14-11-2018, 05:43 PM
Ecuچیست؟؟
کاربرد انواع سنسورها در خودرو چیست؟؟
انواع ecu را نام ببرید؟؟
کاربرد انواع سنسورها در خودرو چیست؟؟
انواع ecu را نام ببرید؟؟
آشنایی با ecu
|
17-11-2018, 12:55 AM
جواب۱- واحد کنترل الکترونیکی خودروهای انژکتوری یا همان کامپیوتر اتومبیل است که پس از دریافت اطلاعات از سنسورهای مختلف آنها را پردازش میکند وبر روی کارکرد خودرو کنترل ،نظارت و تنظیمات لازم را انجام می دهد.
جواب۲- سنسور دور موتور RPM،سنسور فشار داخل مانیفولیاMAP،سنسور موقعیت دریچه گازTPS،سنسور دمای آبCTS،سنسور دمای هواIAT اکسیژن لامبدا ضربه جواب۳- حافظه موقت و دائم.
29-11-2018, 04:51 PM
(آخرین ویرایش: 29-11-2018, 04:57 PM، توسط حامد قاسمی اروشکی.)
(14-11-2018, 05:43 PM)Ramezani نوشته است: Ecuچیست؟؟ (ا ی سی یو )کامپیوتر ماشین شامل سنسور هایی می باشد که این سنسورها به موتور متصل می باشند، وضعیت و عملکرد خودرو را هر لحظه مورد بررسی قرا میدهد و با توجه به شرایط کنونی خروجی ها و دستور هایی را برای انژکتور، شمع و ... اعمال می کند. با توجه به نوع ای سی یو ها تعداد سنسور ها متفاوت می باشد، هرچه تعداد سنسور ها بیشتر باشد کامپیوتر ماشین شرایط موتور را بهتر درک می کند و در نتیجه پاسخ های بهتری نیز برای عملکرد خوب خودرو به قسمت های الزم ارائه می کند. (29-11-2018, 04:51 PM)حامد قاسمی اروشکی نوشته است:1-نظارت بر کارکردهای خودرو و نمایش آن برای راننده، مانند نمایش میزان مصرف سوخت متوسط، نمایش میزان مصرف سوخت لحظه ای، سامانه، نمایش میزان باد الستیک، نمایش موقعیت باز و بسته بودن درب ها و تمامی هشدار ها یی که توسط راننده در خودرو قابل مشاهده میباشد.(14-11-2018, 05:43 PM)Ramezani نوشته است: Ecuچیست؟؟ 2-تنظیم کارکردهای خودرو به وسیله بهینه سازی مداوم آنها، تنظیم مصرف سوخت خودرو و بهینه سازی جهت کاهش میزان تولید آالینده ها توسط خودرو. 3-کنترل کارکردهای خودرو از طریق محاسبه کمیات خروجی بر پایه داده های ورودی ، )مانند کنترل ترمز به وسیله سیستم ضد قفل ترمز( در بیشتر واحد های کنترل الکترونیکی سه کارکرد نظارت ، تنظیم و کنترل همزمان وجود دارند. انواع سنسورها:سنسور دور یا RPM .سنسور فشار داخل مانیفولد یا MAP . سنسور موقعیت دریچه گاز یا TPS . سنسور دمای آب یا CTS سنسور دمای هوا IAT . سنسور اکسیژن یا المبدا. سنسور ضربه . (29-11-2018, 04:51 PM)حامد قاسمی اروشکی نوشته است:انواع ecu: دارای دو نوع حافظه می باشد دائم و موقت(14-11-2018, 05:43 PM)Ramezani نوشته است: Ecuچیست؟؟
17-12-2018, 08:06 PM
جواب۱- واحد کنترل الکترونیکی خودروهای انژکتوری یا همان کامپیوتر اتومبیل است که پس از دریافت اطلاعات از سنسورهای مختلف آنها را پردازش میکند وبر روی کارکرد خودرو کنترل ،نظارت و تنظیمات لازم را انجام می دهد.
جواب۲- سنسور دور موتور RPM،سنسور فشار داخل مانیفولیاMAP،سنسور موقعیت دریچه گازTPS،سنسور دمای آبCTS،سنسور دمای هواIAT اکسیژن لامبدا ضربه جواب۳- حافظه موقت و دائم.
