16-05-2020, 12:16 PM
سئو چیست؟
سئو (seo) مخفیف عبارت search engin optimization و به معنی بهینه سازی برای موتور های جستجو می باشد. در واقع سئو بدین معنیست که صفحات وبسایتتان را برای موتور های جستجو بهینه کنید تا در نتایج به لینک و صفحات بالاتر ارتقا پیدا کنید. در سئو شما به موتور های جستجو میفهمانید که بهترین پاسخ را برای سوال و سرچ کاربر در صفحه سایتتان قرار دادید. زیرا دقدقه موتور های جستجو نمایش کامل ترین و به روز ترین پاسخ به سوال و سرچ کاربر می باشد. البته در گذشته سئوکار ها مطالب سایت را فقط برای موتور های جستجو سئو می کردند. اما امروزه سئو فقط مختص موتور های جستجو نیست و باید مطالب و محتوای سایتتان برای کاربرانتان هم بهینه باشد. یعنی مطالب داخل صفحاتتان جواب سوال کاربر را بطور کامل بدهد.
موتورهای جستجو ابزارهای آنلاینی هستند که اطلاعات بسیار زیادی را از داخل وبسایت ها در دیتا بیس خود ذخیره می کنند و در هنگام جستجوی کاربران با توجه به اطلاعات استخراج شده در دیتابیس خود، وبسایت و صفحات مربوط به آن سرچ را به کاربران نمایش می دهند. Google، Yahoo از نمونه های موتورها جستجو هستند. در ادامه این بخش با کارایی و نحوه کار این موتور های جستجو بیشتر در ویکی دمی آشنا می شوید.
الگوریتم ها مجموعه ای از قوانین و قواعد هستند. الگوریتم های گوگل با هدف نمایش بهتر موضوعات مرتبط با سرچ کاربران و دسترسی راحت آن ها به اطلاعات برنامه ریزی شده اند. گوگل الگوریتم های زیادی را طراحی کرده است که بتواند هر چه بهتر کاربران را به هدف خود برساند. برای مثال الگوریتم مرغ مگس خوار با هدف دسترسی سریع به اطلاعات برنامه ریزی شده است. در ادامه تمامی الگوریتم های گوگل را بطور کامل به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.
سئو داخلی متشکل از مجموعه اقداماتیست که شما بر روی صفحات سایتتان انجام می دهید تا بتوانید آن ها را برای موتورهای جستجو و کاربران سایتتان بهینه کنید. فاکتور و اقدامات زیادی در سئو داخلی وجود دارد. این اقدامات بر روی محتوا، عکس ها و خیلی بخش های دیگر صفحه صورت می گیرد. در ادامه همه این اقدامات و فاکتور ها را بطور کامل آموزش می دهیم تا بتوانید در صفحه و لینک اول گوگل قرار بگیرید.
کلمات کلیدی یا همان keyword کلماتی پرسرچ و به عنوان پایه صفحات سایت هستند. زمانی که کاربران سرچی را در گوگل انجام می دهند، آن عبارت سرچ شده می تواند کلمه کلیدی شما باشد. شما باید خودتان را به جای کاربرانتان قرار دهید و بفهمید اگر به جای آن ها بودید برای اینکه محتوای سایتتان را ببینید چه عبارتی را در گوگل سرچ می کردید. البته ابزار هایی هم برای این کار وجود دارد که در ادامه آموزش به آن ها می پردازیم.
سئو خارجی فعالیت و اقداماتی است که خارج از صفحات وبسایت انجام می دهیم تا امتیاز سئو را به سایتمان روانه کنیم و به بهینه سازی بیشتر صفحه کمک کنیم. از جمله اقداماتی که در زمینه سئو خارجی انجام می شود لینکسازی از سایت های دیگر به وب سایت خودمان است. یعنی لینک سایتمان را در وبسایت های دیگر قرار می دهیم تا بتوانیم اعتبار صفحه و سایتمان را افزایش دهیم. همچنین فعالیت در شبکه های اجتماعی از جمله کارهاییست که در off page seo انجام می دهیم. در ادامه با سئو خارجی بیشتر آشنا می شویم.
