28-10-2021, 02:31 PM
دانلود ضوابط طراحي موزه ملی دریایی نقطه عطف فرهنگی جدید بزرگ برای چین در صحنه جهانی جای خود را می گیرد. اولین موزه ملی دریایی چین اکنون به طور رسمی شروع به کار کرده است، اوج یک فرآیند 6 ساله که با یک مسابقه طراحی بین المللی آغاز شد و پس از آن یک فرآیند طراحی و ساخت فشرده آغاز شد. این موزه شکلی متمایز دارد که از یک پارک بزرگ ساحلی به خلیج می رسد، که در پشت آن منطقه شهری جدیدی از تیانجین به نام منطقه جدید بینهای در حال توسعه است.
این یک پروژه برجسته شامل چهار بال است که بر موضوعات «اقیانوس باستانی»، «اقیانوس امروز»، «سفر اکتشاف» و «عصر اژدها» تمرکز دارد. این موزه سه طبقه با 80000 متر مربع مساحت و شامل 6 محوطه نمایش و 15 سالن نمایشگاهی است. این سالنها به هم پیوسته هستند تا بازدیدکنندگان فرصتی برای درک و تفسیر تحولات دریایی چین در رابطه با رویدادهای اروپا،دانلود ضوابط طراحي موزه آمریکا و آسیای وسیعتر فراهم کنند.
COX Architecture در سال 2013 پس از برنده شدن در یک فرآیند مسابقه طراحی تکراری 8 ماهه شامل مراحل متعدد بازخورد مشتری و ذینفعان، این پروژه را دریافت کرد. این ساختمان شامل مجموعهای از آلاچیقهای به هم پیوسته است که از یک سالن پذیرایی مرکزی به شکلی «پنکهمانند» روی آب بیرون میروند.دانلود ضوابط طراحي موزه این فضای مرکزی هم برای انتقال و هم برای نمایشگاه است و دسترسی به دو سطح بالای نمایشگاه را فراهم می کند. در سطح پایینتر، فروشگاههای مجموعههای به نمایش گذاشته نشده در محل قرار گرفتهاند تا بتوان آثار باستانی را به راحتی در هر یک از فضاهای نمایشگاهی مجاور توزیع کرد.
از طرحهای اولیه آبرنگ فیلیپ کاکس، طرح تکامل یافت و استعارههای قانعکننده خاصی حل شد یا ظاهر شد - کپور پریدن، مرجانها، ستارههای دریایی، کشتیهای پهلو گرفته در بندر و نخل باز که از چین به دنیای دریایی میرسد. بدون توسل به تقلید تحت اللفظی، برخی به وضوح بیشتر بیان می شوند، مانند الگوی هندسی و بافت روکش، همچنین از نظر عملکردی برای ریختن بارهای برف سنگین در زمستان های سخت معمولی در این بخش از چین طراحی شده است. غرفه های مفصلی ارتباط ثابتی بین داخل و خارج ایجاد می کنند. تجربه کاربر در چشم انداز وجود دارد و یک ابزار سازماندهی کلیدی برنامه است که به جهت دهی بازدیدکنندگان در تجربه سفرشان کمک می کند.
در طول توسعه طرح، مدلسازی فیزیکی و دیجیتالی برای آزمایش ساختار ساختمان و بسیاری از جزئیات کلیدی طراحی انجام شد. این رویکرد کیفیت نتایج را تا حد زیادی بهبود بخشید و به ارتباط فراتر از هر مانع زبانی کمک کرد. این فرآیند - به ویژه برای پروژه ای با این اندازه، مقیاس، پیچیدگی و مکان - در به کارگیری مدل سازی کامپیوتری پارامتریک که امکان حل همزمان مقیاس و جزئیات را فراهم می کرد، مبتکرانه بود. مدلهای فیزیکی بر مقیاس انسانی و تعامل متمرکز شدند، در حالی که الگوریتمهای هندسی پیچیده، "پوسته" ساختمان با منحنی مضاعف و سیستم روکشدهی مربوط به آن را حل کردند.
انرژی برای ساختمان عمدتاً از طریق زمین گرمایی تامین می شود و از 100 متر زیر ساختمان گرفته می شود. این موزه در ماه می 2019 افتتاحیه نرم خود را برگزار کرد. در حالی که عملیات تصفیه شده و نمایشگاه ها به طور کامل نصب شده اند، روزانه تا 1000 بازدیدکننده را می پذیرد. عملیات عمومی کامل در ماه اکتبر پیش بینی می شود.دانلود ضوابط طراحي موزه برندان گافنی، مدیر ملی COX، مستقر در بریزبن، گفت: «موزه ملی دریایی چین در وضعیت «نقطهی عطفی» خود قابل توجیه است... این یک ساختمان قابل توجه است که از یک فرآیند قابل توجه متحمل شده است. این پروژه ای است که در صحنه جهانی کاملاً در خانه است. این گواهی است بر تعهد مشتری روشنفکر و همکار ما و تیم ما که استعداد و سرسختی آنها به همان اندازه تضمین کرد که این ساختمان به چشم انداز خود در تمام جزئیات ممکن وفادار بماند."
