خدمتگذاران تالار پذیرایی باید آداب اجتماعی را رعایت نمایند درذیل به ذکر برخی از رفتارهای اجتماعی و مهارتهای رفتاری می پردازیم
۱-کت و شلوار (لباس رسمی) همیشه باید با دقت اتو شود و لک نباشد و کفش و جوراب باید با هم هماهنگ باشند.
۲ -اگرغیر عمد موجب ناراحتی کسی شدید مانند تنه زدن,لگدزدن تصادفی و… بلافاصله معذرت خواهی کنید
۳- سرفه کردن,عطسه کردن در جمع جایز نیست وبایدبه گونه ی نامحسوس صورت بگیرد.
۴- در مجلس ،مردان همیشه باید آراسته باشند
۵-نباید به اطرافیان خیره نگاه کرد وافراد و اشیا را با انگشت نشان داد و یا برگشته و از پشت به افراد نگاه کرد.
۶-وقتی کسی در مجالس و مهمانی یابه طور کلی محلی ایستاده و ناگهان چند نفر میرسند باید فوری مقابل درب ورودی رفته آنهارا به داخل هدایت کند.
۷-در معاشرت افراد با یکدیگر شیوه صحبت کردن,مهارت صحبت اهمیت دارد
۸-انتقاد باصدای بلند در مجالس مودبانه نیست
اصول کلی تشریفات مجالس:
اگر تشریفات به عنوان یک هنر به افراد آموزش داده شود آنگاه میتوان مشاهده کرد که چگونه این هنر به رفتار افراد در زندگی,درحین کار,دراماکن عمومی,در گفتگوهای رسمی و… نظم میبخشد
۱-معیارهای موجود در خصوص مسایل تشریفاتی,نتیجه روند مدیدی از همکاریهای متقابل میان افراد درزمینه های گوناگون اجتماعی است و امروزه این معیارها به آیین تشریفات معروف است
۲-تشریفات در مجالس امروزی دربردارنده آداب و رسوم نزد تمامی ملل از گذشته های دور تاکنون است. این قوانین رفتاری ازآنجاکه نه تنها توسط نمایندگان یک کشور بلکه نمایندگان و کارگزاران اکثر نظامهای سیاسی و اجتماعی مختلف رعایت میشوند قوانین عمومی و فراگیر محسوب میشوند.
۳-تفاوت اصلی بین قوانین تشریفات مجالس دیپلماتیک وآداب متداول در میان عامه مردم در این است که رعایت قوانین تشریفات نزد دیپلماتها اهمیت بیشتری دارد تا آن اندازه که رعایت نکردن و یا نقض این قوانین میتواند به اعتبار کشوریا نمایندگان آن کشور لطمه وارد کند.
اشاره به بعضی مراسم و مجالس و عنوان کردن بعضی از آنها برای خوانندگان مفید است. پذیرایی,مسافرت,جلسات,مراسم,سمینار,بازدید,نمایشگاه از جمله این مراسم و مجالس است.
یکی از این مراسمات پذیرایی است که بر دو نوع است:
الف)پذیرایی مهمانان خارجی.
ب)پذیرایی مهمانان داخلی
الف)پذیرایی مهمانان خارجی: ۱)تهیه هتل محل اقامت ۲)تهیه برنامه غذایی ۳)تهیه سرویس رفت وآمد ۴)تهیه برنامه وتعیین اعلام محل جلسات با نظر میزبان ۵)کسب اجازه از اماکن مورد بازدید ۶)همراهی گروه در تمام مدت اقامت ۷)تنظیم تشریفات مراسم استقبال ۸)انجام تشریفات خدمات گمرکی ۹)تهیه محل مناسب و تنظیم برنامه وقت آزاد مهمانان ۱۰) تشریفات تهیه هدایای مناسب ۱۱)دعوت کردن از مترجم مورد نیاز ۱۲) تشریفات هماهنگی بارسانه ها و خبرگزاریها جهت پوشش خبری
ب)پذیرایی مهمانان داخلی: ۱)تهیه برنامه ها وتعیین محل جلسات ۲) تشریفات تهیه هتل و خوابگاه ۳)تهیه برنامه پذیرایی درطول مدت اقامت ۴)راهنمایی و همراهی گروه در کلیه برنامه ها ۵)کسب اجازه لازم جهت اماکن مورد نیاز ۶)تنظیم محل مناسب جهت مهمانی
یکی دیگرازمراسمات جشنواره است: ۱)انجام امور تشریفاتی جشنواره ۲) تشریفات نظارت بر انتخاب جوایز و تهیه آن ۳) تشریفات برنامه ریزی و برگزاری مراسم توزیع جوایز۴)تهیه کارت دعوت وبروشورهای مربوطه به جشنواره ۵)دعوت از مهمانان ۶)تنظیم برنامه های قابل اجرا ۷)تهیه فهرست از مراسم های ویژه
شناسنامه کتاب:
سرشناسنامه: قربانی,مجتبی
عنوان و پدیدار: اصول و آداب تشریفات گامی نوین در روابط عمومی
۱-کت و شلوار (لباس رسمی) همیشه باید با دقت اتو شود و لک نباشد و کفش و جوراب باید با هم هماهنگ باشند.
