25-12-2023, 04:20 PM
1- با توجه به اینکه راهکارهای GNSS به طور مستقیم تحت کنترل صنعت هوایی نیست و تهدیدهای متفاوتی برای ایجاد اختلال در آن وجود دارد از این رو سیستمهای کمک ناوبری زمینی DME، VOR، ILS همچنان به عنوان راهکار کوتاه مدت A-PNT و حداقل شبکه عملیاتی مستقر باشند تا در هنگام عدم دسترسی به GNSS ایمنی حفظ شود.
2- سرعت تحول و توسعه تهدیدهای Spoofing بسیار بالاست
اقدامات امنیتی مشمول محدودیت های هزینه هستند.
هرگونه اقدامات اتخاذ شده نباید موجب ایجاد تهدیدهای اضافی شود.
3- یکی از راهکارهای مناسب برای جلوگیری از Spoofing استفاده از سیستم های ترکیبی GNSS و INS سیستم ناوبری مبتنی بر اینرسی است.
یکی دیگر از راهکارهای ارائه شده استفاده از مکانیزم احراز هویت است.
برخی راهکارها نیز در مورد آنتن های GNSS ارائه شده است.
4- CNS/ATM تکنولوژی دیجیتال شامل سیستم های ماهواره ای اتوماتیک است و پشتیبانی کننده سیستم مدیریت ترافیک جهانی هوایی است.تکنول
2- سرعت تحول و توسعه تهدیدهای Spoofing بسیار بالاست
اقدامات امنیتی مشمول محدودیت های هزینه هستند.
هرگونه اقدامات اتخاذ شده نباید موجب ایجاد تهدیدهای اضافی شود.
3- یکی از راهکارهای مناسب برای جلوگیری از Spoofing استفاده از سیستم های ترکیبی GNSS و INS سیستم ناوبری مبتنی بر اینرسی است.
یکی دیگر از راهکارهای ارائه شده استفاده از مکانیزم احراز هویت است.
برخی راهکارها نیز در مورد آنتن های GNSS ارائه شده است.
4- CNS/ATM تکنولوژی دیجیتال شامل سیستم های ماهواره ای اتوماتیک است و پشتیبانی کننده سیستم مدیریت ترافیک جهانی هوایی است.تکنول