26-06-2022, 02:43 PM
گاورنرهای ژنراتور موتور دیزلی معمولاً به عنوان کنترل کننده سرعت موتور دیزل شناخته می شوند. موتور دیزل با هدف حفظ ویژگی های خروجی ژنراتور باید سرعت از پیش تعیین شده ای داشته باشد. چه سرعت موتور مناسب نباشد، ژنراتور مشخصات خروجی مورد نیاز را حفظ نخواهد کرد.
در این مقاله، نگاهی به انواع مختلفی از گاورنرها خواهیم داشت که با توربین های دیزلی تجهیز شده اند.
فرمانداران ممکن است به دو تیم اصلی تقسیم شوند:
مدیریت مکانیکی / الکتریکی - توربین های قدیمی از این روش های مدیریتی استفاده می کنند. سیستم گاز توسط یک گاورنر مکانیکی مدیریت می شود.
مدیریت دیجیتال - توربین های گاورنر دیزل ژنراتور چیست و چه تاثیری بر قیمت دیزل ژنراتور دارد جدیدتر از سیستم مدیریت دیجیتال استفاده می کنند. این روش عملکرد مدیریت موتور و ژنراتور را برای تامین یک منبع تغذیه مطمئن و قابل اعتماد کنترل می کند.
مدیریت مکانیکی / الکتریکی
روشهای مدیریت مکانیکی/الکتریکی، روشهای مدیریتی اولیه بوده که توسط تولیدکنندگان ژنراتور به بازار عرضه شده است. این روش یک واسطه بین ویژگی های مدیریت مکانیکی موتور و نیازهای بار الکتریکی ژنراتور بود. روش های زیادی در رشته مدیریت ژنراتور وجود دارد که همه آنها زیر قوانین طراحی یکسان عمل می کنند. گزینه های سیستم مدیریت Woodward به شرح زیر است:
Woodward Governor - سرعت موتور به صورت مکانیکی توسط یک گاورنر گریز از مرکز مدیریت می شود. گاورنر علامت ورود آنالوگ را از کنترلر دریافت می کند.
سنسور سرعت - یک سنسور مغناطیسی که اطلاعات را به کنترل کننده Woodward ارسال می کند.
کنترلر Woodward 2301A - هشدارها را از سنسور سرعت دریافت می کند و هشدارها را به گاورنر و کلیدهای مدار خارجی ارسال می کند.
تعیین 1، سیستم مدیریت وودوارد
این سیستم مدیریت یک سیستم مدیریت آنالوگ است. تغییرات سیستم با چرخاندن پیچ تنظیم در یک مسیر انتخاب شده برای ایجاد تغییرات مورد نیاز انجام می شود. از این روش برای مدیریت تعدادی از توربین ها استفاده می شود. ژنراتور (ها) انرژی را به ابزاری که توسط سیستم مدیریت تابلو برق تغذیه می شود، تامین می کند. راهاندازی {سختافزار} کمکی میتواند امکان ارتباط و عملکرد از راه دور سیستم مدیریت انرژی اضطراری را فراهم کند.
مدیریت دیجیتال
با ورود دانش دیجیتال، روش طراحی و ساخت توربین های سوخت و دیزل پیشرفت کرده است. برای اشاره به ارتباط بین موتور، رابط (های) ژنراتور کنترلر، این قسمت به قسمت های زیر تقسیم می شود:
علامت آنالوگ و دیجیتال - ایده اساسی مورد استفاده در هنگام معرفی یک ژنراتور، ژنراتوری که دارای موتور مجهز به ECM (ماژول مدیریت دیجیتال) است، اما سیستم مدیریت داخلی ندارد.
ECM - رابط بین ECM و ویژگیها (ویژگیهای) موتور را برای توربینهایی که با مدیریت برتر ژنراتور تجهیز نشدهاند، تعریف میکند.
Engine and Generator Interface Management - یک بسته نرم افزاری برنامه برای مدیریت موتور و ژنراتور معرفی می کند.
هشدارهای آنالوگ و دیجیتال
پس از اینکه پیکربندی آنالوگ قبلی را به پیکربندی دیجیتال جدیدتر بهبود دادیم، باید تمایز بین هشدارهای آنالوگ و دیجیتال را درک کنیم (تعیین 2).
علامت آنالوگ - علامت به صورت یک موج سینوسی مشخص شده است. این علامت ممکن است با استفاده از یک چرخه کامل از قله های بیش از حد و کم اندازه گیری و مدیریت شود. پیچ های تنظیم خاص امکان تنظیم روش های شخصی خاص را فراهم می کند.
