28-09-2017, 12:01 PM
بازدید و کارشناسی جهت خرید اتومبیل
اولین گام پس از مذاکره اولیه پای تلفن، بازدید خودرو است. یعنی خریدار به همراه کارشناس پیش فروشنده میرود و خودرو را با مدارکش بازدید میکند. به هــــــیچ وجه خودتان تنها خودرو را کارشناسی نکنید. ریزهکاریهای کارشناسی خودرو آنقدر زیاد است که حتی فکرش را هم نمیتوانید بکنید. پس اگر خودرو را پسند کردید، دو کارشناس باید خودرو را ببینند: صافکار و مکانیک. هزینه هر کارشناسی برای خودروهای عادی، حدود ۲۰ الی ۶۰ هزار تومان است. دوباره هم خواهش میکنیم. بدون کارشناسی خودرو نخرید. ممکن است فاجعه بیافرینید و با خرید یک خودروی چپی، راحت ۱۰ میلیون تومان ضرر کنید. باور کنید بعضی از کلاهبردارها جوری ماشین را خوشگل میکنند که باورتان نمیشود این خودرو قبلا کوچکترین تصادفی داشته باشد.
کارشناس صافکار به شما درباره تصادفها و رنگشدگیها و تعویضهای قطعات بدنه اطلاعات میدهد. کارشناس مکانیک هم شرایط فنی خودرو را برایتان شرح میدهد. در خرید اتومبیل دقت کنید که صافکار باید به بدنه خودرو دست بکشد، تک تک درهای ماشین را باز و بسته کند، با ناخن روی رنگ جاهای مختلف ضربه بزند، و چه بهتر که دستگاه تست ضخامت رنگ داشته باشد (برای تشخیص رنگ شدگی و بتونهکاری). اگر خودروی انژکتوری میخرید، کارشناسی خودرو بدون دستگاه دیاگ بیفایده است. پس اگر کسی گفت خودرو را کارشناسی میکنم و دیاگ را به خودرو متصل نکرد، به نتیجه کارشناسیاش اعتماد نکنید.
برای کارشناسی خودرو باید یک جوری با همه توافق کنید. یا مکانیک باید همراه شما بیاید، یا فروشنده باید رضایت بدهد و خودروی خود را پیش مکانیک بیاورد.
اولین گام پس از مذاکره اولیه پای تلفن، بازدید خودرو است. یعنی خریدار به همراه کارشناس پیش فروشنده میرود و خودرو را با مدارکش بازدید میکند. به هــــــیچ وجه خودتان تنها خودرو را کارشناسی نکنید. ریزهکاریهای کارشناسی خودرو آنقدر زیاد است که حتی فکرش را هم نمیتوانید بکنید. پس اگر خودرو را پسند کردید، دو کارشناس باید خودرو را ببینند: صافکار و مکانیک. هزینه هر کارشناسی برای خودروهای عادی، حدود ۲۰ الی ۶۰ هزار تومان است. دوباره هم خواهش میکنیم. بدون کارشناسی خودرو نخرید. ممکن است فاجعه بیافرینید و با خرید یک خودروی چپی، راحت ۱۰ میلیون تومان ضرر کنید. باور کنید بعضی از کلاهبردارها جوری ماشین را خوشگل میکنند که باورتان نمیشود این خودرو قبلا کوچکترین تصادفی داشته باشد.
کارشناس صافکار به شما درباره تصادفها و رنگشدگیها و تعویضهای قطعات بدنه اطلاعات میدهد. کارشناس مکانیک هم شرایط فنی خودرو را برایتان شرح میدهد. در خرید اتومبیل دقت کنید که صافکار باید به بدنه خودرو دست بکشد، تک تک درهای ماشین را باز و بسته کند، با ناخن روی رنگ جاهای مختلف ضربه بزند، و چه بهتر که دستگاه تست ضخامت رنگ داشته باشد (برای تشخیص رنگ شدگی و بتونهکاری). اگر خودروی انژکتوری میخرید، کارشناسی خودرو بدون دستگاه دیاگ بیفایده است. پس اگر کسی گفت خودرو را کارشناسی میکنم و دیاگ را به خودرو متصل نکرد، به نتیجه کارشناسیاش اعتماد نکنید.
برای کارشناسی خودرو باید یک جوری با همه توافق کنید. یا مکانیک باید همراه شما بیاید، یا فروشنده باید رضایت بدهد و خودروی خود را پیش مکانیک بیاورد.