سئو تکنیکال یکی از حرفه ای ترین بخش های سئوست. در این بخش از سئو ما با استفاده از تکنیک های سئو، به موتورهای جستجو در فهم بهتر مطالب صفحات کمک می کنیم. همچنین سهولت بیشتری برای استفاده کاربران در سایت ایجاد می کنیم. بالا بردن سرعت سایت از جمله ای اقدامات است که در آموزش سئو تکنیکال بطور کامل با آن آشنا می شوید.
موتور های جستجو
موتورهای جستجو ابزارهای آنلاینی هستند که اطلاعات بسیار زیادی را از داخل وبسایت ها در دیتا بیس خود ذخیره می کنند و در هنگام جستجوی کاربران با توجه به اطلاعات استخراج شده در دیتابیس خود، وبسایت و صفحات مربوط به آن سرچ را به کاربران نمایش می دهند. Google، Yahoo از نمونه های موتورها جستجو هستند. در ادامه این بخش با کارایی و نحوه کار این موتور های جستجو بیشتر در ویکی دمی آشنا می شوید.
الگوریتم های گوگل (Google Algoritms)
الگوریتم ها مجموعه ای از قوانین و قواعد هستند. الگوریتم های گوگل با هدف نمایش بهتر موضوعات مرتبط با سرچ کاربران و دسترسی راحت آن ها به اطلاعات برنامه ریزی شده اند. گوگل الگوریتم های زیادی را طراحی کرده است که بتواند هر چه بهتر کاربران را به هدف خود برساند. برای مثال الگوریتم مرغ مگس خوار با هدف دسترسی سریع به اطلاعات برنامه ریزی شده است. در ادامه تمامی الگوریتم های گوگل را بطور کامل به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.
سئو داخلی (on page seo)
سئو داخلی متشکل از مجموعه اقداماتیست که شما بر روی صفحات سایتتان انجام می دهید تا بتوانید آن ها را برای موتورهای جستجو و کاربران سایتتان بهینه کنید. فاکتور و اقدامات زیادی در سئو داخلی وجود دارد. این اقدامات بر روی محتوا، عکس ها و خیلی بخش های دیگر صفحه صورت می گیرد. در ادامه همه این اقدامات و فاکتور ها را بطور کامل آموزش می دهیم تا بتوانید در صفحه و لینک اول گوگل قرار بگیرید.
کلمات کلیدی (keyword)
کلمات کلیدی یا همان keyword کلماتی پرسرچ و به عنوان پایه صفحات سایت هستند. زمانی که کاربران سرچی را در گوگل انجام می دهند، آن عبارت سرچ شده می تواند کلمه کلیدی شما باشد. شما باید خودتان را به جای کاربرانتان قرار دهید و بفهمید اگر به جای آن ها بودید برای اینکه محتوای سایتتان را ببینید چه عبارتی را در گوگل سرچ می کردید. البته ابزار هایی هم برای این کار وجود دارد که در ادامه آموزش به آن ها می پردازیم.
سئو خارجی (off page seo)
سئو خارجی فعالیت و اقداماتی است که خارج از صفحات وبسایت انجام می دهیم تا امتیاز سئو را به سایتمان روانه کنیم و به بهینه سازی بیشتر صفحه کمک کنیم. از جمله اقداماتی که در زمینه سئو خارجی انجام می شود لینکسازی از سایت های دیگر به وب سایت خودمان است. یعنی لینک سایتمان را در وبسایت های دیگر قرار می دهیم تا بتوانیم اعتبار صفحه و سایتمان را افزایش دهیم. همچنین فعالیت در شبکه های اجتماعی از جمله کارهاییست که در off page seo انجام می دهیم. در ادامه با سئو خارجی بیشتر آشنا می شویم.
سئو تکنیکال (technical seo)
سئو تکنیکال یکی از حرفه ای ترین بخش های سئوست. در این بخش از سئو ما با استفاده از تکنیک های سئو، به موتورهای جستجو در فهم بهتر مطالب صفحات کمک می کنیم. همچنین سهولت بیشتری برای استفاده کاربران در سایت ایجاد می کنیم. بالا بردن سرعت سایت از جمله ای اقدامات است که در آموزش سئو تکنیکال بطور کامل با آن آشنا می شوید.