10-06-2020, 04:04 PM
[list]
[*]
[/list]شرایط درخواست انتقالی دانشگاه آزاد 99 – 1400
سامانه نقل و انتقالات دانشگاه آزاد، در سال دو بار برای دانشجویان متقاضی نقل و انتقال باز میباشد. دانشجویانی که شرایط نقل و انتقال را دارا باشند، میتوانند درخواست خود را به صورت اینترنتی در سایت monada.iau.ac.ir ثبت نمایند. دانشجویانی که به دلایل مختلف مایل به تغییر واحد دانشگاهی خود میباشند، از فرصت نقل و انتقال دانشگاه آزاد که در اختیار دانشجویان متقاضی قرار میگیرد، میتوانند اقدام به ثبت نام نمایند. قبل از ثبت نام ، لازم است از شرایط درخواست انتقالی دانشگاه آزاد مطلع شوید و با توجه به مدراک مورد نیاز و شرایط درخواست انتقالی دانشگاه آزاد نسبت به ثبت نام اقدام نمایید. نحوه اقدام جهت انتقالی گرفتن از دانشگاه آزاد نیز، یکی از سوالاتی است که دانشجویان متقاضی انتقالی از مشاورین ما دارند. در این مقاله قصد داریم در مورد شرایط درخواست انتقالی دانشگاه آزاد و نحوه اقدام جهت انتقالی گرفتن از دانشگاه آزاد برای شما سخن بگوییم.
نحوه اقدام جهت انتقالی گرفتن از دانشگاه آزاد
همانطور که خدمتتان عرض کردیم دانشگاه آزاد در سال، 2 بار سامانه نقل و انتقالات را برای دانشجویان متقاضی باز میکند. دانشجویانی که شرایط درخواست انتقالی دانشگاه آزاد را دارا میباشند، میتوانند از طریق سامانه منادا جهت ثبت نام اقدام نمایند. این نکته مهم را به خاطر داشته باشید که، هر گونه درخواست نقل و انتقالی که در هر سامانه و یا سایتی غیر از سامانه منادا صورت گیرد، پیگیری نخواهد شد. ثبت نام به صورت اینترنتی انجام خواهد گرفت و به درخواستهای حضوری پاسخ داده نخواهد شد. دانشجویان عزیز توجه داشته باشند که درخواست خود را تنها در زمان مقرر ثبت نمایند و ثبت نام خود را به روزهای پایانی موکول نمایند همچنین قبل از ثبت نام در سامانه azmoon.org از شرایط درخواست انتقالی دانشگاه آزاد به طور کامل اطلاع یابند.
شرایط عمومی درخواست انتقالی دانشگاه آزاد
دانشجویانی که دارای شرایط درخواست انتقالی دانشگاه آزاد زیر باشند، میتوانند برای میهمانی و یا انتقال، درخواست خود را در سامانه ثبت نمایند. هنگام ثبت نام حتماً در مورد صحت مدارک خود اطمینان لازم را کسب نمایید زیرا هر گونه اشتباه پس از ثبت درخواست شما، بر عهده دانشجوی متقاضی میباشد.
[list=1]
[*] دانشجویان متقاضی نباید به دلایل شرایط آموزشی، انضباطی و نظام وظیفه، منع ادامه تحصیل داشته باشند.
[*]دانشجویانی میتوانند در نقل و انتقالات ثبت نام نمایند که، حداقل یک نیم سال را در دانشگاه مبدأ گذرانده باشند. البته این قانون به استثنای واجدین شرایط مهمانی یا انتقال دائم که میتوانند از ابتدا انتقالی یا مهمانی بگیرند، میشود.
[*]دانشجویانی میتوانند نسبت به ثبت نام اقدام نمایند که در رشتههای با آزمون دانشگاه آزاد پذیرفتهشدهاند.
[*]دانشجویان دورههای خودگردان، منحصراً در واحدهای دورههای خودگردان دیگر میتوانند انتقال یابند.
[*]در دانشگاه مقصد حتماً رشته و گرایش شما باید وجود داشته باشد.
[*]در نیمسال آخر انتقال در هر مقطع تحصیلی ممنوع میباشد.
[*]دانشجویان میهمان که قصد اخذ پایان نامه را دارند، تنها با موافقت دانشگاه مبدأ و مقصد میتوانند برای این امر اقدام کنند .
[*]در هر مقطع تحصیلی تنها یک بار امکان انتقال وجود خواهد داشت.
[*]دانشجویان واحدهای الکترونیکی تنها میتوانند در واحدهای الکترونیک سایر دانشگاهها ثبت نام نمایند.
