دف از بهینه سازی موتور جستجو این است که افراد بیشتری بتوانند شما را از طریق محتوای وب سایتتان و با سرعت بیشتری پیدا کنند. برای دستیابی به این مهارت، روشهای مختلفی وجود دارد. بنابراین انتخاب تاثیرگذارترین راه، در زمان و هزینه شما صرفهجویی میکند. در این درس میآموزیم که چگونه متا تگ، بک لینک ها و سئوی بین المللی را مدیریت کنیم.با پلتفرم دیجیتال مارکتینگ بومران همراه باشید.
بهروزرسانی وبسایت براساس استانداردهای موتورهای جستجو
در این قسمت در مورد نکات سادهای صحبت میکنیم که میتواند وب سایت شما را برای موتور جستجو قابل شناسایی کند. اگر موتور جستجو به سادگی شما را شناسایی کند، شما در ارتباط با مشتریان بالقوه کسب و کارتان قرار میگیرید.
به تغییراتی که بر روی صفحه شخصی وب سایت خود اعمال میکنید و این تغییرات به موتور جستجو کمک میکند تا راحتتر محتوای سایت شما را شناسایی کند، بهینه سازی صفحه گفته میشود.
بیایید از این مثال کمک بگیریم، شما یک مزرعه کوچک راه اندازی کردهاید و به دنبال بهینهسازی صفحه وب برای فروش محصولاتتان هستید.
گزینههای مختلفی بر روی وبسایت شما وجود دارد که به موتور جستجو نشان میدهد این صفحه در مورد میوه و سبزیجات است.
این گزینهها عبارتند از:
[list]
[*]متا تگ
[*]عنوانها
[*]سرفصلها
[/list]متاتگ
این تگها با نگاه کردن به کد صفحه وب قابل تشخیصاند. در واقع تگها پیامهایی هستند که به موتور جستجو کمک میکنند تا محتوای صفحه را شناسایی کند. عنوان و توضیحات متا مهماند، زیرا هر دو به موتور جستجو کمک میکنند تا یک وبسایت را در نتایج جستجوی واقعی نمایش دهند. عنوان تگ اولین خطی است که نمایش داده میشود. جملات کوتاهی را که بعد از عنوان آورده میشود، توضیحات متا مینامند.
برای مثال در صفحه فروشگاه میوه و سبزیجات، باید مطمئن شوید که عبارت میوه و سبزیجات در عنوان و توضیحات متا قید شده است. یک عنوان خوب میتواند عبارت" تولیدات مزرعه- میوه و سبزی تازه" باشد. این عنوان نشان میدهد که این صفحه در مورد چه موضوعی است همچنین نام شرکت شما را شامل میشود.
یک توضیح متای خوب چه خصوصیاتی دارد؟
یک توضیح متای خوب معمولاً شامل دو جمله کوتاه است؛ همچنین باید با استفاده از عبارات و یا کلمات کلیدی، عنوان را تقویت کند.
برای مثال شرکت تولیدات مزرعه میتواند از عبارت "تولیدات مزرعه، میوه و سبزیجات تازه و ارگانیک را در هر زمانی که شما بخواهید درب منزل تحویل میدهد. به صورت آنلاین سفارش خود را ثبت کنید"؛ استفاده کند.
عنوان باید کوتاه و دلنشین باشد.
توضیحات باید شامل مطالبی باشد که صفحه شما را شامل میشود. این توضیحات باید بیان کنند که افراد پس از مراجعه به وب سایت شما با چه چیزی روبهرو میشوند.
سرفصل و عنوان
سرفصلها؛ مانند متاتگ، در کد HTML صفحه شما قرار گرفتهاند، اما برای افراد نیز قابل مشاهده است. معمولا سرفصلها در بالای صفحه آورده میشوند. یک سرفصل خوب میتواند "میوه و سبزی تازه" باشد. این عبارت به صورت ساده و روشن نشان میدهد که این صفحه وب در مورد چه موضوعی است و موتور جستجو و افراد، هر دو، به خوبی این سرفصل را شناسایی میکنند.