19-12-2018, 03:37 PM
19-12-2018, 05:52 PM
(آخرین ویرایش: 19-12-2018, 06:15 PM، توسط مهدی مددی11.)
وبسوار: با قرار گرفتن انژکتور در اتومبیلهای امروزی قطعات الکترونیکی دیگری نیز با آن در سیستم کنترلی اتومبیل بهوجود آمدند. ECU یکی از مهمترین قطعات الکترونیکی است که نقش هدايت و کنترل يک خودروي انژکتوري را بر عهده دارد. بهدلیل وظیفه مهم این قطعه قصد داریم که بیشتر با آن آشنا شده و با وظایف و چگونگی عملکرد آن و همچنین شرکتهای معروف سازنده ECU آشنا شویم.
ECU مخفف Electronic Control Unit يا واحد کنترل الکترونيک مي باشد و همانطور که ميدانيد خودروهاي انژکتوري بدليل عملکرد بهتر و توانايي پاس کردن استانداردهاي آلودگي، بطور کامل در تمام دنيا جايگزين خودروهاي کاربراتوري شدهاند و مغز اين سيستم ECU ميباشد. ECU با توجه به سنسورهايي که به موتور متصل است وضعيت و شرايط خودرو را تحليل کرده و پاسخهاي لازم را به خروجيها که عبارتند از: انژکتورها، جرقه زنها و ... اعمال ميکند. سنسورهاي کيتهاي انژکتوري مختلف هستند که هر چه تعداد آنها بيشتر باشد ECU بهتر ميتواند شرايط موتور را درک کند. جواب 2_ ECU) هر سنسور وظیفه خاصی برعهده دارد و با توجه به قابلیتهای خاص خود در محل مورد نظر قرار میگیرد و اطلاعات لحظه به لحظهای را از شرایط موتور به واحد کنترل الکترونیکی که به عنوان مغز سیستم میباشد فرستاده برای بهبود عملکرد موتور دستورات لازم را برای عملگرها ارسال میکند. تعدادی از مهمترین سنسورهای مورد استفاده در خودروهای انژکتوری به شرح زیر میباشد: سنسور دمای هوای ورودی (ATS) این سنسور یک ترمیستور است که به تغییرات دما حساس است. مقاومت الکتریکی ترمیستور با افزایش دما کاهش مییابد و با کاهش دما افزایش مییابد و به این ترتیب سیستم کنترل خودرو در جریان دمای هوای ورودی به موتور قرار میگیرد. در صورت سرد بودن دمای هوای ورودی به موتور واحد کنترل توسط پیش گرمکن، هوا را کمی گرمتر میکند تا موتور در سرما راحتتر و سریعتر روشن شود زیرا هوای سرد چگالی بیشتری نسبت به هوای گرم دارد و نیاز آن به بنزین، در پاشش انژکتورها نسبت هوا و بنزین را تغییر میدهد. این سنسور یا روی منیفولد ورودی یا درون هواکش جاسازی شده است و محدوده کاری آن بین ۴۰ تا۱۵۰ درجه سلسیوس میباشد. جواب 3_ساژم _زیمنس_اس ل 96_ ECU) هر سنسور وظیفه خاصی برعهده دارد و با توجه به قابلیتهای خاص خود در محل مورد نظر قرار میگیرد و اطلاعات لحظه به لحظهای را از شرایط موتور به واحد کنترل الکترونیکی که به عنوان مغز سیستم میباشد فرستاده برای بهبود عملکرد موتور دستورات لازم را برای عملگرها ارسال میکند. تعدادی از مهمترین سنسورهای مورد استفاده در خودروهای انژکتوری به شرح زیر میباشد: سنسور دمای هوای ورودی (ATS) این سنسور یک ترمیستور است که به تغییرات دما حساس است. مقاومت الکتریکی ترمیستور با افزایش دما کاهش مییابد و با کاهش دما افزایش مییابد و به این ترتیب سیستم کنترل خودرو در جریان دمای هوای ورودی به موتور قرار میگیرد. در صورت سرد بودن دمای هوای ورودی به موتور واحد کنترل توسط پیش گرمکن، هوا را کمی گرمتر میکند تا