02-12-2017, 01:51 PM
ر ابتدا باید بگوییم که وبلاگ نویسی، جدا از جنبههای مالی آن، خود کاری تحسین برانگیز است؛ پس به شما تبریک میگوییم. اما همان طور که میدانید وبلاگ نوشتن فقط انتخاب یک محیط کاری و درست کردن وبلاگ و یا صرف زمان زیاد برای نوشتن پستهای مختلف نیست. برای موفق بودن در این زمینه، شما نیاز دارید که مخاطبان خود را بسازید و به زیاد کردن آنها ادامه دهید. در اینجا سعی داریم هفت روش امتحان شده برای افزایش بازید وبلاگتان را (صرف نظر ازاینکه برای سرگرمی یا کسب درآمد این کار را انجام میدهید) معرفی کنیم.
۱. مسیر خود را پیدا کنید هرچقدر حد و مرز موضوعات وبلاگتان (مثلا تکنولوژی) وسیعتر باشد، مخاطب سختر به سمت شما میآید؛ چراکه سایتها و وبلاگهای بزرگتر از مدتها قبل برای مخاطبان شما به رقابت پرداختهاند. اما از طرفی هم نمیخواهید که موضوع وبلاگتان خیلی تخصصی باشد تا مخطبانتان عدهی کم و خاصی نباشد و همچنین مطالبتان زیاد و متنوع باشد. سعی کنید زاویهی خاصی را از موضوع مورد نظرتان انتخاب کنید ( مثلا تکنولوژی برای کودکان) و مطمئن شوید این موضوع را دوست دارید و میتوانید دربارهی آن بنویسید.
هنوز نمیدانید موضوع اصلی وبلاگتان چه چیز میتواند باشد؟ به این موارد فکر کنید: سرگرمیهایتان، موضوعاتی که دوست دارید دربارهی آن صحبت کنید و با دیگران راجع به آن بحث کنید، و موضوعاتی که به خواندن و تحقیق کردن دربارهی آنها علاقهمند هستید. سایتBoost Blog Traffic در مطلبی به نکاتی اشاره میکند که نشان میدهد آیا موضوع وبلاگتان را درست انتخاب کردهاید یا خیر. در بین پیشنهادهایی که برای انتخاب موضوع کردهایم حتما علاقهی خود را در نظر بگیرید، ببینید از موضوعی که انتخاب کردهاید، چقدر میدانید: چقدر کتاب و مطلب دربارهی آن خواندهاید؟ میتوانید ۵۲ سرفصل متفاوت دربارهی این موضوع بنویسید؟ ( برای هر هفتهی سال) و آیا مخاطبی برای این موضع وجود دارد؟زمانی که موضوع وبلاگتان را مشخص کردید، به آن بچسبید و تغییرش ندهید. ثبات کلید وبلاگ شماست که مخاطبان را وادار میکند برای دیدن مطلب بعدیتان سراغ وبلاگتان بیایند.
۲. به نوشتن محتوای خوب ادامه دهید به محتوای خوب اشاره کردیم، راستی چه چیزی باعث میشود که پستها مشهور شوند و بیشتر به اشتراک گذاشته شوند؟ چون در مورد محتوا صحبت می کنیم، می توانیم جواب این سوال را اینطور بدهیم: مشکلی را حل کنند، سوالی را جواب دهند، خواننده را بخنداند، و یا آنها را به گریه بیاندازند (البته به شکل خوب آن).همچنین مهم نیست که پست شما کوتاه یا بلند باشد، فرمت و شکل آن باید به گونهای باشد که خواننده بتواند با استفاده از موارد زیر سریع آن را اسکن کند:
عناوین فرعی *استفاده از نقل قول و نوشتن شرح تصاویر* استفاده از خطوط کوتاه *استفاده از فونتهای برجسته *تصاویرو دیگر فرمتها که نکات اصلی متن را بزرگ جلوه دهد
اگر عادتِ هر روز نوشتن را در خود بسازید که فوق العاده میشود. واضح است که اگر بتوانید مطالب قوی و پرفایده بنویسید شانس بیشتری دارید که خوانندهها وبلاگ شما را پیدا کنند. حتی اگر هر روز هم ننوشتید، سعی کنید منظم و مدارم وبلاگ خود را به روز رسانی کنید تا مخاطبانتان مرتب به وبلاگ شما سر بزنند. اینجاست که شما پایهی مخاطب وفادار به وبلاگتان را پی ریزی میکنید.از طرف دیگر، همان طور که وبلاگ نویس مشهور چارلی هریسن توصیه میکند، فقط به خاطر این نظم و ترتیب، و یا چون روزهای دوشنبه و چهارشنبه و جمعه را برای انتشار مطالبتان انتخاب کردهاید، مطلب ننویسید. زمانی مطلبی را منتشر کنید که به حد بالای کیفیت رسیده باشد:تا به حال نشنیدهام که کسی به خاطر اینکه وبلاگ “الف” این هفته پستی نداشته آن را لغو اشتراک کرده باشد. اما به مراتب شنیدهام که کسی وبلاگ “ب” را به خاطر مطالب ملال آورش لغو اشتراک کرده است.چیزی به اسم زمانبندی دقیق برای وبلاگ نوشتن وجود ندارد. اما برای آنکه به نقطهای برسید که منظم نوشتههای خود را منتشر کنید، باید هر زمانی که اشتیاق به نوشتن دارید روی مطلب خود کار کنید.این را هم در نظر داشته باشید که رشد وبلاگ شما زمان بر است، پس باید در این کار صبر داشته باشید مخصوصا اگر به جنبهی مالی آن چشم دارید. پس اگر سریع به نتیجه نرسیدید، ناامید نشوید.