در نهایت، اگر شما بخشی از محتوای خود را در ارتباط با میوه و سبزیجات تازه بنویسید، بطور طبیعی این عبارت در طول متن تکرار میشود. اما باید دقت کنید که میزان این تکرار به حدی نباشد که موتور جستجو آنها را جملات زاید (spam) تشخیص دهد. به یاد داشته باشید که شما در اولویت اول برای افراد مینویسید. پس دقت کنید که پیام خود را واضح و روشن بیان کنید.
مهم نیست که موتور جستجو کدام بخش از وبسایت شما را مورد توجه قرار میدهد، در همه بخشها باید اطلاعات به صورت واضح در مورد فعالیت صفحه شما قرار داده شود. با این روش موقعیت شما درنتایج موتور جستجو گوگل میتواند بهبود یابد.
لینکها، راهی برای بهرهوری از فضای وب سایتهای دیگر
در این قسمت به شما میآموزیم که چگونه با استفاده از لینک بر روی وب سایتهای دیگر مخاطبان را برای بازدید از وبسایتتان تشویق کنید. سپس با تهیه محتوای خوب، توجه آنها را به خود جلب کنید و در نهایت با استفاده از شبکههای اجتماعی مخاطبان خود را افزایش دهید.و یا سئو از فعالیتهایی که در راستای بهبود وب سایت خود انجام میدهید، تاثیر میگیرد. همچنین نظرات وب سایتهای دیگر در مورد شما میتواند بر نتایج سئو تاثیرگذار باشد. دو ابزار شبکههای اجتماعی و بکلینکها میتوانند به شما کمک کنند تا نتایج سئو را کنترل کنید.
بک لینکها
این آیتم لینکی است که از وب سایتهای دیگر به وب سایت شما متصل میشود. موتورهای جستجو به بکلینکها مانند یک نظر مثبت نگاه میکنند. اگر شما لینکهای زیادی بر روی وبسایتهای دیگر داشته باشید، یعنی افراد زیادی اعتقاد دارند که وب سایت شما محتوای خوبی دارد. این رای اعتماد به شماست. موتور جستجو این لینکها را به معنی علامتی برای کیفیت بالای وب سایت شما به حساب میآورد و ممکن است امتیازی برای نشان دادن شما به جستجو کنندگان باشد. بنابراین وجود لینک بر روی وب سایتهای دیگر مهم است.
اما چگونه میتوانیم این لینکها را ایجاد کنیم؟
راه حل کلیدی کیفیت است نه کمیت!
چگونه بک لینک ایجاد کنیم؟
در گذشته، افراد با افزایش تعداد لینکهای خود بر روی وبسایتهای دیگر سعی میکردند جایگاه بهتری در نتایج موتورهای جستجو بدست آورند. در بعضی موارد، این لینکها با محصولات و خدمات وب سایت مبدا غیر مرتبط بوده و یا وب سایت از کیفیت کمی برخوردار بود. (وب سایت با کیفیت کم یعنی وب سایتی که محتوای کمی دارد و تعداد زیادی لینک از وبسایتهای دیگر بر روی آن قرار دارد).
موتورهای جستجو با تشخیص این لینکها متوجه ضعیف بودن محتوای وب سایت میشوند و وب سایت شما را در رتبههای پایینتری در نتایج جستجو نمایش میدهد.
پس توجه داشته باشید که وجود لینک از وب سایتهای دیگر به سمت سایت شما عالی است، به شرطی که این لینکها بر روی وب سایت های معتبری قرار داده شده باشند. بنابراین برای دستیابی به لینکهای با ارزش بهترین راه، تولید محتوای با کیفیت است.
