02-01-2018, 09:54 PM
نرم افزار zbrush برای sculpt (حجاری کردن) بر روی مدل می باشد . و البته با توسعه این نرم افزار امکان مدل سازی در نهایت کیفیت و جزییات از شروع تا پان در آن گنجانده شده است . اما در نسخه های نخستین آن مدل سازها در نرم افزارهای دیگر مدل خود را می ساختند و برای افزایش جزییات مدل را وارد نرم افزار زی براش می کردند و به مدل های خود جزییات دقیقی را اضافه می کردند اما با توسعه این نرم افزار ، ساخت انواع و اقسام مدل ها به راحتی در آن صورت می گیرد.البته این کار هنوز هم عرف است ، به طور مثال شما کلیت چهره یک فرد مسن را در ۳d max یا maya یا هر نرم افزار دیگری مدل سازی می کنید ، اگر با این نرم افزارها کار کرده باشید می دانید ساخت کلیت یک چهره کاره ساده ای است اما برای طبیعی شدن و بهتر شدن مدل می بایست چین و چروک هایی به مدل خود اضافه کنید ، که این کار در نرم افزارهای مثل تری دی مکس و مایا هم کار بسیار پیچیده ، سخت و زمان بر می باشد ، علاوه بر این شما برای اضافه کردن جزییات می بایست تعداد poly های مدل را بالا ببرید که در آن نرم افزارها باعث کند شدن شدید سیستم می شود .