24-08-2019, 01:28 PM
[font=IRANSans]سیکل برایتون جزو سیکل های حرارتی می باشد که بر دو اصل فرآیند فشار ثابت کار می کنند.در حالت کلی سیکل برایتون شامل چهار فرآیند است که در شکل زیر نشان داده می شود.
![[تصویر: Brayton-1.jpg]](https://blog.faradars.org/wp-content/uploads/2018/08/Brayton-1.jpg)
عمدتا مبنای کار موتورهای جت با سیکل برایتون است رم جت نیز نوعی موتور جت است که در سرعت ها بالا مورد استفاده قرار می گیرد در این موتور از کمپرسور استفاده نمی شود بنابراین حرکت روبه جلوی موتور به منظور فشرده سازی هوا صورت می گیرد.
![[تصویر: brayton-3.jpg]](https://blog.faradars.org/wp-content/uploads/2018/08/brayton-3.jpg)
[/font][font=IRANSans]در این نوع از موتور، بخش متحرکی وجود ندارد. فرآیندهای انجام شده در موتور رمجت به شرح زیر هستند.[/font]
0→3
[font=IRANSans]فشردهسازی آیزنتروپیک به همراه کاهش شدید عدد ماخ[/font]
M0→M3<<1
3→4
[font=IRANSans]احتراق فشار ثابت[/font]
4→5
[font=IRANSans]انبساط آیزنتروپیک در نازل[/font][font=IRANSans]با توجه به اینکه عمدتا این موتورها به منظور ایجاد سرعتهای بالا تولید میشوند، بنابراین راندمان آنها را بر حسب عدد ماخ ورودی به موتور (M0) بیان میکنند. در ادامه رابطه بین راندمان یک موتور رمجتِ مبتنی بر سیکل برایتون و ماخ ورودی به آن، شرح داده شده.[/font][font=IRANSans]
[/font]
![[تصویر: Brayton-1.jpg]](https://blog.faradars.org/wp-content/uploads/2018/08/Brayton-1.jpg)
عمدتا مبنای کار موتورهای جت با سیکل برایتون است رم جت نیز نوعی موتور جت است که در سرعت ها بالا مورد استفاده قرار می گیرد در این موتور از کمپرسور استفاده نمی شود بنابراین حرکت روبه جلوی موتور به منظور فشرده سازی هوا صورت می گیرد.
![[تصویر: brayton-3.jpg]](https://blog.faradars.org/wp-content/uploads/2018/08/brayton-3.jpg)
[/font][font=IRANSans]در این نوع از موتور، بخش متحرکی وجود ندارد. فرآیندهای انجام شده در موتور رمجت به شرح زیر هستند.[/font]
0→3
0→3
[font=IRANSans]فشردهسازی آیزنتروپیک به همراه کاهش شدید عدد ماخ[/font]
M0→M3<<1
M0→M3<<1
3→4
3→4
[font=IRANSans]احتراق فشار ثابت[/font]
4→5
4→5
[font=IRANSans]انبساط آیزنتروپیک در نازل[/font][font=IRANSans]با توجه به اینکه عمدتا این موتورها به منظور ایجاد سرعتهای بالا تولید میشوند، بنابراین راندمان آنها را بر حسب عدد ماخ ورودی به موتور (M0) بیان میکنند. در ادامه رابطه بین راندمان یک موتور رمجتِ مبتنی بر سیکل برایتون و ماخ ورودی به آن، شرح داده شده.[/font][font=IRANSans]
![[تصویر: Brayton-35.jpg]](https://blog.faradars.org/wp-content/uploads/2018/08/Brayton-35.jpg)
درب اتوماتیک شیشه ای