18-03-2018, 02:12 PM
در عصر ارتباطات هستیم ، عصری تغییرات آن به زیر یک ثانیه است . در این مقاله با تاریخچه ایموجی ها و همچنین وجود انها در طراحی سایت آشنا میشویم . در ادامه همراه با طراحی سایت باشید.
شما
زمان هایی را در رسانه های اجتماعی می گذرانید و متوجه می شوید که ایموجی
ها در همه مکان ها حضور دارند، چه شما در عملکردهایی که سال جاری در فیس
بوک آماده شده است و یا در سیستم عامل تویتر که لیست بسیار کاملی از ایموجی
ها را در بر دارد، حضور داشته باشید فرقی ندارد، در هر صورت شما با ایموجی
ها رو به رو می باشید.
پیام های متنی چطور؟ اگر این پیام متنی، یک SMS
عادی باشد و یا از یک اپلیکیشن پیام رسانی محبوب مانند واتس آپ و یا مسنجر
استفاده می کنید فرقی ندارد، در هر صورت ایموجی ها گزینه محبوب در این
ابزارهای ارتباطی می باشند.
از این رو چگونه در قرن بیست و یکم این همه شور و اشتیاق و علاقه نسبت به ایموجی ها به وجود آمده است؟
مطمئن
باشید که این موضوع در عرض یک شب روی نداده است، اما ایموجی ها واقعا مدت
زیادی نیست که به وجود آمده اند و خیلی ها بر این عقیده می باشند که
محبوبیت این ایموجی ها در سال های اخیر پدیدار شده است.
اگر شما همیشه متعجب بوده اید که چگونه ما
به این نقطه رسیده ایم که خانواده و دوستان مان به طور مداوم پیام هایی را
همراه با ایموجی ها برای ما می فرستند – البته شما نیز این کارها را انجام
می دهید و حتی از آن لذت می برید- پس در این مقاله طراحی سایت
موارد بسیار جذابی وجود دارد که می توانید یاد بگیرید و به خاطر بسپارید.
در این مقاله می توانید تاریخچه خارق العاده و جذاب و البته جدید ایموجی ها
را بیابید و یاد بگیرید. با ما همراه باشید.
ایموجی ها از امتیکون ها مجزا می باشند
قبل
از این که به طور کامل به تاریخچه ایموجی ها بپردازیم، باید شفاف سازی
ساده ای در این میان درباره تفاوت ایموجی با امتیکون ها (شکلک ها) مشخص شده
و ارائه شود، زیرا مردم گاهی اوقات این دو را با هم اشتباه می گیرند و نام
آن ها را به جای یکدیگر به کار می برند.
میان این دو مورد تفاوت های شگرفی وجود دارد
ایموجی
ها تصاویر و سمبل های واقعی هستند که در ابزارهای تان وجود دارند، این در
حالی می باشد که امتیکون ها، صورتک ها و حالات ساخته شده توسط کاراکترهایی
که در کیبوردتان وجود دارند، می باشند.
برای مثال، صورتک زرد لبخند و تمامی نمونه های مشابه آن که در گوشی های هوشمند همراه تان وجود دارد، ایموجی محسوب می شوند.
اما این حالت و نشانه به شکل لبخند :-) امتیکون نام دارد.
ساده است، درست می باشد؟
اصالت ایموجی ها
ایموجی
ها از کجا آمدند؟ آن ها یک پدیده فرهنگی می باشند، زیرا اصالتا از ژاپن
خلق شده اند که شما ممکن است از نام آن ها حدس زده باشید.
از جایی
که قرن بیستم رو به اتمام بود، شرکت های ساخت گوشی های همراه ژاپنی بسیار
تحت فشار بودند تا از بیان کردن حالات احساسی کاربران ژاپنی با تصاویری
پشتیبانی نمایند. آن ها به گرایشی سوق یافتند که امکان ارسال پیام های
تصویری را برای کاربران ژاپنی ممکن می ساخت. از این رو به جای این که این
شرکت ها روی مواردی متمرکز باشند که بتوانند درآمدهای بیشتری را از مشتریان
خود به دست آورند، آن ها بیشتر به این موضوع توجه داشتند که چگونه می
توانند هر آن چه کاربران شان خوستار می باشند را به آن ها ارائه دهند.
به
عنوان مثال NTT DOCOMO، بزرگ ترین اپراتور شرکت گوشی همراه ژاپنی در سال
1999 روی موردی به نام I-MODE بسیار کار و فعالیت می نمود که حالا این
مورد یک سرویس اینترنتی می باشد که محبوبیت بسیار بالایی را نیز به دست
آورده است. I-MODE در زمان خود انقلاب و تحول بزرگ محسوب می شد و در ایمیل
ها، اخبار، پیش بینی ها هوا و وسایل سرگرمی به کار برده می شد. از این رو
اولین سیستم عامل تحت وب سایت در گوشی ها همراه در کره خاکی به وجود آمد.
