05-12-2020, 05:56 PM
1-در ابتدا باید وارد سایت ثبت برند شد؛ بعد از آن، با انتخاب گزینه ثبت نام، مراحل آغاز می شود. در ابتدا لازم است متقاضی نوع صورتجلسه را انتخاب نماید و همچنین مشخصات شخصی مالک برند (حقیقی و یا حقوقی) و یا وکیل وی وارد گردد.
2- در مرحله بعدی می بایست اسکن مدارک مورد نیاز ثبت برند بارگذاری گردد.
3-سپس می بایست اطلاعات و مدارک وارد شده بررسی و تایید گردد.
4-پرداخت هزینه های اولیه نیز از طریق اینترنت و آنلاین امکان پذیر است که می بایست نسبت به آن نیز اقدام گردد.
5-در نهایت نیز متقاضی می تواند شماره اظهارنامه و رمز خود را دریافت نماید. (بعد از اتمام مراحل ثبت نام و تکمیل آن، سیستم نام کاربری، کلمه عبور و کد رهگیری را به شخص می دهد).
در ضمن لازم است متقاضیان یک نسخه تایید شده را که به امضای متقاضی رسیده است را به همراه کپی برابر اصل مدارک به این مرکز ارسال نماید.
پس از انجام تمامی این مراحل به صورت اینترنتی و تکمیل اظهارنامه و ارائه مدارک، کارشناسان این مرکز درخواست و مدارک ارسال شده را جهت ثبت برند بررسی می نمایند و مراتب را به اطلاع متقاضی خواهند رساند.
در صورتی که در پرونده اشکال و یا نقصی وجود نداشته باشد هزینه های نهایی به متقاضی اعلامی می گردد تا نسبت به پرداخت آن اقدام نماید و پس از انجام تمامی مراحل ثبت برند درخواست کننده به مدت ده سال مالک قانونی برند یا علامت تجاری خواهد بود و پس از این دوران نیز می تواند نسبت به تمدید آن اقدام نماید.
مدارک مورد نیاز جهت ثبت برند در سامانه اداره مالکیت های معنوی (اداره ثبت برند):
- مدارک هویت اشخاص حقیقی اعمم از کپی شناسنامه، کپی کارت ملی.
-مدارک هویت اشخاص حقوقی اعمم از آخرین روزنامه رسمی دلیل مدیریت کپی مدارک شناسنامه صاحبان امضا
- چنانچه برای انجام امور از وکیل استفاده می نمایید ارائه مدارک مربوط به نماینده یا وکیل قانونی نیز الزامی است.
-ارائه کارت بازرگانی در صورت استفاده از اسامی و حروف لاتین و خارجی.
- کپی مجوز فعالیت
- می بایست یک نمونه از طرح ،نمونه علامت و یا برند انتخابی را آپلود نموده و همزمان با پر کردن اظهارنامه چند نمونه گرافیکی از علامت را نیز همراه با دیگر مدارک ارائه نمایید.
-لازم است مدارک شغلی مربوط به حوزه فعالیت خود مانند: آموزشی،پزشکی و ... را که می خواهید علامت مربوط به آن را ثبت کنید، ارائه نمایید .
-چنانچه می خواهید در صورت نیاز از حق تقدم استفاده کنید باید مدارک مربوط به آن را همزمان که با ارسال اظهارنامه ، ارائه نمایید.
-برای اشخاص حقوقی نیز ارائه کپی جواز تاسیس بهره برداری، پروانه ساخت و یا هر گونه مجوز فعالیت الزامی است.
- اگر متقاضی ثبت،خارجی می باشد باید معادل ارزی هزینه های ثبتی پرداخت گردد.
- هزینه اظهارنامه اشخاص حقیقی و حقوقی مطابق جدول تعیین شده می باشد.
2- در مرحله بعدی می بایست اسکن مدارک مورد نیاز ثبت برند بارگذاری گردد.
3-سپس می بایست اطلاعات و مدارک وارد شده بررسی و تایید گردد.
4-پرداخت هزینه های اولیه نیز از طریق اینترنت و آنلاین امکان پذیر است که می بایست نسبت به آن نیز اقدام گردد.
5-در نهایت نیز متقاضی می تواند شماره اظهارنامه و رمز خود را دریافت نماید. (بعد از اتمام مراحل ثبت نام و تکمیل آن، سیستم نام کاربری، کلمه عبور و کد رهگیری را به شخص می دهد).
در ضمن لازم است متقاضیان یک نسخه تایید شده را که به امضای متقاضی رسیده است را به همراه کپی برابر اصل مدارک به این مرکز ارسال نماید.
پس از انجام تمامی این مراحل به صورت اینترنتی و تکمیل اظهارنامه و ارائه مدارک، کارشناسان این مرکز درخواست و مدارک ارسال شده را جهت ثبت برند بررسی می نمایند و مراتب را به اطلاع متقاضی خواهند رساند.
در صورتی که در پرونده اشکال و یا نقصی وجود نداشته باشد هزینه های نهایی به متقاضی اعلامی می گردد تا نسبت به پرداخت آن اقدام نماید و پس از انجام تمامی مراحل ثبت برند درخواست کننده به مدت ده سال مالک قانونی برند یا علامت تجاری خواهد بود و پس از این دوران نیز می تواند نسبت به تمدید آن اقدام نماید.
مدارک مورد نیاز جهت ثبت برند در سامانه اداره مالکیت های معنوی (اداره ثبت برند):
- مدارک هویت اشخاص حقیقی اعمم از کپی شناسنامه، کپی کارت ملی.
-مدارک هویت اشخاص حقوقی اعمم از آخرین روزنامه رسمی دلیل مدیریت کپی مدارک شناسنامه صاحبان امضا
- چنانچه برای انجام امور از وکیل استفاده می نمایید ارائه مدارک مربوط به نماینده یا وکیل قانونی نیز الزامی است.
-ارائه کارت بازرگانی در صورت استفاده از اسامی و حروف لاتین و خارجی.
- کپی مجوز فعالیت
- می بایست یک نمونه از طرح ،نمونه علامت و یا برند انتخابی را آپلود نموده و همزمان با پر کردن اظهارنامه چند نمونه گرافیکی از علامت را نیز همراه با دیگر مدارک ارائه نمایید.
-لازم است مدارک شغلی مربوط به حوزه فعالیت خود مانند: آموزشی،پزشکی و ... را که می خواهید علامت مربوط به آن را ثبت کنید، ارائه نمایید .
-چنانچه می خواهید در صورت نیاز از حق تقدم استفاده کنید باید مدارک مربوط به آن را همزمان که با ارسال اظهارنامه ، ارائه نمایید.
-برای اشخاص حقوقی نیز ارائه کپی جواز تاسیس بهره برداری، پروانه ساخت و یا هر گونه مجوز فعالیت الزامی است.
- اگر متقاضی ثبت،خارجی می باشد باید معادل ارزی هزینه های ثبتی پرداخت گردد.
- هزینه اظهارنامه اشخاص حقیقی و حقوقی مطابق جدول تعیین شده می باشد.