۳. عناوین جذاب و گیرا انتخاب کنید نوشتن عنوان به خودیِ خود یک هنر است، و یکی از فاکتورهای بزرگ در موفقیت نوشتهی شما محسوب میشود. برای مثال سال گذشته مجلهی نیویورک تایمز مطلبی را با عنوان «چگونه شرکتها رازهای شما را میفهمند» کار کرد که همین مطلب را مجلهی فوربس با عنوان «تارگت چگونه راز دختر نوجوان را قبل از پدرش فهمید» کار کرد که خیلی بیشتر از نیویورک تایمز مورد استقبال عموم قرار گرفت.بسیاری از وبلاگ نویسان معروف معتقدند نیمی از زمانی که صرف نوشتن مطلبتان میکنید باید صرف انتخاب عنوان آن کنید؛ چراکه به همان اندازه مهم است. انجمن نویسندگان امریکا چهار نکتهی مهم را در زمینهی عنوان نویسی مطرح کردهاند: ۱. برای خواننده مفید باشد ۲. به خواننده حس ضروری بودن را القا کند
۳. به خواننده بفهماند این مطلب نکتهی منحصربه فردی دارد ۴. تمام نکتههای بالا را به روشی خاص و تک انتقال دهد
فقط توجه کنید که اگر عنوان نوشتهی شما قول مطالبی را به خواننده میدهد، حتما نوشتهی شما بتواند این قولها را عمل کند.میتوانید نظر دوستان خود را دربارهی عنوان مطالبتان بپرسید و یا در وبلاگهای معروف عنواین مطالب را بررسی کنید تا بفمید چه عناوینی کاربران را بیشتر سمت خود جذب میکند.
۱. مسیر خود را پیدا کنید هرچقدر حد و مرز موضوعات وبلاگتان (مثلا تکنولوژی) وسیعتر باشد، مخاطب سختر به سمت شما میآید؛ چراکه سایتها و وبلاگهای بزرگتر از مدتها قبل برای مخاطبان شما به رقابت پرداختهاند. اما از طرفی هم نمیخواهید که موضوع وبلاگتان خیلی تخصصی باشد تا مخطبانتان عدهی کم و خاصی نباشد و همچنین مطالبتان زیاد و متنوع باشد. سعی کنید زاویهی خاصی را از موضوع مورد نظرتان انتخاب کنید ( مثلا تکنولوژی برای کودکان) و مطمئن شوید این موضوع را دوست دارید و میتوانید دربارهی آن بنویسید.
هنوز نمیدانید موضوع اصلی وبلاگتان چه چیز میتواند باشد؟ به این موارد فکر کنید: سرگرمیهایتان، موضوعاتی که دوست دارید دربارهی آن صحبت کنید و با دیگران راجع به آن بحث کنید، و موضوعاتی که به خواندن و تحقیق کردن دربارهی آنها علاقهمند هستید. سایتBoost Blog Traffic در مطلبی به نکاتی اشاره میکند که نشان میدهد آیا موضوع وبلاگتان را درست انتخاب کردهاید یا خیر. در بین پیشنهادهایی که برای انتخاب موضوع کردهایم حتما علاقهی خود را در نظر بگیرید، ببینید از موضوعی که انتخاب کردهاید، چقدر میدانید: چقدر کتاب و مطلب دربارهی آن خواندهاید؟ میتوانید ۵۲ سرفصل متفاوت دربارهی این موضوع بنویسید؟ ( برای هر هفتهی سال) و آیا مخاطبی برای این موضع وجود دارد؟زمانی که موضوع وبلاگتان را مشخص کردید، به آن بچسبید و تغییرش ندهید. ثبات کلید وبلاگ شماست که مخاطبان را وادار میکند برای دیدن مطلب بعدیتان سراغ وبلاگتان بیایند.
