07-04-2020, 09:46 PM
(06-04-2020, 03:18 PM)webonesms نوشته است: بسیاری از تبلیغ کنندگان از Google AdWords به عنوان شبکه اصلی PPC خود استفاده می کنند. با این حال ، علاوه بر استفاده از AdWords برای دریافت ترافیک پولی به سایت شما ، می تواند برای SEO نیز مورد استفاده قرار گیرد. در اینجا ایده هایی وجود دارد که می توانید از AdWords برای سئو سایت استفاده کنید.
1- برای تحقیق در مورد کلید واژه
ارزشمندترین کاربرد AdWords برای سئو تحقیق در مورد کلمات کلیدی است. کلمات کلیدی اساس هر کمپین سئو هستند و حتی اگر شما متخصص در طاقچه خود باشید ، همیشه باید کلمات کلیدی را صرفاً جستجو کنید زیرا کاربران غالباً به جستجوی کلمات کلیدی کاملاً غیرمنتظره و کلمات کلیدی شما را به عنوان یک متخصص هرگز فکر نمی کنند. نیازی به گفتن نیست ، آنچه بیشتر برای رتبه های بالا مهم است ، کلمات کلیدی مخاطبان مورد نظر شما در جستجوی آن است ، نه اینکه کلمات کلیدی شما را به عنوان یک متخصص فکر می کنید در یک طاقچه خاص محبوب ترین است.
برای پیدا کردن آنچه کاربران در جستجوی آن هستند ، به یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی نیاز دارید. درست است که بسیاری از ابزارهای تحقیق ویژه (رایگان و پولی) برای کلید واژه وجود دارد ، اما ابزار Keyword Google AdWords از همه آنها بهتر است.
استفاده از AdWords برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی ساده است. می توانید آدرس URL سایت خود را وارد کنید یا برخی از کلمات کلیدی بذر را در آن قرار دهید ، این ابزار به طور خودکار کل کلمات کلیدی پیشنهادی را تولید می کند. به نتایج جستجو کنید و کلیه کلمات کلیدی را که به نظر می رسد قابل ذکر است و از حجم جستجوی جهانی مناسب برخوردار هستند ، لیست کوتاه کنید.
ممکن است بخواهید برای کلمات کلیدی ایجاد شده رتبه خوبی کسب کنید ، اما بهترین کار این است که تمام تلاش خود را بر روی تعداد معینی انتخاب کنید. حال ایده این است که کلمات کلیدی پیدا کنید که بهینه سازی آنها نسبتاً آسان باشد و در عین حال از حجم جستجوی مناسبی برخوردار باشد. اینها کلمات کلیدی با کمترین مهارت در Google است.
به Google.com بروید و هر یک از کلمات کلیدی ذکر شده کوتاه خود را (هر بار یکبار) وارد کنید. بهتر است اگر عبارت دقیق را جستجو کردید ، بنابراین کلمات کلیدی خود را با نقل قول های مضاعف احاطه کنید. توجه داشته باشید که برای هر یک از عبارات چند نتیجه وب وجود دارد. اکنون که "تعداد نتایج وب" را برای هر کلمه کلیدی جمع آوری کرده اید ، نسبت رقابت را با تقسیم آن "حجم جستجوی جهانی" بر اساس "تعداد نتایج وب" محاسبه کنید. کلمات کلیدی با نسبت های بالاتر بهینه سازی ساده تری دارند.
اکنون می توانید کمپین سئو را برای کلمات کلیدی خود شروع کنید ، اما در مرحله بعد مشاهده خواهید کرد ، شاید به جای آن شروع به کار تبلیغاتی AdWords بسیار عاقلانه تر باشد.
2-برای اطمینان از اینکه کلمات کلیدی شما انتخاب کرده اند تبدیل خوبی دارند
بعد از اینکه کلمات کلیدی خود را انتخاب کردید ، باید بررسی کنید که آیا این کلمات کلیدی واقعاً برای شما کار می کنند - یعنی اگر درست تبدیل شوند. مهم نیست که در انتخاب کلمات کلیدی خود چقدر دقیق بوده اید ، اگر آنها را به صورت عملی آزمایش نکنید ، هرگز نمی توانید با اطمینان بدانید که آیا اینها خوب کار می کنند یا نه. می توانید کلمات کلیدی پر سود را با حجم بالای جستجو جهانی و سطح رقابت پایین انتخاب کنید و هنوز به هیچ کجا ختم نشوید.