داده های کلیدی و حکایت ها:
150000 متر مربع سایت، 80000 GFA. از آن 39000 متر مربع نمایشگاه. مقیاس: در مقایسه با اندازه خانه اپرای سیدنی، NMMC از نظر طول و مساحت سایت دو و نیم برابر بزرگتر است. 55000 متر مربع نمای آلومینیومی، 3500 متر مربع نمای لعابدار. ضخامت نما 828 میلی متر است تا نمای آلومینیومی، صفحه باران، درز ایستاده، عایق، آستر داخلی و هر زیرسازی داخل آن را در خود جای دهد. 17000 تن فولاد فقط برای سازه اولیه بدون احتساب سازه ثانویه.
بزرگترین کنسول ساختاری تقریباً 42 متر طول دارد. یکی از چالشهایی که داشتیم این بود که چون این ساختمان منحنی است، دیوار و سقف مشخصی وجود ندارد. این یک چالش بود زیرا کدهای ساختمانی در چین به دیوارهایی با درجه آتش B درجه و سقف هایی اشاره می کنند که باید دارای درجه A بالاتر باشند. به دلیل انحنا،دانلود ضوابط طراحي موزه نمیتوان تعریف کرد که دیوارها از کجا متوقف شده و سقف از کجا شروع میشود، بنابراین همه چیز باید بالاترین درجه را در درجه آتشسوزی داشته باشد. این پروژه از نظر زمانی یک تلاش گروهی عظیم بود. ما محاسبه کردهایم که معادل این است که یک نفر به مدت 11.6 سال به طور مداوم روی این پروژه کار کند.
تکنولوژی و ESD:
Revit، Rhino و BIM نقش بزرگی در هماهنگی و ارائه پروژه ایفا کردند. این منجر به بزرگترین مدل دیجیتالی شد که تا به حال با آن کار کرده ایم. این راهحل شامل پورتالهای لرزهای غولپیکر است که هر کدام بر روی اتصالات توپی عظیمی قرار دارند که برای حرکت در هنگام بروز اختلال لرزهای در چشمانداز طراحی شدهاند. زهکشی سیفونیک به معنای واقعی کلمه در "پوست" ساختمان ساخته شده است. دستیابی به این امر بسیار دشوار بود زیرا فرم ارگانیک ساختمان (بر خلاف مسطح بودن) بود. این زهکشی آب خاکستری را برای استفاده بعدی در محل در ماه های خشک جذب می کند. سقف با پنل های خورشیدی با راندمان بالا در یک "مزرعه خورشیدی" آرایه شده است. این، علاوه بر گرمایش زیرزمینی حرارتی، ساختمان را در زمستان سخت تیانجین و در روزهای سردتر گرم میکند.
این یک پروژه برجسته شامل چهار بال است که بر موضوعات «اقیانوس باستانی»، «اقیانوس امروز»، «سفر اکتشاف» و «عصر اژدها» تمرکز دارد. این موزه سه طبقه با 80000 متر مربع مساحت و شامل 6 محوطه نمایش و 15 سالن نمایشگاهی است. این سالنها به هم پیوسته هستند تا بازدیدکنندگان فرصتی برای درک و تفسیر تحولات دریایی چین در رابطه با رویدادهای اروپا،دانلود ضوابط طراحي موزه آمریکا و آسیای وسیعتر فراهم کنند.
COX Architecture در سال 2013 پس از برنده شدن در یک فرآیند مسابقه طراحی تکراری 8 ماهه شامل مراحل متعدد بازخورد مشتری و ذینفعان، این پروژه را دریافت کرد. این ساختمان شامل مجموعهای از آلاچیقهای به هم پیوسته است که از یک سالن پذیرایی مرکزی به شکلی «پنکهمانند» روی آب بیرون میروند.دانلود ضوابط طراحي موزه این فضای مرکزی هم برای انتقال و هم برای نمایشگاه است و دسترسی به دو سطح بالای نمایشگاه را فراهم می کند. در سطح پایینتر، فروشگاههای مجموعههای به نمایش گذاشته نشده در محل قرار گرفتهاند تا بتوان آثار باستانی را به راحتی در هر یک از فضاهای نمایشگاهی مجاور توزیع کرد.
از طرحهای اولیه آبرنگ فیلیپ کاکس، طرح تکامل یافت و استعارههای قانعکننده خاصی حل شد یا ظاهر شد - کپور پریدن، مرجانها، ستارههای دریایی، کشتیهای پهلو گرفته در بندر و نخل باز که از چین به دنیای دریایی میرسد. بدون توسل به تقلید تحت اللفظی، برخی به وضوح بیشتر بیان می شوند، مانند الگوی هندسی و بافت روکش، همچنین از نظر عملکردی برای ریختن بارهای برف سنگین در زمستان های سخت معمولی در این بخش از چین طراحی شده است. غرفه های مفصلی ارتباط ثابتی بین داخل و خارج ایجاد می کنند. تجربه کاربر در چشم انداز وجود دارد و یک ابزار سازماندهی کلیدی برنامه است که به جهت دهی بازدیدکنندگان در تجربه سفرشان کمک می کند.
