27-04-2020, 04:14 PM
(آخرین ویرایش: 29-04-2020, 04:01 PM، توسط ashkantorabi.)
نقلقول:
در عصر جدید نمایشگاههای مختلفی به منظور فروش اجناس و یا ارائه ی خدمات به مشتریان برگزار میشود. این نمایشگاه ها در سراسر جهان برپا میشوند و به خاطر ویژگی هایی نظیر تخفیفات ویژه و در دسترس بودن همه ی کالا افراد زیادی را جذب خود میکنند. به همین دلیل صاحبان کسب و کار که قصد شرکت در نمایشگاه ها را دارند باید با اصول غرفه سازی آشنا باشند تا بتوانند موفقیت بیشتری کسب کنند.
در نمایشگاه برای نظم دادن و هماهنگ کردن فعالیت ها و هم چنین کسب رضایت مشتریان از غرفه سازی استفاده میکنند. انجام غرفه سازی هم به نفع فروشنده و هم به نفع مشتری است چون باید در نمایشگاه جایی وجود داشته باشد که فروشنده و مشتری بتوانند با یکدیگر به گفت و گو بپردازند.
چه عواملی باعث جذب مشتری میشود؟
غرفه ها باید جوری ساخته شوند که در نگاه اول مشتری را جذب کنند. به همین دلیل رنگ ها و طرح های کار شده در غرفه سازی بسیار اهمیت دارند. هم چنین موسیقی هایی که در غرفه پخش میشود هم می تواند تاثیر بسزایی داشته باشد. یکی از نکاتی که باید به آن توجه کرد ظاهر غرفه است. ظاهر یک غرفه باید جوری باشد که مشتری با دیدن آن به راحتی بفهمد محصولات یا خدمات غرفه در رابطه با چه موضوعی است. علاوه بر این باید بنرهایی برای غرفه طراحی شود که جذاب باشد و سؤال هایی را در ذهن مشتری ایجاد کند و باعث شود که مشتری به سمت غرفه بیاید.
نکته هایی که باید در غرفه سازی به آن ها توجه کرد:
- غرفه های از پیش ساخته شده
استفاده از چنین غرفه های دارای دو مزیت است یکی صرفه جویی در هزینه های غرفه سازی آرمان و دیگری نداشتن نگرانی بابت برپا شدن به موقع غرفه در نمایشگاه. نکاتی مهم درباره غرفه سازی که باید بدانید.
- ورودی و خروجی های غرفه
باید توجه کنید که برای جلوگیری از به وجود نیامدن ازدحام غرفه ی شما باید دارای چند ورودی و خروجی باشد. پیشنهاد ما این است که ورودی ها را به حالت طولی و خروجی ها را به حالت فرعی هایی در عرض در نظر بگیرید.
- زیربخش ها
برای غرفه سازی پیشنهاد میکنیم از زیربخش هایی استفاده کنید که از هم تمایز دارند و در عین حال یکدیگر را کامل میکنند.
- سیم کشی برق و اینترنت
یکی از نکات مهم استفاده از پارتیشن ها برای سیم کشی های برق و اینترنت است که باید به صورت پنهان باشد.
اصول اولیه برای غرفه سازی
- تناسب داشتن غرفه و کالای موجود در آن
ظاهر غرفه در نمایشگاه بسیار مهم است و باید توجه داشته باشید که غرفه ی شما با محصولی که قرار است ارائه دهید متناسب باشد مثلاً اگر قرار است رایتل یک غرفه در نمایشگاه داشته باشد باید از رنگ بنفش که نشانگر این شرکت است در غرفه سازی استفاده شود. برای غرفه سازی و طراحی آنها از چه ایده های کاربردی استفاده کنیم؟
- نورپردازی حرفه ای
داشتن یک نورپردازی حرفه ای در غرفه باعث جذب مشتریان زیادی میشود. این نورپردازی باید جوری باشد که تمام کالاها از داخل و بیرون دیده شوند چون کالاهایی که بیشتر در معرض دید هستند مشتری بیشتری دارند.
- محکم بودن غرفه
در غرفه سازی باید توجه داشته باشید که غرفه ی شما باید دارای استحکام خوبی باشد. یکی از بهترین جنس ها برای ساخت غرفه پروفیل آلومینیوم 6 میلیمتری است.
- نظم داشتن غرفه
برای اینکه مشتریان شما در غرفه دچار سردرگمی و کلافگی به خاطر بینظمی نشوند باید محصولات را طوری در غرفه قرار دهید که از شلوغی جلوگیری شود و همه چیز دارای نظم باشد. چه استانداردهایی را باید در غرفه سازی رعایت کرد؟
- وجود بینظمی در دل نظم
همانطور که وجود بینظمی باعث خستگی مشتری میشود، داشتن نظم بیش از حد نیز ذهن مشتری را خسته میکند به همین دلیل وجود یک بینظمی در دل نظم باعث ایجاد تعادل میشود مثلاً ترکیب کردن رنگ هایی که مکمل هستند می تواند یکی از این بینظمی ها باشد.