علامت دیجیتال - علامت به صورت یک موج مربعی مشخص شده است. ورودی و خروجی کنترلر در دو حالت است:
خاموش - 0 تا VDC5
ON –6 به VDC 5.0
هشدارهای آنالوگ باید به هشدارهای دیجیتال مرتبط شوند، چه بسیار مهم باشد. می توان از یک اینورتر برای تبدیل یک علامت دیجیتال به یک علامت آنالوگ استفاده کرد. یک مبدل نیز برای تبدیل یک علامت آنالوگ به یک علامت دیجیتال استفاده خواهد شد.
2، هشدارهای آنالوگ و دیجیتال را تعیین کنید
ECM
در این مثال، ثابت شده است که رابط بین عناصر ژنراتور دارای مدیریت موتور برتر است، اما به ارتباطات بیرونی از پانل مدیریت بیرونی بستگی دارد (تعیین 3). به عنوان مثال، جریان بعدی با استفاده از اطلاعات نمودار سیم کشی صنعتی Cummins QSK45 / 60 طراحی شده است. تعریف آن عناصر به شرح زیر است:
ECM - هشدارهای ورود را دریافت می کند و هشدارهای خروجی را به موتور ارسال می کند. علامت enter را از پنل مدیریت دریافت می کند.
موتور - درایو اصلی ژنراتور. هشدارهای ورودی را دریافت می کند و هشدارهای خروجی را به ECM ارسال می کند.
پنل مدیریت - هشدارهای ورودی را از ژنراتور دریافت می کند و هشدارهای خروجی را به ECM ارسال می کند.
ECM درون موتور مرکز مدیریت موتور است. ECM آن را قادر می سازد تا حلقه داده بین موتور، ژنراتور و پانل مدیریت را به پایان برساند. دانش دیجیتال و آنالوگ که بین موتور، ECM و پنل مدیریتی منتقل میشود، هم ورودی یا هم خروجی است. در زیر چند نمونه ذکر شده است:
تغییر از موتور به ECM - سنسور سرعت موتور، دما و خنک کننده. پمپ گاز، ریل تایمینگ و تنش ریل گاز.
انتقال از ECM به موتور - شروع موتور، خاموش شدن گاز، محرکها و تایمرهای ریل گاز، و کلاچ فن.
انتقال از ژنراتور به پنل مدیریت - ژنراتور ولتاژ را به
در این مقاله، نگاهی به انواع مختلفی از گاورنرها خواهیم داشت که با توربین های دیزلی تجهیز شده اند.
فرمانداران ممکن است به دو تیم اصلی تقسیم شوند:
مدیریت مکانیکی / الکتریکی - توربین های قدیمی از این روش های مدیریتی استفاده می کنند. سیستم گاز توسط یک گاورنر مکانیکی مدیریت می شود.
مدیریت دیجیتال - توربین های گاورنر دیزل ژنراتور چیست و چه تاثیری بر قیمت دیزل ژنراتور دارد جدیدتر از سیستم مدیریت دیجیتال استفاده می کنند. این روش عملکرد مدیریت موتور و ژنراتور را برای تامین یک منبع تغذیه مطمئن و قابل اعتماد کنترل می کند.
مدیریت مکانیکی / الکتریکی
روشهای مدیریت مکانیکی/الکتریکی، روشهای مدیریتی اولیه بوده که توسط تولیدکنندگان ژنراتور به بازار عرضه شده است. این روش یک واسطه بین ویژگی های مدیریت مکانیکی موتور و نیازهای بار الکتریکی ژنراتور بود. روش های زیادی در رشته مدیریت ژنراتور وجود دارد که همه آنها زیر قوانین طراحی یکسان عمل می کنند. گزینه های سیستم مدیریت Woodward به شرح زیر است:
Woodward Governor - سرعت موتور به صورت مکانیکی توسط یک گاورنر گریز از مرکز مدیریت می شود. گاورنر علامت ورود آنالوگ را از کنترلر دریافت می کند.
سنسور سرعت - یک سنسور مغناطیسی که اطلاعات را به کنترل کننده Woodward ارسال می کند.
کنترلر Woodward 2301A - هشدارها را از سنسور سرعت دریافت می کند و هشدارها را به گاورنر و کلیدهای مدار خارجی ارسال می کند.