[*]برای دانشجویان پژوهش محور امکان انتقال ممنوع است .
[/list]مواردی که در بالا در مورد شرایط درخواست انتقالی دانشگاه آزاد خدمتتان عرض نمودیم، در مورد شرایط عمومی نقل و انتقالات است. جهت اطلاع کامل از شرایط درخواست انتقالی دانشگاه آزاد به صورت عمومی، با مشاورین ما تماس حاصل نمایید.
شرایط اختصاصی درخواست انتقالی دانشگاه آزاد
[list]
[*]یکی از شرایط درخواست انتقالی دانشگاه آزاد که برای زوجین متاهل در نظر گرفته است، مربوط به زوجین متاهل می باشد. دانشجویانی که پس از پذیرفته شدن در دانشگاه ازدواج نمایند، می توانند پس از ارائه مدارک خود، نسبت به انتقال یا مهمانی، اقدام نمایند. همچنین دانشجویان متاهل زن که متارکه نموده اند نیز، با ارائه مدارک خود، می توانند نسبت به انتقال و یا مهمانی، درخواست خود را ثبت نمایند. همچنین مادران دانشجو نیز تا پایان سال اول شیر دهی می توانند مهمانی بگیرند.
[*]یکی دیگر از شرایط درخواست انتقالی دانشگاه آزاد ، مربوط به دانشجویانی می باشد که دارای معلولیت، و یا بیماری صعب العلاج ، نابینا و یا ناشنوا می باشند. در صورتی که بیماری این دسته از افراد تایید شود، می توانند در نقل و انتقال دانشجویی ثبت نام نمایند.
[*]خانواده های محترم شاهد و ایثارگر، می توانند با ارائه مدارک و دارا بودن شرایط درخواست انتقالی دانشگاه آزاد، می توانند نسبت به ثبت مهمانی و یا انتقال خود اقدام نمایند. دانشجویانی که بیماری صعب العلاج آنها تائید شده است، پس از تائید کمیسیون نقل و انتقال می توانند ثبت نام نمایند. چنانچه دانشجویان بیمار امکانات مناسبی در دانشگاه مقصد خود نداشته باشند، در صورت تائید مراجع مربوطه، می توانند مهمانی و یا انتقالی بگیرند. میهمانی دانشجویان زن در طی دوره بارداری، پس از اینکه به تائید کمسیون پزشکی و نقل و انتقال دانشجویی رسید، امکان انتقال به هر یک از واحد های دانشجویی امکان پذیر خواهد بود.
[/list]تبصره ها :
یکی از مواردی که در مورد شرایط درخواست انتقالی دانشگاه آزاد شاید اطلاع از آن لازم و ضروری باشد، نحوه پرداخت شهریه برای دانشجویانی که مهمانی و یا انتقال دائم گرفتهاند میباشد. در ادامه مطلب به صورت موردی برای شما درباره شهریه دانشجویان مهمان و انتقالی که یکی از شرایط درخواست انتقالی دانشگاه آزاد میباشد، مطالبی را ارائه خواهیم داد.
شهریه ثابت و متغییر دانشجویان مهمان، توسط واحد مقصد در هر نیمسال اخذ میگردد و در زمان مقرر به حساب واحد مبدأ واریز میگردد. دانشجویانی که از بدو ورود میهمانی دائم میگیرند، نیازی به ارسال لیست دروس واحدهای اخذ شده برای دانشگاه مبدأ در هر نیمسال ندارند.
دانشجویانی که میهمانی دائم گرفتهاند، دانشگاه مقصد آنها موظف به ارسال کارنامه تحصیلی آنها در هر نیمسال برای دانشگاه مبدأ میباشند.
برخی از رشتهها مانند پزشکی، دندانپزشکی، پرستاري، مامایی، تربیت بدنی، دامپزشکی و … که یکی از شرایط ادامه تحصیل در آنها، داشتن توانای های جسمی و روحی میباشد، این قیبل رشتهها میبایستی با نظر کمیسیون پزشکی درخواست دانشجویان بررسی گردد.
شرایط درخواست انتقالی دانشگاه آزاد به علت فراوان بودن ماده ها و تبصره های آن امکان ارائه آنها به صورت کامل در سایت میسر نخواهد بود. چنانچه می خواهید در نقل و انتقالات دانشگاه آزاد ثبت نام نمایید، ابتدا حتما باید در مورد شرایط درخواست انتقالی دانشگاه آزاد اطلاع کامل یابید. با شماره های مندرج در سایت تماس حاصل نمایید تا اطلاعات کاملی در این زمینه به دست آورید.
