگری نیز وجود دارد که می تواند منجر به رد برند یا علامت تجاری شود:
1- نتواند کالاها یا خدمات یک موسسه را از کالاها و خدمات موسسه دیگر متمایز سازد.
2- خلاف موازین شرعی یا نظم عمومی یا اخلاق حسنه باشد.
3- مراکز تجاری یا عمومی را به ویژه در مورد مبدا جغرافیایی کالاها یا خدمات یا خصوصیات آن ها گمراه کند.
4- عین یا تقلید نشان نظامی، پرچم ، یا سایر نشان های مملکتی یا نام یا نام اختصاری یا حروف اول یک نام یا نشان رسمی متعلق به کشور، سازمان های بین الدولی یا سازمان هایی که تحت کنوانسیون های بین المللی تاسیس شده اند بوده یا موارد مذکور یکی از اجزاء آن علامت باشد، مگر آن که توسط مقام صلاحیتدار کشور مربوط یا سازمان ذی ربط اجازه استفاده از آن صادر شود.