با تولید محتوای خوب، سایر وب سایتها برای استفاده مخاطبانشان از محتوای وب سایت شما، لینک شما را بر روی صفحه وب خود قرار میدهند. همچنین شما میتوانید دیگران را برای صحبت کردن در مورد شما و قراردادن لینک شما بر روی وبسایتشان تشویق کنید. در صنعت سئو ، این کار بازاریابی محتوا نامیده میشود.
اما محتوای خوب چه محتوایی است؟
برای ایجاد یک محتوای خوب باید مشتریان بالقوه خود را بشناسید، بدانید به دنبال چه هستند و شما چگونه میتوانید نیاز آنها را فراهم کنید.
تاثیر شبکههای اجتماعی بر سئو
شبکههای اجتماعی به عنوان ابزار دیگری برای تاثیرگذاری بر سئو شناخته می شود. موتور جستجو تمام صفحات موجود بر روی وب را مورد بررسی قرار میدهد که این صفحات شامل سایت شبکههای اجتماعی هم میشود. اما در اصل موتورهای جستجو به محبوبیت شما در شبکههای اجتماعی اهمیتی نمیدهند. و به خاطر تعداد لایک ها یا فالورها، شما را موردتوجه قرار نمیدهد .
اما استفاده از شبکههای اجتماعی یک راه عالی برای بدست آوردن مخاطب است. صفحات اجتماعی برای ترویج دادن وبسایت و کسبوکار شما بسیار کاربردی است. در واقع شبکههای اجتماعی به افراد کمک میکند تا در جریان محتوای ارائه شده توسط شما قرار بگیرند و آنها را برای ارتباط با شما تشویق میکنند.
جمع بندی
استفاده از راهکارهای خارجی برای سئو سایت، تاثیر عمدهای بر روی جایگاه شما در موتورهای جستجو دارد. بهترین راه برای پشتیبانی از ابزار بهینه سازی خارج از سایت (مانند بک لینک و شبکههای اجتماعی) تولید محتوای باکیفیت است. این محتوای خوب، وب سایت شما را به صورت یک منبع اطلاعاتی ارزشمند تبدیل میکند که کاربران شبکههای اجتماعی به آن مراجعه کرده و آن را به اشتراک میگذارند.
استفاده از سئو برای ورود به بازار جهانی
در این بخش توضیح میدهیم که چگونه استراتژیهای سئو میتواند به کسبوکار شما کمک کند تا چشم انداز جهانی در پیش روی خود داشته باشید.
اگر مشتریان بالقوه شما در کشورهای مختلف ساکناند و یا با زبانهای مختلف صحبت میکنند، برای ارتباط با آنها باید مطالب زیادی را مورد توجه قرار دهید. برای ارتباط با مشتریان خارجی باید کشور مورد نظر را بشناسید ومحتوایی متناسب با زبان و سلیقهی افراد آن کشور تولید کنید.
زبان
اولویت اول برای ارتباط با مشتریان صحبت کردن به زبان آنهاست. برای محتواهای ایجاد شده با چند زبان دستور العمل سئو وجود دارد. هر صفحه با زبان متفاوت باید آدرس جداگانه داشته باشد.
روشهای دیگری نیز برای چند زبانه کردن وبسایت شما وجود دارد که یا هزینهبرهستند و یا در فرآیند سئوی وب سایت شما اختلال ایجاد میکنند.
موتور جستجو به فاکتورهایی از قبیل محل میزبانی وب سایت شما، IP آدرس آن و اطلاعاتی که بر روی صفحه ی وب شما قرار میگیرد، اهمیت میدهد. همه اینها میتواند به شما کمک کند تا در چشم انداز بین المللی دیده شوید.
هنگامی که به ایجاد وب سایت خود در کشورهای دیگر می پردازید سه چیز را در ذهن داشته باشید:
[list]
[*]زبان
[*]بومی سازی و
[*]تعیین کشور هدف.