می توانید به آن ها، نام \"آقای ایموجی\" بدهید
براساس
شوهدات موجود، مردی که این روز ها بابت ساخت ایموجی ها از آن متشکر می
باشیم، SHIGETAKA KURITA نام دارد که لقب پدر ایموجی ها را از آن خود کرد.
او در گذشته به عنوان کارمندی در شرکت NTT DOCOMO در تیم طراحی I-MODE روی
تغییر و تحول ابزارهای ارتباطی ژاپنی کار می کرد.
در هر صورت، او به
زودی متوجه شد که ارتباطات دیجیتالی –حال ایمیل باشد و یا حتی یک پیجر-
جای انسان ها را در ارائه عواطف و احساسات گرفته است. این مورد در ژاپن
بسیار اهمیت دارد، زیرا نامه های SNAIL-MAIL قدمت بسیار طولانی دارند که
سرشار از پیام های افتخاری و احساسی می باشند. دنیای دیجتال باعث شد تا
افرادی نیز در ارتباطات با شکست ها و یا سوء تفاهم هایی رو به رو شوند که
KURITA می خواست این مشکل را رفع نماید.
نقل قول او از STORIFY
به خوبی منطق و پایه این که او چگونه در ابتدا این ایموجی ها را به وجود
آورد و چگونه این فکر به ذهن او رسوخ کرد را بیان می کند:
\"در گذشته
همه چیز با متن ها نمایش داده می شود. حتی پیش بینی هوا به صورت \"هوا خوب
است\" نمایان می شد. زمانی که این موارد را مشاهده می نمودم، احساس می کردم
که درکش برای من بسیار سخت می باشد. اما این روز ها کانال پیش بینی هوا در
تلویزیون ژاپن همیشه تصاویر و یا سمبل هایی را برای توضیح دادن آب و هوا در
بر دارد- برای مثال، تصویر خورشید به معنی آفتابی بودن هوا. من مشاهده این
تصویر خورشید را بیشتر از متن \"هوا خوب است\" ترجیح می دادم\".
از
صحبت های شخص خود او، ما می توانیم به طور واضحی ناامیدی و درماندگی وی را
در متن هایی که بسیار برای انتقال اطلاعات محدود و ضعیف بودند را احساس
نماییم. به علاوه، بسیار آشکار می باشد که استفاده از این سمبل ها می تواند
احساسات و عواطف مورد نیاز مخاطبان برای انتقال به سایرین را مهیا نماید.
در پیش بینی هوا، مردم زمانی که تصویر خروشید را به جای توضیح کوتاهی از
هوا مانند \"هوا خوب است\" مشاهده می نمایند، خوش حال تر می شوند.
بعد
از این که او نتواسته نام های تکنولوژی یافته و مشهوری مانند FUJITSU،
PANASONIC و SHARP را متقاعد نماید تا از این ایموجی ها در ابزارهای خود
استفاده نمایند، KURITA انتخاب دیگری نداشت، مگر این که خود به تنهایی روی
این موضوع کار کند. KURITA و تیم او به مدرسه و استدیو قدیمی خود رفتند و
ایده های طراحی ایموجی خود را به روی کاغذ آوردند و 176 کاراکتر را که در
ابعاد 12 پیکسل * 12 پیکسل بود را تنظیم و طراحی نمودند. خوشبختانه، این
کاراکتر ها بخش اعظمی از احساسات انسانی را در بر می گرفت.
KURITA و
تیم او در خلق گروهی از ایموجی ها موفق شدند- مانند کاراکترهای شلوار جین
یا قطار و یا صورتک های لبخند- و این امر باعث شد تا او به دوران کوکی خود
برود و از MANGA و KANJI الهام بگیرد.
حالا برای این که این ایموجی
ها در سیستم عامل های تحت وب سایت گوشی همراه به طور متناسبی نمایش داده
شود، NTT DOCOMO تصمیم گرفت تا از یک بخش استفاده نشده از SHIFT JIS که
برنامه و کدنویسی کاراکتر های ژاپنی می باشد، به کار ببرد. هر کد با یک
ایموجی مشخص، مطابقت یافت و همه آن ها در گوشی های همراه شرکت NTT DOCOMO
اعمال و اجرا شد. اگرچه این روز ها راحتی استفاده از ایموجی ها در اپلیکیشن
های پیام رسانی برای ما موجود می باشد، اما کاربران در اواخر دهه 1990
تنها می توانستند در ایمیل ها از یک کادر و باکسی که این ایموجی ها را در
بر داشت، به انتخاب ایموجی مورد نظر خود بپردازند و در پیام های خود
استفاده نمایند.