تعیین 1، سیستم مدیریت وودوارد
این سیستم مدیریت یک سیستم مدیریت آنالوگ است. تغییرات سیستم با چرخاندن پیچ تنظیم در یک مسیر انتخاب شده برای ایجاد تغییرات مورد نیاز انجام می شود. از این روش برای مدیریت تعدادی از توربین ها استفاده می شود. ژنراتور (ها) انرژی را به ابزاری که توسط سیستم مدیریت تابلو برق تغذیه می شود، تامین می کند. راهاندازی {سختافزار} کمکی میتواند امکان ارتباط و عملکرد از راه دور سیستم مدیریت انرژی اضطراری را فراهم کند.
مدیریت دیجیتال
با ورود دانش دیجیتال، روش طراحی و ساخت توربین های سوخت و دیزل پیشرفت کرده است. برای اشاره به ارتباط بین موتور، رابط (های) ژنراتور کنترلر، این قسمت به قسمت های زیر تقسیم می شود:
علامت آنالوگ و دیجیتال - ایده اساسی مورد استفاده در هنگام معرفی یک ژنراتور، ژنراتوری که دارای موتور مجهز به ECM (ماژول مدیریت دیجیتال) است، اما سیستم مدیریت داخلی ندارد.
ECM - رابط بین ECM و ویژگیها (ویژگیهای) موتور را برای توربینهایی که با مدیریت برتر ژنراتور تجهیز نشدهاند، تعریف میکند.
Engine and Generator Interface Management - یک بسته نرم افزاری برنامه برای مدیریت موتور و ژنراتور معرفی می کند.
هشدارهای آنالوگ و دیجیتال
پس از اینکه پیکربندی آنالوگ قبلی را به پیکربندی دیجیتال جدیدتر بهبود دادیم، باید تمایز بین هشدارهای آنالوگ و دیجیتال را درک کنیم (تعیین 2).
علامت آنالوگ - علامت به صورت یک موج سینوسی مشخص شده است. این علامت ممکن است با استفاده از یک چرخه کامل از قله های بیش از حد و کم اندازه گیری و مدیریت شود. پیچ های تنظیم خاص امکان تنظیم روش های شخصی خاص را فراهم می کند.
علامت دیجیتال - علامت به صورت یک موج مربعی مشخص شده است. ورودی و خروجی کنترلر در دو حالت است:
خاموش - 0 تا VDC5
ON –6 به VDC 5.0
هشدارهای آنالوگ باید به هشدارهای دیجیتال مرتبط شوند، چه بسیار مهم باشد. می توان از یک اینورتر برای تبدیل یک علامت دیجیتال به یک علامت آنالوگ استفاده کرد. یک مبدل نیز برای تبدیل یک علامت آنالوگ به یک علامت دیجیتال استفاده خواهد شد.
2، هشدارهای آنالوگ و دیجیتال را تعیین کنید
ECM
در این مثال، ثابت شده است که رابط بین عناصر ژنراتور دارای مدیریت موتور برتر است، اما به ارتباطات بیرونی از پانل مدیریت بیرونی بستگی دارد (تعیین 3). به عنوان مثال، جریان بعدی با استفاده از اطلاعات نمودار سیم کشی صنعتی Cummins QSK45 / 60 طراحی شده است. تعریف آن عناصر به شرح زیر است:
ECM - هشدارهای ورود را دریافت می کند و هشدارهای خروجی را به موتور ارسال می کند. علامت enter را از پنل مدیریت دریافت می کند.
موتور - درایو اصلی ژنراتور. هشدارهای ورودی را دریافت می کند و هشدارهای خروجی را به ECM ارسال می کند.
پنل مدیریت - هشدارهای ورودی را از ژنراتور دریافت می کند و هشدارهای خروجی را به ECM ارسال می کند.
ECM درون موتور مرکز مدیریت موتور است. ECM آن را قادر می سازد تا حلقه داده بین موتور، ژنراتور و پانل مدیریت را به پایان برساند. دانش دیجیتال و آنالوگ که بین موتور، ECM و پنل مدیریتی منتقل میشود، هم ورودی یا هم خروجی است. در زیر چند نمونه ذکر شده است:
تغییر از موتور به ECM - سنسور سرعت موتور، دما و خنک کننده. پمپ گاز، ریل تایمینگ و تنش ریل گاز.
انتقال از ECM به موتور - شروع موتور، خاموش شدن گاز، محرکها و تایمرهای ریل گاز، و کلاچ فن.
انتقال از ژنراتور به پنل مدیریت - ژنراتور ولتاژ را به