[/list]با توجه به این سه نکته، شما میتوانید استراتژی سئو و وبسایت خود را بطور موفقیت آمیز جهانی کنید. قبل از آن حتما درس ما را در مورد تجارت خارجی و بازاریابی بین المللی را مطالعه کنید.برای کسب اطلاعات بیشتر آکادمی دیجیتال مارکتینگ تهران بومران با ما تماس حاصل فرمایید.
بهروزرسانی وبسایت براساس استانداردهای موتورهای جستجو
در این قسمت در مورد نکات سادهای صحبت میکنیم که میتواند وب سایت شما را برای موتور جستجو قابل شناسایی کند. اگر موتور جستجو به سادگی شما را شناسایی کند، شما در ارتباط با مشتریان بالقوه کسب و کارتان قرار میگیرید.
به تغییراتی که بر روی صفحه شخصی وب سایت خود اعمال میکنید و این تغییرات به موتور جستجو کمک میکند تا راحتتر محتوای سایت شما را شناسایی کند، بهینه سازی صفحه گفته میشود.
بیایید از این مثال کمک بگیریم، شما یک مزرعه کوچک راه اندازی کردهاید و به دنبال بهینهسازی صفحه وب برای فروش محصولاتتان هستید.
گزینههای مختلفی بر روی وبسایت شما وجود دارد که به موتور جستجو نشان میدهد این صفحه در مورد میوه و سبزیجات است.
این گزینهها عبارتند از:
[list]
[*]متا تگ
[*]عنوانها
[*]سرفصلها
[/list]متاتگ
این تگها با نگاه کردن به کد صفحه وب قابل تشخیصاند. در واقع تگها پیامهایی هستند که به موتور جستجو کمک میکنند تا محتوای صفحه را شناسایی کند. عنوان و توضیحات متا مهماند، زیرا هر دو به موتور جستجو کمک میکنند تا یک وبسایت را در نتایج جستجوی واقعی نمایش دهند. عنوان تگ اولین خطی است که نمایش داده میشود. جملات کوتاهی را که بعد از عنوان آورده میشود، توضیحات متا مینامند.
برای مثال در صفحه فروشگاه میوه و سبزیجات، باید مطمئن شوید که عبارت میوه و سبزیجات در عنوان و توضیحات متا قید شده است. یک عنوان خوب میتواند عبارت" تولیدات مزرعه- میوه و سبزی تازه" باشد. این عنوان نشان میدهد که این صفحه در مورد چه موضوعی است همچنین نام شرکت شما را شامل میشود.
یک توضیح متای خوب چه خصوصیاتی دارد؟
یک توضیح متای خوب معمولاً شامل دو جمله کوتاه است؛ همچنین باید با استفاده از عبارات و یا کلمات کلیدی، عنوان را تقویت کند.
برای مثال شرکت تولیدات مزرعه میتواند از عبارت "تولیدات مزرعه، میوه و سبزیجات تازه و ارگانیک را در هر زمانی که شما بخواهید درب منزل تحویل میدهد. به صورت آنلاین سفارش خود را ثبت کنید"؛ استفاده کند.
عنوان باید کوتاه و دلنشین باشد.
توضیحات باید شامل مطالبی باشد که صفحه شما را شامل میشود. این توضیحات باید بیان کنند که افراد پس از مراجعه به وب سایت شما با چه چیزی روبهرو میشوند.
سرفصل و عنوان
سرفصلها؛ مانند متاتگ، در کد HTML صفحه شما قرار گرفتهاند، اما برای افراد نیز قابل مشاهده است. معمولا سرفصلها در بالای صفحه آورده میشوند. یک سرفصل خوب میتواند "میوه و سبزی تازه" باشد. این عبارت به صورت ساده و روشن نشان میدهد که این صفحه وب در مورد چه موضوعی است و موتور جستجو و افراد، هر دو، به خوبی این سرفصل را شناسایی میکنند.
