21-05-2022, 11:29 PM
(آخرین ویرایش: 21-05-2022, 11:43 PM، توسط فاطمه اصلانی ..)
این سیستم برای کنترل حجم وسائل نقلیه ورودی به آزادراهها و راههای شریانی طراحی شده است . از این طریق برای مسیرهای ورودی به آزادراه که تردد زیادی دارند ، چراغ راهنمایی طراحی میشود تا از طریق آن بتوان ورود وسائل به راه اصلی (MainLine) را کنترل کرد.
جواب سوال ۲:تغییر الگوی تقاضای ترافیکی : به این صورت که تقاضای استفاده از رمپ های ورودی کاهش می یابد.
– روان تر شدن ترافیک راه اصلی و بالا بردن ظرفیت عملی عبور ، با جلوگیری از افزایش تراکم لحظه ای
– کاهش تصادفات ترافیکی در محل ورودی به آزادراه
– کاهش هزینه های ترافیکی ( زمان، سوخت، آلودگی هوا، …. )
جواب سوال ۳:جمع آوری اطلاعات ترافیکی کاربردهای بسیار زیادی در برنامه ریزی، طراحی، نگهداری و تعمیر و مدیریت راه ها دارد، سیستم های توزین در حال حرکت (WIM) با هدف مدیریت، جمع آوری و تحلیل اطلاعات ترافیکی و کاهش هزینه های مربوط به تخریب بدنه راه در اثر عبور بارهای خارج از محدوده و بی قانونی و تسریع در مراحل اعمال قانون و افزایش ضریب ایمنی عبور وسایل نقلیه به کار گرفته می شوند. روش جدید توزین وسایل نقلیه به علت کاهش نیاز به پرسنل و کارکنان می تواند در تمامی ساعات شبانه روز فعال باشد.
جواب سوال ۴:
حال سیستم اطلاعات جغرافیایی الگوی جدیدی را برای ساماندهی اطلاعات و طراحی سیستمهای اطلاعاتی ایجاد میکند که جنبه اصلی استفاده از مفهوم مکان به صورت پایهای برای ایجاد سیستمهای اطلاعاتی جدید میباشد.
مزیت اصلی استفاده از GIS توانایی دستیابی و تحلیل دادههای توزیعی از لحاظ فضای با توجه به محل فضای واقعی پوششی داده شده روی نقشه مادر از ناحیهای پوششی که بررسی آن با دیگر سیستمهای مدیریت و پایگاه دادهها امکان پذیر نبوده باشد
(15-05-2022, 11:09 AM)ابراهیم مولودی نوشته است: 1.سیستم های کنترل رمپ چیست
2.اهداف به کارگیری سیستم رمپ چیست
3.سیستم های توزین در حرکت چیست
4.کاربر شناس گرهای ترافیک چیست
جواب سوال ۲:تغییر الگوی تقاضای ترافیکی : به این صورت که تقاضای استفاده از رمپ های ورودی کاهش می یابد.
– روان تر شدن ترافیک راه اصلی و بالا بردن ظرفیت عملی عبور ، با جلوگیری از افزایش تراکم لحظه ای
– کاهش تصادفات ترافیکی در محل ورودی به آزادراه
– کاهش هزینه های ترافیکی ( زمان، سوخت، آلودگی هوا، …. )
جواب سوال ۳:جمع آوری اطلاعات ترافیکی کاربردهای بسیار زیادی در برنامه ریزی، طراحی، نگهداری و تعمیر و مدیریت راه ها دارد، سیستم های توزین در حال حرکت (WIM) با هدف مدیریت، جمع آوری و تحلیل اطلاعات ترافیکی و کاهش هزینه های مربوط به تخریب بدنه راه در اثر عبور بارهای خارج از محدوده و بی قانونی و تسریع در مراحل اعمال قانون و افزایش ضریب ایمنی عبور وسایل نقلیه به کار گرفته می شوند. روش جدید توزین وسایل نقلیه به علت کاهش نیاز به پرسنل و کارکنان می تواند در تمامی ساعات شبانه روز فعال باشد.
جواب سوال ۴:
حال سیستم اطلاعات جغرافیایی الگوی جدیدی را برای ساماندهی اطلاعات و طراحی سیستمهای اطلاعاتی ایجاد میکند که جنبه اصلی استفاده از مفهوم مکان به صورت پایهای برای ایجاد سیستمهای اطلاعاتی جدید میباشد.
مزیت اصلی استفاده از GIS توانایی دستیابی و تحلیل دادههای توزیعی از لحاظ فضای با توجه به محل فضای واقعی پوششی داده شده روی نقشه مادر از ناحیهای پوششی که بررسی آن با دیگر سیستمهای مدیریت و پایگاه دادهها امکان پذیر نبوده باشد