11 ساعت پیش
سیستم تعلیق امجی، مانند سایر خودروها، نقش حیاتی در راحتی سرنشینان، پایداری خودرو و هندلینگ آن ایفا میکند. در اینجا به بررسی قطعات مختلف این سیستم میپردازیم:
1. فنرها:
فنرها وظیفه جذب ضربات ناشی از ناهمواریهای جاده را بر عهده دارند.
در خودروهای امجی، از فنرهای لول استفاده میشود.
این فنرها به کنترل ارتفاع و بار سیستم تعلیق و کابین کمک میکنند.
2. کمک فنرها:
کمک فنرها ارتعاشات فنرها را کنترل کرده و از نوسان بیش از حد خودرو جلوگیری میکنند.
این قطعات نقش مهمی در پایداری و هندلینگ خودرو دارند.
3. بازوهای کنترلی:
بازوهای کنترلی، چرخها را به بدنه خودرو متصل کرده و حرکت آنها را کنترل میکنند.
انواع مختلفی از بازوهای کنترلی در سیستم تعلیق امجی استفاده میشود.
4. سیبکها:
سیبکها اتصالات کروی شکلی هستند که حرکت آزادانه بازوهای کنترلی را فراهم میکنند.
سیبک فرمان ام جی وظیفه حفظ تعادل در اصلیترین قطعه کنترلی خودرو را به عهده دارد. بهویژه، در دستاندازهای جادهای و سایر تکانهای ممکن، سیبک فرمان ام جی علاوه بر تثبیت فرمانپذیری خودرو، سلامت راننده را، با جلوگیری از حرکت بیش از حد اجزاء فرمان، تضمین میکند.1
5. میل تعادل:
میل تعادل، پایداری خودرو را در پیچها افزایش میدهد و از کج شدن بیش از حد بدنه جلوگیری میکند.
6. بوشها:
بوشها قطعات لاستیکی یا پلاستیکی هستند که بین قطعات مختلف سیستم تعلیق قرار گرفته و ارتعاشات و صداها را کاهش میدهند.
انواع سیستم تعلیق در خودروهای امجی:
تعلیق مکفرسون (MacPherson):
این نوع تعلیق معمولاً در قسمت جلوی خودروهای امجی به کار میرود.
به دلیل ساختار ساده و هزینه تولید پایین، بسیار محبوب است.
تعادل خوبی بین راحتی و هندلینگ ایجاد میکند.
تعلیق محور پیچشی (Torsion Beam):
این نوع تعلیق معمولاً در قسمت عقب خودروهای امجی استفاده میشود.
به دلیل ساختار ساده و وزن کم، برای خودروهای کوچک و متوسط مناسب است.
هزینه تولید را کاهش میدهد اما ممکن است در سرعتهای بالا و پیچهای تند، پایداری خودرو را کمی کاهش دهد.
تعلیق مولتی لینک:
این نوع تعلیق در مدل های نسبتا جدید تر ام جی در قسمت عقب خودرو استفاده می شود و باعث بهبود هندلینگ و راحتی بیشتر خودرو میشود.
اخبار خودرو را در پرشین خودرو دنبال کنید:
https://www.persiankhodro.com/
1. فنرها:
فنرها وظیفه جذب ضربات ناشی از ناهمواریهای جاده را بر عهده دارند.
در خودروهای امجی، از فنرهای لول استفاده میشود.
این فنرها به کنترل ارتفاع و بار سیستم تعلیق و کابین کمک میکنند.
2. کمک فنرها:
کمک فنرها ارتعاشات فنرها را کنترل کرده و از نوسان بیش از حد خودرو جلوگیری میکنند.
این قطعات نقش مهمی در پایداری و هندلینگ خودرو دارند.
3. بازوهای کنترلی:
بازوهای کنترلی، چرخها را به بدنه خودرو متصل کرده و حرکت آنها را کنترل میکنند.
انواع مختلفی از بازوهای کنترلی در سیستم تعلیق امجی استفاده میشود.
4. سیبکها:
سیبکها اتصالات کروی شکلی هستند که حرکت آزادانه بازوهای کنترلی را فراهم میکنند.
سیبک فرمان ام جی وظیفه حفظ تعادل در اصلیترین قطعه کنترلی خودرو را به عهده دارد. بهویژه، در دستاندازهای جادهای و سایر تکانهای ممکن، سیبک فرمان ام جی علاوه بر تثبیت فرمانپذیری خودرو، سلامت راننده را، با جلوگیری از حرکت بیش از حد اجزاء فرمان، تضمین میکند.1
5. میل تعادل:
میل تعادل، پایداری خودرو را در پیچها افزایش میدهد و از کج شدن بیش از حد بدنه جلوگیری میکند.
6. بوشها:
بوشها قطعات لاستیکی یا پلاستیکی هستند که بین قطعات مختلف سیستم تعلیق قرار گرفته و ارتعاشات و صداها را کاهش میدهند.
انواع سیستم تعلیق در خودروهای امجی:
تعلیق مکفرسون (MacPherson):
این نوع تعلیق معمولاً در قسمت جلوی خودروهای امجی به کار میرود.
به دلیل ساختار ساده و هزینه تولید پایین، بسیار محبوب است.
تعادل خوبی بین راحتی و هندلینگ ایجاد میکند.
تعلیق محور پیچشی (Torsion Beam):
این نوع تعلیق معمولاً در قسمت عقب خودروهای امجی استفاده میشود.
به دلیل ساختار ساده و وزن کم، برای خودروهای کوچک و متوسط مناسب است.
هزینه تولید را کاهش میدهد اما ممکن است در سرعتهای بالا و پیچهای تند، پایداری خودرو را کمی کاهش دهد.
تعلیق مولتی لینک:
این نوع تعلیق در مدل های نسبتا جدید تر ام جی در قسمت عقب خودرو استفاده می شود و باعث بهبود هندلینگ و راحتی بیشتر خودرو میشود.
اخبار خودرو را در پرشین خودرو دنبال کنید:
https://www.persiankhodro.com/