۲. به نوشتن محتوای خوب ادامه دهید به محتوای خوب اشاره کردیم، راستی چه چیزی باعث میشود که پستها مشهور شوند و بیشتر به اشتراک گذاشته شوند؟ چون در مورد محتوا صحبت می کنیم، می توانیم جواب این سوال را اینطور بدهیم: مشکلی را حل کنند، سوالی را جواب دهند، خواننده را بخنداند، و یا آنها را به گریه بیاندازند (البته به شکل خوب آن).همچنین مهم نیست که پست شما کوتاه یا بلند باشد، فرمت و شکل آن باید به گونهای باشد که خواننده بتواند با استفاده از موارد زیر سریع آن را اسکن کند:
عناوین فرعی *استفاده از نقل قول و نوشتن شرح تصاویر* استفاده از خطوط کوتاه *استفاده از فونتهای برجسته *تصاویرو دیگر فرمتها که نکات اصلی متن را بزرگ جلوه دهد
اگر عادتِ هر روز نوشتن را در خود بسازید که فوق العاده میشود. واضح است که اگر بتوانید مطالب قوی و پرفایده بنویسید شانس بیشتری دارید که خوانندهها وبلاگ شما را پیدا کنند. حتی اگر هر روز هم ننوشتید، سعی کنید منظم و مدارم وبلاگ خود را به روز رسانی کنید تا مخاطبانتان مرتب به وبلاگ شما سر بزنند. اینجاست که شما پایهی مخاطب وفادار به وبلاگتان را پی ریزی میکنید.از طرف دیگر، همان طور که وبلاگ نویس مشهور چارلی هریسن توصیه میکند، فقط به خاطر این نظم و ترتیب، و یا چون روزهای دوشنبه و چهارشنبه و جمعه را برای انتشار مطالبتان انتخاب کردهاید، مطلب ننویسید. زمانی مطلبی را منتشر کنید که به حد بالای کیفیت رسیده باشد:تا به حال نشنیدهام که کسی به خاطر اینکه وبلاگ “الف” این هفته پستی نداشته آن را لغو اشتراک کرده باشد. اما به مراتب شنیدهام که کسی وبلاگ “ب” را به خاطر مطالب ملال آورش لغو اشتراک کرده است.چیزی به اسم زمانبندی دقیق برای وبلاگ نوشتن وجود ندارد. اما برای آنکه به نقطهای برسید که منظم نوشتههای خود را منتشر کنید، باید هر زمانی که اشتیاق به نوشتن دارید روی مطلب خود کار کنید.این را هم در نظر داشته باشید که رشد وبلاگ شما زمان بر است، پس باید در این کار صبر داشته باشید مخصوصا اگر به جنبهی مالی آن چشم دارید. پس اگر سریع به نتیجه نرسیدید، ناامید نشوید.
۳. عناوین جذاب و گیرا انتخاب کنید نوشتن عنوان به خودیِ خود یک هنر است، و یکی از فاکتورهای بزرگ در موفقیت نوشتهی شما محسوب میشود. برای مثال سال گذشته مجلهی نیویورک تایمز مطلبی را با عنوان «چگونه شرکتها رازهای شما را میفهمند» کار کرد که همین مطلب را مجلهی فوربس با عنوان «تارگت چگونه راز دختر نوجوان را قبل از پدرش فهمید» کار کرد که خیلی بیشتر از نیویورک تایمز مورد استقبال عموم قرار گرفت.بسیاری از وبلاگ نویسان معروف معتقدند نیمی از زمانی که صرف نوشتن مطلبتان میکنید باید صرف انتخاب عنوان آن کنید؛ چراکه به همان اندازه مهم است. انجمن نویسندگان امریکا چهار نکتهی مهم را در زمینهی عنوان نویسی مطرح کردهاند: ۱. برای خواننده مفید باشد ۲. به خواننده حس ضروری بودن را القا کند
۳. به خواننده بفهماند این مطلب نکتهی منحصربه فردی دارد ۴. تمام نکتههای بالا را به روشی خاص و تک انتقال دهد
فقط توجه کنید که اگر عنوان نوشتهی شما قول مطالبی را به خواننده میدهد، حتما نوشتهی شما بتواند این قولها را عمل کند.میتوانید نظر دوستان خود را دربارهی عنوان مطالبتان بپرسید و یا در وبلاگهای معروف عنواین مطالب را بررسی کنید تا بفمید چه عناوینی کاربران را بیشتر سمت خود جذب میکند.