شما
زمان هایی را در رسانه های اجتماعی می گذرانید و متوجه می شوید که ایموجی
ها در همه مکان ها حضور دارند، چه شما در عملکردهایی که سال جاری در فیس
بوک آماده شده است و یا در سیستم عامل تویتر که لیست بسیار کاملی از ایموجی
ها را در بر دارد، حضور داشته باشید فرقی ندارد، در هر صورت شما با ایموجی
ها رو به رو می باشید.
پیام های متنی چطور؟ اگر این پیام متنی، یک SMS
عادی باشد و یا از یک اپلیکیشن پیام رسانی محبوب مانند واتس آپ و یا مسنجر
استفاده می کنید فرقی ندارد، در هر صورت ایموجی ها گزینه محبوب در این
ابزارهای ارتباطی می باشند.
از این رو چگونه در قرن بیست و یکم این همه شور و اشتیاق و علاقه نسبت به ایموجی ها به وجود آمده است؟
مطمئن
باشید که این موضوع در عرض یک شب روی نداده است، اما ایموجی ها واقعا مدت
زیادی نیست که به وجود آمده اند و خیلی ها بر این عقیده می باشند که
محبوبیت این ایموجی ها در سال های اخیر پدیدار شده است.
اگر شما همیشه متعجب بوده اید که چگونه ما
به این نقطه رسیده ایم که خانواده و دوستان مان به طور مداوم پیام هایی را
همراه با ایموجی ها برای ما می فرستند – البته شما نیز این کارها را انجام
می دهید و حتی از آن لذت می برید- پس در این مقاله طراحی سایت
موارد بسیار جذابی وجود دارد که می توانید یاد بگیرید و به خاطر بسپارید.
در این مقاله می توانید تاریخچه خارق العاده و جذاب و البته جدید ایموجی ها
را بیابید و یاد بگیرید. با ما همراه باشید.
ایموجی ها از امتیکون ها مجزا می باشند
قبل
از این که به طور کامل به تاریخچه ایموجی ها بپردازیم، باید شفاف سازی
ساده ای در این میان درباره تفاوت ایموجی با امتیکون ها (شکلک ها) مشخص شده
و ارائه شود، زیرا مردم گاهی اوقات این دو را با هم اشتباه می گیرند و نام
آن ها را به جای یکدیگر به کار می برند.
میان این دو مورد تفاوت های شگرفی وجود دارد
ایموجی
ها تصاویر و سمبل های واقعی هستند که در ابزارهای تان وجود دارند، این در
حالی می باشد که امتیکون ها، صورتک ها و حالات ساخته شده توسط کاراکترهایی
که در کیبوردتان وجود دارند، می باشند.
برای مثال، صورتک زرد لبخند و تمامی نمونه های مشابه آن که در گوشی های هوشمند همراه تان وجود دارد، ایموجی محسوب می شوند.
اما این حالت و نشانه به شکل لبخند :-) امتیکون نام دارد.
ساده است، درست می باشد؟
اصالت ایموجی ها
ایموجی
ها از کجا آمدند؟ آن ها یک پدیده فرهنگی می باشند، زیرا اصالتا از ژاپن
خلق شده اند که شما ممکن است از نام آن ها حدس زده باشید.
از جایی
که قرن بیستم رو به اتمام بود، شرکت های ساخت گوشی های همراه ژاپنی بسیار
تحت فشار بودند تا از بیان کردن حالات احساسی کاربران ژاپنی با تصاویری
پشتیبانی نمایند. آن ها به گرایشی سوق یافتند که امکان ارسال پیام های
تصویری را برای کاربران ژاپنی ممکن می ساخت. از این رو به جای این که این
شرکت ها روی مواردی متمرکز باشند که بتوانند درآمدهای بیشتری را از مشتریان
خود به دست آورند، آن ها بیشتر به این موضوع توجه داشتند که چگونه می
توانند هر آن چه کاربران شان خوستار می باشند را به آن ها ارائه دهند.
به
عنوان مثال NTT DOCOMO، بزرگ ترین اپراتور شرکت گوشی همراه ژاپنی در سال
1999 روی موردی به نام I-MODE بسیار کار و فعالیت می نمود که حالا این
مورد یک سرویس اینترنتی می باشد که محبوبیت بسیار بالایی را نیز به دست
آورده است. I-MODE در زمان خود انقلاب و تحول بزرگ محسوب می شد و در ایمیل
ها، اخبار، پیش بینی ها هوا و وسایل سرگرمی به کار برده می شد. از این رو
اولین سیستم عامل تحت وب سایت در گوشی ها همراه در کره خاکی به وجود آمد.