موتور در سرما راحتتر و سریعتر روشن شود زیرا هوای سرد چگالی بیشتری نسبت به هوای گرم دارد و نیاز آن به بنزین، در پاشش انژکتورها نسبت هوا و بنزین را تغییر میدهد. این سنسور یا روی منیفولد ورودی یا درون هواکش جاسازی شده است و محدوده کاری آن بین ۴۰ تا۱۵۰ درجه سلسیوس میباشد. نفوذ احتراق ناقص ECU) هر سنسور وظیفه خاصی برعهده دارد و با توجه به قابلیتهای خاص خود در محل مورد نظر قرار میگیرد و اطلاعات لحظه به لحظهای را از شرایط موتور به واحد کنترل الکترونیکی که به عنوان مغز سیستم میباشد فرستاده برای بهبود عملکرد موتور دستورات لازم را برای عملگرها ارسال میکند. تعدادی از مهمترین سنسورهای مورد استفاده در خودروهای انژکتوری به شرح زیر میباشد: سنسور دمای هوای ورودی (ATS) این سنسور یک ترمیستور است که به تغییرات دما حساس است. مقاومت الکتریکی ترمیستور با افزایش دما کاهش مییابد و با کاهش دما افزایش مییابد و به این ترتیب سیستم کنترل خودرو در جریان دمای هوای ورودی به موتور قرار میگیرد. در صورت سرد بودن دمای هوای ورودی به موتور واحد کنترل توسط پیش گرمکن، هوا را کمی گرمتر میکند تا موتور در سرما راحتتر و سریعتر روشن شود زیرا هوای سرد چگالی بیشتری نسبت به هوای گرم دارد و نیاز آن به بنزین، در پاشش انژکتورها نسبت هوا و بنزین را تغییر میدهد. این سنسور یا روی منیفولد ورودی یا درون هواکش جاسازی شده است و محدوده کاری آن بین ۴۰ تا۱۵۰ درجه سلسیوس میباشد. نفوذ احتراق ناقص
23-12-2018, 07:28 PM
ECU مخفف Electronic Control Unit يا واحد کنترل الکترونيک مي باشد و همانطور که ميدانيد خودروهاي انژکتوري بدليل عملکرد بهتر و توانايي پاس کردن استانداردهاي آلودگي، بطور کامل در تمام دنيا جايگزين خودروهاي کاربراتوري شدهاند و مغز اين سيستم ECU ميباشد.
ECU با توجه به سنسورهايي که به موتور متصل است وضعيت و شرايط خودرو را تحليل کرده و پاسخهاي لازم را به خروجيها که عبارتند از: انژکتورها، جرقه زنها و ... اعمال ميکند. سنسورهاي کيتهاي انژکتوري مختلف هستند که هر چه تعداد آنها بيشتر باشد ECU بهتر ميتواند شرايط موتور را درک کند.
17-08-2021, 09:52 PM
(14-11-2018, 05:43 PM)Ramezani نوشته است: Ecuچیست؟؟ نقلقول:1-نظارت بر کارکردهای خودرو و نمایش آن برای راننده، مانند نمایش میزان مصرف سوخت متوسط، نمایش میزان مصرف سوخت لحظه ای، سامانه، نمایش میزان باد الستیک، نمایش موقعیت باز و بسته بودن درب ها و تمامی هشدار ها یی که توسط راننده در خودرو قابل مشاهده میباشد. 2-تنظیم کارکردهای خودرو به وسیله بهینه سازی مداوم آنها، تنظیم مصرف سوخت خودرو و بهینه سازی جهت کاهش میزان تولید آالینده ها توسط خودرو. 3-کنترل کارکردهای خودرو از طریق محاسبه کمیات خروجی بر پایه داده های ورودی ، )مانند کنترل ترمز به وسیله سیستم ضد قفل ترمز( در بیشتر واحد های کنترل الکترونیکی سه کارکرد نظارت ، تنظیم و کنترل همزمان وجود دارند. انواع سنسورها:سنسور دور یا RPM .سنسور فشار داخل مانیفولد یا MAP . سنسور موقعیت دریچه گاز یا TPS . سنسور دمای آب یا CTS سنسور دمای هوا IAT . سنسور اکسیژن یا المبدا. سنسور ضربه . |
|