۲ -اگرغیر عمد موجب ناراحتی کسی شدید مانند تنه زدن,لگدزدن تصادفی و… بلافاصله معذرت خواهی کنید
۳- سرفه کردن,عطسه کردن در جمع جایز نیست وبایدبه گونه ی نامحسوس صورت بگیرد.
۴- در مجلس ،مردان همیشه باید آراسته باشند
۵-نباید به اطرافیان خیره نگاه کرد وافراد و اشیا را با انگشت نشان داد و یا برگشته و از پشت به افراد نگاه کرد.
۶-وقتی کسی در مجالس و مهمانی یابه طور کلی محلی ایستاده و ناگهان چند نفر میرسند باید فوری مقابل درب ورودی رفته آنهارا به داخل هدایت کند.
۷-در معاشرت افراد با یکدیگر شیوه صحبت کردن,مهارت صحبت اهمیت دارد
۸-انتقاد باصدای بلند در مجالس مودبانه نیست
اصول کلی تشریفات مجالس:
اگر تشریفات به عنوان یک هنر به افراد آموزش داده شود آنگاه میتوان مشاهده کرد که چگونه این هنر به رفتار افراد در زندگی,درحین کار,دراماکن عمومی,در گفتگوهای رسمی و… نظم میبخشد
۱-معیارهای موجود در خصوص مسایل تشریفاتی,نتیجه روند مدیدی از همکاریهای متقابل میان افراد درزمینه های گوناگون اجتماعی است و امروزه این معیارها به آیین تشریفات معروف است
۲-تشریفات در مجالس امروزی دربردارنده آداب و رسوم نزد تمامی ملل از گذشته های دور تاکنون است. این قوانین رفتاری ازآنجاکه نه تنها توسط نمایندگان یک کشور بلکه نمایندگان و کارگزاران اکثر نظامهای سیاسی و اجتماعی مختلف رعایت میشوند قوانین عمومی و فراگیر محسوب میشوند.
۳-تفاوت اصلی بین قوانین تشریفات مجالس دیپلماتیک وآداب متداول در میان عامه مردم در این است که رعایت قوانین تشریفات نزد دیپلماتها اهمیت بیشتری دارد تا آن اندازه که رعایت نکردن و یا نقض این قوانین میتواند به اعتبار کشوریا نمایندگان آن کشور لطمه وارد کند.
اشاره به بعضی مراسم و مجالس و عنوان کردن بعضی از آنها برای خوانندگان مفید است. پذیرایی,مسافرت,جلسات,مراسم,سمینار,بازدید,نمایشگاه از جمله این مراسم و مجالس است.
یکی از این مراسمات پذیرایی است که بر دو نوع است:
الف)پذیرایی مهمانان خارجی.
ب)پذیرایی مهمانان داخلی
الف)پذیرایی مهمانان خارجی: ۱)تهیه هتل محل اقامت ۲)تهیه برنامه غذایی ۳)تهیه سرویس رفت وآمد ۴)تهیه برنامه وتعیین اعلام محل جلسات با نظر میزبان ۵)کسب اجازه از اماکن مورد بازدید ۶)همراهی گروه در تمام مدت اقامت ۷)تنظیم تشریفات مراسم استقبال ۸)انجام تشریفات خدمات گمرکی ۹)تهیه محل مناسب و تنظیم برنامه وقت آزاد مهمانان ۱۰) تشریفات تهیه هدایای مناسب ۱۱)دعوت کردن از مترجم مورد نیاز ۱۲) تشریفات هماهنگی بارسانه ها و خبرگزاریها جهت پوشش خبری
ب)پذیرایی مهمانان داخلی: ۱)تهیه برنامه ها وتعیین محل جلسات ۲) تشریفات تهیه هتل و خوابگاه ۳)تهیه برنامه پذیرایی درطول مدت اقامت ۴)راهنمایی و همراهی گروه در کلیه برنامه ها ۵)کسب اجازه لازم جهت اماکن مورد نیاز ۶)تنظیم محل مناسب جهت مهمانی
یکی دیگرازمراسمات جشنواره است: ۱)انجام امور تشریفاتی جشنواره ۲) تشریفات نظارت بر انتخاب جوایز و تهیه آن ۳) تشریفات برنامه ریزی و برگزاری مراسم توزیع جوایز۴)تهیه کارت دعوت وبروشورهای مربوطه به جشنواره ۵)دعوت از مهمانان ۶)تنظیم برنامه های قابل اجرا ۷)تهیه فهرست از مراسم های ویژه
شناسنامه کتاب:
سرشناسنامه: قربانی,مجتبی
عنوان و پدیدار: اصول و آداب تشریفات گامی نوین در روابط عمومی
تالار عروسی باغ عروسی سالن عروسی[url=http://www.parsaya.com][/url]