می توانید به آن ها، نام \"آقای ایموجی\" بدهید
براساس
شوهدات موجود، مردی که این روز ها بابت ساخت ایموجی ها از آن متشکر می
باشیم، SHIGETAKA KURITA نام دارد که لقب پدر ایموجی ها را از آن خود کرد.
او در گذشته به عنوان کارمندی در شرکت NTT DOCOMO در تیم طراحی I-MODE روی
تغییر و تحول ابزارهای ارتباطی ژاپنی کار می کرد.
در هر صورت، او به
زودی متوجه شد که ارتباطات دیجیتالی –حال ایمیل باشد و یا حتی یک پیجر-
جای انسان ها را در ارائه عواطف و احساسات گرفته است. این مورد در ژاپن
بسیار اهمیت دارد، زیرا نامه های SNAIL-MAIL قدمت بسیار طولانی دارند که
سرشار از پیام های افتخاری و احساسی می باشند. دنیای دیجتال باعث شد تا
افرادی نیز در ارتباطات با شکست ها و یا سوء تفاهم هایی رو به رو شوند که
KURITA می خواست این مشکل را رفع نماید.
نقل قول او از STORIFY
به خوبی منطق و پایه این که او چگونه در ابتدا این ایموجی ها را به وجود
آورد و چگونه این فکر به ذهن او رسوخ کرد را بیان می کند:
\"در گذشته
همه چیز با متن ها نمایش داده می شود. حتی پیش بینی هوا به صورت \"هوا خوب
است\" نمایان می شد. زمانی که این موارد را مشاهده می نمودم، احساس می کردم
که درکش برای من بسیار سخت می باشد. اما این روز ها کانال پیش بینی هوا در
تلویزیون ژاپن همیشه تصاویر و یا سمبل هایی را برای توضیح دادن آب و هوا در
بر دارد- برای مثال، تصویر خورشید به معنی آفتابی بودن هوا. من مشاهده این
تصویر خورشید را بیشتر از متن \"هوا خوب است\" ترجیح می دادم\".
از
صحبت های شخص خود او، ما می توانیم به طور واضحی ناامیدی و درماندگی وی را
در متن هایی که بسیار برای انتقال اطلاعات محدود و ضعیف بودند را احساس
نماییم. به علاوه، بسیار آشکار می باشد که استفاده از این سمبل ها می تواند
احساسات و عواطف مورد نیاز مخاطبان برای انتقال به سایرین را مهیا نماید.
در پیش بینی هوا، مردم زمانی که تصویر خروشید را به جای توضیح کوتاهی از
هوا مانند \"هوا خوب است\" مشاهده می نمایند، خوش حال تر می شوند.
بعد
از این که او نتواسته نام های تکنولوژی یافته و مشهوری مانند FUJITSU،
PANASONIC و SHARP را متقاعد نماید تا از این ایموجی ها در ابزارهای خود
استفاده نمایند، KURITA انتخاب دیگری نداشت، مگر این که خود به تنهایی روی
این موضوع کار کند. KURITA و تیم او به مدرسه و استدیو قدیمی خود رفتند و
ایده های طراحی ایموجی خود را به روی کاغذ آوردند و 176 کاراکتر را که در
ابعاد 12 پیکسل * 12 پیکسل بود را تنظیم و طراحی نمودند. خوشبختانه، این
کاراکتر ها بخش اعظمی از احساسات انسانی را در بر می گرفت.
KURITA و
تیم او در خلق گروهی از ایموجی ها موفق شدند- مانند کاراکترهای شلوار جین
یا قطار و یا صورتک های لبخند- و این امر باعث شد تا او به دوران کوکی خود
برود و از MANGA و KANJI الهام بگیرد.
حالا برای این که این ایموجی
ها در سیستم عامل های تحت وب سایت گوشی همراه به طور متناسبی نمایش داده
شود، NTT DOCOMO تصمیم گرفت تا از یک بخش استفاده نشده از SHIFT JIS که
برنامه و کدنویسی کاراکتر های ژاپنی می باشد، به کار ببرد. هر کد با یک
ایموجی مشخص، مطابقت یافت و همه آن ها در گوشی های همراه شرکت NTT DOCOMO
اعمال و اجرا شد. اگرچه این روز ها راحتی استفاده از ایموجی ها در اپلیکیشن
های پیام رسانی برای ما موجود می باشد، اما کاربران در اواخر دهه 1990
تنها می توانستند در ایمیل ها از یک کادر و باکسی که این ایموجی ها را در
بر داشت، به انتخاب ایموجی مورد نظر خود بپردازند و در پیام های خود
استفاده نمایند.