Source: انتقالی دانشگاه آزاد بدون کنکور
[*]
[/list]شرایط درخواست انتقالی دانشگاه آزاد 99 – 1400
سامانه نقل و انتقالات دانشگاه آزاد، در سال دو بار برای دانشجویان متقاضی نقل و انتقال باز میباشد. دانشجویانی که شرایط نقل و انتقال را دارا باشند، میتوانند درخواست خود را به صورت اینترنتی در سایت monada.iau.ac.ir ثبت نمایند. دانشجویانی که به دلایل مختلف مایل به تغییر واحد دانشگاهی خود میباشند، از فرصت نقل و انتقال دانشگاه آزاد که در اختیار دانشجویان متقاضی قرار میگیرد، میتوانند اقدام به ثبت نام نمایند. قبل از ثبت نام ، لازم است از شرایط درخواست انتقالی دانشگاه آزاد مطلع شوید و با توجه به مدراک مورد نیاز و شرایط درخواست انتقالی دانشگاه آزاد نسبت به ثبت نام اقدام نمایید. نحوه اقدام جهت انتقالی گرفتن از دانشگاه آزاد نیز، یکی از سوالاتی است که دانشجویان متقاضی انتقالی از مشاورین ما دارند. در این مقاله قصد داریم در مورد شرایط درخواست انتقالی دانشگاه آزاد و نحوه اقدام جهت انتقالی گرفتن از دانشگاه آزاد برای شما سخن بگوییم.
نحوه اقدام جهت انتقالی گرفتن از دانشگاه آزاد
همانطور که خدمتتان عرض کردیم دانشگاه آزاد در سال، 2 بار سامانه نقل و انتقالات را برای دانشجویان متقاضی باز میکند. دانشجویانی که شرایط درخواست انتقالی دانشگاه آزاد را دارا میباشند، میتوانند از طریق سامانه منادا جهت ثبت نام اقدام نمایند. این نکته مهم را به خاطر داشته باشید که، هر گونه درخواست نقل و انتقالی که در هر سامانه و یا سایتی غیر از سامانه منادا صورت گیرد، پیگیری نخواهد شد. ثبت نام به صورت اینترنتی انجام خواهد گرفت و به درخواستهای حضوری پاسخ داده نخواهد شد. دانشجویان عزیز توجه داشته باشند که درخواست خود را تنها در زمان مقرر ثبت نمایند و ثبت نام خود را به روزهای پایانی موکول نمایند همچنین قبل از ثبت نام در سامانه azmoon.org از شرایط درخواست انتقالی دانشگاه آزاد به طور کامل اطلاع یابند.
شرایط عمومی درخواست انتقالی دانشگاه آزاد
دانشجویانی که دارای شرایط درخواست انتقالی دانشگاه آزاد زیر باشند، میتوانند برای میهمانی و یا انتقال، درخواست خود را در سامانه ثبت نمایند. هنگام ثبت نام حتماً در مورد صحت مدارک خود اطمینان لازم را کسب نمایید زیرا هر گونه اشتباه پس از ثبت درخواست شما، بر عهده دانشجوی متقاضی میباشد.
[list=1]
[*] دانشجویان متقاضی نباید به دلایل شرایط آموزشی، انضباطی و نظام وظیفه، منع ادامه تحصیل داشته باشند.
[*]دانشجویانی میتوانند در نقل و انتقالات ثبت نام نمایند که، حداقل یک نیم سال را در دانشگاه مبدأ گذرانده باشند. البته این قانون به استثنای واجدین شرایط مهمانی یا انتقال دائم که میتوانند از ابتدا انتقالی یا مهمانی بگیرند، میشود.
[*]دانشجویانی میتوانند نسبت به ثبت نام اقدام نمایند که در رشتههای با آزمون دانشگاه آزاد پذیرفتهشدهاند.
[*]دانشجویان دورههای خودگردان، منحصراً در واحدهای دورههای خودگردان دیگر میتوانند انتقال یابند.
[*]در دانشگاه مقصد حتماً رشته و گرایش شما باید وجود داشته باشد.
[*]در نیمسال آخر انتقال در هر مقطع تحصیلی ممنوع میباشد.
[*]دانشجویان میهمان که قصد اخذ پایان نامه را دارند، تنها با موافقت دانشگاه مبدأ و مقصد میتوانند برای این امر اقدام کنند .
[*]در هر مقطع تحصیلی تنها یک بار امکان انتقال وجود خواهد داشت.
[*]دانشجویان واحدهای الکترونیکی تنها میتوانند در واحدهای الکترونیک سایر دانشگاهها ثبت نام نمایند.