در نهایت، اگر شما بخشی از محتوای خود را در ارتباط با میوه و سبزیجات تازه بنویسید، بطور طبیعی این عبارت در طول متن تکرار میشود. اما باید دقت کنید که میزان این تکرار به حدی نباشد که موتور جستجو آنها را جملات زاید (spam) تشخیص دهد. به یاد داشته باشید که شما در اولویت اول برای افراد مینویسید. پس دقت کنید که پیام خود را واضح و روشن بیان کنید.
مهم نیست که موتور جستجو کدام بخش از وبسایت شما را مورد توجه قرار میدهد، در همه بخشها باید اطلاعات به صورت واضح در مورد فعالیت صفحه شما قرار داده شود. با این روش موقعیت شما درنتایج موتور جستجو گوگل میتواند بهبود یابد.
لینکها، راهی برای بهرهوری از فضای وب سایتهای دیگر
در این قسمت به شما میآموزیم که چگونه با استفاده از لینک بر روی وب سایتهای دیگر مخاطبان را برای بازدید از وبسایتتان تشویق کنید. سپس با تهیه محتوای خوب، توجه آنها را به خود جلب کنید و در نهایت با استفاده از شبکههای اجتماعی مخاطبان خود را افزایش دهید.و یا سئو از فعالیتهایی که در راستای بهبود وب سایت خود انجام میدهید، تاثیر میگیرد. همچنین نظرات وب سایتهای دیگر در مورد شما میتواند بر نتایج سئو تاثیرگذار باشد. دو ابزار شبکههای اجتماعی و بکلینکها میتوانند به شما کمک کنند تا نتایج سئو را کنترل کنید.
بک لینکها
این آیتم لینکی است که از وب سایتهای دیگر به وب سایت شما متصل میشود. موتورهای جستجو به بکلینکها مانند یک نظر مثبت نگاه میکنند. اگر شما لینکهای زیادی بر روی وبسایتهای دیگر داشته باشید، یعنی افراد زیادی اعتقاد دارند که وب سایت شما محتوای خوبی دارد. این رای اعتماد به شماست. موتور جستجو این لینکها را به معنی علامتی برای کیفیت بالای وب سایت شما به حساب میآورد و ممکن است امتیازی برای نشان دادن شما به جستجو کنندگان باشد. بنابراین وجود لینک بر روی وب سایتهای دیگر مهم است.
اما چگونه میتوانیم این لینکها را ایجاد کنیم؟
راه حل کلیدی کیفیت است نه کمیت!
چگونه بک لینک ایجاد کنیم؟
در گذشته، افراد با افزایش تعداد لینکهای خود بر روی وبسایتهای دیگر سعی میکردند جایگاه بهتری در نتایج موتورهای جستجو بدست آورند. در بعضی موارد، این لینکها با محصولات و خدمات وب سایت مبدا غیر مرتبط بوده و یا وب سایت از کیفیت کمی برخوردار بود. (وب سایت با کیفیت کم یعنی وب سایتی که محتوای کمی دارد و تعداد زیادی لینک از وبسایتهای دیگر بر روی آن قرار دارد).
موتورهای جستجو با تشخیص این لینکها متوجه ضعیف بودن محتوای وب سایت میشوند و وب سایت شما را در رتبههای پایینتری در نتایج جستجو نمایش میدهد.
پس توجه داشته باشید که وجود لینک از وب سایتهای دیگر به سمت سایت شما عالی است، به شرطی که این لینکها بر روی وب سایت های معتبری قرار داده شده باشند. بنابراین برای دستیابی به لینکهای با ارزش بهترین راه، تولید محتوای با کیفیت است.
با تولید محتوای خوب، سایر وب سایتها برای استفاده مخاطبانشان از محتوای وب سایت شما، لینک شما را بر روی صفحه وب خود قرار میدهند. همچنین شما میتوانید دیگران را برای صحبت کردن در مورد شما و قراردادن لینک شما بر روی وبسایتشان تشویق کنید. در صنعت سئو ، این کار بازاریابی محتوا نامیده میشود.