به عنوان مثال ، برای این وب سایت https://webone-sms.com می توانیم کلمه کلیدی "پنل اس ام اس" را بهینه کنیم. رسیدن به صفحه اول در Google برای "پنل اس ام اس" می تواند یک سال یا بیشتر طول بکشد و هنوز هم هرگز نمی توان مطمئن بود که این اتفاق خواهد افتاد.
نتیجه تعجب آور نیست اما قیمت پرداخت شده است. اگر ما یک کمپین AdWords راه اندازی کرده بودیم ، دردسرهای زیادی را به وجود می آورد. ما می توانستیم 20 تا 50 دلار برای "بهینه سازی موتور جستجو" در AdWords خرج کنیم و یک هفته یا کمتر به ما کمک می کرد تا بفهمیم که نرخ بانس ریت برای این کلمه کلیدی بسیار زیاد است و انجام سئو برای آن منطقی نیست. 20-50 دلار سرمایه گذاری در AdWords از یک سال تلاش بیهوده سئو برای کلمه اشتباه جلوگیری میکند.
3- برای بدست آوردن CTR بهتر با رتبه های موجود
علاوه بر تحقیق در مورد کلید واژه ها ، AdWords ابزاری ارزشمند برای بدست آوردن CTR بهتر (کلیک بر نتیجه) با رتبه بندی های موجود است. ممکن است برای یک کلمه کلیدی معین رتبه خوبی کسب کنید ، ترافیک زیادی بدست آورید و هنوز هم نمی توانید از این ترافیک برای کسب درآمد استفاده کنید زیرا CTR شما کم است. دلایل این ممکن است عنوان و توضیحات متنوع اما ناکافی باشد ، می تواند یک دلیل بسیار ممکن باشد.
AdWords همچنین می تواند به شما در دستیابی بهتر CTR با رتبه بندی های موجود کمک کند. به عنوان مثال ، اگر تبلیغات AdWords را اجرا کرده اید و از نسبت تبدیل / عملکرد راضی هستید ، ممکن است بخواهید عنوان و توضیحات تبلیغ خود را تغییر دهید تا زمانی که احساس کنید به حداکثر CTR برای کلمات کلیدی خود رسیده اید.
مطمئناً ، ممکن است چند تلاش برای شما رقم بخورد تا بتوانید ترکیب برنده یک عنوان و توضیحی را پیدا کنید و حتی می توانید CTR خود را در این فرآیند پایین بیاورید اما پس از یافتن این ترکیب جادویی عنوان و توضیحی ، آنها را به عنوان کپی کنید. عنوان و توضیحات صفحه خود را به منظور به حداکثر رساندن جستجوی ارگانیک CTR خود نیز انجام دهید.
4- برای هدف گذاری جغرافیایی
یکی دیگر از کاربردهای خوب AdWords برای سئو ، جغرافیایی است. اگر در بسیاری از مناطق جغرافیایی ترافیک خود را پیشنهاد داده اید ، می توانید از Google Analytics برای مقایسه نحوه تبدیل مکانهای مختلف استفاده کنید. کاملاً طبیعی است که اختلافات قابل توجهی در تبدیل برای همین کلمه کلیدی در بین کشورها وجود داشته باشد.
وقتی به Google Analytics می روید و می بینید کدام کشورها به بهترین وجهی تبدیل می شوند ، می توانید تلاش بیشتری را در آنها سرمایه گذاری کنید. به عنوان مثال ، می توانید برای این کشورها صفحات محلی ایجاد کنید یا کلمات کلیدی مخصوص جغرافیایی را با نرخ تبدیل فوق العاده خوب هدف قرار دهید.
نقلقول: AdWords ابزاری واقعا با ارزش نه تنها برای تبلیغ کنندگان است. این به عنوان ابزاری برای تبلیغ کنندگان آغاز شد ، اما استفاده از آن فقط به آنها محدود نمی شود. برای بسیاری از ناشران و کارشناسان سئو، AdWords ارزشمندترین ابزار است زیرا حتی یک کمپین متوسط AdWords می تواند بینش ارزشمندی به شما ارائه دهد و برای بهینه سازی کلمات ، وقت و هزینه زیادی را برای شما صرفه جویی می کند.برای مطالعه بیشتر مقالات حوزه سئو با http://seomaster.niloblog.com همراه باشید.
ممنون از مطلب خوبتون، همانطور که در متن ذکر کرده اید به موارد متفاوتی در ساخت کمپین ها باید دقت کرد و در مورد اصول سئو و قوانین آن آشنایی کافی را داشت. برای اینکه بخواهید به پاسخ سوالاتون راحت تر برسید می تونم بهتون آقای جواد یاسمی مشاور سئو متخصص را معرفی کنم.