[*]برای دانشجویان پژوهش محور امکان انتقال ممنوع است .
[/list]مواردی که در بالا در مورد شرایط درخواست انتقالی دانشگاه آزاد خدمتتان عرض نمودیم، در مورد شرایط عمومی نقل و انتقالات است. جهت اطلاع کامل از شرایط درخواست انتقالی دانشگاه آزاد به صورت عمومی، با مشاورین ما تماس حاصل نمایید.
شرایط اختصاصی درخواست انتقالی دانشگاه آزاد
[list]
[*]یکی از شرایط درخواست انتقالی دانشگاه آزاد که برای زوجین متاهل در نظر گرفته است، مربوط به زوجین متاهل می باشد. دانشجویانی که پس از پذیرفته شدن در دانشگاه ازدواج نمایند، می توانند پس از ارائه مدارک خود، نسبت به انتقال یا مهمانی، اقدام نمایند. همچنین دانشجویان متاهل زن که متارکه نموده اند نیز، با ارائه مدارک خود، می توانند نسبت به انتقال و یا مهمانی، درخواست خود را ثبت نمایند. همچنین مادران دانشجو نیز تا پایان سال اول شیر دهی می توانند مهمانی بگیرند.
[*]یکی دیگر از شرایط درخواست انتقالی دانشگاه آزاد ، مربوط به دانشجویانی می باشد که دارای معلولیت، و یا بیماری صعب العلاج ، نابینا و یا ناشنوا می باشند. در صورتی که بیماری این دسته از افراد تایید شود، می توانند در نقل و انتقال دانشجویی ثبت نام نمایند.
[*]خانواده های محترم شاهد و ایثارگر، می توانند با ارائه مدارک و دارا بودن شرایط درخواست انتقالی دانشگاه آزاد، می توانند نسبت به ثبت مهمانی و یا انتقال خود اقدام نمایند. دانشجویانی که بیماری صعب العلاج آنها تائید شده است، پس از تائید کمیسیون نقل و انتقال می توانند ثبت نام نمایند. چنانچه دانشجویان بیمار امکانات مناسبی در دانشگاه مقصد خود نداشته باشند، در صورت تائید مراجع مربوطه، می توانند مهمانی و یا انتقالی بگیرند. میهمانی دانشجویان زن در طی دوره بارداری، پس از اینکه به تائید کمسیون پزشکی و نقل و انتقال دانشجویی رسید، امکان انتقال به هر یک از واحد های دانشجویی امکان پذیر خواهد بود.
[/list]تبصره ها :
یکی از مواردی که در مورد شرایط درخواست انتقالی دانشگاه آزاد شاید اطلاع از آن لازم و ضروری باشد، نحوه پرداخت شهریه برای دانشجویانی که مهمانی و یا انتقال دائم گرفتهاند میباشد. در ادامه مطلب به صورت موردی برای شما درباره شهریه دانشجویان مهمان و انتقالی که یکی از شرایط درخواست انتقالی دانشگاه آزاد میباشد، مطالبی را ارائه خواهیم داد.
شهریه ثابت و متغییر دانشجویان مهمان، توسط واحد مقصد در هر نیمسال اخذ میگردد و در زمان مقرر به حساب واحد مبدأ واریز میگردد. دانشجویانی که از بدو ورود میهمانی دائم میگیرند، نیازی به ارسال لیست دروس واحدهای اخذ شده برای دانشگاه مبدأ در هر نیمسال ندارند.
دانشجویانی که میهمانی دائم گرفتهاند، دانشگاه مقصد آنها موظف به ارسال کارنامه تحصیلی آنها در هر نیمسال برای دانشگاه مبدأ میباشند.
برخی از رشتهها مانند پزشکی، دندانپزشکی، پرستاري، مامایی، تربیت بدنی، دامپزشکی و … که یکی از شرایط ادامه تحصیل در آنها، داشتن توانای های جسمی و روحی میباشد، این قیبل رشتهها میبایستی با نظر کمیسیون پزشکی درخواست دانشجویان بررسی گردد.
شرایط درخواست انتقالی دانشگاه آزاد به علت فراوان بودن ماده ها و تبصره های آن امکان ارائه آنها به صورت کامل در سایت میسر نخواهد بود. چنانچه می خواهید در نقل و انتقالات دانشگاه آزاد ثبت نام نمایید، ابتدا حتما باید در مورد شرایط درخواست انتقالی دانشگاه آزاد اطلاع کامل یابید. با شماره های مندرج در سایت تماس حاصل نمایید تا اطلاعات کاملی در این زمینه به دست آورید.
Source: انتقالی دانشگاه آزاد بدون کنکور