در طول توسعه طرح، مدلسازی فیزیکی و دیجیتالی برای آزمایش ساختار ساختمان و بسیاری از جزئیات کلیدی طراحی انجام شد. این رویکرد کیفیت نتایج را تا حد زیادی بهبود بخشید و به ارتباط فراتر از هر مانع زبانی کمک کرد. این فرآیند - به ویژه برای پروژه ای با این اندازه، مقیاس، پیچیدگی و مکان - در به کارگیری مدل سازی کامپیوتری پارامتریک که امکان حل همزمان مقیاس و جزئیات را فراهم می کرد، مبتکرانه بود. مدلهای فیزیکی بر مقیاس انسانی و تعامل متمرکز شدند، در حالی که الگوریتمهای هندسی پیچیده، "پوسته" ساختمان با منحنی مضاعف و سیستم روکشدهی مربوط به آن را حل کردند.
انرژی برای ساختمان عمدتاً از طریق زمین گرمایی تامین می شود و از 100 متر زیر ساختمان گرفته می شود. این موزه در ماه می 2019 افتتاحیه نرم خود را برگزار کرد. در حالی که عملیات تصفیه شده و نمایشگاه ها به طور کامل نصب شده اند، روزانه تا 1000 بازدیدکننده را می پذیرد. عملیات عمومی کامل در ماه اکتبر پیش بینی می شود.دانلود ضوابط طراحي موزه برندان گافنی، مدیر ملی COX، مستقر در بریزبن، گفت: «موزه ملی دریایی چین در وضعیت «نقطهی عطفی» خود قابل توجیه است... این یک ساختمان قابل توجه است که از یک فرآیند قابل توجه متحمل شده است. این پروژه ای است که در صحنه جهانی کاملاً در خانه است. این گواهی است بر تعهد مشتری روشنفکر و همکار ما و تیم ما که استعداد و سرسختی آنها به همان اندازه تضمین کرد که این ساختمان به چشم انداز خود در تمام جزئیات ممکن وفادار بماند."
داده های کلیدی و حکایت ها:
150000 متر مربع سایت، 80000 GFA. از آن 39000 متر مربع نمایشگاه. مقیاس: در مقایسه با اندازه خانه اپرای سیدنی، NMMC از نظر طول و مساحت سایت دو و نیم برابر بزرگتر است. 55000 متر مربع نمای آلومینیومی، 3500 متر مربع نمای لعابدار. ضخامت نما 828 میلی متر است تا نمای آلومینیومی، صفحه باران، درز ایستاده، عایق، آستر داخلی و هر زیرسازی داخل آن را در خود جای دهد. 17000 تن فولاد فقط برای سازه اولیه بدون احتساب سازه ثانویه.
بزرگترین کنسول ساختاری تقریباً 42 متر طول دارد. یکی از چالشهایی که داشتیم این بود که چون این ساختمان منحنی است، دیوار و سقف مشخصی وجود ندارد. این یک چالش بود زیرا کدهای ساختمانی در چین به دیوارهایی با درجه آتش B درجه و سقف هایی اشاره می کنند که باید دارای درجه A بالاتر باشند. به دلیل انحنا،دانلود ضوابط طراحي موزه نمیتوان تعریف کرد که دیوارها از کجا متوقف شده و سقف از کجا شروع میشود، بنابراین همه چیز باید بالاترین درجه را در درجه آتشسوزی داشته باشد. این پروژه از نظر زمانی یک تلاش گروهی عظیم بود. ما محاسبه کردهایم که معادل این است که یک نفر به مدت 11.6 سال به طور مداوم روی این پروژه کار کند.
تکنولوژی و ESD:
Revit، Rhino و BIM نقش بزرگی در هماهنگی و ارائه پروژه ایفا کردند. این منجر به بزرگترین مدل دیجیتالی شد که تا به حال با آن کار کرده ایم. این راهحل شامل پورتالهای لرزهای غولپیکر است که هر کدام بر روی اتصالات توپی عظیمی قرار دارند که برای حرکت در هنگام بروز اختلال لرزهای در چشمانداز طراحی شدهاند. زهکشی سیفونیک به معنای واقعی کلمه در "پوست" ساختمان ساخته شده است. دستیابی به این امر بسیار دشوار بود زیرا فرم ارگانیک ساختمان (بر خلاف مسطح بودن) بود. این زهکشی آب خاکستری را برای استفاده بعدی در محل در ماه های خشک جذب می کند. سقف با پنل های خورشیدی با راندمان بالا در یک "مزرعه خورشیدی" آرایه شده است. این، علاوه بر گرمایش زیرزمینی حرارتی، ساختمان را در زمستان سخت تیانجین و در روزهای سردتر گرم میکند.