اما محتوای خوب چه محتوایی است؟
برای ایجاد یک محتوای خوب باید مشتریان بالقوه خود را بشناسید، بدانید به دنبال چه هستند و شما چگونه میتوانید نیاز آنها را فراهم کنید.
تاثیر شبکههای اجتماعی بر سئو
شبکههای اجتماعی به عنوان ابزار دیگری برای تاثیرگذاری بر سئو شناخته می شود. موتور جستجو تمام صفحات موجود بر روی وب را مورد بررسی قرار میدهد که این صفحات شامل سایت شبکههای اجتماعی هم میشود. اما در اصل موتورهای جستجو به محبوبیت شما در شبکههای اجتماعی اهمیتی نمیدهند. و به خاطر تعداد لایک ها یا فالورها، شما را موردتوجه قرار نمیدهد .
اما استفاده از شبکههای اجتماعی یک راه عالی برای بدست آوردن مخاطب است. صفحات اجتماعی برای ترویج دادن وبسایت و کسبوکار شما بسیار کاربردی است. در واقع شبکههای اجتماعی به افراد کمک میکند تا در جریان محتوای ارائه شده توسط شما قرار بگیرند و آنها را برای ارتباط با شما تشویق میکنند.
جمع بندی
استفاده از راهکارهای خارجی برای سئو سایت، تاثیر عمدهای بر روی جایگاه شما در موتورهای جستجو دارد. بهترین راه برای پشتیبانی از ابزار بهینه سازی خارج از سایت (مانند بک لینک و شبکههای اجتماعی) تولید محتوای باکیفیت است. این محتوای خوب، وب سایت شما را به صورت یک منبع اطلاعاتی ارزشمند تبدیل میکند که کاربران شبکههای اجتماعی به آن مراجعه کرده و آن را به اشتراک میگذارند.
استفاده از سئو برای ورود به بازار جهانی
در این بخش توضیح میدهیم که چگونه استراتژیهای سئو میتواند به کسبوکار شما کمک کند تا چشم انداز جهانی در پیش روی خود داشته باشید.
اگر مشتریان بالقوه شما در کشورهای مختلف ساکناند و یا با زبانهای مختلف صحبت میکنند، برای ارتباط با آنها باید مطالب زیادی را مورد توجه قرار دهید. برای ارتباط با مشتریان خارجی باید کشور مورد نظر را بشناسید ومحتوایی متناسب با زبان و سلیقهی افراد آن کشور تولید کنید.
زبان
اولویت اول برای ارتباط با مشتریان صحبت کردن به زبان آنهاست. برای محتواهای ایجاد شده با چند زبان دستور العمل سئو وجود دارد. هر صفحه با زبان متفاوت باید آدرس جداگانه داشته باشد.
روشهای دیگری نیز برای چند زبانه کردن وبسایت شما وجود دارد که یا هزینهبرهستند و یا در فرآیند سئوی وب سایت شما اختلال ایجاد میکنند.
موتور جستجو به فاکتورهایی از قبیل محل میزبانی وب سایت شما، IP آدرس آن و اطلاعاتی که بر روی صفحه ی وب شما قرار میگیرد، اهمیت میدهد. همه اینها میتواند به شما کمک کند تا در چشم انداز بین المللی دیده شوید.
هنگامی که به ایجاد وب سایت خود در کشورهای دیگر می پردازید سه چیز را در ذهن داشته باشید:
[list]
[*]زبان
[*]بومی سازی و
[*]تعیین کشور هدف.
[/list]با توجه به این سه نکته، شما میتوانید استراتژی سئو و وبسایت خود را بطور موفقیت آمیز جهانی کنید. قبل از آن حتما درس ما را در مورد تجارت خارجی و بازاریابی بین المللی را مطالعه کنید.برای کسب اطلاعات بیشتر آکادمی دیجیتال مارکتینگ تهران بومران با ما تماس حاصل فرمایید.