20-06-2022, 05:36 PM
چگونه بفهمیم واترپمپ ماشین های چینی خراب است؟
در مجموع قطعه واتر پمپ ها معمولاً از دو قسمت اصلی آسیب خواهند دید. اولین قسمت حساس واتر پمپ ماشین های چینی، قسمت آب بندی دستگاه است که از فیبر و فنر تشکیل شده است. همچنین قسمت دوم، بخش پره های داخلی واتر پمپ است که وظیفه پخش کردن مایع خنک کننده در موتور خودرو را بر عهده دارند.
یکی از روش های متداول تشخیص هرگونه خرابی در واترپمپ، تشخیص از طریق سوراخ واتر پمپ است. با توجه به این که آب یکی از مهم ترین بخش های واتر پمپ است، از این رو آب بندی این دستگاه از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. معمولا در صورت خرابی قطعه واتر پمپ، آب به پشت قطعه وارد شده و سپس موجب خرابی بلبرینگ و در نهایت منجر به قفل شدن واتر پمپ می شود. برای همین در پشت واتر پمپ سوراخی وجود دارد تا با خرابی فیبر و فنر و در نتیجه عبور آب از آن به سمت بلبرینگ، آب از این سوراخ بیرون بریزد و راننده از خراب شدن واتر پمپ مطلع شود.
یکی دیگر از علل اصلی آسیب به واترپمپ، اکسید شدن پره های داخل آن است. با توجه به اینکه واتر پمپ ها همیشه در تماس با آب قرار دارند، از این رو این قطعات به مرور زمان دچار فرسودگی و اکسیداسیون خواهند شد. این موضوع در طولانی مدت موجب مشکلاتی از قبیل، چرخش آب کمتر و گرم شدن موتور و در نهایت آسیب جدی به موتور می شود.
برای تشخیص این مشکل می توان در زمانی که دمای موتور بالا رفت و فن خنک کننده خودرو مشغول به کار بود، اما آمپر دمای ماشین پایین نیامد، به بررسی واتر پمپ پرداخت. علاوه بر این یکی دیگر از نشانه های خرابی واتر پمپ، نشتی آب و وجود قطرات مایع در اطراف آن است. همچنین وجود صدای اضافی یا صدایی شبیه به ساییدگی نیز می توان نشانه ای برای خرابی واتر پمپ خودرو باشد.
در مجموع قطعه واتر پمپ ها معمولاً از دو قسمت اصلی آسیب خواهند دید. اولین قسمت حساس واتر پمپ ماشین های چینی، قسمت آب بندی دستگاه است که از فیبر و فنر تشکیل شده است. همچنین قسمت دوم، بخش پره های داخلی واتر پمپ است که وظیفه پخش کردن مایع خنک کننده در موتور خودرو را بر عهده دارند.
یکی از روش های متداول تشخیص هرگونه خرابی در واترپمپ، تشخیص از طریق سوراخ واتر پمپ است. با توجه به این که آب یکی از مهم ترین بخش های واتر پمپ است، از این رو آب بندی این دستگاه از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. معمولا در صورت خرابی قطعه واتر پمپ، آب به پشت قطعه وارد شده و سپس موجب خرابی بلبرینگ و در نهایت منجر به قفل شدن واتر پمپ می شود. برای همین در پشت واتر پمپ سوراخی وجود دارد تا با خرابی فیبر و فنر و در نتیجه عبور آب از آن به سمت بلبرینگ، آب از این سوراخ بیرون بریزد و راننده از خراب شدن واتر پمپ مطلع شود.
یکی دیگر از علل اصلی آسیب به واترپمپ، اکسید شدن پره های داخل آن است. با توجه به اینکه واتر پمپ ها همیشه در تماس با آب قرار دارند، از این رو این قطعات به مرور زمان دچار فرسودگی و اکسیداسیون خواهند شد. این موضوع در طولانی مدت موجب مشکلاتی از قبیل، چرخش آب کمتر و گرم شدن موتور و در نهایت آسیب جدی به موتور می شود.
برای تشخیص این مشکل می توان در زمانی که دمای موتور بالا رفت و فن خنک کننده خودرو مشغول به کار بود، اما آمپر دمای ماشین پایین نیامد، به بررسی واتر پمپ پرداخت. علاوه بر این یکی دیگر از نشانه های خرابی واتر پمپ، نشتی آب و وجود قطرات مایع در اطراف آن است. همچنین وجود صدای اضافی یا صدایی شبیه به ساییدگی نیز می توان نشانه ای برای خرابی واتر پمپ خودرو باشد.
نقلقول: منبع: شارکو یدک (فروشگاه لوازم یدکی اصلی خودروهای چینی)