23-06-2021, 11:39 AM
یه لوگودیزاینر وظیفهش اینه که برای شما یک چهرهای طراحی کنه که یادآوریش ساده باشه که حالا جلوتر به اون میپردازیم که چطور باید همچین لوگویی به وجود آورد. این یکی از مهمترین تعاریف و ویژگیهای لوگو بود. ولی تمام کار لوگو نیست. شاید بتوان گفت ۶۰ درصد ۷۰ درصد کار لوگو همین توضیح هستش که چهره بیزینس هستش.
یه مثالی هم برایتون بزنم که براتون بهتر جا بیفته. به نوعی فکر کنید شما به طور مادرزادی هیچ صورتی ندارید، پیش دکتری که که کارش ایجاد صورت برای شما است بروید و به این دکتر میگید که من یک صورتی میخوام که مثلاً چشماش کشیده باشه، بینیش کوچیک باشه، لب هاش این قدر باشد، گونه ها اینگونه باشه. توضیح می دهید به دکتر اما شما که لوگودیزاینر هستید، شما که کارفرما هستید نمی تونید به دکتر بگید که مثلاً میخوام یک سوراخ بینی بزرگتر از اون طرف دیگه باشه، میتونید نظرتون رو بگید، اما نمیتونید پافشاری کنید که حتما آن نظرتان اجرا شود.
شما که لوگودیزاینر هستین، شاید یکی از مهمترین وظایف شما این باشه که مشاوره بدید، یک مشاوره خوب. اگر یک مشاوره خوب به مشتری بدید و حتی آخرش هم مشتری را از دست بدید و پروژه را به شما تحویل نده، برای شما همچنان اعتبار بزرگی رو به جا میذاره. مشاوره دادن خیلی ویژگی خوبیه که یک دیزاینر میتونه داشته باشه. یک مزیت خوب برای شما میتونه باشه، باید به مشتری مشاوره بدید.
مثلاً اگر برای یک بانک لوگو طراحی میکنید، باید به بانک مشاوره بدید، بگید که بانک عزیز شما، لوگوتون قرمز است که این خودش بی اعتمادی میاره. وقتی بک گراندش رو مشکی از من میخواهید، همین بی اعتمادی میاره. به او توضیح بدین که وقتی که کمپ های تبلیغاتی ایجاد میکنید و ۱۰۰ نفر محصول شما رو میبینن، ممکنه از اون صد نفر، ۳۰ نفر ۴۰ نفر به شما اعتماد نکنن و فقط برای رنگی که انتخاب کردید.
وظیفه یه دیزاینر اینه که مشاوره بده. دوست من یعنی اگر شما دیزاینر هستین باید مثل یک دوست، مثل یه همراه، مثل یک وزیر دانا مشاوره و راهنمایی کنین، که چه لوگویی براش مناسبه و اگر همچنان داشت پافشاری میکرد، من نمیگم که مثل بعضی از افراد، مثلاً بعضی از کسانی که کارشون دیزاینری است که همون کاری رو میکنن که کارفرما می خواد، نمی گویم این گونه عمل کنین.
در نهایت وظیفه یه دیزاینر اینه که به حرف مشتریش گوش بده. اما زمانی باید شما کاملا از اون چیزی که مشتریتون به شما میگه گوش کنید که مشاوره کامل رو به اون (کارفرما) داده باشین که سلب مسئولیت شده باشه و بر روی دوش شما چیزی نباشه و اینجاست که شما میتونین هر کاری که مشتری گفت بر روی طرح پیاده سازی کنین.
پس یک لوگو میشه چهره بیزینس شما و به نوعی اگه بخوایم بگویم که لوگو چه چیزی نیست، حالا جلوتر کامل توضیح میدم که لوگو دقیقا چه چیزیه. اما نیازه اینجا توضیح بدم که لوگو چه چیزی نیست، که بعد بریم و به این بپردازیم که لوگو چی هست.
http://forum.semeng.ir/thread-31961.html
یه مثالی هم برایتون بزنم که براتون بهتر جا بیفته. به نوعی فکر کنید شما به طور مادرزادی هیچ صورتی ندارید، پیش دکتری که که کارش ایجاد صورت برای شما است بروید و به این دکتر میگید که من یک صورتی میخوام که مثلاً چشماش کشیده باشه، بینیش کوچیک باشه، لب هاش این قدر باشد، گونه ها اینگونه باشه. توضیح می دهید به دکتر اما شما که لوگودیزاینر هستید، شما که کارفرما هستید نمی تونید به دکتر بگید که مثلاً میخوام یک سوراخ بینی بزرگتر از اون طرف دیگه باشه، میتونید نظرتون رو بگید، اما نمیتونید پافشاری کنید که حتما آن نظرتان اجرا شود.
شما که لوگودیزاینر هستین، شاید یکی از مهمترین وظایف شما این باشه که مشاوره بدید، یک مشاوره خوب. اگر یک مشاوره خوب به مشتری بدید و حتی آخرش هم مشتری را از دست بدید و پروژه را به شما تحویل نده، برای شما همچنان اعتبار بزرگی رو به جا میذاره. مشاوره دادن خیلی ویژگی خوبیه که یک دیزاینر میتونه داشته باشه. یک مزیت خوب برای شما میتونه باشه، باید به مشتری مشاوره بدید.
مثلاً اگر برای یک بانک لوگو طراحی میکنید، باید به بانک مشاوره بدید، بگید که بانک عزیز شما، لوگوتون قرمز است که این خودش بی اعتمادی میاره. وقتی بک گراندش رو مشکی از من میخواهید، همین بی اعتمادی میاره. به او توضیح بدین که وقتی که کمپ های تبلیغاتی ایجاد میکنید و ۱۰۰ نفر محصول شما رو میبینن، ممکنه از اون صد نفر، ۳۰ نفر ۴۰ نفر به شما اعتماد نکنن و فقط برای رنگی که انتخاب کردید.
وظیفه یه دیزاینر اینه که مشاوره بده. دوست من یعنی اگر شما دیزاینر هستین باید مثل یک دوست، مثل یه همراه، مثل یک وزیر دانا مشاوره و راهنمایی کنین، که چه لوگویی براش مناسبه و اگر همچنان داشت پافشاری میکرد، من نمیگم که مثل بعضی از افراد، مثلاً بعضی از کسانی که کارشون دیزاینری است که همون کاری رو میکنن که کارفرما می خواد، نمی گویم این گونه عمل کنین.
در نهایت وظیفه یه دیزاینر اینه که به حرف مشتریش گوش بده. اما زمانی باید شما کاملا از اون چیزی که مشتریتون به شما میگه گوش کنید که مشاوره کامل رو به اون (کارفرما) داده باشین که سلب مسئولیت شده باشه و بر روی دوش شما چیزی نباشه و اینجاست که شما میتونین هر کاری که مشتری گفت بر روی طرح پیاده سازی کنین.
پس یک لوگو میشه چهره بیزینس شما و به نوعی اگه بخوایم بگویم که لوگو چه چیزی نیست، حالا جلوتر کامل توضیح میدم که لوگو دقیقا چه چیزیه. اما نیازه اینجا توضیح بدم که لوگو چه چیزی نیست، که بعد بریم و به این بپردازیم که لوگو چی هست.
http://forum.semeng.ir/thread-31961.html