12-03-2022, 05:43 PM
(11-03-2022, 01:30 PM)pantea samghani نوشته است: ۱- ۳ نمونه نقاط ضعف دیجی کالا؟
۲- ۳ نمونه نقاط قوت دیجی کالا؟
۳- ۳ نمونه از زیر مجموعه های دیجی کالا؟
۴- ۲نمونه از سرمایه گذاران در دیجی کالا؟
پاسخ سوال اول :
مهم ترین نقاط ضعف دیجی کالا چیست؟ (بررسی 11 نقطه ضعف آن)
فهرست محتوا نمایش فهرست
۱. افزایش قیمت (یکی از اصلیترین نقاط ضعف دیجی کالا)
یکی از مزیتهای رقابتی که در چند سال قبل دیجی کالا داشت، مربوط به قیمت خوب محصولات بود، یعنی قیمتی که با قیمت بازار، تفاوت چندانی نداشت. اما در چند سال گذشته دیگر این مزیت را ندارد. قیمت همیشه یکی از فاکتورهای مهم خریدار برای خرید محصول هست.
متأسفانه در چند سال گذشته قیمت برخی از محصولات دیجی کالا، تفاوت بسیار زیادی با بازار و بعضاً با فروشگاههای اینترنتی دیگر دارد. بنابراین زمانی که خریدار احساس کند، مبلغ زیادتری را باید پرداخت کند، احتمالا از خرید منصرف خواهد شد. هر چند خرید اینترنتی به نسبت راحتتر از خرید از بازار است.
۲. پایینآمدن کیفیت محصولات نسبت به گذشته
یکی دیگر از نقاط ضعف دیجی کالا ، پایینآمدن کیفیت برخی محصولات است. در سالهای گذشته معمولا دیجی کالا را به ارائه محصولات باکیفیت بالا و با قیمت مناسب میشناختیم. اما رفته رفته کیفیت برخی از محصولات به شدت پایین آمد. دیجی کالا دارد به سمت مارکت پلیس شدن پیش میرود و همین خود باعث پایین آمدن بیش از حد محصولات در آینده نیز خواهد شد.
در چندین مورد گزارش شده که سازنده محصول دریافتی با سازندهای که در صفحه محصول درج شده، مغایرت دارد. میتوان گفت، کیفیت بعد از قیمت مهمترین دلیل مشتری برای خرید محصول محسوب میشود. فروش کالای بیکیفیت باعث میشود که اعتماد مشتری نسبت به آن سایت، از بین برود و شاید همان خرید، آخرین خریدش باشد.
۳. پشتیبانی نسبتاً ضعیف
یکی دیگر از نکاتی که باید به آن توجه کرد، پشتیبانی نسبتاً ضعیف دیجی کالا نسبت به گذشته است. شاید دیجی کالا همراه با توسعه کسب و کار خود، به بخش پشتیبانی توجه خاصی نکرد.
پشتیبانی نسبتا ضعیف یکی از نقاط ضعف دیجی کالا
یعنی با توسعه کسب و کار و افزایش مشتریان، بالتبع باید به سوالات و درخواستهای آنان نیز، پاسخ داد، اما این روزها معمولا هنگام تماس با بخش پشتیبانی، باید مدتها در صف انتظار ماند تا بتوان با بخش پشتیبانی صحبت کرد و سوالات خود را پرسید.
پاسخ سوال دوم:
رابط کاربری بسیار عالی
طراحی گرافیک فوق العاده
سرعت بسیار بالای سایت و جست و جوی محصولات
دسته بندی های هوشمندانه
پیشنهاد های شگفت انگیز و لحظه ای
ثبت نام سریع و بدون دردسر
راحتی فرایند خرید از سایت
تحویل فوری محصولپاسخ سوال سوم:
دیجیاستایل، فیدیبو، دیجیپی، دیجینِکست، دیجیکلاب، دیجی پلاس، سوپرمارکت آنلاین، کمدا، پیندو و دیجی اکسپرس
پاسخ سوال چهارم:
دیجیکالا از دیماه سال ۱۳۹۴ فرآیند جذب سرمایه را از طریق شرکت اینترنشنال اینترنت اینوستمنت *(IIIC) و به مبلغ ۱۰۰ میلیون دلار در قالب افزایش سرمایه و در ازای ۲۱ درصد سهام آغاز کرد. این فرآیند جذب سرمایه با اخذ « مجوز سرمایهگذاری خارجی ( فیپا)»، از «سازمان سرمایهگذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران» اخیرا کامل شده است.